Honeywell takaisin Varkauteen

Sisäpiiriläinen

Huhu kertoo, että navitaksessa 50 paikkaa vuokrattu ja Kuopion konttorin koko 3. kerros vuokrattu jollekkin vakuutusyhtiölle.

214

8157

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkantti jake

Heti kiireellä rakentamaan kolmea uutta navitastaloa.

• ...

Heh... toki toki. Kuten joskus aikanaan oli jäjestelmäasiantuntjan paikka avoinna... Varkaudessa muistaakseni 4 hakijaa, joista 3 jonkin tason kylähulluja, Kuopioon lähes 40 hakijaa. Toki kannattaa muuttaa Varkauteen, jos meinaa korvata eläköityvät pätevällä työvoimalla :D

• näinkö vain unta

Huhu kertoo, että Enson tiloihin 2150 paikkaa. Ahlström vuokrannut ja rakentaa viisi utta paperikonetta.

• prinssiuljas

Helsingin hevosmi ehet kertoo, että varkauteen tulee oikein kunniakommpania ihan silkksisä vaatteissa . Heille rakennetaan kullattu prinsessan linna vartioitaksi.

• uumoilija

Minua sitten naurattaa tämä Honeywell, Kuopion Nokia! Suurella volyymilla siirrettiin täysin toimiva yritys Kuopioon ja kuinkas on käynyt? Kutistui kutistumistaan kuin pyy maailmanlopun edellä! Montakohan työntekijää on enää kyseisen yrityksen palveluksessa? Henkilöstöä on vähennetty pikkuhiljaa, ettei tartte repiä suuria otsikoita Savon Sanomien etusivulla. Käyhän se toki niinkin, entinen Kuopion konttorin toimarikin pykäisi ihan oman firman pystyyn. Vaan eikös sitä sanota, että rotat jättävät ekana uppoavan laivan.

• 12+15

Taustalla on jenkkifirman sanelupolitiikka... tuotepaletin karsimisen nimissä ei anneta lupaa myydä kysyttyjä tuotteita, joista nimenomaan Suomen HW:n asiakkaat olisi kiinnostuneita. Näin olisi käynyt myös Varkaudessa.

• nokia - hah!
        12+15 kirjoitti:

Taustalla on jenkkifirman sanelupolitiikka... tuotepaletin karsimisen nimissä ei anneta lupaa myydä kysyttyjä tuotteita, joista nimenomaan Suomen HW:n asiakkaat olisi kiinnostuneita. Näin olisi käynyt myös Varkaudessa.

Kerro siis, kun sinulla on tietoa, kuinka monta työntekijää Honeywellillä on nykyisin?

• .--
        nokia - hah! kirjoitti:

Kerro siis, kun sinulla on tietoa, kuinka monta työntekijää Honeywellillä on nykyisin?

130 000.

• /-?
        .-- kirjoitti:

130 000.

Siemens ja ABB jyrää HW:n uusissa järjestelmissä. Kysyntä vähenee paperin kysynnän tahdissa.

• Lrak Xram

Iso syö pienen koska sen isompaan vatsaan kyllä sopii ja nälän tunne kaikkoaa.
        Nopea syö hitaan koska hidas ei ennätä karkuun ja nälän tunne kaikkoaa.
        Isolle jää enemmän elin- ja liikkumatilaa samoin kuin nopeallekin.
        Tämä on aina näin ollut ja tulee toistaiseksi tulevaisuudessakin olemaan.
        Sitä kuulemma sanotaan normaaliksi kehitykseksi.

• Toyota Jari

Jos Honeywell lähti Varkaudesta sen takia, että kaupunkiin on vaikea saada huippuosaajia, niin on hyvin, hyvin vaikea uskoa että nyt se olisi tulossa takaisin. Väitänpä että huhupuhetta tai urbaanilegendaa.

• Sisäpiiriläinen

Teollisuusautomaatiopuolella noin 100. Huippuosaajia? Ovi on kyllä käyny koko ajan ulospäin.

• buahahaa

Voi voi, kun sitä silloin hehkutettiin, miten siellä teknologiataivaassa on mahdollista tehdä yhteistyötä yliopiston kanssa. Ihan siellä oltiin teknopolisin ja yliopiston kanssa vierekkäin - vaan tehtiinkö sitä yhteistyötä? Olisikohan ollut vuosi tai pari, kun Kuopion Nokialla meni suht hyvin, sitten alkoi alamäki ja ihmisiä alettiin potkia pihalle. Pienissä erissä, etttei herätä huomiota.

• ex osaaja

Pulju kutistuu ja jokunen sahaaja jää hoitamaan takuita ja kunnossapitoa.

• 16+18

Varkautelainen käyttäytyminen näkyy viestissä selvästi :) Vahingon ilo taitaa olla täkäläisittäin parasta iloa... ymmärtäisin asenteen paremmin, jos ongelmat johtuisivat muutosta, mutta kun tämä ei ole tilanne. Sama olisi tapahtunut vaikka pulju olisi jäänyt Varkauteen.

• routa ja porsas
        16+18 kirjoitti:

Varkautelainen käyttäytyminen näkyy viestissä selvästi :) Vahingon ilo taitaa olla täkäläisittäin parasta iloa... ymmärtäisin asenteen paremmin, jos ongelmat johtuisivat muutosta, mutta kun tämä ei ole tilanne. Sama olisi tapahtunut vaikka pulju olisi jäänyt Varkauteen.

Jos minua tarkoitat, niin kyllä, tunnen vahingoniloa ja suurta sellaista! Yleensä, kun lähdetään soitellen sotaan, siitä ei hyvä seuraa. Minulla on omat syyni olla vahingoniloinen.

En kuitenkaan ole vahingoniloinen siitä, että ihmiset on sieltä pikkuhiljaa potkittu pihalle, vaan siitä, että visiot Kuopiosta onnelana eivät toteutuneetkaan. Muistan vallan hyvin ne suuret otsikot ja etusivun jutut Kuopio sai Nokiansa -tyyliin.

Kuinkas sitten kävikään?

• 18+7
        routa ja porsas kirjoitti:

Jos minua tarkoitat, niin kyllä, tunnen vahingoniloa ja suurta sellaista! Yleensä, kun lähdetään soitellen sotaan, siitä ei hyvä seuraa. Minulla on omat syyni olla vahingoniloinen.

En kuitenkaan ole vahingoniloinen siitä, että ihmiset on sieltä pikkuhiljaa potkittu pihalle, vaan siitä, että visiot Kuopiosta onnelana eivät toteutuneetkaan. Muistan vallan hyvin ne suuret otsikot ja etusivun jutut Kuopio sai Nokiansa -tyyliin.

Kuinkas sitten kävikään?

Mutta kun "soitellen sotaan lähtö" tai Kuopioon muutto eivät ole ongelmien taustalla. Vahingon ilosi kohdistuu tahtomatta tai tahallaan juuri niihin poispotkittuihin työntekijöihin...

• wohouuuuuuuuuuuuuuuu
        18+7 kirjoitti:

Mutta kun "soitellen sotaan lähtö" tai Kuopioon muutto eivät ole ongelmien taustalla. Vahingon ilosi kohdistuu tahtomatta tai tahallaan juuri niihin poispotkittuihin työntekijöihin...

Elä höpötä! Kai minä nyt itse parhaiten tiedän, mihin vahingoniloni suuntaan! Suuntaan sen yrityksen johtoon eli niihin, jotka tämän väärän päätöksen tekivät. Tavallisilla työntekijöillä ei ollut siihen päätökseen osaa eikä arpaa, joutuivat vaan pidentämään työmatkaansa kahdella tunnilla päivässä.

Sinähän vallan profeetta olet, kun pystyt noin tarkkaan ennustamaan, että olisi käynyt samoin Varkaudessakin. MIstäpäs tuota tietää, kun pulju siirrettiin ja sillä sipuli. Yrityksellähän pyyhki hyvin jo Altimin aikoina. Varkaudessa.

Aika suuri päätösvalta taisi olla siirtoasiassa nilsiäläisellä toimitusjohtajalla. Kuopio on huomattavasti lähempänä Nilsiää kuin Varkaus.Toisinkin olisi voinut päättää.

• 15+12
        wohouuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

Elä höpötä! Kai minä nyt itse parhaiten tiedän, mihin vahingoniloni suuntaan! Suuntaan sen yrityksen johtoon eli niihin, jotka tämän väärän päätöksen tekivät. Tavallisilla työntekijöillä ei ollut siihen päätökseen osaa eikä arpaa, joutuivat vaan pidentämään työmatkaansa kahdella tunnilla päivässä.

Sinähän vallan profeetta olet, kun pystyt noin tarkkaan ennustamaan, että olisi käynyt samoin Varkaudessakin. MIstäpäs tuota tietää, kun pulju siirrettiin ja sillä sipuli. Yrityksellähän pyyhki hyvin jo Altimin aikoina. Varkaudessa.

Aika suuri päätösvalta taisi olla siirtoasiassa nilsiäläisellä toimitusjohtajalla. Kuopio on huomattavasti lähempänä Nilsiää kuin Varkaus.Toisinkin olisi voinut päättää.

Eli aivan kuin aiemmat viestisi antoivat ymmärtää... viestiesi taustalla on katkeruus, eivät faktat. Totuus kuitenkin on, että Kuopioon muutto ei ole nykytilan taustalla. Itse asiassa koko tuo ajatus on aika hassu :)

• Ajatusten Tourujoki
        wohouuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

Hmm. ei tainnut Altimilla niin kovin hyvin mennä strategiat putkeen eikä ainakaan taloudellisessa mielessä 90-luvun alussa. Toki innostusta piisasi ja tavallaan Altim oli sitä vaikkei viela taittu tuntea sanontaa Varkauden Nokia.

Onkos se Hunajakaivo sitten muka kokonaan lähdössä Kuopiosta?

• Hannu Miettinen
        Ajatusten Tourujoki kirjoitti:

Hmm. ei tainnut Altimilla niin kovin hyvin mennä strategiat putkeen eikä ainakaan taloudellisessa mielessä 90-luvun alussa. Toki innostusta piisasi ja tavallaan Altim oli sitä vaikkei viela taittu tuntea sanontaa Varkauden Nokia.

Onkos se Hunajakaivo sitten muka kokonaan lähdössä Kuopiosta?

Altim kaatui siihen, että yritettiin liikaa. Tehtiin sen ajan heikoilla prosessoreilla sovelluksia, joita myytiin hirmu innolla joka puolelle, vaikka se ei ollut taloudellisesti järkevää eikä aina edes mahdollista. Ja varsinkin lääketehdasprojektit sekä graafisen puolen hommat ja armeijan projekktit taisivat k..ta kintuille tosi pahasti.

Ja minä olin Altimilla töissä useamman vuoden joten tiedän ainakin jotain asioista.

• Ajatusten Tourujoki
        Hannu Miettinen kirjoitti:

Altim kaatui siihen, että yritettiin liikaa. Tehtiin sen ajan heikoilla prosessoreilla sovelluksia, joita myytiin hirmu innolla joka puolelle, vaikka se ei ollut taloudellisesti järkevää eikä aina edes mahdollista. Ja varsinkin lääketehdasprojektit sekä graafisen puolen hommat ja armeijan projekktit taisivat k..ta kintuille tosi pahasti.

Ja minä olin Altimilla töissä useamman vuoden joten tiedän ainakin jotain asioista.

Taisinhan siellä minäkin olla nuorena koodarina yläkerrassa niille prosessoreille varusohjemistoa tekemässä. Joskus sitten asiakkaillakin niitä ongelmia tutkimassa.

• Hannu Miettinen
        Ajatusten Tourujoki kirjoitti:

Taisinhan siellä minäkin olla nuorena koodarina yläkerrassa niille prosessoreille varusohjemistoa tekemässä. Joskus sitten asiakkaillakin niitä ongelmia tutkimassa.

No niin. Ja muistan aina erään lääketehdasprojektin josta projektipäällikkökin häipyi kesken kaiken talosta että ei olisi saanut liian isoa miinusta cv:hen.

Minun mielestäni Altimin olisi pitänyt keskittyä vain ja ainoastaan metsäteollisuuteen ja voimaloihin eikä lähteä rönsyilemään joka puolelle. Mutta mitäs näitä liikaa muistelemaan, Altimin kiinteistö on lähes tyhjänä muistomerkkinä Satakunnankadun varrella. Nykyään siinä ei taidä toimia mitään muuta kuin joku ruokalafirma.

• hoohohoo
        15+12 kirjoitti:

Eli aivan kuin aiemmat viestisi antoivat ymmärtää... viestiesi taustalla on katkeruus, eivät faktat. Totuus kuitenkin on, että Kuopioon muutto ei ole nykytilan taustalla. Itse asiassa koko tuo ajatus on aika hassu :)

Höpsis, itse olet hassu! Taidatkin olla katkera kuopiolainen...Yliopiston ja teknopolisin kantturoilta. :D

• 11+3
        hoohohoo kirjoitti:

Höpsis, itse olet hassu! Taidatkin olla katkera kuopiolainen...Yliopiston ja teknopolisin kantturoilta. :D

Olet väärässä. Minulla on kytköksiä HW:iin, mutta ei sellaisia, että puljun sijainnilla olisi minulle mitään merkitystä. Eikä edes sellaisia kytköksiä, että koko puljun katoamisella olisi minuun suurta vaikutusta. Olen siis asian suhteeen erittäin neutraalissa asemassa eikä minulla ole syytä katkeruuteen... toisin kuin joillain.

