http://www.khcf.org/index.php?PHPSESSID=843olqatt4ecmb0q7kj53ng8n6&topic=3044.msg24901;topicseen#msg24901
Ei taida auto ja takuu toimia ihan ongelmattomasti. Sopii pohdiskella minkä arvoinejn on takuu joka vaatii käyttämään kalliissa huolloissa, mutta ei korjaa autoa toimivaan kuntoon.
Kia-kuskien suositus; Älä osta Kiaa
27
894
Vastaukset
- 1.4 diesel
1.4 diesel on ongelmallinen. Ei voi yleistää.
- Tarut ja todet
Aiemmin lienee yhden tuotantoerän autoissa ollut pulmia yksittäistapauksissa. Pitkän aikaa sitten. Niitä samoja tunnistettavia yksittäistapauksia onkin sitten puitu aika taajaan. Täälläkin. Joillakin on sellaista harrastusta, että olisi kiva saada yksittäistapaukset jotenkin yleistettyä. Mutta autotekniikassa nyt vain sattuu olemaan niin, että parhaitenkin tehdyssä autossa tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin tapaus, jossa laatu on poikkeavaa. Tai sitten ainakin niin, että omistajan joku toimenpide aiheuttaa vaikeasti tunnistettavia ongelmia. Ja vaikka vika olisi omistajan syytä, koko juttu työnnetään valmistajan piikkiin. Autotehtaan tuotannon laatua ei kannatakaan arvioida aivan yksittäisen tapauksen pohjalta.
Oikeasti 1,4D on Kialla mainio kone ja kestää ja antaa mm. erinomaisen ohituskiihtyvyyden. Tällä hetkellä käytössä olevien autojen joukossa on jo lukuisia niitä, joilla on ajettu useampi satatuhatta. - Kia ist the best
Tarut ja todet kirjoitti:
Aiemmin lienee yhden tuotantoerän autoissa ollut pulmia yksittäistapauksissa. Pitkän aikaa sitten. Niitä samoja tunnistettavia yksittäistapauksia onkin sitten puitu aika taajaan. Täälläkin. Joillakin on sellaista harrastusta, että olisi kiva saada yksittäistapaukset jotenkin yleistettyä. Mutta autotekniikassa nyt vain sattuu olemaan niin, että parhaitenkin tehdyssä autossa tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin tapaus, jossa laatu on poikkeavaa. Tai sitten ainakin niin, että omistajan joku toimenpide aiheuttaa vaikeasti tunnistettavia ongelmia. Ja vaikka vika olisi omistajan syytä, koko juttu työnnetään valmistajan piikkiin. Autotehtaan tuotannon laatua ei kannatakaan arvioida aivan yksittäisen tapauksen pohjalta.
Oikeasti 1,4D on Kialla mainio kone ja kestää ja antaa mm. erinomaisen ohituskiihtyvyyden. Tällä hetkellä käytössä olevien autojen joukossa on jo lukuisia niitä, joilla on ajettu useampi satatuhatta.Miksi he joilla on viallinen moottori ja jota maahantuoja/diileri ei osaa korjata, riehuvat merkin keskustelupalstalla?
Eikö kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä siihen mitä saa? Joillakin moottori ei toimi, mutta tietenkään toimimattomaan moottoriin ei saa olla tyytymätön. Mikäs se on ajellessa kun on pitkä ja kalliita huoltoja edellyttävä takuu. Siis vaikka moottori ei toimisikaan. Voihan olla että esim vuonna 2015 moottori saadaan korjattua. - totta töriset
Kia ist the best kirjoitti:
Miksi he joilla on viallinen moottori ja jota maahantuoja/diileri ei osaa korjata, riehuvat merkin keskustelupalstalla?
Eikö kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä siihen mitä saa? Joillakin moottori ei toimi, mutta tietenkään toimimattomaan moottoriin ei saa olla tyytymätön. Mikäs se on ajellessa kun on pitkä ja kalliita huoltoja edellyttävä takuu. Siis vaikka moottori ei toimisikaan. Voihan olla että esim vuonna 2015 moottori saadaan korjattua.Jos niitä juttuja viitsit lukea, pystyt niistä kyllä huomaamaan, että ongelmiin on etsitty ratkaisuja mm. moottorinohjauksen päivityksillä, joillakin nyttemmin jopa useampaankin kertaan. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä ja jotkut ei. Niissä ohjelmointipäivityksissäkin on se ongelma, että uudet ohjelmat mukautuvat aikansa, eikä tuloksia pysty välittömästi toteamaan, autolla on ajettava kohtuu pitkään, jotta vaikutus näkyy. Lisäksi ongelma on lämpötilasidonnainen. Viileimmillä keleillä ja lyhyemmillä ajomatkoilla kaikki, myös ne temppuilevat 1,4 crdi moottorit toimivat kokoisekseen erittäin pirteästi, joten ongelmaa ei käytännössä, voi selvittää kuin kesällä. Ottaen huomioon, että vanhimmatkin yksilöt ovat rullanneet vasta pari kesää, juttu on vasta nyt tullut kunnolla pintaan.
