pirullinen äiti

päde

mun omasta äidistäni on ruvennut oleen liikaa häiriötä omalle perheelleni.mun pitäs joka päivä tiedottaa missä olen ollut päivän aikana.yhteen aikaan se soitti kolmekin kertaa.mun omat voimat menee omaan lapseen.en aina jaksa olla kytättävänä.kun odotin lastani,niin mun äiti nauro mun isolle mahalle odotus aikana oman siskosa kanssa(eli mun tädin)että mä tuun nyt pienet vaatteet päällä sun ettees näytille kun sulla on iso maha.halusivat piruilla.sit ne on yhessä juoruilleet että suhe muuttuu kun tulee lapsi.ja täti kyselee jatkuvasti että riskaako mun lapsi mua.se sais nautinnon itelleen siitäkin.joten mä en oo puhunu omalle äidille mitään omasta lapsen hoidosta.eivätpähä rätnää.siis ei voi sen vertaa luottaa.sit kun mä laihdutin toista kymmentä kiloo ni ne on niin kateellisia että pitää aina puhua pitsoista ja kahvipöytä täynnä herkkuja että sais mut lihoon takasin.vittumaista sakkia sanosinko.

12

977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päkä

oot tekemisissä äitis kaa?
      mä en jaksais

• Unohda äippäsi..

Niin. Kai se "kostaa" sulla jotain omia traumojaan, mutta eihan sita pakko ole lahelta katsella.

• äiti muttei mummo

Äidilläsi taitaa olla asiat aika huonosti. Minusta olisi aivan ihanaa seurta mukana, jos tyttäreni odottaisi lasta. Äidin tehtävähän on kannustaa lasta ja elää mukana kaikessa empatialla ja rakkaudella. Minun 21- vuotias tyttöni muutti juuri kotoa pois, enkä minä häntä pahemmin kyttäile, enkä soittele perään. Odotan, että hän ottaa yhteyttä ja hän on myös ottanaut. Olemme käyneet yhdessä shoppailemassa, syömässä yms. hän käy täällä kotona joskus. Meillä on ollut aina mielestäni hyvä suhde. Murrosikäkin meni hienosti. Toivon sinulle voimia oman lapsesi hoidossa ja ota etäisyyttä äitiisi. Ei sinun tarvitse jokaiseen hänen puheluunsa vastata, sinullakin on oma elämä, kuten äidilläsikin pitäisi olla, mutta onko?

• joku vaan

niin ei tarvi joka päivä keskustella arvon muikkelin kanssa.

Turhaan pistät aikaasi tuommoseen, jos sulle joku kriisi joskus tulisikin niin et varmaan ainakaan tukea siltä saa. Joten jos muikkeli suutahtaa kun et haluakaan olla 3xpäivä tekemisissä, niin mitä sen on väliä.

• Mikko

Minulta valui koulutuksista asti kaikki hukkaan äidin sohlailujen vuoksi. Nuorena aikuisena töitä saatuani muutin pois kotoa, eikä tämä sopinut äidilleni. Sain selkeitä uhkauksia, että jonkilainen kosto kotoa poismuutosta seuraa. Useamman kertaa sain uhkauksen " kostan sinulle kaiken". Puhelin soi 3-4 kertaa viikossa ja rauhoittuneena en enää edes osannut pelätä pahaa. Samaan aikaan äitini kävi psykiatrilla. Sain tämän tietää vasta kun äitini oli järjestänyt eläkeläispsykiatrin kanssa virkavallan perääni ja järjettömillä ja väärillä väitöksillä jouduin pakkohoitoon. Isäni on kutsunut äitiäni lähes koko elämäni mielenvikaiseksi. Tänäpäivänä äitini kutsuu minua mielenvikaiseksi. Kosto on suoritettu, mutta uusien ongelmien välttämiseksi olen kieltänyt kaikki yhteydenotot. En suostu myöskään perheen yhteisiin tilaisuuksiin.