Vai että muutto oli ongelmien taustalla. Sittenhän varmaan myös esim. Storan ongelmat johtuvat HW:n muutosta :D

• suorat nuotit???
        11+3 kirjoitti:

Olet väärässä. Minulla on kytköksiä HW:iin, mutta ei sellaisia, että puljun sijainnilla olisi minulle mitään merkitystä. Eikä edes sellaisia kytköksiä, että koko puljun katoamisella olisi minuun suurta vaikutusta. Olen siis asian suhteeen erittäin neutraalissa asemassa eikä minulla ole syytä katkeruuteen... toisin kuin joillain.

Vai että muutto oli ongelmien taustalla. Sittenhän varmaan myös esim. Storan ongelmat johtuvat HW:n muutosta :D

On varmastikin hyvin vaikeaa, kun omassa päässä on kaikki maailman viisaus. :D
        Kun sinulla on kytköksiä, tiedät kaikesta kaiken?

Missähän kohtaa olen sanonut, että muutto oli ongelmien taustalla? Olen sanonut, että iloitsen siitä, että johtoporras, joka päätti siirtää puljun Kuopioon tuli huomaamaan, että eipä se onnela ollutkaan. Ei tullut Kuopion Nokiaa.

• 17+15
        suorat nuotit??? kirjoitti:

Missähän kohtaa olen sanonut, että muutto oli ongelmien taustalla? Olen sanonut, että iloitsen siitä, että johtoporras, joka päätti siirtää puljun Kuopioon tuli huomaamaan, että eipä se onnela ollutkaan. Ei tullut Kuopion Nokiaa.

Missähän kohtaa olen sanonut, että tiedän kaikesta kaiken? En missään. Tiedän kuitenkin tarpeeksi ko. asiasta.

Sinä sen sijaan et sanonut suoraan, että muutto oli ongelmien taustalla, mutta annoit niin ymmärtää... Kirjoitat lisäksi "iloitsen siitä, että johtoporras, joka päätti siirtää puljun Kuopioon tuli huomaamaan, että eipä se onnela ollutkaan." Ilosi on vähän nurinkurista, sillä kyse ei ole siitä onko Kuopio onnela vai ei. Alamäellä on täysin muut syyt.

• hoplaa..
        suorat nuotit??? kirjoitti:

Minä taas iloitsen siitä, että johtoporras, joka päätti siirtää puljun Kuopioon tuli myös huomaamaan, että Suomi voitti maailmanmestaruuden vuonna 2011. Näillä tapahtumilla oli yhtä paljon yhteistä.

• Hooooohhhoijaaaa....
        17+15 kirjoitti:

Missähän kohtaa olen sanonut, että tiedän kaikesta kaiken? En missään. Tiedän kuitenkin tarpeeksi ko. asiasta.

Sinä sen sijaan et sanonut suoraan, että muutto oli ongelmien taustalla, mutta annoit niin ymmärtää... Kirjoitat lisäksi "iloitsen siitä, että johtoporras, joka päätti siirtää puljun Kuopioon tuli huomaamaan, että eipä se onnela ollutkaan." Ilosi on vähän nurinkurista, sillä kyse ei ole siitä onko Kuopio onnela vai ei. Alamäellä on täysin muut syyt.

En viitsisi sinun kanssasi tämän enempää jankata, totean vain, että sinä puolestasi annat ymmärtää, että tiedät kaikesta kaiken. MOT???

• 6+18
        Hooooohhhoijaaaa.... kirjoitti:

En viitsisi sinun kanssasi tämän enempää jankata, totean vain, että sinä puolestasi annat ymmärtää, että tiedät kaikesta kaiken. MOT???

Miksi keksit vääriä väittämiä? En missään vaiheessa sanonut saati antanut ymmärtää, että "tiedän kaikesta kaiken." Sen sijaan tiedän HW:n tilanteesta.

• hmmm vai niin
        17+15 kirjoitti:

Kyllä se voi olla nykyään. Hw ei hanki edes vuokramenojaan kattamaan. Varkaudessa on osaavaa ja työtöntä työvoimaa. Automaatioalan insinöörejä kylä pullollaan. Hw teki kymmenen vuoden sopimuksen tiloista, mutta nyt tyhjyys on käynyt rasitteeksi. Mestarintiellä ja Savontiellä on lähes ilmasia liiketontteja.

• Njoo.
        hmmm vai niin kirjoitti:

Kyllä se voi olla nykyään. Hw ei hanki edes vuokramenojaan kattamaan. Varkaudessa on osaavaa ja työtöntä työvoimaa. Automaatioalan insinöörejä kylä pullollaan. Hw teki kymmenen vuoden sopimuksen tiloista, mutta nyt tyhjyys on käynyt rasitteeksi. Mestarintiellä ja Savontiellä on lähes ilmasia liiketontteja.

Tahtoo vaan olla niin, että pelkästään insinöörit ei enää nykyään riitä. Esim. erään suuren automaatioalan alan alihankkijan varkauden toimistolla on ollut tarve nostaa työntekijöiden koulutusastetta pääosin AMK tasolta ylöspäin, mutta hankalaa on ollut.

• muistodokumentti

No niin. Ja muistan aina erään lääketehdasprojektin josta projektipäällikkökin häipyi kesken kaiken talosta että ei olisi saanut liian isoa miinusta cv:hen.

Minun mielestäni Altimin olisi pitänyt keskittyä vain ja ainoastaan metsäteollisuuteen ja voimaloihin eikä lähteä rönsyilemään joka puolelle. Mutta mitäs näitä liikaa muistelemaan, Altimin kiinteistö on lähes tyhjänä muistomerkkinä Satakunnankadun varrella. Nykyään siinä ei taidä toimia mitään muuta kuin joku ruokalafirma.

Pitäisi-käsityksiä varmaan riittää tuhatkuntaan asti. Altim oli todella hyvä yritys, mutta siellä vain ei tehty riittävästi ns. oikeita asioita. Ryhmä toimi liikaa joukkiona. Altim johdettuna oikein-väite, vastauksena ollee, että Varkaudessa olisi vieläkin Altim Control. Epäterveellisyyden ilmentymänä oli mm. esimerkiksi "entiset altimilaiset"-ilmiö monet muut ristiriidat henkilöstöasioissa.

• muistidokumentti
        routa ja porsas kirjoitti:

Kuinkas sitten kävikään?

vastaus selviää varsin hyvin vanhan suomalaisen sadun kertomana, so. keisarin uudet vaatteet, liikevahidossa mitaten kraatarit (jotkut koko elämäntyöllään) onnistuivat hyvin riisumaan keisari hunajakaivon kai jo liki alastomaksi. Tässä pitäisi huomioin kiinnittyä näihin klovnimaisesti käyttäytyneisiin kraatareihin. Lahjakkuus oli enemmän näyttelemisen puolella kuin tekemisen/osaamisen.

• visioradio1
        6+18 kirjoitti:

Miksi keksit vääriä väittämiä? En missään vaiheessa sanonut saati antanut ymmärtää, että "tiedän kaikesta kaiken." Sen sijaan tiedän HW:n tilanteesta.

Olisiko Hw:llä voinut mennä huonommin,jos siellä toimitusjohtajan tilalla oli köllöteltyt vain pelkkä kurpitsa. Taitamattomuus on täytynyt olla jo aika mittavaa ja organisaatio lakannut toimimasta.

• Divarin_Helmi

Minäkin tein Altimille sovelluksia usean vuoden ja olen hiukan eri mieltä tuosta metsäteollisuuteen keskittymisestä.

Monet projektit metalliteollisuudessa olivat voitollisia, Printa se vasta parhaimmillaan tuottava olikin. Neste oli luotettava yhteistyökumppani ja ihan hyvää tulosta niissäkin projekteissa tehtiin.

Suurin moka oli komponenttien omavalmistus, kallis pintaliitoslinja ja keski-Euroopan valloitusyritys Louhenperän aikana.

Yhteistyötä olisi pitänyt korkealla tasolla virittää Valmetin kanssa eikä tapella verissä päin kotimaan metsäteollisuus- ja voimalaprojekteista. Muutamille isoegoisille myyntimiehille molemmissa firmoissa oli liian pienet hiekkalaatikot.

• puhu ja tiedä
        Divarin_Helmi kirjoitti:

Minäkin tein Altimille sovelluksia usean vuoden ja olen hiukan eri mieltä tuosta metsäteollisuuteen keskittymisestä.

Monet projektit metalliteollisuudessa olivat voitollisia, Printa se vasta parhaimmillaan tuottava olikin. Neste oli luotettava yhteistyökumppani ja ihan hyvää tulosta niissäkin projekteissa tehtiin.

Suurin moka oli komponenttien omavalmistus, kallis pintaliitoslinja ja keski-Euroopan valloitusyritys Louhenperän aikana.

Yhteistyötä olisi pitänyt korkealla tasolla virittää Valmetin kanssa eikä tapella verissä päin kotimaan metsäteollisuus- ja voimalaprojekteista. Muutamille isoegoisille myyntimiehille molemmissa firmoissa oli liian pienet hiekkalaatikot.

Louhenperän aikana kylläkin se eurooppaa valloittava sotapäällikkö oli herra tasa, jonka edesvastuuttomat myyntitoimet suisti koko yrityksen kustannuskatastrofiin, mitä lisäksi hyvin rikasti täysin hallitsematon alcont-tuotekehitysprojekti, missä ei osattu mm. huomioida, että metrin levynen kaappi ei sovi 80 cm leveästi ovesta sisään.

Divarin helmi avaa ovea ihan oikein, mutta tuo mokalista oli huomattavasti pidempi. Suurin moka oli tosin toi kilpailu Valmetin kanssa, minkä saattaa vain ymmärtää niin, että Varkaudesta puutui tyystin osaava yritys-ja toimialajohto.

• jeltsin
        puhu ja tiedä kirjoitti:

Louhenperän aikana kylläkin se eurooppaa valloittava sotapäällikkö oli herra tasa, jonka edesvastuuttomat myyntitoimet suisti koko yrityksen kustannuskatastrofiin, mitä lisäksi hyvin rikasti täysin hallitsematon alcont-tuotekehitysprojekti, missä ei osattu mm. huomioida, että metrin levynen kaappi ei sovi 80 cm leveästi ovesta sisään.

Divarin helmi avaa ovea ihan oikein, mutta tuo mokalista oli huomattavasti pidempi. Suurin moka oli tosin toi kilpailu Valmetin kanssa, minkä saattaa vain ymmärtää niin, että Varkaudesta puutui tyystin osaava yritys-ja toimialajohto.

Menestymiseen Altimilla myöhemmin eri nimisenä yrityksen käytössä oli kyvvytön henkilöstö. Ei ihan riitä, että osataan vähän kehittää, mikä nyt ei ole edes vaikeata softapuolella. Tämä sama kyvyttömyys periytyi hunajakaivolle. Se on sitten nähty, mikä oli lorun päätös tai häämättää selvästi.

• Ajatusten Osmajoki

Paperi ei myy -> paperikoneet ei myy -> paperiteollisuuden automaatiojärjestelmät ei myy.

2 vuoden sisällä lähtee Varkaudesta viimeinenkin paperikone. Liipasimella myös saha ja AFT.

• hannu miettinen

Niin se vaan taitaa olla. Varkauden tulevaisuus näyttää tosi synkältä.

• Pörsämäen ennustaja

Tämä Ajatusten Osmajoki unohta kokonaan Varkauden tämänhetkisen veturin, teknologiateollisuuden. Vai kuvitteletko että nykyaikaisia voimalaitoksia hoidetaan käsikäyttöisesti?-Ennustuksesi ovat suorastaan katkeroituneita.

• Ajatusten Osmajoki
        Pörsämäen ennustaja kirjoitti:

Tämä Ajatusten Osmajoki unohta kokonaan Varkauden tämänhetkisen veturin, teknologiateollisuuden. Vai kuvitteletko että nykyaikaisia voimalaitoksia hoidetaan käsikäyttöisesti?-Ennustuksesi ovat suorastaan katkeroituneita.

Tämän hetkiset "veturit" ovat muisto vain 15 vuoden päästä. Autioituvan Varkauden heikko vetovoima ei riitä pitämään yllä toimintaa paikkakunnalla, vaan toimipisteet häipyvät muualle.

• Aino Kassinen

Ja myös ..Hartmann...Savon Paino Oy..Stora Enso SAHA ..sellu...paperi...tietysti AFT..Sahala ..Varkaus Works..Foster Wheleer... Andritz...Prisma... Airport...Junaliikenne ei sähköä ... On rauhallista...nämä lähtee ab. vuoden aikana ..loput varmaan ab. 2 vuoden sisällä.....Nyt on ennustaminen helppoa !!!!!

• Insinnööri

Siitä ei pääse mihinkään että automaatio-osaaminen itä-suomessa on Varkaudessa ja Lappeenrannan teknisen yliopiston kautta saadaan lisäapuja. Siihen ei Kuopion kokoomuksen vaikutusvalta onneksi ylety. Nyt jo varmana tietona on että HW on tulossa Navitakseen hallinnollisesti sitä johdetaan pohjoismaissa Tanskasta ja se missä mittakaavassa on tieto vain siellä. Sitä että jääkö Kuopioon enää ketään ei ole kellään tiedossa suomessa.

• Ajatusten Osmajoki

Osaamista on, mutta tarvitaanko sitä enää jatkossa? Se onkin sitten aivan toinen asia. Paperiteollisuus nykymuodossaan on kuoleva ala. Tämä näkyy lehtikustantajien mainosmyynnissä ja YT-neuvotteluissa, paperitehtaiden sulkemisena ja laitetoimittajien tilauskannoissa.

• Pörsänmäen ennustaja

Ajattelematon Osmajoki, sinä tankkaat vain yhtä asiaa Varkkilan tunnetulla tyylillä.
        Nythän on kehitettävä uutta ja suunnattava esim. Barentsinmeren alueelle tietotaitoa viemään. Paperiteollisuus ei ole ainoa tekniikkaa tarvitseva ala. Ilkeästi sanottuna paperin tuotanto on yksinkertaisten ja paikkauskollisten ihmisten ala.

• Ajatusten Osmajoki
        Pörsänmäen ennustaja kirjoitti:

Ajattelematon Osmajoki, sinä tankkaat vain yhtä asiaa Varkkilan tunnetulla tyylillä.
        Nythän on kehitettävä uutta ja suunnattava esim. Barentsinmeren alueelle tietotaitoa viemään. Paperiteollisuus ei ole ainoa tekniikkaa tarvitseva ala. Ilkeästi sanottuna paperin tuotanto on yksinkertaisten ja paikkauskollisten ihmisten ala.

Kuka on valmis maksamaan kehityskulut ja mitkä ovat Varkauden valttikortit, että kehitys tulisi tapahtumaan juuri täällä? Ideoita saa toki kehitellä, mutta toivoisin myös jotain realismia.

• Pörsänmäen ennustaja
        Ajatusten Osmajoki kirjoitti:

Kuka on valmis maksamaan kehityskulut ja mitkä ovat Varkauden valttikortit, että kehitys tulisi tapahtumaan juuri täällä? Ideoita saa toki kehitellä, mutta toivoisin myös jotain realismia.

Kun katsoo Fosterin ja Andzritsin myyntilukuja, realismia on kyllä riittämiin. Varkauden valttikortit ovat juuri korkea osaaminen esim. paineastioiden ja voimalaitosten valmistuksessa. Myös tuulivoimala osien valmistus hallitaan Varkauessa. Maksajia kehittämisessä ovat yritykset ja valtio/ EU. Niinkuin ennenkin.
        Kuntalaisten osuus on häviävän pieni saavutettuun hyötyyn verrattuna.

• Ajatusten Osmajoki
        Pörsänmäen ennustaja kirjoitti:

Kun katsoo Fosterin ja Andzritsin myyntilukuja, realismia on kyllä riittämiin. Varkauden valttikortit ovat juuri korkea osaaminen esim. paineastioiden ja voimalaitosten valmistuksessa. Myös tuulivoimala osien valmistus hallitaan Varkauessa. Maksajia kehittämisessä ovat yritykset ja valtio/ EU. Niinkuin ennenkin.
        Kuntalaisten osuus on häviävän pieni saavutettuun hyötyyn verrattuna.

Mitä nyt esimerkiksi Fosterin tilanteesta tiedän, niin aika kädestä suuhun siellä elellään. YT:t uhkaavat, jos uutta projektia ei ala kuulumaan. Muutenkin teknologiayrityksillämme on jo tällä hetkellä suuria vaikeuksia hankkia asiantuntevaa työvoimaa kaupunkiin. Jatkossa tämä tilanne ei tule ainakaan helpottumaan yhtään. Varkauden vetovoima on heikko.

• hmmm vai niin

Mitä nyt esimerkiksi Fosterin tilanteesta tiedän, niin aika kädestä suuhun siellä elellään. YT:t uhkaavat, jos uutta projektia ei ala kuulumaan. Muutenkin teknologiayrityksillämme on jo tällä hetkellä suuria vaikeuksia hankkia asiantuntevaa työvoimaa kaupunkiin. Jatkossa tämä tilanne ei tule ainakaan helpottumaan yhtään. Varkauden vetovoima on heikko.

Uusie projekteja ei ole ja silti jotakin osaajia kaivataan? Ihme yhdistelmä. Kuulostaa samalta syyltä millä Hw:kin lähti.

Kyllä alalla toimineet ovat osaavampia kuin yliopistosta valmistunut nuori tippa.inssi jolla on korvantaukset märkinä. Ei sillä, etteikö heitäkin kaivattaisi joukkoon kasvamaan.

Suomessa on insinööreillä niin korkea työttömyysaste, että osaajia löytyy kyllä hyvinkin helposti.. ja etenkin niiden satojen jjoukosta, jotka on pihalle potkittu.

• ---
        hmmm vai niin kirjoitti:

Uusie projekteja ei ole ja silti jotakin osaajia kaivataan? Ihme yhdistelmä. Kuulostaa samalta syyltä millä Hw:kin lähti.

Kyllä alalla toimineet ovat osaavampia kuin yliopistosta valmistunut nuori tippa.inssi jolla on korvantaukset märkinä. Ei sillä, etteikö heitäkin kaivattaisi joukkoon kasvamaan.

Suomessa on insinööreillä niin korkea työttömyysaste, että osaajia löytyy kyllä hyvinkin helposti.. ja etenkin niiden satojen jjoukosta, jotka on pihalle potkittu.

"Uusie projekteja ei ole ja silti jotakin osaajia kaivataan?"

Tuo johtuu siitä, että työkuorma projektialalla vaihtelee paljon ja nopeasti. Muutenkin tilanne on ollut epätasapainossa: FW:n ovi on käynyt ulospäin, Andritzin sisäänpäin. Tosin Andritzillakin alihankkijat ovat olleet viime aikoina ahtaalla.

"Kyllä alalla toimineet ovat osaavampia kuin yliopistosta valmistunut nuori tippa.inssi jolla on korvantaukset märkinä."

Kyllä, jos puhutaan bulkin tekemisestä. Kehitystoimissa ja uudistamisessa tuo ei pidä paikkaansa.

"Suomessa on insinööreillä niin korkea työttömyysaste, että osaajia löytyy kyllä hyvinkin helposti."

Inssejä kyllä Varkaudessakin, sitä korkeampia ei paljoakaan.

• Ajatusten Osmajoki
        hmmm vai niin kirjoitti:

insinöörin paperit eivät tosiaan tee vielä kenestäkään asiantuntijaa. Ilkeästi voisi sanoa, että pitkään työttömänä ollut insinööri on jo pätevyytensä osoittanut.

Mutta nyt ei puhuta mistään liukuhihna AMK-insseistä, joita valmistuu melkein joka kylästä vaan tohtoritason tietäjistä, joilla on vuosien kokemus ja aito asiantuntemus. Nämä valitsevat työnsä ja Varkaus ei tunnu olevan kovin korkealla listoilla. Ei edes paluumuuttajien joukossa.

• Veten renkaat

insinöörin paperit eivät tosiaan tee vielä kenestäkään asiantuntijaa. Ilkeästi voisi sanoa, että pitkään työttömänä ollut insinööri on jo pätevyytensä osoittanut.

Mutta nyt ei puhuta mistään liukuhihna AMK-insseistä, joita valmistuu melkein joka kylästä vaan tohtoritason tietäjistä, joilla on vuosien kokemus ja aito asiantuntemus. Nämä valitsevat työnsä ja Varkaus ei tunnu olevan kovin korkealla listoilla. Ei edes paluumuuttajien joukossa.

Montako tohtoritason tietäjää tunnet? Taitaa olla Pöty-Pekka ainoa.

• keräilykultuuriin ;)

Elämme viimeisiä aikoja heinäsirkka kapitalismia, enää Afrikan alueet tuhoamatta Kiina on vallannut sen.

• kiinnostaa--

kertokaapa viisaat paljonko Kuopiossa on ollut HW:llä porukkaa parhaimmillaan ja paljonko on nyt??

• navigoi takaisin

Varkaudessa oli lähes 400. Kuopiossa kustannukset lähti käsistä ja tappiota tuli parissa vuodessa 10 miljoonaa. Yrityksen sooloilu bioenergiaan oli viimeinen niitti.

http://yle.fi/uutiset/honeywell_aikoo_laajentaa_kuopiossa/5625240

Oli täysi uutisankka. Kuopiossa on liikaa tilaa ja kustannusrakenne on korkeampi. Muutto halventaa ja helpottaa irtisanomisia. Varkaudessa on edullista toimitilaa ja tarvittavan 40 henkilön rekrytointi ei tuota ongelmia.

• hmmm vai niin

Mitä Hw:lle muuton jälkeen jää? Isoa osaa ollaan lohkaisemassa(?). Ymmärtäisin ettei enää mitään uutta, vaan huototoiminnot?

• veneestä pudotettu
        hmmm vai niin kirjoitti:

Mitä Hw:lle muuton jälkeen jää? Isoa osaa ollaan lohkaisemassa(?). Ymmärtäisin ettei enää mitään uutta, vaan huototoiminnot?

QCS anturikehittäjät on löytäneet paremmin maksavia taloja. Huolto jää ...

• puuta ja heinää
        veneestä pudotettu kirjoitti:

QCS anturikehittäjät on löytäneet paremmin maksavia taloja. Huolto jää ...

paremiminkin fiksumman työympäristön ja organisaation, anturikehittäjät

• Viestikatu 1
    • Ghost Town

Siis nämä Navitakseen muuttajat ovat niitä, jotka ovat höylänneet tähän asti Varkaus-Kuopio väliä päivittäin. Ei tämä lisää veromarkkoja kaupunkiin tuo, mutta saapahan Navitaksen tyhjät tilat jotain täytettä ja vähän vuokratuottoja päälle.

• Yokogawa

• Huhupuhetta

Muutosta ei ole vielä mustaa valkoisella!
        Henkilöstö ei tiedä mitään.

• Hunajakaivo
        Huhupuhetta kirjoitti:

Muutosta ei ole vielä mustaa valkoisella!
        Henkilöstö ei tiedä mitään.

Hunajakaivo on kussut. Meidät kaikki kustiin.

• Divarin_helmi

Höpö höpö. Alcont II:n graafisen konfiguroinnin tullessa samaa sanottiin. Työmäärä ei vähentynyt yhtään, päinvastoin.

• Moonshinen

Varkaus tarvisee HW kaltaisia osaajia sekä tietotaitoa / snowhowta !

• snowhow tosiaan

Jaa-a.. Luulenpa, ettei snowhow oikein menesty näillä leveyspiireillä. Pitäisi olla vähän arktisemmat olosuhteet:
      http://www.snowhow.fi/

• kiinnostaa-

Niin siitä Varkauden teknologiateollisuudesta...onko European Batteries se paras esimerkki...Varkauden Valco heheheheeeee

• EU voima

Siemens S7 on pistänyt yrityksen vaikeuksiin.

• köllimölli

Miksi ne Navitakseen menisi?? Eikö entisiin tiloihin olisi fiksua palata... samaan vanhaan omaan huoneeseensa :)

• Huoh...

Taitaa olla vanhat tilat homeessa.

• x-altim
        Huoh... kirjoitti:

Taitaa olla vanhat tilat homeessa.

Käyppä katsomassa, niin hämmästyt! Tilat on loistokunnossa ja siellä liikkuessa tulee mukavat muistot mieleen!

• hehe

Varma tieto taulumäen torilta, Kyösti Kakkonen rakentaa kaksi paperikonetta Varkauteen...!!!

• kopotikoprekiretkell

helsingin hevosmiehet osasi kertoa, että Suomen tasavallan eduskunta muuttaa varkauteen entisiin altimin tiloihin. Varkaudesta on tulossa Suomeen uusi pääkaupunki.

• MoneyWell

Tilat ovat hyvässä kunnossa / olen käynyt pari kertaa katsomassa - eri toimeksiannoista.

Täytyy vain olla osaamista jota voisi kehittää sekä valmistaa ko tiloissa !

Varmasti pysyy salassa jos jotakin lähtee kehittämään - koska Varkaus niin syrjässä markkinoilta sekä ihmiset eivät juuri puhu työasioista !

• hannu miettinen

Onkohan tästä Honeywellin jutusta missään mitään virallista tietoa? Itse en löytänyt mistään.

• Hevosmiehentt

Kannattaa kysyä asianosaisilta eikä täältä. Heillä lienee parempi tuntuma asioiden tilasta.

• tietovaon

On tulossa, entinen Honeywellillä työskennellyt kertoi. Ja vissiin tulee jo ennen joulua.

• ukk564

Ne entisethän ne tietää. Onks tää se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto?

Mut eiks oo hienoo kun ihmisillä on vielä haaveita.

• juujuuuuuuuuu
        ukk564 kirjoitti:

Ne entisethän ne tietää. Onks tää se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto?

Mut eiks oo hienoo kun ihmisillä on vielä haaveita.

Itse asiassa tämä entinen tietää. Ovat käyneet katsastamassa tiloja Navitaksessa.

• Satakunnankatu 7
        juujuuuuuuuuu kirjoitti:

Itse asiassa tämä entinen tietää. Ovat käyneet katsastamassa tiloja Navitaksessa.

Joo sama tietolähde tietää myös sen, että Mestarintiellä aletaan kutoa sukkia ja Mäkikadulla tuulipukuja, joten Varkauden kansallispuku saadaan taas kunniaan.