Jos maahantuoja tarjoaa korjaukseksi päivityksiä, ensisijaisesti mielummin ne ottaa ja kokeilee toimivuutta, kun alkaa riehumaan esim. kuluttajasuojan kanssa. Toki kauiten tämän ongelman kanssa painineet voisivat potkia huoltoa ja maahantuojaa enemmän perseelle, se on totta.
Joku käyttäjistä, jonka auto oireili pahiten, taisi vaihtaakkin autoaan kun kyllästyi temppuiluun ja hitaaseen korjauskeinojen löytymiseen. Mutta eipä se autonvaihto saisi olla se ainoa korjauskeino takuunalaisessa pelissä. - Toistelet samaa
totta töriset kirjoitti:
Jos niitä juttuja viitsit lukea, pystyt niistä kyllä huomaamaan, että ongelmiin on etsitty ratkaisuja mm. moottorinohjauksen päivityksillä, joillakin nyttemmin jopa useampaankin kertaan. Jotkut ovat olleet tyytyväisiä ja jotkut ei. Niissä ohjelmointipäivityksissäkin on se ongelma, että uudet ohjelmat mukautuvat aikansa, eikä tuloksia pysty välittömästi toteamaan, autolla on ajettava kohtuu pitkään, jotta vaikutus näkyy. Lisäksi ongelma on lämpötilasidonnainen. Viileimmillä keleillä ja lyhyemmillä ajomatkoilla kaikki, myös ne temppuilevat 1,4 crdi moottorit toimivat kokoisekseen erittäin pirteästi, joten ongelmaa ei käytännössä, voi selvittää kuin kesällä. Ottaen huomioon, että vanhimmatkin yksilöt ovat rullanneet vasta pari kesää, juttu on vasta nyt tullut kunnolla pintaan.
Jos maahantuoja tarjoaa korjaukseksi päivityksiä, ensisijaisesti mielummin ne ottaa ja kokeilee toimivuutta, kun alkaa riehumaan esim. kuluttajasuojan kanssa. Toki kauiten tämän ongelman kanssa painineet voisivat potkia huoltoa ja maahantuojaa enemmän perseelle, se on totta.
Joku käyttäjistä, jonka auto oireili pahiten, taisi vaihtaakkin autoaan kun kyllästyi temppuiluun ja hitaaseen korjauskeinojen löytymiseen. Mutta eipä se autonvaihto saisi olla se ainoa korjauskeino takuunalaisessa pelissä.Provoilu ei määrästä parane. Pysyy provoiluna, vaikka sitä kuinka toistaisi.
Valitettavaa, että työttömille ei voida järjestää muuta aktivaatiota kuin huuhaan kirjoittelu nettiin. - totta töriset
Toistelet samaa kirjoitti:
Provoilu ei määrästä parane. Pysyy provoiluna, vaikka sitä kuinka toistaisi.
Valitettavaa, että työttömille ei voida järjestää muuta aktivaatiota kuin huuhaan kirjoittelu nettiin.No kuulostiko toi mun kirjoitus provoilulta?? Ehkä kantsii ottaa ne Kia-lasit päästä ja käydä kattoo keskustelut ihan itse läpi. Asiahan on niin, että autot saadaan kuntoon vain puhumalla asioista avoimesti, eikä kuittailemalla ja mörisemällä kädet taskussa. Katsos kun siihen pommivarmaan Kiiaankin vaan voi tulla vikoja tai suunnitteluvirheitä.
- Helbo elämäh
totta töriset kirjoitti:
No kuulostiko toi mun kirjoitus provoilulta?? Ehkä kantsii ottaa ne Kia-lasit päästä ja käydä kattoo keskustelut ihan itse läpi. Asiahan on niin, että autot saadaan kuntoon vain puhumalla asioista avoimesti, eikä kuittailemalla ja mörisemällä kädet taskussa. Katsos kun siihen pommivarmaan Kiiaankin vaan voi tulla vikoja tai suunnitteluvirheitä.
