Hyvää kardiologia Turussa?? apuva!

tietäisitkö?

Elikkä piiiiitkän tuloksettoman arvauskeskusrumban jälkeen aion mennä yksityiselle, koska apua en muuten saa. Elikkäs tietääkö joku tai onko kokemusta oikeasti pätevästä, mutta ennen kaikkea potilasta ystävällisesti ja tarkasti hoitavasta kardiologista Turussa/lähistöllä?
Olen ihan rutiköyhä, joten toivon että raha ei menisi hukkaan.
Toivottavasti joku tietää, siitä olisi suuri apu :)

7

6336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiraliira

      Ihan mukava on Petri Korkeila Mehiläisessä, ottaa vastaan myös Sydänyhdistyksessä. Juhani Airaksinen on oikein professori, varmasti asiantunteva.

    • Ei arvailua.

      Etkö ole saanut julkisen terveydenhoidon puolelta rekisteröintilaitetta ( laitteen virallista nimeä en nyt muista) joka asetetaan tutkittavan rintaan noin vuorokaudeksi. Tutkittava saa olla kotona, töissä tai missä normaalistikin on. Laite rekisteröi sydämen rytmin muistiin. Lääkäri tutkii siitä onko rytmi niin kuin pitääkin.
      Toinen hyvä tutkimus on tietty sydämen ultrakuvaus. Onko sinulta tutkittu kummallakaan menetelmällä?
      Koeta pitää puolesi, ettet joudu turhaan enää hyppäämään ja miettimään mikä sinua vaivaa. Lääkkeitähän nuo yleensä tumppaa vaikkei ole aavistustakaan mikä potilasta oikeasti vaivaa.

      • aapee

        Siiraliira, kiitos :)
        Ja tosiaan, ei. Ei vuorokausiseurantaa tai ultraa. Kun itkua vääntäen pyysin pääsisinkö edes rasitus ekg:hen niin siihen sain lähetteen, ei kiireellisenä. Aika meni ensi kuun loppuun :/
        Kuitataan paniikkihäiriönä ja sillä, että ekg:t on olleet ihan ok. Silti niissä on aina ollut "jotain vähän" esim. aavistuksen pidentynyt Qt aika ja nopea syke, myös hieman kohonnut verenpaine. Ei silti perusteita tarkempiin tutkimuksiin kuulemma. Ei haittaa, vaikka olen sanonut elämälaatuni huonontuneen huomattavasti. Senkin laittavat paniikkihäiriön piikkiin.
        Kesällä vielä pyöräilin paikasta toiseen poika tarakalla, nyt ei enää pääse kunnolla edes kauppaan laahustamaan...Yksin sitä jää vaivoinensa.


      • Holter-seuranta.


    • Helinä63

      Vanha ketju, mutta kenellä lopulta kävit ja saitko apua?
      Painin saman ongelman kanssa tällä hetkellä....

    • turkulaista

      Juhani Knuutille ei kannata mennä se vain bloggailee

    • Anonyymi

      Sukari meni sydäntutkimuksiin (varjoainekuvaus... ) ja sai pallolaajennukset, kustannus yli EUR 5000,-.

      Paljon sydänperäisiä vaivoja tulkitaan astmaksi.

      Kunnon tutkimus ja hoito, niin säästyisi rahaa, resursseja ja kärsimystä.
      Maallikkokin tietää, että kolestroli- ja verenpainelääkityksellä infarktien tod näköisyys pienenee. Mutta jos jo suonet plakkia täynnä, niin tarvitaan operaatio (esim pallolaajennus ) ja lääkitys. Oliiviöljyn ja sitruunan nauttiminen ei paranna.



      Rintakivut ja hengenahdistukseen määrätty astmalääkitys ja antibioottikuureja vuosikausia työterveyden toimesta. Myös rasitustesti jossa jotain poikkeavaa, mutta kardiologin mukaan ei aihetta lisätutkimuksiin. Keskutelun aloittajalla mielestäni verenkiertohäiriö sydämessä tai keuhkoissa.- Itsella liikunta väheni perhetilanteen vuoksi muutamaksi vuodeksi. Yllättäen en enää jaksanut kävellä portaita kolmanteen kerrokseen. Sentään juossut muutaman kerran viikossa yli viiden kilometrin lenkkejä.
      Kahden - kolmen sydänkohtauksen ja aivohalvauksen jälkeen(tajuttomuuksia yli min)) oikein kunnon etuseinäinfarkti,jonka huonompikin ensihoitaja tunnistaa ja näkyy selkeästi sydänkäyrissä päästy suoraan sydänosastolle, jossa tehty muutama pallolaajennus. Kiitos sille tiimille!!! Myöhemmin 3 kk:n kuluttua jälkitarkastuksessa 30 - 40 v lääkäri koetti ikäänkuin syyllistää etten ollut aikaisemmin käynyt tutkimuksissa ja että näkyy että vaivat ovat tulleet pitkän ajan kuluessa- Sydän oli paksuuntunut ja suurentunut. Infarktin seurauksena osa vaurioitunut. Kansalaistaitoihin tulisi lisätä ilmainen koulutus tai tukipalvelu, joka neuvoo miten sairastat ja miten hoidat terveyttä itsesi ja lähimmäisten. Lisäksi koulutusta nuorille mitä ja milloin kannattaa syödä ja itse valmistaa. Suurin "synti" on illalla syödä rankasti ja mennä täysinäisen vatsansa viereen nukkumaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe