Sain juuri sen nimistä lääkettä kuin Prednisolon 20mg reumaan ja myös tähän pahaan ihottumaan. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Onko minkälaisia sivuvaikutuksia? Turvotuksia? Sillä kortisoni on aika kova turvottamaan! Kiitos paljon jälleen kerran.
Minä taas vailla neuvoa..
6
949
Vastaukset
- Lissu85
itselläni oli noin vuosi sitten Prednisolon kortisoni ja olen nykyään kieltäytynyt siitä, koska itse lihosin lääkkeen takia kymmeniä kiloja...
- Tyttönen86
Miten nopeasti kilot tulivat? Laihduitko heti lääkkeen lopetettua vai oliko kovan työn alla? Minulla on jo nyt tullut kultapiikistä n.5kg eikä todellakaan olisi kiva jos lihoisin vielä :( Lenkkeilen ja syön todella terveellisesti, kaikesta huolimatta. Kiitos jos viitsit vielä vastata. Vaivaa vaan niin kamalasti, koska nyt alkaa jo jotkut vaatteet kiristämään :(
- Lissu85
Tyttönen86 kirjoitti:
Miten nopeasti kilot tulivat? Laihduitko heti lääkkeen lopetettua vai oliko kovan työn alla? Minulla on jo nyt tullut kultapiikistä n.5kg eikä todellakaan olisi kiva jos lihoisin vielä :( Lenkkeilen ja syön todella terveellisesti, kaikesta huolimatta. Kiitos jos viitsit vielä vastata. Vaivaa vaan niin kamalasti, koska nyt alkaa jo jotkut vaatteet kiristämään :(
kilot tulivat ihan muutamassa kuukaudessa... ja kortisonin tuomista liikakiloista on kuulemma hankala päästä eroon... itsellänikin vielä kiloista eroon pääseminen kesken, vaikka lääkitys ollut poissa jo noin vuoden...
- Tyttönen86
Lissu85 kirjoitti:
kilot tulivat ihan muutamassa kuukaudessa... ja kortisonin tuomista liikakiloista on kuulemma hankala päästä eroon... itsellänikin vielä kiloista eroon pääseminen kesken, vaikka lääkitys ollut poissa jo noin vuoden...
Ei voi olla totta! Miten kaun söit kortisonia? Minun olisi tarkoitus syödä vain 2 ja puol viikkoa..! Nyt alkaa menemään hermot näihin lääkkeisiin!!:(
- Lissu85
Tyttönen86 kirjoitti:
Ei voi olla totta! Miten kaun söit kortisonia? Minun olisi tarkoitus syödä vain 2 ja puol viikkoa..! Nyt alkaa menemään hermot näihin lääkkeisiin!!:(
söin muistaakseni noin puolisen vuotta... sit lopetettii ku alotettii (en nyt muista mikä) uus lääke... Muutama kuukaus sen jälkee yks lääkäri sano että oli turhaan alotettu kortisoni et ei sitä ois pakost tarvinu alottaa... Siinä meinas mennä hermot...
Mullakin ollu lääkkeiden kanssa muutaman vuoden ajan ongelmia, ei millää meinannu löytyy kunnon lääkettä... nyt enbrel ja arava ja niitten kanssa menny tosi hyvin.
- kokenut
Älä usko sokeasti kaikkea netissä kerrottua.
Pelkän kortisonin syönti ei lihota ketään. Kortisoni voi heikentää näläntunnetta säätelevien rauhasten toimintaan. Itsekurista riippuu sitten, paljonko syöt. Itselläni ei ole ollut normaalia kummempaa näläntunnetta.
Suola kortisonin kanssa saa turvotusta aikaan, mutta tuonkin ongelman voi välttää helposti vähentämällä suolaa ruokavaliossaan.
Keskustele ihmeessä lääkärin kanssa, jos aiot jättää lääkkeen ottamatta. Et kertonut mitä sairastat, mutta ennemmin tai myöhemmin löydät edestäsi sen, mitä jätät tekemättä. Ainakin nivelreuma on niin salakavala tauti, että potilas voi kuvitella pitkän aikaa pärjäävänsä ihan hyvin ilman lääkkeitä. Röntgenkuvat ja muut tutkimukset paljastavat sitten karun totuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432160Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1801941- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78869Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44855Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931802- 54701