No, provokirjoituksen ei yleensä ole tarkoitus kuulostaa provokirjoitukselta. Sikäli on turha kinata kuulostamisista. Mutta provoilu on provoilua ja lähinnä lasten hommaa. Aikuinen kyllä erottaa lasten hommat. Turha yrittää ylittää itseään!
Eli elämä helpommaksi provoilematta. - rtyrty
Helbo elämäh kirjoitti:
No, provokirjoituksen ei yleensä ole tarkoitus kuulostaa provokirjoitukselta. Sikäli on turha kinata kuulostamisista. Mutta provoilu on provoilua ja lähinnä lasten hommaa. Aikuinen kyllä erottaa lasten hommat. Turha yrittää ylittää itseään!
Eli elämä helpommaksi provoilematta.No, se on ihan sama mitä sinä ajattelet, tai koko suomi24:sen Kia-kirjoittelijat. Ne joilla tuo kiusallinen ongelma on, tietävät kyllä mistä on kyse.
- Provolapsi
rtyrty kirjoitti:
No, se on ihan sama mitä sinä ajattelet, tai koko suomi24:sen Kia-kirjoittelijat. Ne joilla tuo kiusallinen ongelma on, tietävät kyllä mistä on kyse.
Kaikki tietävät, mistä kirjoittelussasi on kyse!
- 9+18
totta töriset kirjoitti:
No kuulostiko toi mun kirjoitus provoilulta?? Ehkä kantsii ottaa ne Kia-lasit päästä ja käydä kattoo keskustelut ihan itse läpi. Asiahan on niin, että autot saadaan kuntoon vain puhumalla asioista avoimesti, eikä kuittailemalla ja mörisemällä kädet taskussa. Katsos kun siihen pommivarmaan Kiiaankin vaan voi tulla vikoja tai suunnitteluvirheitä.
"Autot saadaan kuntoon vain puhumalla asioista avoimesti". Minä kun luulin, että siihen tarvitaan erilaisia työkaluja, varaosia ja ennenkaikkea ammattinsa osaavia automekaanikkoja.
- luule mitä luulet
9+18 kirjoitti:
"Autot saadaan kuntoon vain puhumalla asioista avoimesti". Minä kun luulin, että siihen tarvitaan erilaisia työkaluja, varaosia ja ennenkaikkea ammattinsa osaavia automekaanikkoja.
Niitä työkaluja ensisijassa kylläkin, mutta tässä tapauksessa maahantuoja tai paremminkin tehdas ei ole antanut korjaamiseen mitään toimivaa ohjeistusta merkkihuolloille. Turhahan silloin on seistä auton vieressä jakoavain kädessä.
Ei tuollaisia commonrail-systeemejä aleta kymmenistä autoista huvikseen purkamaan, josko vika olisi siellä tai täällä. Tai vaihtelemaan huvikseen osia, josko osuisi oikeaan, varsinkin kun vika tässä tapauksessa on todennäköisesti ohjelmapuolella. Toki jos tiedät ammattitaitoisen asentajan, joka osaa ohjelmoida ecuun uuden ohjelman tehtaan version tilalle, niin saat ihan vapaasti kertoa.
"puhumalla avoimesti" tarkoitetaan lähinnä sitä, että kun maahantuojalla ei ole tunnu olevan keinoja korjaamiseen, voidaan porukalla tai äänekkäästi painostamalla saada potkua asioiden hoitoon. Joskus ns. metelin nostamisella voi saada aikaan. Ei se mitään auta, että naapurille kehutaan autoa, joka ei toimi ja kirotaan hiljaa mielessä. Täällä Suomessa vaan autot on sellaisia pyhiä lehmiä, ettei niistä saa puhua mitään pahaa, kun ollaan jo heti suunnilleen loukkaammassa henkilökohtaisesti.
Tiedä sitten, jääkö Kian ostosta jäytämään omistajalle joku alemmuuskompleksi vai mikä, mutta aika herkkänahkaista sakkia tuntuu olevan kun aletaan puhumaan ongelmista ja vakuuttelemisen tarve on todella kova. - Selvää selvempi
luule mitä luulet kirjoitti:
Niitä työkaluja ensisijassa kylläkin, mutta tässä tapauksessa maahantuoja tai paremminkin tehdas ei ole antanut korjaamiseen mitään toimivaa ohjeistusta merkkihuolloille. Turhahan silloin on seistä auton vieressä jakoavain kädessä.