HW on voinut käydä tiloja katsomassa, mutta eppäillä soppii, että puulaaki olisi kokonaisuudessaan tänne tulossa. Firmallahan on pieni huoltopiste vanhalla tehtaan keskuskonttorilla, jossa on kahden timpurin sormilla laskettava määrä työntekijöitä. Olisikohan kyse siitä, että heille etsitään laskeutumispaikkaa, kun keskuskonttori tyhjenee muutenkin

• -napa

Narutus Kepitys on saanut Amerikan reissultaan haaviin (applen),
      joka tulee muuttamaan enson tyhjiin tiloihin. Aloittavat siellä valmistuksen
      uusista sormenpää televisioista. Tietysti nämä toimivat peräkärryissä vedettävillä
      Varkauden omilla akuilla.

• grogi1

No tuliko se Hw nyt sitten sinne varkauteen? vai olisko ollu vähän huhuja liikkeellä.
      Tässä sitten toinen yhtä hyvä: HARRODSIN tavaratalo on vuokrannut stora enson kunnossapidon verstaan ja avaa sinne tavaratalon!!!! ja tama on tosi!

• Satakunnankatu 7

Eipähän tuota HW:tä ole näkynyt sen enempää, kuin ennenkään. Osa Kuopion konttorissa töitä tekevistä on saanut luvan tehdä töitä kotikonttoristaan tai Keskuskonttorilla Taipaleentiellä.

Kun johto vaihtui n vuosi sitten, ei Kuopiossa olosta ole oltu niin tarkkoja. Tässä taitaa olla suurin syy näihin perättömiin huhuihin.

• nimbaz

Outaha viel tovi.

• Odotellaan
        nimbaz kirjoitti:

Outaha viel tovi.

Niin kustannusrakenne/ tilaukset ratkaisee. Ei kannata polttaa turhaa rahaa.

• katso miten menee

Empiiriisesti on todettu, että tosiasioiden ja spekulatiivisen systeemin välillä on relaatio.

• Näkemys..

HW-ongelmat on pahoja. Tanska on hyvä vaihtoehhto.

• HW tosiaan

HW-ongelmat ovat tosiaan pahoja, paljon pahempia kuin SW-ongelmat. SW on niin helppoa korjata, tarvitsee vain hieman koodata ja kääntää mutta HW:n kanssa menee osa laitteesta uusiksi ja se maksaa paljon rahaa ja aikaa. Vielä pahempaa on jos HW:ssa on EMC-ongelma. Harva osaa edes korjata niitä.

• CW-ongelma?
        HW tosiaan kirjoitti:

HW-ongelmat ovat tosiaan pahoja, paljon pahempia kuin SW-ongelmat. SW on niin helppoa korjata, tarvitsee vain hieman koodata ja kääntää mutta HW:n kanssa menee osa laitteesta uusiksi ja se maksaa paljon rahaa ja aikaa. Vielä pahempaa on jos HW:ssa on EMC-ongelma. Harva osaa edes korjata niitä.

Esukka, sinulla on ongelma...

• Ei kai HV-ongelma
        CW-ongelma? kirjoitti:

Esukka, sinulla on ongelma...

Toivottavasti ei tule joulun jälkeen WC-ongelma... Buahaha ha hahaahaahahahhahaha ahahah ah!!

Pitää muistaa maltilla syödä ja juoda, eikä niin että napa ruskaa..

• oliko se läpyskä

Ihan oikeesti, montako uutta työpaikkaa Honeywelin myötä Varkauteen tuli.
      Paikallisen lehden jutun mukaan kymmeniä. Todellisuudessa ei tainnut tulla yhtään
      uutta työpaikkaa, vaan porukka siirrettiin muista Varkauden kohteista navitakseen.

• Navitas Kusetus

Joo, mutta uutinen näyttää näin paljon paremmalta ja eiköhän Navitas rekry tuostakin itselleen pisteet nappaa.

• Pahkäilijä

Onko sinulla lukihäiriö? Missä kohtaa lehtijutussa sanottiin, että Varkauteen tulisi uusia työpaikkoja? Siinähän vaan sanottiin että jo valmiiksi Varkaudessa olleesta yksiköstä siirretään henkilöt tyyskään ja tehdään tukikohta maailmalla matkusteleville.

Hieno homma että Navitaksesta löytyi tilat tällekkiin porukalle.

• buaha ha ha hah haa
        Pahkäilijä kirjoitti:

Onko sinulla lukihäiriö? Missä kohtaa lehtijutussa sanottiin, että Varkauteen tulisi uusia työpaikkoja? Siinähän vaan sanottiin että jo valmiiksi Varkaudessa olleesta yksiköstä siirretään henkilöt tyyskään ja tehdään tukikohta maailmalla matkusteleville.

Hieno homma että Navitaksesta löytyi tilat tällekkiin porukalle.

Joko tarvitaan laajennus navitakseen?

• Näillä mennään
        buaha ha ha hah haa kirjoitti:

Joko tarvitaan laajennus navitakseen?

Tuossa taisi lukea että "...löytyi tilat Navitaksesta."

Tehdään se laajennus sitten kun Teidän poliittisesta ryhmittymästä tulee räkytyksen sijaan joku hyvä idea jolla päästään kaupungin työllisyystilannetta parantaviin toimenpiteisiin.

• Jere Miäs

Sisäpiiriläinen kirjoittaa. "Huhu kertoo, että navitaksessa 50 paikkaa vuokrattu"

Kovin on norsunluutornissa tyhjää, kun noin vain löytyy 50 paikkaa.

Toinen huhu kertoo, että tilaa on vapautumassa piakkoin lisää.

• NarukoSan2342

Nyt kun narunpäätä tarjotaan niin pitäkäähän noista tälläkertaa vähän parempaa huolta ja vetäkää Altimin porukka takaisin kotiin. Taitaa olla tällä hetkellä aika laihassa kunnossa mut äkkiäkös se tuosta lihuaa.

• ....

Riippuu jenkkijohdon päätöksistä tuo...

• Tulevaisuus

• DCS torvelo

• Automaatio
      • jatkuu..

Hw pienenee.....

• Sotkua uutisoinnissa

Niin, tuota Honeywellin muuttoa on mm. uutisoitu Warkauden Lehdessä seuraavasti:

"Siksi Honeywellin toimintojen siirtäminen tänä talvena Kuopiosta takaisin Varkauteen ei automaattisesti merkitse vuoron lakkaamista."

Edellä oleva lainaus on uutisesta:

http://www.warkaudenlehti.fi/uutiset/keski-savo/honeywellin-bussi-jatkaa-kulkuaan/766479

Ei siis ihme, että hiukan on hämmennnystä syntynyt! Mutta kun osasi hiukan hakea muistakin alueen medioista, niin paljastui totuus.

Ja entisenä Honeywelliläisenä minäkin teen töitäni nykyään isoilta osin juuri Siemens S7 ja PCS7 sekä ABB DCS ympäristöissä.

• Hannu,,,,,,,

Päätoimittajan väittämästä huolimatta vain toimintoja keskitettiin.

• Ex. honeywelliläinen

Honeywellin taannoisesta siirtymisestä Kuopioon ei ole vieläkään tunnistettu todellista syypäätä.

Kuka tai ketkä henkilöt palkittiin tässä kuviossa ja millä tavalla? Sadat hävisivät mutta ketkä nettosivat?

Minä tiedän vastauksen eikä se ole ex. toimari Timo Saarelainen!

• Huoh...

Miksi kysyt, jos tiedät?

• Muuton taustat esiin
        Huoh... kirjoitti:

Miksi kysyt, jos tiedät?

Verratkaa tilannetta yhtiössä ennen ja jälkeen Kuopion muuttoon.

Keiden ura lähti uuteen nousuun ja uusille urille Kuopioon siirtymisen jälkeen?

Siinä vastaus. Monille se voi jopa olla yllätys.

• novoijeeeeeeeeeeeeee
        Muuton taustat esiin kirjoitti:

Verratkaa tilannetta yhtiössä ennen ja jälkeen Kuopion muuttoon.

Keiden ura lähti uuteen nousuun ja uusille urille Kuopioon siirtymisen jälkeen?

Siinä vastaus. Monille se voi jopa olla yllätys.

No tokikin voisi olla yllätys, jos suvaitsisit kertoa etkä pelkästään vihjailisi. Vaikea on tietää keiden urat lähti nousuun, kun ei tiedä! Ihme tsippailijoita taas täällä!

• raurauraura
        novoijeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

No tokikin voisi olla yllätys, jos suvaitsisit kertoa etkä pelkästään vihjailisi. Vaikea on tietää keiden urat lähti nousuun, kun ei tiedä! Ihme tsippailijoita taas täällä!

Yksi niistä oli se kummallinen pihamaallla sirkuttava tiaislajii, mikä eläimellisesti ei kantanut mistään mitään vastuuta.

• varma epävarmuus

Onneksi älysin lähteä 20 Altim...Honeywell vuosien jälkeen muihin kuvioihin. Sen verran tunsin tilannetta, että en keksi mitään muuta syytä kuin ex TJ:n kyrpiintymisen arvosteleviin kirjoituksiin Varkauden Lehdessä. Taisi lehden päätoimittajan puolisokin olla silloin HW:llä, joten sisäpiiritietoakin on ollut ilmeisesti juttuihin tarjolla. Taustalla saattoi olla myös ex TJ:iin hatara tulevaisuuden anturivisio, sekä oma lyhenevä työmatka. Työntekijöitä ei silloin otettu huomioon millään tavalla. HW-USA-sanelupolitiikkaa, jonka käsinukkena toimi entinen herkkähipiäinen TJ.

Tuota 20v aikajakson työkavereita muistelen usein haikeudella. Oltiin kaikki nuoria innokkaita ja hommia tehtiin huumorilla. Nyt kaikki ovat hajaantuneet, kuka minnekin. Nykyinen HW taitaa olla aika ahdistava paikka. Puhdistuksia tuntuu olevan viikottain.

• PullaVoisilma

Minä en kyllä muista sen negatiivisempaa kirjoittelua. Koivulan legendaarinen 'Nilsiän mies' kirjoituskin oli lehdessä vasta sen jälkeen kun tarinan päähenkilö mussutti voisilmäpullaa mullikan kannessa.

• sghköäcsa

Hw pyrkii vaan saamaan loppuun sen minkä jo 1992 pyrki toteuttamaan. Nyt alkaa loppusuora häämöttämään.

• Epätietoinen Exä

Näkökanta tuollakin:

http://www.energinen.net/wp-content/uploads/2010/01/Nonaka-et-Takeuchi1.pdf

Ja sieltä leikattu:

Honeywell Oy oli 1977 yhtymän päämajan kiellosta (“Don´t sell to
        Pulp and Paper”) huolimatta myynyt uutta huipputekniikkaa edustavan
        TDC2000-järjestelmän Varkauden tehtaille, joka sitten tarinan mukaan kopioi
        järjestelmäarkkitehtuurin ja keskeiset teknologiat ja toi markkinoille oman Alcont-järjestelmänsä.

Alcont TDC:n kopio?

Tehtäväkseni tuli “ostaa takaisin” Honeywellin
        automaatiojärjestelmäosaaminen eli saada Altim Control siirtämään
        vuosikymmenien aikana luomansa sellu- ja paperiprosessien
        ohjaustietopääomansa Honeywellin valmistamaan TDC3000-järjestelmään.

Mites onnistui?

Näin tapahtui, ja Honeywell sijoitti Suomeen maailmanlaajuisen Pulp and Paper
        Center of Excellencensä. Toiminta kasvaa, niin että yksikkö on siirretty
        Varkaudesta Kuopioon, joka yliopistokaupunkina tarjoaa laajemman
        kasvualustan teknologiayrityksen tuotekehitykselle

Kasvoiko?

• pikkuveturi
        Epätietoinen Exä kirjoitti:

Näkökanta tuollakin:

http://www.energinen.net/wp-content/uploads/2010/01/Nonaka-et-Takeuchi1.pdf

Ja sieltä leikattu:

Honeywell Oy oli 1977 yhtymän päämajan kiellosta (“Don´t sell to
        Pulp and Paper”) huolimatta myynyt uutta huipputekniikkaa edustavan
        TDC2000-järjestelmän Varkauden tehtaille, joka sitten tarinan mukaan kopioi
        järjestelmäarkkitehtuurin ja keskeiset teknologiat ja toi markkinoille oman Alcont-järjestelmänsä.

Alcont TDC:n kopio?

Tehtäväkseni tuli “ostaa takaisin” Honeywellin
        automaatiojärjestelmäosaaminen eli saada Altim Control siirtämään
        vuosikymmenien aikana luomansa sellu- ja paperiprosessien
        ohjaustietopääomansa Honeywellin valmistamaan TDC3000-järjestelmään.

Mites onnistui?

Näin tapahtui, ja Honeywell sijoitti Suomeen maailmanlaajuisen Pulp and Paper
        Center of Excellencensä. Toiminta kasvaa, niin että yksikkö on siirretty
        Varkaudesta Kuopioon, joka yliopistokaupunkina tarjoaa laajemman
        kasvualustan teknologiayrityksen tuotekehitykselle

Kasvoiko?

Kasvun näkee nyt, kehitystä voidaan vain luonnehtia, että kaadettu vesi ei pysy kaivossa. Muutenki n epätietoisen exä;n kommentointi on ns. asian vierestä. Alcont syntyi riippumattomasti TDC:stä. TDC saattoi antaa hankkeelle vain lisäpotkua sen ominaisuuksien käyhyyden johdosta.

• Finnair666

Lopun alkua, sen tietää myös T.T. mutta ei voi ääneen sitä sanoa. Katsokaahan hunajakaivon tilannetta tämän kuluvan vuoden lopussa.