• hurjastelija

Miehenä olen tavannut naisystäviä,joilla on vihasuhde äitinsä kanssa,se on omituisen yleistä.

Vai juodun elämäntapani johdosta tekemisiin "epänormaalien" ihmisten kanssa,joilla on ihmis-suhdeongelmia. Voisiko kireä tai onneton äiti-tytärsuhde johtaa mm.liialliseen taipumukseen
        käyttää alkoholia,sitä olen joskus miettinyt.

• Jumalauta

Ihmeellista tama suomalainen "pakkohoitaminen". Olenkin tullut siihen tulokseen, etta kaikki sairaat (siis TODELLA sairaat) olisivat aina hoidattamassa terveita ihmisia (omat lapset mukaanlukien) siksi, ETTA HEILLE ITSELLEEN TULISI PAREMPI OLO!!!!!!!!!!!!!!

Kylla on TYPERAA!!!!!!!!!!!

• Mikko
        Jumalauta kirjoitti:

Ihmeellista tama suomalainen "pakkohoitaminen". Olenkin tullut siihen tulokseen, etta kaikki sairaat (siis TODELLA sairaat) olisivat aina hoidattamassa terveita ihmisia (omat lapset mukaanlukien) siksi, ETTA HEILLE ITSELLEEN TULISI PAREMPI OLO!!!!!!!!!!!!!!

Pakkohoidattaminen on mielivallan jatkovarsi asioissa joihinka laki on voimaton. Vapaudenriisto ja ruumillisen koskemattomuuden loukkaaminen on melkoinen ihmisoikeusloukkaus ja siihen monesti myös Suomalaisessa "naistenmaailmassa" tähdätään. Joillakin on pakkomielle käyttää olemassaolevia julkisia palveluita väärin toista loukkaavasti.

• Mikko
        hurjastelija kirjoitti:

Miehenä olen tavannut naisystäviä,joilla on vihasuhde äitinsä kanssa,se on omituisen yleistä.

Vai juodun elämäntapani johdosta tekemisiin "epänormaalien" ihmisten kanssa,joilla on ihmis-suhdeongelmia. Voisiko kireä tai onneton äiti-tytärsuhde johtaa mm.liialliseen taipumukseen
        käyttää alkoholia,sitä olen joskus miettinyt.

Äiti-tytär suhteiden kiemuroita ollaan pohdittu näillä palstoilla aijemminkin. Omalla kohdalla on kyse poika-äiti suhteesta. Äidillä ei aina ole selvää se, että lapsi on aikuinen mies. Epäselvää voi olla myös, että kyseessä ei ole parisuhde, kyseessä on perhesuhde.

Nim. Äiti ostaa mieluusti aikuiselle pojalleen tangakalsareita ja kehoittaa tätä sterilisointiin.

• pohdiskelija
        Jumalauta kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Minulla on kokemuksiakin tällaisesta. Vanhemmat, jotka ovat päästään vialla eivät mene hoitoon, vaikka pitäisi. Sitten kun lapset kärsivät heidän takiaan, lapsia ollaan viemässä psykiatrille ja jopa suljetulle osastolle.

Järkyttävää, että hoidon tarpeessa on tosiaan jotkut muut kun ne, jotka sinne viedään! Kaiken huippu on se, että lääkärit uskovat KAIKEN mitä vanhemmat sanovat. Heille ei koskaan tule edes mieleenkään, että hoitoa voivat tarvita esim. vanhemmat eivätkä heidän lapsensa. Ihmeen hyväuskoisia ja kritiikittömiä hoitoalan ihmisiä psykiatriassakin on. Todella ihmeellistä!!

• Mikko
        pohdiskelija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Minulla on kokemuksiakin tällaisesta. Vanhemmat, jotka ovat päästään vialla eivät mene hoitoon, vaikka pitäisi. Sitten kun lapset kärsivät heidän takiaan, lapsia ollaan viemässä psykiatrille ja jopa suljetulle osastolle.