Ei tuollaisia commonrail-systeemejä aleta kymmenistä autoista huvikseen purkamaan, josko vika olisi siellä tai täällä. Tai vaihtelemaan huvikseen osia, josko osuisi oikeaan, varsinkin kun vika tässä tapauksessa on todennäköisesti ohjelmapuolella. Toki jos tiedät ammattitaitoisen asentajan, joka osaa ohjelmoida ecuun uuden ohjelman tehtaan version tilalle, niin saat ihan vapaasti kertoa.
"puhumalla avoimesti" tarkoitetaan lähinnä sitä, että kun maahantuojalla ei ole tunnu olevan keinoja korjaamiseen, voidaan porukalla tai äänekkäästi painostamalla saada potkua asioiden hoitoon. Joskus ns. metelin nostamisella voi saada aikaan. Ei se mitään auta, että naapurille kehutaan autoa, joka ei toimi ja kirotaan hiljaa mielessä. Täällä Suomessa vaan autot on sellaisia pyhiä lehmiä, ettei niistä saa puhua mitään pahaa, kun ollaan jo heti suunnilleen loukkaammassa henkilökohtaisesti.
Tiedä sitten, jääkö Kian ostosta jäytämään omistajalle joku alemmuuskompleksi vai mikä, mutta aika herkkänahkaista sakkia tuntuu olevan kun aletaan puhumaan ongelmista ja vakuuttelemisen tarve on todella kova.Ei sitä minkään merkin omistaja viitsi tosissaan ruveta provoilijan kanssa jauhamaan.
- Hoono soomi
luule mitä luulet kirjoitti:
Niitä työkaluja ensisijassa kylläkin, mutta tässä tapauksessa maahantuoja tai paremminkin tehdas ei ole antanut korjaamiseen mitään toimivaa ohjeistusta merkkihuolloille. Turhahan silloin on seistä auton vieressä jakoavain kädessä.
Ei tuollaisia commonrail-systeemejä aleta kymmenistä autoista huvikseen purkamaan, josko vika olisi siellä tai täällä. Tai vaihtelemaan huvikseen osia, josko osuisi oikeaan, varsinkin kun vika tässä tapauksessa on todennäköisesti ohjelmapuolella. Toki jos tiedät ammattitaitoisen asentajan, joka osaa ohjelmoida ecuun uuden ohjelman tehtaan version tilalle, niin saat ihan vapaasti kertoa.
"puhumalla avoimesti" tarkoitetaan lähinnä sitä, että kun maahantuojalla ei ole tunnu olevan keinoja korjaamiseen, voidaan porukalla tai äänekkäästi painostamalla saada potkua asioiden hoitoon. Joskus ns. metelin nostamisella voi saada aikaan. Ei se mitään auta, että naapurille kehutaan autoa, joka ei toimi ja kirotaan hiljaa mielessä. Täällä Suomessa vaan autot on sellaisia pyhiä lehmiä, ettei niistä saa puhua mitään pahaa, kun ollaan jo heti suunnilleen loukkaammassa henkilökohtaisesti.
Tiedä sitten, jääkö Kian ostosta jäytämään omistajalle joku alemmuuskompleksi vai mikä, mutta aika herkkänahkaista sakkia tuntuu olevan kun aletaan puhumaan ongelmista ja vakuuttelemisen tarve on todella kova."Joskus ns. metelin nostamisella voi saada aikaan". Mitä tarkoitat? Mitä sillä voi saada aikaan? Lauseesi jäi kesken!
Metelin nostamisella saadaan esimerkiksi aikaan stressihormonin pitoisuutta veressä ja näin verenpaine nousee. Metelin nosto voi aiheuttaa myös kuulovaurioita, jos ei ole kuulosuojaimia käytettävissä.
- Oikeesti sentään
"Kia-kuskien suositus; Älä osta Kiaa"
Noin siis avuttoman ja kiukuttelevan lapsen suusta.
Kun taas aikuisten maailmassa, tutkimuksien mukaan, Kian ja Hyundain omistajat ovat tyytyväisimmästä päästä. Ja pysyvät mielellään valitsemassaan merkissä. Ml. allekirjoittanut.- Ekan vuoden ajan
Itsellä Kia nyt vajaan vuoden. Ostamisessa oli suurta tuskaa kun ei ollut aiempaa kokemusta korealaisista.Onneksi uskaltauduin.