• Tsuhnu Hapari

Tarkoitat kai T.K.J.T. :D

• Ex. honeywelliläinen

Jaa ketkä Honeywellin Kuopioon muutossa nettosi?

Sen verran paljastetaan että Varkautelaiset petturit löytyy suorittavan portaan yläpuolelta, omanlaisistaan avainasemista kun puhutaan henkilöstöasioista.

Yrityksessä työskennelleet tietävät kyllä keidän ura eritoten lähti nousukiitoon ja uusille laduille Kuopioon muuton jälkimainingeissa.

Muistakaahan suudella näitä kaksinaamaisia pelureita kummallekin poskelle kunhan tapaatte. Luulevat pääsevän kuin koira veräjästä mutta minua te ette kuseta.

• kysy ja vastaa

missä petturit ovat , eläkkeelläkö??? vai missä?? Pääsikö veräjästä rakkkeina?? Ex honeywellin mies 18.1.2013 kerro mitä tiedät

• Kurko-apina

Hannu miettiselle, se joka kuuseen kurkottaa katajaiseen kapsahtaa, viisaasti pahin kilpailija on paras yhteistyökumppani. Ei tällaisia viisauksia altimin ajalla siellä kukkoina tunkiolla kiekuneet ymmärtäneet. Elettiin 80-lukua, altimia johdettiin 60-luvun johtamistiedoilla vajaaälyisesti, missä käsityskykyyn sana "sopeuttaminen" oli aivan liikaa.

• kurkoeläin

Onko mahdollista kaivaa kirkonmaalle haudattu ylös ja loihtia luuranko uudestaan eloon, Sanomatta selvää, EI, niinkuin honeywellille se on. Ei varkaus ole mikään taivaspaikka. Kuollut mikä kuollut. Olisi tietysti hyvä sada parrasvaloihin vastuulliset kuolemantapaukseen. Vinkkinä sanoisin, että vastuulliset löytyvät yrityksen johtoportaasta jo Varkauden ajalta.

• näköradio

Kaunis ja kunnioitettava vanhankansan tapa on haudata vainaja sillä paikkakunnalla, missä vainaja on syntynyt. Honeywellin paluu Varkauteen kunnoittaa silloin vanhaa perinnettä. Hyvä muistokirjoitus olisi hautakiveen; " Ei kaadettu vesi kaivossa pysynyt"

• höpöhöpö pöö

Ja höpötihöpöti.

• 350-250???
        höpöhöpö pöö kirjoitti:

Ja höpötihöpöti.

Jep menestystarinahan tuo HW...tietämättömät vaan höpöttää höpöhöpö höpsis jne

• alcont
        350-250??? kirjoitti:

Jep menestystarinahan tuo HW...tietämättömät vaan höpöttää höpöhöpö höpsis jne

tietämättömät tuntuu tietävän, mitä kirjoittaa, höpöhöpö pöö-nimimerkki on päästään höpö, ku n ei näytä mitään tietävän.

• mörökölli
        alcont kirjoitti:

tietämättömät tuntuu tietävän, mitä kirjoittaa, höpöhöpö pöö-nimimerkki on päästään höpö, ku n ei näytä mitään tietävän.

vieläkö höpöti höpöti höpöttää hunajakaivossa, vaiko kadulla?????

• näköradio

höpöti höpöti, muka, ???? Honeywellhän muka meni Kuopioon paremman työvoiman saatavuuden tähden. Todellisuus puhuu toista kieltä. Honeywell vei työvoimaa Varkaudesta Kuopion IT-alan yrityksille. Kaunis ele. Nyt kansa tietää totuuden honeywellistä, mitä kuvaa taas hyvin kansanviisaus. " Pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä". !!!!!!

• korvaan kuiskaaja

mitähän toi höpö-höpö (350-250??) oikein ymmärtää?? Honeywellin liikevaihto oli jotain 45-46milj euroa viime tilivuonna Altimin alkuajoista (v 1980) palkkainflaatio on laukannut n. 500%. Yksinkertaisesti toi honeywellin liikevaihto vastaa vain puolta siitä mitä se oli vuonna 1980, kun puhutaan asia reaaliarvoilla

• gyfdsh

Heh..aukesi tuo juttu. Taisi olla sarkasmia..350henkilöä-250=100 eli nykyinen nuppiluku..joo hyvin pyyhkii lopun lähestyessä...

• altim

Eiköhän siihen muuttoon liittynyt myös jonkun verran näitä € rahoja ..mikä lienee ollut kurssi $ nähden ??? Ei ole kuitenkaan HONEYWELL Savon Sanomien etusivun juttu.... ei edes taka sivun ???

• alti&honeywell

onko haniwelistä tulosssa pelkkä torikuppila, missä puliukot kauppaavat kellojaan, ei varkaus sellaista tarvitse

• huuuuuuh
        alti&honeywell kirjoitti:

onko haniwelistä tulosssa pelkkä torikuppila, missä puliukot kauppaavat kellojaan, ei varkaus sellaista tarvitse

On

• kenkähunajakaivo
        huuuuuuh kirjoitti:

On

onko altim ja Hoveywell- nimimerkki saanut kenkää, hunajakaivossa ilmeisesti ainoa mikä toimii on toi kenkä, joka potkii väkee ulos.

• Sisäpiiriläinen

Ei ole Honeywell montaa vuotta Varkaudessa. Lopun alkua.

• Hunajakaivo

Kyllä tää on ollut lopun loppua jo pidemmän aikaa.

• harakatkatolla
        Hunajakaivo kirjoitti:

Kyllä tää on ollut lopun loppua jo pidemmän aikaa.

ei muuta kuin tanssaamaan orpopojan valssia, siinä aikaa kuluu kivasti

• korvaan kuiskaaja

Toi automaatio-nimimerkki aiemmin osasi kertoa, että talousanomien mukaan hunajakaivon liikevaihto kuoipiossa oli 47,900 milj € ja henkilöstö 296 (vähennystä vuodessa 47 hlö.) Jos liikevaihto jaetaan henkilövahvuudella, saadaan 47,900 milj / 296 = 0,1618milj€. Aika alhainen liikevaihto per nuppi. Meinataanko, että Varkaudesta löytyisi uusi rahoittaja(maksaja) puulaakille, kun ja jos tukihanat menevät Kuopiosssa kiinni????

• ajattelija4

Hienoa jos tulee takaisin, aika moni vielä ajelee täältä käsin Kuopioon Honeywellille töihin ja vie ehkä ostovoimaansa samalla sinne.

• kumpivaikampi

Paluu on ok, mutta mitä Kuopion resisulla on menetetty ja voidaanko menetystä edes enää koskaan saada takaisin on ns. kolikon toinen puoli. Automaatioalalla markkinat ovat jo aika kilpailulliset. Olisi tietysti toivottavaa, ketkä puuhamiehet olivat aikoinaan tämän muuton takana Kuopioon .

• gddjkkj

Vahva kutina että 2013 loppuu tämä savolainen nokia...Voi helvetti kun tulisi jostakin edes yksi hyvä uutinen. Ihmetellä täytyy mihin tämä suomi on menossa ja mistä helvetistä ihmisille saadaan töitä... :(

• Kysyvä ei tieltä eks

Pääseekö Navitas Kehitys Oy tänä(-kään) vuonna työllisyystavoitteeseensa? Kysympähän, vaikka vastauksen melkein jo tiedänkin kysymättä... Bua ha.

• diili1
        Kysyvä ei tieltä eks kirjoitti:

Pääseekö Navitas Kehitys Oy tänä(-kään) vuonna työllisyystavoitteeseensa? Kysympähän, vaikka vastauksen melkein jo tiedänkin kysymättä... Bua ha.

Valitettavasti , on myöhäistä katua, kun on jo p....t housussa. Mihin ihmeeseen on ne kaikkinaiset mahdollisuudet hukattu. Voidaanko tässä tilanteesa enää mitenkäänn ylistää johtoa. Toivottavasti edes silmät alkaisivat aukeamaan.Olisikohan aihetta vielä kerran vaihtaa toimitusjohtaja, pestataan Hjallis Harkimo toimeen.

• kumpivaikampi

halon hakkaus ja mattojen kutominen ja ruisleivän leipominen, sopii savolaisille, kun älyllisempi touhu ei näytä onnistuvan. Toisaalta tämä jo paljon puhuttu energiapuun keräys metsistä tarjoaa paljon työtä, jonka pieniaivoinenkin oppii ja sitten osaa tehdä,

• pölööplö
        kumpivaikampi kirjoitti:

halon hakkaus ja mattojen kutominen ja ruisleivän leipominen, sopii savolaisille, kun älyllisempi touhu ei näytä onnistuvan. Toisaalta tämä jo paljon puhuttu energiapuun keräys metsistä tarjoaa paljon työtä, jonka pieniaivoinenkin oppii ja sitten osaa tehdä,

Huhu kiertää että yt taas päällä ja kymmeniä taas lähtee. Ihmetyttää mistä ne enää vähentää kun porukkaa kourallinen. Taitaa oikeasti olla niin että jenkit päättäneet nyt lopettaa tämän tarun. Pirun surullista kun altim oli kuitenkin aikanaan aika mullistus tuolla alalla. No jenkit osaa ryssiä isompiakin yrityksiä. Nokia liekkö seuraa altimin esimerkkiä...

• hölösuille
        pölööplö kirjoitti:

Huhu kiertää että yt taas päällä ja kymmeniä taas lähtee. Ihmetyttää mistä ne enää vähentää kun porukkaa kourallinen. Taitaa oikeasti olla niin että jenkit päättäneet nyt lopettaa tämän tarun. Pirun surullista kun altim oli kuitenkin aikanaan aika mullistus tuolla alalla. No jenkit osaa ryssiä isompiakin yrityksiä. Nokia liekkö seuraa altimin esimerkkiä...

Ei ollut mullistus, silloinen valmet oli jo alalla ja sitä ennen honeywell. Alcont oli vain ominaisuuksiltaan jonkun aikaa edelläkäviä. Kuitenkin silloin aiemmin alcontin kehitystyön huono laatu pilasi tuoteen sellaiseksi, ettei sitä järkevämmät asiakkaat halunneet. Ryssijöitä olivat altimin omat k...päiset päättäjät. Ilmeisesti nykyongelma hunajakaivossa on, ettei henkilöstö osaamisellaan selviydy tehtävistään. Tämä vain olisi pitänyt oivaltaa muutama kymmenluku vuosikerroissa aiemmin.

• sosiaalitoimisto
        hölösuille kirjoitti:

Ei ollut mullistus, silloinen valmet oli jo alalla ja sitä ennen honeywell. Alcont oli vain ominaisuuksiltaan jonkun aikaa edelläkäviä. Kuitenkin silloin aiemmin alcontin kehitystyön huono laatu pilasi tuoteen sellaiseksi, ettei sitä järkevämmät asiakkaat halunneet. Ryssijöitä olivat altimin omat k...päiset päättäjät. Ilmeisesti nykyongelma hunajakaivossa on, ettei henkilöstö osaamisellaan selviydy tehtävistään. Tämä vain olisi pitänyt oivaltaa muutama kymmenluku vuosikerroissa aiemmin.

tuttua tarinaa, se kuopion honeywelin henkilöstö on aina varkaudesta asti ollut tuella elätettävä. Kumma kyllä elättäjiä on aina löytynyt. Nyt ilmeisesti Honeywell-konserni ei ole elatuspuuhiin suostunut, jolloin tappioden tasaamiseen joudutaan vuosittain vähentämään henkilöstöä. Sitä se saarelainen teki siellä jo aikapäivät aiemmin.

• kumpivaikampi
        sosiaalitoimisto kirjoitti:

tuttua tarinaa, se kuopion honeywelin henkilöstö on aina varkaudesta asti ollut tuella elätettävä. Kumma kyllä elättäjiä on aina löytynyt. Nyt ilmeisesti Honeywell-konserni ei ole elatuspuuhiin suostunut, jolloin tappioden tasaamiseen joudutaan vuosittain vähentämään henkilöstöä. Sitä se saarelainen teki siellä jo aikapäivät aiemmin.

Asiatonta haukkua jenkkejä, sananlaskun mukaan lehmä nostaa itse oman häntänsä, ja toisaalta mitä hunajakaivon henkilöstöön tulee niin kyllä ne haisevat kurat tulee pöksyihin omasta suuttimesta, ei sitä jenkit p....ko. Hoveywell antoi savolaisille kurahousuille hyvät mahdollisuudet, jotka ryssittiin Kuopiossa. Turha syyttää toisia.

• ....
        kumpivaikampi kirjoitti:

Asiatonta haukkua jenkkejä, sananlaskun mukaan lehmä nostaa itse oman häntänsä, ja toisaalta mitä hunajakaivon henkilöstöön tulee niin kyllä ne haisevat kurat tulee pöksyihin omasta suuttimesta, ei sitä jenkit p....ko. Hoveywell antoi savolaisille kurahousuille hyvät mahdollisuudet, jotka ryssittiin Kuopiossa. Turha syyttää toisia.

Mitä olen asiasta kuullut, niin jenkit kielsivät menestyvien tuotteiden myynnin, koska haluttiin siirtyä pelkästään heidän tuotteisiin. En tiedä sitten miten paljon tuossa on totta.

• kummastejija
        .... kirjoitti:

Mitä olen asiasta kuullut, niin jenkit kielsivät menestyvien tuotteiden myynnin, koska haluttiin siirtyä pelkästään heidän tuotteisiin. En tiedä sitten miten paljon tuossa on totta.