Järkyttävää, että hoidon tarpeessa on tosiaan jotkut muut kun ne, jotka sinne viedään! Kaiken huippu on se, että lääkärit uskovat KAIKEN mitä vanhemmat sanovat. Heille ei koskaan tule edes mieleenkään, että hoitoa voivat tarvita esim. vanhemmat eivätkä heidän lapsensa. Ihmeen hyväuskoisia ja kritiikittömiä hoitoalan ihmisiä psykiatriassakin on. Todella ihmeellistä!!

Isänikin sanoi kerran, että hänellä on henkisiä ja fyysisiä ongelmia joidenka vuoksi hän kokee tarvetta alistaa ja raivota, mieluusti minulle ja jotta en jäisi täysin ongelmien varaan, olisikin siksi asiallissta, että käyn laataamossa.

Isäni tunkeutui nimissäni olevan asuntoni vara-avaimilla asuntoon sisälle sairaalassaoloaikana. Isäni irroitti kaikki sähköjohdot seinästä ja asunnosta löytämillään vara-avaimillaan otti luvatta omistamani autoni ja vei sen omalle kotipihalleen. Isäni piilotti asuntoni ja autoni avaimet. Pääsin toki sairaalasta lomilla ollessani asuntooni sisälle ja hain jopa autoni, mutta vara-avaimia joiduin useamman kuukauden vaatimaan takaisin. Isäni luuli myös minun karanneen sairalasta ja kuvitteli, että jokin laki antaa periksi pidemmän aikaa turhan pakkohoidon.

Välittömästi pakkohoidon jälkeen vanhemnpieni murheet räjähti käsille. Minua ei ongelmista voi syyttää, olin suljetussa sairaalassa.

Minä en saanut vaatimuksista huolimatta pakkohoitoa oikeuden tutkittavaksi. Eduskunnan oikeusasiamies ei ole asiaan vaatimuksesta huolimatta puuttunut. Minulla ei ole varaa lakimieheen ja yleinen oikeusavustaja ei ole vastannut kyselyihini.

• mun äiti

Moi.
      Minun äitini on samantyyppinen ihminen miltä oma äitisi kuulostaa. Kun muutin pois kotoa, äiti saattoi soittaa montakin kertaa päivässä. Olen nyt 27-vuotias ja pari vuotta sitten laitoin äidin soittokieltoon kun väsyin siihen jatkuvaan kyttäämiseen ja asioiden tivaamiseen. Aluksi jätin vastaamatta puhelimeen kun en jaksanut ja lopulta sanoin suoraan, että nyt loppui. Äitini kohtelee minua muutenkin todella alentuvasti, tyyliin "oletko sinä siellä edes ruokaa saanut" ja tuntuu, kuin hän suorastaan toivoisi että epäonnistuisin elämässäni ja joutuisin palaamaan vanhempieni luo häntä koipien välissä. Kaiken tuon lisäksi sairastuin n. 5 vuotta sitten psykoosiin jota seurasi rankka masennuskausi vuosien ajaksi. Sairastumiseni johtuu vanhemmistani asiantuntijoidenkin mielestä mutta he ovat vain kieltäneet tekonsa ja sanansa ja leimanneet minun muistoni vain psykoottisen harhoiksi. Tuntuu, että lyötyä on tosiaankin lyöty. Olen lihonut sairauteni takia n. 30 kg ja saan jatkuvasti kuulla siitä piikittelyä äidiltäni. Hänen mielestään olen vain laiska kun en liiku ja muuten vain en hallitse syömistäni, vaikka oikeasti olen niin rättiväsynyt ja psyyke niin huonossa kunnossa että en kykene harrastamaan liikuntaa enkä noudattamaan mitään dieettiruokavaliota. Pienestä pitäen olen saanut kuulla, että "ei saa jäädä sairastamaan". Masennukseni alkoi jo lukioiässä mutta vanhempiani ei kiinnostanut tarjota minulle mitään apua vaikka tilanteen olivat huomanneetkin, kuten he ovat jälkeenpäin myöntäneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6755
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2313
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1065
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      90
      963
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      850
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      152
      783
    Aihe