Nyt voin sanoa, että esim. yhteenkään japsiautooni en ole ollut yhtä tyytyväinen kuin tähän Kiaan. Ja yleensäkin muihin autoihin verrattuna toimintavarmuus on erinomainen. Lisäksi mukana on laadun tuntua ja hyvä varustelu kun sellaisen version valitsin. Hieman yli vuosi sitten mielikuvani korealaisautoista oli, että ovat tylsäntympeitä ja laadultaan arveluttavia. Kyselin kuitenkin (viisaasti) käyttäjien kokemuksia ja käyttäjiähän alkoi lähipiiriin ilmaantua. Kia alkoi saada yleistä suosiota. Käyttäjäkokemukset olivat hyviä. Omat kokemukseni hyvät. Uskallan suositella Kiaa muillekin.
Mainiosti voi olla, että seuraava merkkini on joku muu kuin Kia. Kia on kuitenkin listan kärjessä, jos nyt menisin vaihdolle. - Rokkenrollaattori
Ekan vuoden ajan kirjoitti:
Itsellä Kia nyt vajaan vuoden. Ostamisessa oli suurta tuskaa kun ei ollut aiempaa kokemusta korealaisista.Onneksi uskaltauduin.
Nyt voin sanoa, että esim. yhteenkään japsiautooni en ole ollut yhtä tyytyväinen kuin tähän Kiaan. Ja yleensäkin muihin autoihin verrattuna toimintavarmuus on erinomainen. Lisäksi mukana on laadun tuntua ja hyvä varustelu kun sellaisen version valitsin. Hieman yli vuosi sitten mielikuvani korealaisautoista oli, että ovat tylsäntympeitä ja laadultaan arveluttavia. Kyselin kuitenkin (viisaasti) käyttäjien kokemuksia ja käyttäjiähän alkoi lähipiiriin ilmaantua. Kia alkoi saada yleistä suosiota. Käyttäjäkokemukset olivat hyviä. Omat kokemukseni hyvät. Uskallan suositella Kiaa muillekin.
Mainiosti voi olla, että seuraava merkkini on joku muu kuin Kia. Kia on kuitenkin listan kärjessä, jos nyt menisin vaihdolle.Ei vuoden ajon jälkeen voi uuden auton toimintavarmuutta vielä kehua erinomaiseksi. Vain huonoimmat autot oikuttelevat heti uutena, ja keskiverrotkin vasta vuosien ajon jälkeen.
- tulevaisuus näyttää.
Rokkenrollaattori kirjoitti:
Ei vuoden ajon jälkeen voi uuden auton toimintavarmuutta vielä kehua erinomaiseksi. Vain huonoimmat autot oikuttelevat heti uutena, ja keskiverrotkin vasta vuosien ajon jälkeen.
Toki poikkeuksiakin on. Esim. Vagarenaa lukemalla selviää, että pahimmillaan jo 10-30 thkm ajetussa VW-konsernin tuotoksessa on voinut jakopää alkaa rallattamaan käynnistyksissä. Nämähän menevät tietenkin takuuseen, mutta eivät anna kovin luotettavaa kuvaa autosta, jonka tekniikkaa kuitenkin yleisesti pidetään laadukkaana.
Taitaa noiden uusien autojen kohdalla olla niin, että ne näyttävät tapansa omistajalleen melko nopeasti. Jos parin ekan vuoden aikana ei paikat ala prakaamaan, voinee kestävyyteen luottaa jatkossakin. Jatkuva temppuilu ja huolloissa ramppaaminen aivan uudenkarheana ei ennustane kovin ruusuista tulevaisuuttakaan.... laatu kun ei yleensä tuppaa ainakaan itsestään parantumaan kilometrien ja ajan hampaan vaikuttaessa lisää.
Uuden mallin ensimmäinen vuosikertakin voi olla vielä hieman "keskeneräinen", ongelmiahan vähitellen korjataan tuotannon edetessä kentältä tulleen palautteen perusteella.