Kuopioonhan tehtiin hunajakaivon tuotekehitys osasto, eihän jo tehtyä tuotetta enää tarvitse kehittää, ellei ole tarvetta nykyaikaistaa tuotetta. epäillä sopii ja on varmaan ihan aiheellista. Onko sieltä tullut yhtään myyntiin tai asiakkaiden haluamaa uutta tuotetta. Ilmeisesti ei, koska väkeä ajetaan pois talosta. . Onko jenkit vastuussa siitä, että Kuopiossa ei osata tehtä keitystä, Siellä on vähennetty suunnittelijoita, Olisiko ollut parempi ratkaisu vaihtaa yrityksen koko johto asiallisiin.. Liiketoimien hoidon epäkuranttisuus meni ilmeisesti liian pitkälle, niin että korjaustoimiin ei enää löytynyt keinoja. Miten lasiruutu voidaan korjata sen jälkeen, kun se on lyöty pieniin palasiin??? Ajatella sopii.

• huoh...
        kummastejija kirjoitti:

Kuopioonhan tehtiin hunajakaivon tuotekehitys osasto, eihän jo tehtyä tuotetta enää tarvitse kehittää, ellei ole tarvetta nykyaikaistaa tuotetta. epäillä sopii ja on varmaan ihan aiheellista. Onko sieltä tullut yhtään myyntiin tai asiakkaiden haluamaa uutta tuotetta. Ilmeisesti ei, koska väkeä ajetaan pois talosta. . Onko jenkit vastuussa siitä, että Kuopiossa ei osata tehtä keitystä, Siellä on vähennetty suunnittelijoita, Olisiko ollut parempi ratkaisu vaihtaa yrityksen koko johto asiallisiin.. Liiketoimien hoidon epäkuranttisuus meni ilmeisesti liian pitkälle, niin että korjaustoimiin ei enää löytynyt keinoja. Miten lasiruutu voidaan korjata sen jälkeen, kun se on lyöty pieniin palasiin??? Ajatella sopii.

"eihän jo tehtyä tuotetta enää tarvitse kehittää, ellei ole tarvetta"

Ja teknogiaahan ei yleensä tarvitse edelleen kehittää, kun se on kerran keksitty... Voi jösses.

• oikaisua
        huoh... kirjoitti:

"eihän jo tehtyä tuotetta enää tarvitse kehittää, ellei ole tarvetta"

Ja teknogiaahan ei yleensä tarvitse edelleen kehittää, kun se on kerran keksitty... Voi jösses.

Mitä edellä sanottuun tulee, toi huoh-nimimerkki vaikuttaa selvästi pikkuaivoiselta ja köyhästi ajattelevalta. Teknologian kehittyminen avaa uusia mahdollisuuksia uusille tuotteille, myös vanhoja tuotteita kannattaa usein versioida uudelleen käytt'ämällä uutta teknologiaa. Tosin siihen liittyy riskejä.. Kuitenkin monasti teknologian kehittyminen virittää tarpeet uudistuksiin, mihin vaan tarvitaan innovatiivista organisaatiota. Jos hunajakaivon organisaatiosta pudotetaan pois se ainoa pieni määrä kokenoita pääsuunnitelijoita, viittaa se, että silloin kirves on heitetty lopullisesti kaivoon Missä piileskelee johdon innovatiivisuus. Huomoida sopii myös, mitä Nokian väistyvä pääjohtaja sanoi organisaatiolle:" Keksikää uusia asioita". Uusia ideoita keksii kuka tahansa, jos on luovuutta, mutta tuotteen kehitys ja lanseeramminen tarvitsee kokemusta.

• :-)
        oikaisua kirjoitti:

Mitä edellä sanottuun tulee, toi huoh-nimimerkki vaikuttaa selvästi pikkuaivoiselta ja köyhästi ajattelevalta. Teknologian kehittyminen avaa uusia mahdollisuuksia uusille tuotteille, myös vanhoja tuotteita kannattaa usein versioida uudelleen käytt'ämällä uutta teknologiaa. Tosin siihen liittyy riskejä.. Kuitenkin monasti teknologian kehittyminen virittää tarpeet uudistuksiin, mihin vaan tarvitaan innovatiivista organisaatiota. Jos hunajakaivon organisaatiosta pudotetaan pois se ainoa pieni määrä kokenoita pääsuunnitelijoita, viittaa se, että silloin kirves on heitetty lopullisesti kaivoon Missä piileskelee johdon innovatiivisuus. Huomoida sopii myös, mitä Nokian väistyvä pääjohtaja sanoi organisaatiolle:" Keksikää uusia asioita". Uusia ideoita keksii kuka tahansa, jos on luovuutta, mutta tuotteen kehitys ja lanseeramminen tarvitsee kokemusta.

Nimimerkki oikaisua ei tohkeissaan näe metsää puilta. Moinen ylimielisyys kertoo kyllä tietynlaisesta mielenköyhyydestä. Mitä itse viestin sisältöön tulee, on tuo loppuosaa lukuunottamatta pikkunäppärää latteuksien laukomista. Kirjoittaja sortuu omaan näppäryytensä :) Loppuosakin on toki teknologia-alalla toimivalle melkoisia itsestäänselvyyksiä täynnä.

• alcont
        :-) kirjoitti:

Nimimerkki oikaisua ei tohkeissaan näe metsää puilta. Moinen ylimielisyys kertoo kyllä tietynlaisesta mielenköyhyydestä. Mitä itse viestin sisältöön tulee, on tuo loppuosaa lukuunottamatta pikkunäppärää latteuksien laukomista. Kirjoittaja sortuu omaan näppäryytensä :) Loppuosakin on toki teknologia-alalla toimivalle melkoisia itsestäänselvyyksiä täynnä.

-)-nimimerkki, Kuopion hunajakaivon organisaatio on ajettu alas ja samoin liikevaihto tuotteineen, nimimerkillä tuntuu olla vaikeuksia edes ymmärtää luettua, kyllä puolikasvuselle sopii hiekkalaatikko paremmin.

• ,.,,,.
        alcont kirjoitti:

-)-nimimerkki, Kuopion hunajakaivon organisaatio on ajettu alas ja samoin liikevaihto tuotteineen, nimimerkillä tuntuu olla vaikeuksia edes ymmärtää luettua, kyllä puolikasvuselle sopii hiekkalaatikko paremmin.

Alcont ei ymmärrä lukemaansa :D

• ulkopiiriläinen

Tämän kevään yt-kiemurat käyty ja kuten telkkariuutisissa sanottiin viime viikolla 25 henkeä saa kenkää. Oma tuotekehitys loppuu, samoin MES-toimintaa ajetaan alas sekä oma kokoonpano. Jäljelle jäävät jäävät tekohengittämään vanhoja järjestelmiä. Oma veikkaus on, että saamaan aikaan kun ensi talvena hanget alkavat huveta, uusi yt-rumba päällä ja silloin ei enää jäljellä ole putkeen laitettavia, sillä nyt lähti putki-ikäisiä ja vähän siitä nuorempia. Lienee tuo potkittujen keski-ikä ollut viidenkympin kantturoilla.

Kepeät mullat Altimin perinnölle!

• Netflixus

Niin siinä sitten kävi että Metso loppujen lopuksi voittaa kisan Suomessa. Ei siksi, että Metson tuote olisi parempi vaan siksi,että Honeywell ei ymmärtänyt pitää kiinni siitä, mikä sillä oli erinomaista, eli motivoituneista osaajista ja hyvästä järjestelmästä. Motivaatio vietiin kun toiminnot siirrettiin Kuopioon ja ja samalla järjestelmään ei enää panostettu. Tiukan paikan tullen sitten hyödynnettiin "yrityksen tärkeintä pääomaa" eli tulos tehtiin pistämällä sopivasti henkilöstöä pihalle. Nyt lähinnä annetaan tekohengitystä olemassa olevaan asennuskantaan ja uskotellaan asiakkaille höpöjä uusista järjestelmärevisioista.
        Kuinkahan muuten seuraavat yt:t hoidetaan kun eläkeputkeen ei enää väkeä riitä ja jostain pitäisi kuitenkin taas vähentää? Jäädään mielenkiinnolla odottamaan....

• kumpivaikampi
        Netflixus kirjoitti:

Niin siinä sitten kävi että Metso loppujen lopuksi voittaa kisan Suomessa. Ei siksi, että Metson tuote olisi parempi vaan siksi,että Honeywell ei ymmärtänyt pitää kiinni siitä, mikä sillä oli erinomaista, eli motivoituneista osaajista ja hyvästä järjestelmästä. Motivaatio vietiin kun toiminnot siirrettiin Kuopioon ja ja samalla järjestelmään ei enää panostettu. Tiukan paikan tullen sitten hyödynnettiin "yrityksen tärkeintä pääomaa" eli tulos tehtiin pistämällä sopivasti henkilöstöä pihalle. Nyt lähinnä annetaan tekohengitystä olemassa olevaan asennuskantaan ja uskotellaan asiakkaille höpöjä uusista järjestelmärevisioista.
        Kuinkahan muuten seuraavat yt:t hoidetaan kun eläkeputkeen ei enää väkeä riitä ja jostain pitäisi kuitenkin taas vähentää? Jäädään mielenkiinnolla odottamaan....

Asiain tilaa pyrritellään sinne tänne ihan sen mukaan, mitä nyt juolahtaa mieleen. Olisikohan kuitenkin oikea johtolanka hunajakaivon surkastumiseen siinä, että hunajakaivo sai Varkaudesta käyttöönsä keripukkisen organisaation. Väitettä tukee vahvasti hunajakaivon menestystrendi pakkasen puolelle

• näköradio

nythän tämä ns. hunajakaivon takaisinmuutto varkauteen selvisi. Porukkahan muuttaa takaisin tai alkaa elämään omassa huusollissaan varkaudessa. Hunajakaivo jatkaa Kuopiossa omaa elämää ja lentoaan niinkuin päätön kana, jolta on lynkattu pää pois. Mitähän toi höpsis osaa kertoa.

• Popstudio

Ja Hartmann peruu kennotehtaan lopetuksen, kennotehdasta laajennetaan ja työntekijöitä rekrytoidaan 50 lisää!

Ihmeiden aikako ei ole ohi, Varkaus lähteekin nousuun?

• kummastelija

pitääkö huhu paikkansa, ja miten on huhun kohdalla, että toinen kuopion konttorin kerros tulisi mielenterveydestä kärsivien hoitopaikaksi,

• hölmöilyn loppu

Eikö ne kaikki kerrokset jo ole sitä ja olleet vieläpä pitkään?

• hyvänäin

Ja tarina jatkuu... viestiketju herännee henkiin kunhan konkreettisia toimenpiteitä viedään eteenpäin. Lisätietoa muuttoliikkeestä saataneen lähiaikoina.

• hyvänäin

Ja tarina jatkuu... viestiketju herännee henkiin kunhan konkreettisia toimenpiteitä viedään eteenpäin. Lisätietoa muuttoliikkeestä saataneen lähiaikoina.

• Intel87

Jokohan se keväällä uumoiltu siirto Espoon konttorille tapahtuu?

• ulkopiiriläinen

Noh - nyt on mennyt 4,5 kk viimeisten yt-neuvotteluiden päättymisestä ja pöly hieman laskeutunut. Kesällähän saneerattiin taloa kovalla kädellä ja meiltä sai lähteä moni, jonka joku pikkupomo (lue johtoryhmäläinen) koki uhkaksi omalle pallilleen. Näitä esimerkkejä voi penkoa sekä automaatio- että MES-puolelta. Lisäksi saneeratiin vanhat ja sairaat pois. Jos sattui parin vuoden aikana olemaan hiemankana enemmän sairauslomia, niin monon kuva tuli persuksiin!

Nyt siten seuraava vaihe on se, että kokoonpano ja järjestelmien integrointihalli meiltä Viestikadulta tyhjenee vuoden loppuun mennessä. Toiminnot siirretään Varkauteen Mestarintielle, josta ne muuttivat Kuopioon keväällä 2007 juhlallisesti rumpujen päristessä.

Tällaiselle vaatimattomalle projektityöläiselle tulee mieleen, että haluaakohan joku kiillottaa kilpeään varkautelaisten silmissä, kun supistuvat toiminnot siirretään teille sinne Varkauteen. Työpaikkojen nettolisäystä ei tapahdu tässä kuviossa, pikemminkin päin vastoin, sillä ne harvat, jotka Kuopiossa int.hallissa ovat olleet töissä siirtyvät Varkauteen. Ja jos olet sattunut näiden vuosien aikana kuopiolaistumaan, niin voi voi ja vähemmän haikeat hyvästit

• Jube

Homma siis etenee vähän samaan tyyliin kuin entisessä Neuvostliitossa siirtyminen sosialismista kommunismiin:Askel eteenpäin, kaksi taaksepäin ja kolmas sivulle.

Miljoonien ajettujen kiometrien ja satojentuhansien turhien ajotuntien jälkeen mitä on jäänyt käteen? Maailman paras automaatiojärjestelmä ja sen huippuosaajat on. Heitetty romukoppaan, valtava määrä osaamista on potkittu pihalle, tätä luetteloa voisi jatkaa loputtomiin mutta mitä se hyödyttää, sillä varmaan jo uusia visioita kehittämiseksi on tekeillä.

• keisarinvaatteet
        Jube kirjoitti:

Homma siis etenee vähän samaan tyyliin kuin entisessä Neuvostliitossa siirtyminen sosialismista kommunismiin:Askel eteenpäin, kaksi taaksepäin ja kolmas sivulle.

