Kaveri tässä juuri soittelee, että mitä ihmettä tehdä, kun kissa kaasi kannettavan näppikselle lasillisen vettä. Sammutti heti koneen, eikä uskalla tietenkään laittaa päälle. On koettanut kaataa vettä pois. Voisiko sen käynnistää kuivattelun jälkeen? Mitä muuta voisi tehdä?
No, onneksi on kotivakuutus...
Apua! Vettä kannettavan päälle
9
1440
Vastaukset
- tumppu
...akku heti pois, kaikki irrotettavat moduulit, pois ja tukankuivurilla hönkää lootaan, voi hyvällä tuurilla toipua.
Kunnon kuivauksen jälkeen muuta testauskeinoa ei ole kuin käynnistys...
-T- Läppäri
saas nähdä miten kaverilla käy...
- Esa
Läppäri kirjoitti:
saas nähdä miten kaverilla käy...
Jos vesi ehti kuivua jo omia aikojaan niin voi olla myöhäistä. Kuivuessaan kun tuppaa ikävästi hapettamaan...
- läppäri
Esa kirjoitti:
Jos vesi ehti kuivua jo omia aikojaan niin voi olla myöhäistä. Kuivuessaan kun tuppaa ikävästi hapettamaan...
soitin heti tuon viestin tultua kaverilleni, en vain heti sen jälkeen hoksannut kirjoittaa vastausta tänne, vaan paljon myöhemmin. Eli kyllä se ihan ajoissa tuli, kiitoksia vain :)
- Pah
Akku kannattaisi ottaa heti pois, mutta turha sitä enää näin pitkän ajan jälkeen. Vesi on aiheuttanut kemiallisen reaktion piirikorteilla ja luulen että laite on kokonaan paska tällä hetkellä.
- MacFinn
Mulla kävi kesällä vahinko, poika kaatoi jaffaa läppäriin.
Kuivauksen jälkeen se käynnistyi, vähän työn jälkeen mutta kumminkin. Huoltoonhan se lähti ja jokseenkin kaikki vaihdettiin. Kalliiksi tuli, mutta HD oli ehjä joten tiedot säilyi. - Kurppa
MacFinn kirjoitti:
Mulla kävi kesällä vahinko, poika kaatoi jaffaa läppäriin.
Kuivauksen jälkeen se käynnistyi, vähän työn jälkeen mutta kumminkin. Huoltoonhan se lähti ja jokseenkin kaikki vaihdettiin. Kalliiksi tuli, mutta HD oli ehjä joten tiedot säilyi.>Huoltoonhan se lähti ja jokseenkin kaikki vaihdettiin.
= Paskaksi meni, vai mitä. =) - Testbrain
Ei vesi varmaan mitään kemiallista reaktiota aiheuta piirilevyissä, mutta vedessä olevat ns. epäpuhtaudet voi kuivumisen tuloksena muodostaa ahtaisiin paikkoihin sähköä hivenen johtavia siltoja, jotka sitten saa koneen enemmän tai vähemmän epäkuntoon. Tuskin nykyaikana mitään "paperia koneen sisällä on" joka kastumisesta vaurioittuisi. Ehkä kylmän veden äkillinen jäähdyttävä vaikutus jossain kuumassa komponentissa voisi aiheuttaa jotain. Mene ja tiedä.
- ei kannata
Kannettavaan ei kannata kaataa mitään :-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243