Miljoonien ajettujen kiometrien ja satojentuhansien turhien ajotuntien jälkeen mitä on jäänyt käteen? Maailman paras automaatiojärjestelmä ja sen huippuosaajat on. Heitetty romukoppaan, valtava määrä osaamista on potkittu pihalle, tätä luetteloa voisi jatkaa loputtomiin mutta mitä se hyödyttää, sillä varmaan jo uusia visioita kehittämiseksi on tekeillä.

Tuskin kysymys on huippuosaajista, vaan huiputtajista. JOs kyseessä olisikin ollut huippuosaajat, toimintahan olisi ollut kovassa kasvussa. Kadunmieskin tietää kertoa, että se oli viuhahdus Irwinin laulun mukaisesti, mitä Kuopiossa tapahtui. Keisari Hunajakaivo on riisuttu

• ??!!!??
        keisarinvaatteet kirjoitti:

Tuskin kysymys on huippuosaajista, vaan huiputtajista. JOs kyseessä olisikin ollut huippuosaajat, toimintahan olisi ollut kovassa kasvussa. Kadunmieskin tietää kertoa, että se oli viuhahdus Irwinin laulun mukaisesti, mitä Kuopiossa tapahtui. Keisari Hunajakaivo on riisuttu

Juokseeko "Keisari Hunajakaivo" kuopion kaduilla peppu paljaana ????? Onko se vain kuvainnollista??

• muistidokumentti
        ??!!!?? kirjoitti:

Juokseeko "Keisari Hunajakaivo" kuopion kaduilla peppu paljaana ????? Onko se vain kuvainnollista??

Ulkopiiriläinen näkee asiat oikein, sillä sama jatkui kuopiossa siitä mihin se aikoinaan jäi varkaudessa. Samat heput (klikki) asialla. Yrityksen näkökulmasta tulos samoin samaa sutta. Ihmetyttää, kuinka se oli mahdollista , että noikin lupaava yritystoiminta saattoi olla vuosikymmenet saman roskaväen käsissä.

• vapaalla ajattelija

Siellähän niitä hienoja hunajaisia unelmia kehitellään Navitaksen C-blokin kolmannen kerroksen huoneissa, joista näköala on Ämmänkoskelle. Pääkehittelijöinä ja Amerikan isojen poikien juoksupoikina taitaa olla kaupunginkuulu harrastajateatterimies ja hänen aisaparinaan JC-senaattori, jonka viiteryhmän tapoihin kuuluu erilaisten havupuupohjaisten tisleiden käyttö mitä erilaisimpiin käyttötarkoituksiin. Firmallahan ei ole toimitusjohtajaa nykyisin vaan ylintä paikallista valtaa käyttää jäppiläläislähtöinen Oy:n hallituksen puheenjohtaja.

Valitettavasti jäljet pelottavat, kun tietää mitä tuloksia on tullut viime vuosina. Tosin onhan valtakunnallisissa lehdissä uutisoitu tänään joistain positiivisistä asioista, joiden aikaansaamat laineet saattavat tuuppia Honeywelliäkin hieman eteenpäin. Tosin se työllistänee vain muutaman kuopiolaisen / varkautelaisen ja ison osan työstä tekevät ns. "lämpimät miehet".

Toivotaan kuitenkin, että edes ne vajaat 140 henkeä, jotka ovat teollisuusratkaisujen palkkalistoilla saavat pitää paikkansa edes muutamia vuosia. Tosin, kuten tuossa jossain yläpuolella sanottiin, varma kevään merkki on viime vuosina ollut yt:t, joissa siivotaan kerrallaan 10 - 40 henkeä pihalle. Seuraavissa joudutaan käyttämään entistäkin enemmän ns. kovia keinoja, sillä putki-ikäiset on jo jotakuinkin kaikki saneerattu. Lisäksi yli 20 ja 25 v talossa olleita, joilla on kuulopuheiden mukaan konsernin takaama oikeus jatkettuun irtisanomisaikaan alkavat nekin olla vähissä. Hyvänä puolenahan tässä tilanteessa on se, että seuraavat yt:t tulevat entistä halvemmaksi pois potkittavaa henkeä kohden, joten on siis varaa pistää yhdessä prosessisa kerralla enemmän väkeä pihalle ;-)

• lukujen neroutta

Honeywell Oy 2008/12 2009/12 2010/12 2011/12 2012/12
        Yrityksen liikev. (1000 EUR) 56636 46063 46520 47901 46424
        Liikevaihdon muutos% -11.80 -18.70 1.00 3.00 -3.10
        Tilik. tulos (1000 EUR) 379 -6050 -4611 626 -2992
        Liikevoitto% -1.40 -14.00 -8.90 1.20 -6.40
        Yrityksen henkilöstömäärä 375 357 343 296 272

fakta ennen höpinöitä

• Pekka Hakkarainen
        lukujen neroutta kirjoitti:

Honeywell Oy 2008/12 2009/12 2010/12 2011/12 2012/12
        Yrityksen liikev. (1000 EUR) 56636 46063 46520 47901 46424
        Liikevaihdon muutos% -11.80 -18.70 1.00 3.00 -3.10
        Tilik. tulos (1000 EUR) 379 -6050 -4611 626 -2992
        Liikevoitto% -1.40 -14.00 -8.90 1.20 -6.40
        Yrityksen henkilöstömäärä 375 357 343 296 272

fakta ennen höpinöitä

Lukujen neroudessa on oma taikansa. Kannattaa vaan huomata se, että Honeywell Oy on muutakin kuin tässä keskustelussa käsitelty Process Solutions (Teollisuusratkaisut). Sen lisäksi on muitakin toimialoja, joiden toiminta on keskittynyt pääkaupunkiseudulle - lähinnä Espooseen. Lisäksi muiden toimialojen toimipisteitä on mm Turussa ja Tampereella sekä Oulussa jne. Ne ovat pitäneet työntekijänsä suhteellisen vakaasti ja joiltain osin jopa nostaneet henkilömääräänsä. Valitettavasti nuo luvut eivät ole täysin oikea lähde siihen, kuinka paljon Varkaudessa ja Kuopiossa työskentelee.

Nyt on keskusteltu nimenomaan Varkaus - Kuopio -akselilla tapahtuvasta heiluriliikkeestä ja sen vaikutuksista. Kun Kuopioon siirryttiin 2007, lähtijöitä oli yli 300 alihankkijat. Nyt Varkauden ja Kuopion yhteinen henkilövahvuus on alle puolet siitä ja toiminta kutistuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Vertailukohtana voi käyttää sitä, että nyt väkeä on jäljellä suunnilleen saman verran kuin Honeywell laittoi pihalle lokakuussa 1992, kun Honeywell osti Ahlström Automationin kesäkuun puolivälissä.

• muistidokumentti
        Pekka Hakkarainen kirjoitti:

Lukujen neroudessa on oma taikansa. Kannattaa vaan huomata se, että Honeywell Oy on muutakin kuin tässä keskustelussa käsitelty Process Solutions (Teollisuusratkaisut). Sen lisäksi on muitakin toimialoja, joiden toiminta on keskittynyt pääkaupunkiseudulle - lähinnä Espooseen. Lisäksi muiden toimialojen toimipisteitä on mm Turussa ja Tampereella sekä Oulussa jne. Ne ovat pitäneet työntekijänsä suhteellisen vakaasti ja joiltain osin jopa nostaneet henkilömääräänsä. Valitettavasti nuo luvut eivät ole täysin oikea lähde siihen, kuinka paljon Varkaudessa ja Kuopiossa työskentelee.

Nyt on keskusteltu nimenomaan Varkaus - Kuopio -akselilla tapahtuvasta heiluriliikkeestä ja sen vaikutuksista. Kun Kuopioon siirryttiin 2007, lähtijöitä oli yli 300 alihankkijat. Nyt Varkauden ja Kuopion yhteinen henkilövahvuus on alle puolet siitä ja toiminta kutistuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Vertailukohtana voi käyttää sitä, että nyt väkeä on jäljellä suunnilleen saman verran kuin Honeywell laittoi pihalle lokakuussa 1992, kun Honeywell osti Ahlström Automationin kesäkuun puolivälissä.

pekan kommentti varmaan OK. Silloin aikoinaan kun koko toiminta alkoi altim nimellä, henkilöstövahvuus oli jotain 100, mutta reaaliarvoltaan liikevaihto oli huomattavasti enemmän. Ilmeisesti tuo henkilöstön määrä suhteessa liikevaihtoon ei ole kestävälla pohjalla ellei käännettä parempaan ala tapahtumaan pian!!!!!! Koko touhusta näyttää tulevan roskapaketti. ellei se sitä jo ole.

• kirputjatäit
        muistidokumentti kirjoitti:

pekan kommentti varmaan OK. Silloin aikoinaan kun koko toiminta alkoi altim nimellä, henkilöstövahvuus oli jotain 100, mutta reaaliarvoltaan liikevaihto oli huomattavasti enemmän. Ilmeisesti tuo henkilöstön määrä suhteessa liikevaihtoon ei ole kestävälla pohjalla ellei käännettä parempaan ala tapahtumaan pian!!!!!! Koko touhusta näyttää tulevan roskapaketti. ellei se sitä jo ole.

Nukujen neroudessa näyttää olevan kuitenkin faktaa, Viimeisen neljän vuoden aikana suomen hunajakaivo on tehnyt tappiota liki 14 milj. euroa. Ilmeisesti edellä olevan kommentin mukaan hunajakaivon kuopion tappio on huomattavasti suurempi, koska siellä on syöty myös se tulos, jonka muut hunajakaivon suomen osastot ovat onnistuneet tekemään. Silloin aiemmin ennen hunajakaivon omistajaksi tuloa varkaudessa tehtiin kerrotun huhun mukaan 100 miljoonaa markkaa lähentelevä tappio Louhenperän ollessa toimitusjohtaja. Numeerisesti Saarelainen on lyönyt tämän ennätyksen omalla toimitusjohtajuudellaa.n vai onko??? Kummalle kuuluu pokaali näistä rumista luvuista????

• psykiatri_??
        kirputjatäit kirjoitti:

Nukujen neroudessa näyttää olevan kuitenkin faktaa, Viimeisen neljän vuoden aikana suomen hunajakaivo on tehnyt tappiota liki 14 milj. euroa. Ilmeisesti edellä olevan kommentin mukaan hunajakaivon kuopion tappio on huomattavasti suurempi, koska siellä on syöty myös se tulos, jonka muut hunajakaivon suomen osastot ovat onnistuneet tekemään. Silloin aiemmin ennen hunajakaivon omistajaksi tuloa varkaudessa tehtiin kerrotun huhun mukaan 100 miljoonaa markkaa lähentelevä tappio Louhenperän ollessa toimitusjohtaja. Numeerisesti Saarelainen on lyönyt tämän ennätyksen omalla toimitusjohtajuudellaa.n vai onko??? Kummalle kuuluu pokaali näistä rumista luvuista????

miten ihmeessä samat kukot tunkiolla ovat saaneet vuosikymmeniä kukkoilla hunajakaivon johtoportaassa, kun ovat osanneet tehdä vain sutta ja sekundaa. Lukujen valossa asiathan ovat olleet hälyttäväti pois tolpiltaan jo pitkään.

• laskin
        psykiatri_?? kirjoitti:

miten ihmeessä samat kukot tunkiolla ovat saaneet vuosikymmeniä kukkoilla hunajakaivon johtoportaassa, kun ovat osanneet tehdä vain sutta ja sekundaa. Lukujen valossa asiathan ovat olleet hälyttäväti pois tolpiltaan jo pitkään.

Tässä on hyvä vielä huomioida kuopiolaisittain hunajakaivon liikevaihdon romahdus. Silloin, kun toiminta siirtyi hunajakaivolle Varkaudessa, liikevaihto oli ilmoitetun mukaan 250 milj markkaa. Koko hunajakaivon liikevaihto Suomessa oli tuo 46424€ milj vuonna 2012, mistä henkiläluvun mukaan voidaan arvioida tulleen noin puolet Kuopiosta, siis ¨~~ 23500€ milj. Jos lukua siteerataan tuohon 250milj markkaan, kun vielä huomioidaan, että euro on muuttunut arvoltaan uudelleen ns. markaksi kuluneen 20 vuoden aikana, hunajakaivon liikevaihto Kuopiossa vastaa silloin vain enää 10% siitä mitä se oli Varkaudessa. Jotain on kadonnut kuin pieru saharaaan.

• numismaatikko .
        laskin kirjoitti:

Tässä on hyvä vielä huomioida kuopiolaisittain hunajakaivon liikevaihdon romahdus. Silloin, kun toiminta siirtyi hunajakaivolle Varkaudessa, liikevaihto oli ilmoitetun mukaan 250 milj markkaa. Koko hunajakaivon liikevaihto Suomessa oli tuo 46424€ milj vuonna 2012, mistä henkiläluvun mukaan voidaan arvioida tulleen noin puolet Kuopiosta, siis ¨~~ 23500€ milj. Jos lukua siteerataan tuohon 250milj markkaan, kun vielä huomioidaan, että euro on muuttunut arvoltaan uudelleen ns. markaksi kuluneen 20 vuoden aikana, hunajakaivon liikevaihto Kuopiossa vastaa silloin vain enää 10% siitä mitä se oli Varkaudessa. Jotain on kadonnut kuin pieru saharaaan.

Vuoden 2013 euro vastaa n. 4.2 vuoden 1992 markkaa. Lähde tilastokeskus.

• Pilkunviilaaja
        laskin kirjoitti:

Onkohan euroluvuissa pilkkuvirhe?
        Todellinen liikevaihto leinee ollut 46,4 miljoonaa euroa, joka markkoina olisi vajaa 200 miljoonaa 4,2 kurssilla. Karkeasti olettaen liikevaihto on siis pudonnut teollisuusautomaation osalta 250 miljoonasta 100 miljoonaan (olettaen että puolet busineksesta on tullut kiinteistöautomaation puolelta).
        Voi olla, että Suomen luvuissa ei ole joitain ulkomaan kauppoja, jotka tosiasillisesti on tehty Suomesta, mutta siitä huolimatta pudotus on ollut järkyttävä.

Vuoden 1992 yrityskaupan ja laman jälkeen Suomessa teollisuus investoi voimakkaasti ja samaan aikaan päätettiin uudelleen käynnistää Alcontin tuotekehitys. Järjestelmä olikin pian iskussa ja saatiin merkittäviä kauppoja.

Tänään tilanne on jossain määrin samanlainen, kotimainen prosessiteollisuus aloittaa investoimaan vuoden parin sisällä. Nyt ei kuitenkaan Honeywellilä ole näköpiirissä mitään panostusta täkäläiseen tuotteeseen. Mielenkiintoista nähdä, millä järjestelmällä asiakaskunta lähtee uudistamaan prosessiautomaatiota.

• tosimaatikko
        numismaatikko . kirjoitti:

Vuoden 2013 euro vastaa n. 4.2 vuoden 1992 markkaa. Lähde tilastokeskus.

Prosessiautomaation kustannusrakenne eikä sen alan tuottajahinnat seuraa ruokakaupan hintakehitystä. Sitten vielä omaa komponettina tulee tarkastella palkkainflaatiota, joka on laukannut viimeisen 20 vuoden ajalla yli 100%. Esimerkiksi rakennusalalla 2000 vuoden jälkeen hintojen korotukset ovat olleet 10% per vuosi, tosin viime vuosina ollaan menty takapakkia. Tilastokeskuksen tiedot ovat harhaanjohtavia. Kyllä sielä saharassa varmann on selvästi nenään tuntuvassa määrin hunajaista pierunhajua.

• numismaatikko.
        tosimaatikko kirjoitti:

Prosessiautomaation kustannusrakenne eikä sen alan tuottajahinnat seuraa ruokakaupan hintakehitystä. Sitten vielä omaa komponettina tulee tarkastella palkkainflaatiota, joka on laukannut viimeisen 20 vuoden ajalla yli 100%. Esimerkiksi rakennusalalla 2000 vuoden jälkeen hintojen korotukset ovat olleet 10% per vuosi, tosin viime vuosina ollaan menty takapakkia. Tilastokeskuksen tiedot ovat harhaanjohtavia. Kyllä sielä saharassa varmann on selvästi nenään tuntuvassa määrin hunajaista pierunhajua.

Tokihan olet melko pitkälti noissa oikeassa, mutta pointti olikin, että kyllähän tuo tilastokeskuksen kerroin on paria pykälää parempi arvio kuin aiemmin esitetty. Lisäksi esitetty arvio liikevaihdon muutoksista on harhaanjohtava erityisesti automaation HW-puolen hintakehityksen puolesta. Rauta ei nykyisin maksa juuri mitään, toisin oli parikymmentä vuotta sitten.

• tisimaatikko
        numismaatikko. kirjoitti:

Tokihan olet melko pitkälti noissa oikeassa, mutta pointti olikin, että kyllähän tuo tilastokeskuksen kerroin on paria pykälää parempi arvio kuin aiemmin esitetty. Lisäksi esitetty arvio liikevaihdon muutoksista on harhaanjohtava erityisesti automaation HW-puolen hintakehityksen puolesta. Rauta ei nykyisin maksa juuri mitään, toisin oli parikymmentä vuotta sitten.

kustannusrakenteessa määräävät osoittajatekijät ovat henkilöstökustannyukset ja liiketoimintakustannukset. Viimeksi mainittua vahvistaa hyvin paljon myös työvoimakustannukset. HW:n merkitys ei ole kylläkään koskaan ollut kovinkaan merkittävää. Sen osalta jalostusarvo jää ja on jäänyt aina hyvin pieneksi. !!!!!!!!

• tikko.
        tisimaatikko kirjoitti:

kustannusrakenteessa määräävät osoittajatekijät ovat henkilöstökustannyukset ja liiketoimintakustannukset. Viimeksi mainittua vahvistaa hyvin paljon myös työvoimakustannukset. HW:n merkitys ei ole kylläkään koskaan ollut kovinkaan merkittävää. Sen osalta jalostusarvo jää ja on jäänyt aina hyvin pieneksi. !!!!!!!!

Kyse oli liikevaihdosta, ei tuloksesta. Siinä raudan hinta oli joskus huomattavasti nykyistä suurempi osuus. Ei siis kyse jalostusarvosta vaan puhtaasta kassavirrasta.

• pedagogi
        tikko. kirjoitti:

Kyse oli liikevaihdosta, ei tuloksesta. Siinä raudan hinta oli joskus huomattavasti nykyistä suurempi osuus. Ei siis kyse jalostusarvosta vaan puhtaasta kassavirrasta.

Vuodesta 2000 alkaen rautamalmin maailman markkinahinta on 5-6 kertaistunut, lähde Elinkeinoelämän tutkinutlaitos Etla.

• mainari.
        pedagogi kirjoitti:

Vuodesta 2000 alkaen rautamalmin maailman markkinahinta on 5-6 kertaistunut, lähde Elinkeinoelämän tutkinutlaitos Etla.

Ko. firman tuotteiden rautapitoisuus on kuitenkin kovin alhainen. Hardista sen sijaan kuuluu tuotteisiin jonkin verran.

• tosimaatikko
        mainari. kirjoitti:

Ko. firman tuotteiden rautapitoisuus on kuitenkin kovin alhainen. Hardista sen sijaan kuuluu tuotteisiin jonkin verran.

Tuolla 150 hlö henkilöstöllä vuosittaiset henkilöstökustannukset ollee 65 - 70% liikevaihdosta, Suomessa miesten keskikuukausiansio liikkuu siinä 3500€ luokaa kuukaudessa. Prosessiautomaatio puolella toi euron diskontattu arvo ,4,2 markkaa aikaisempaan valuuttaan ei toimi nimeksikään. Saharassa haisee, nyt sinne ei kananta suunnitella lomamatkaa.

• ...tikko
        tosimaatikko kirjoitti:

Tuolla 150 hlö henkilöstöllä vuosittaiset henkilöstökustannukset ollee 65 - 70% liikevaihdosta, Suomessa miesten keskikuukausiansio liikkuu siinä 3500€ luokaa kuukaudessa. Prosessiautomaatio puolella toi euron diskontattu arvo ,4,2 markkaa aikaisempaan valuuttaan ei toimi nimeksikään. Saharassa haisee, nyt sinne ei kananta suunnitella lomamatkaa.

Toimii huomattavasti paremmin kuin ehdotettu yksi yhteen :)

• tosimaatikko
        ...tikko kirjoitti:

Toimii huomattavasti paremmin kuin ehdotettu yksi yhteen :)

pelkkä väittäminen on turhanpäiväistä, löytyykö perusteluja tai tietoa, joka väitteen vahvistaa

• :-)
        tosimaatikko kirjoitti:

pelkkä väittäminen on turhanpäiväistä, löytyykö perusteluja tai tietoa, joka väitteen vahvistaa

Niin, no olisikohan tuo tilastokeskuksen oikeaan dataan perustuva numero hiukan "yksi yhteen hihavakiota" uskottavampi, vaikkakin alakohtaisia eroja varmasti on. Se hihavakio oli kyllä niin mutu-meiningillä heitetty, että todistustaakka on kyllä sielläpäin :)

• auditoija
        Pilkunviilaaja kirjoitti:

Onkohan euroluvuissa pilkkuvirhe?
        Todellinen liikevaihto leinee ollut 46,4 miljoonaa euroa, joka markkoina olisi vajaa 200 miljoonaa 4,2 kurssilla. Karkeasti olettaen liikevaihto on siis pudonnut teollisuusautomaation osalta 250 miljoonasta 100 miljoonaan (olettaen että puolet busineksesta on tullut kiinteistöautomaation puolelta).
        Voi olla, että Suomen luvuissa ei ole joitain ulkomaan kauppoja, jotka tosiasillisesti on tehty Suomesta, mutta siitä huolimatta pudotus on ollut järkyttävä.

Vuoden 1992 yrityskaupan ja laman jälkeen Suomessa teollisuus investoi voimakkaasti ja samaan aikaan päätettiin uudelleen käynnistää Alcontin tuotekehitys. Järjestelmä olikin pian iskussa ja saatiin merkittäviä kauppoja.

Tänään tilanne on jossain määrin samanlainen, kotimainen prosessiteollisuus aloittaa investoimaan vuoden parin sisällä. Nyt ei kuitenkaan Honeywellilä ole näköpiirissä mitään panostusta täkäläiseen tuotteeseen. Mielenkiintoista nähdä, millä järjestelmällä asiakaskunta lähtee uudistamaan prosessiautomaatiota.

Olisi aihetta viilata tuota laskelmaa oikeaan suuntaan !!!!

• Lasileuka Late

Eikös nimen perusteella vois perustaa panttilainaamon ja oikein kunnon luukutuskonttorin jonne vois varkaat myydä jemmaamansa kaman ?
      Osoite jäis helposti mieleen ja kauppa kävis kuin siimaa vaan.
      Itärajakaan ei nyt niin hirmuisen kaukana ole.

Ois lestinheittoo
      salakapakkaa.
      kaikenlaista oheistoimintaa ?

• teollisuus 200v 2015

Honeywell on näyttönsä Kuopiossa näyttänyt ja siitä pitää päästä irti keinolla millä hyvänsä. Varkauden päättäjät, kun ovat tunnetusti hölmöläisiä uskotaan takaavan lainoja tälle jo historian jääneelle Honeywellille.

• 15+16

Ompas harvinaisen sekavasti ilmaistu. Voisitko hieman tarkentaa, mitä yritit sanoa?

• katujenkasvatti
        15+16 kirjoitti:

Ompas harvinaisen sekavasti ilmaistu. Voisitko hieman tarkentaa, mitä yritit sanoa?

hunajakaivo varkaurteen kokonaisuudessaan ja mukaan haetaan etelästä sivistynyt viisas-matti kaitsemaan noita järkensä menettäneitä hölmöläisiä ja tekeen ikkunaa maailmalle, tässä resepti hunajakaivon organisaatiolle, joka ei kykene edes hoitamaan kansainvälistä bisnestä

• afrikasta_osaaja
        katujenkasvatti kirjoitti:

hunajakaivo varkaurteen kokonaisuudessaan ja mukaan haetaan etelästä sivistynyt viisas-matti kaitsemaan noita järkensä menettäneitä hölmöläisiä ja tekeen ikkunaa maailmalle, tässä resepti hunajakaivon organisaatiolle, joka ei kykene edes hoitamaan kansainvälistä bisnestä

Miten olisi, jos joukkoon liitetään viidakon Tarzan

• rotujenkirjo
        afrikasta_osaaja kirjoitti:

Miten olisi, jos joukkoon liitetään viidakon Tarzan

varkauteen tarzan ja kuopioon musta naamio, siinä ohjeita tervehdyttämiseen

• W.man
        rotujenkirjo kirjoitti:

varkauteen tarzan ja kuopioon musta naamio, siinä ohjeita tervehdyttämiseen

Kuopiolaisilla on se Wituiksmän. Se hoiti tämänkin homman.

• bat_lepakko
        W.man kirjoitti:

Kuopiolaisilla on se Wituiksmän. Se hoiti tämänkin homman.

paikalle pitää kutsua lepakkomies batman lepakoimaan ja puhdistamaan kaupunkia !!!

• kummastele

Hunajakaivo ja harakka juuri tervatulla katolla, so. kun pyrstö irtoaa nokka tarttuu jne., löytyy varmaan paljon yhtäläisyyksiä. Koko ajanjakso , varkaus kuopio varkaus on jo kestänyt 35 vuotta siitä kun homma alkoi ahlstömin kadulla, ja lisäksi sitä ennen paperiteollisuudessa. Koko aikana on uskoisin, että rahaa on kulunut ja tukia nautittu, onko näin?? Mitä siitä on syntynyt ??? Toimipaikkaa on vain vaidettu Kuopio-Varkaus akselilla. Tuollaisella puolivuosisadan panostuksella luulisi jo jotain syntyneen. Palaneen käry käy nenään. Käsittämätöntä !!!!!

• Anonyymi

ömpyrä

• Anonyymi

Niin teksas vastaa kuin sinne huutaa.
      Wellwellwell hunnyyy

• Anonyymi

luumu

• Anonyymi

partasuti
      prisman
      sami huuhk prisma
      isto kulkunen

• Anonyymi

put put put put put

• Anonyymi

kuraa loskaa
      kuurankukkasia
      hevosenpaskaa

• Anonyymi

jauhelihakeitto

• Anonyymi

v tissari

• Anonyymi

samanlainen ku se mustalaisten reikäpatja
      mutta tolla oli sohva

• Anonyymi

isto

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8666
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4818
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4278
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3847
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2706
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2519
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2295
    Aihe