Hyvänä esimerkkinä tuo Tuulilasin kestotestin i40, jossa oli pieniä vikoja ja häiriöitä enemmän kuin missään Aasialaisessa autossa pitkään aikaan. Testaajat ja jutun kirjoittajatkin olivat hiukan pettyneitä, Aasilaisperäiset autot ovat yleensä pärjänneet paremmin. Testipäiväkirjaan ei ole yleensä merkintöjä juuri tullut. Nyt sivut loppuivat kesken. Kyseessä oli aivan ensimmäisiä i40:siä ja esim. testissä ilmenneen vaihteiden rusahtelun kerrottiin olevan lähinnä ensimmäisten sarjatuotantoautojen ongelma. - Valmistusvikoja on
Rokkenrollaattori kirjoitti:
Ei vuoden ajon jälkeen voi uuden auton toimintavarmuutta vielä kehua erinomaiseksi. Vain huonoimmat autot oikuttelevat heti uutena, ja keskiverrotkin vasta vuosien ajon jälkeen.
"Vain huonoimmat autot oikuttelevat heti uutena, ja keskiverrotkin vasta vuosien ajon jälkeen."
Ei se niin kovin epätavallista ole, että alle vuoden tehdään paljonkin korjauksia. Mielikuvat ovat usein muuta kuin todellisuus. Olipa itselläni hyvinkin kestävänä pidetty Toyota. Aivan uudesta. Vikoja tuli alta vuoden sen verran, että kiukutti kunnolla. Korjauksia sain vaatia niin kauan ja hartaasti, että se teki lopulta sen, että vaihdoin merkkiä. Siis alta vuoden.
Enkä sano, että Toyota on mikään vikoileva pirssi. Palstalla esiintyvät hömppäpuheet vain poikkeavat todellisuudesta aika tavalla. - Toimiva peli Kia
tulevaisuus näyttää. kirjoitti:
Toki poikkeuksiakin on. Esim. Vagarenaa lukemalla selviää, että pahimmillaan jo 10-30 thkm ajetussa VW-konsernin tuotoksessa on voinut jakopää alkaa rallattamaan käynnistyksissä. Nämähän menevät tietenkin takuuseen, mutta eivät anna kovin luotettavaa kuvaa autosta, jonka tekniikkaa kuitenkin yleisesti pidetään laadukkaana.
Taitaa noiden uusien autojen kohdalla olla niin, että ne näyttävät tapansa omistajalleen melko nopeasti. Jos parin ekan vuoden aikana ei paikat ala prakaamaan, voinee kestävyyteen luottaa jatkossakin. Jatkuva temppuilu ja huolloissa ramppaaminen aivan uudenkarheana ei ennustane kovin ruusuista tulevaisuuttakaan.... laatu kun ei yleensä tuppaa ainakaan itsestään parantumaan kilometrien ja ajan hampaan vaikuttaessa lisää.
Uuden mallin ensimmäinen vuosikertakin voi olla vielä hieman "keskeneräinen", ongelmiahan vähitellen korjataan tuotannon edetessä kentältä tulleen palautteen perusteella.
Hyvänä esimerkkinä tuo Tuulilasin kestotestin i40, jossa oli pieniä vikoja ja häiriöitä enemmän kuin missään Aasialaisessa autossa pitkään aikaan. Testaajat ja jutun kirjoittajatkin olivat hiukan pettyneitä, Aasilaisperäiset autot ovat yleensä pärjänneet paremmin. Testipäiväkirjaan ei ole yleensä merkintöjä juuri tullut. Nyt sivut loppuivat kesken. Kyseessä oli aivan ensimmäisiä i40:siä ja esim. testissä ilmenneen vaihteiden rusahtelun kerrottiin olevan lähinnä ensimmäisten sarjatuotantoautojen ongelma.Pitkälti juuri noin. Kaikkien merkkien kaikissakin malleissa alkaa olla sähkövehkeitä niin paljon, että se saa aiempaa enemmän laatuvaihtelua esiin. Ei ole vielä keksitty keinoa, jolla sähköpuolesta saadaan idioottivarmaa ja sähköjen lisäys lisää häiriöriskiä. Sehän tiedetään siitä kun tuoreenpuoleisiakin autoja pysähtelee varoittamatta kesken ajon. Koskee kaikkia merkkejä.
Kia on tässä suhteessa hyvällä sijalla, että sähköt pelaavat. Omistajien kokemuksissa tulee useimmiten esiin juuri se puoli, että verrokkiautoihin nähden Kia on huomattavan varmaa tekoa. Mukaanlukien sähköt. - tulevaisuus näyttää.
Toimiva peli Kia kirjoitti:
Pitkälti juuri noin. Kaikkien merkkien kaikissakin malleissa alkaa olla sähkövehkeitä niin paljon, että se saa aiempaa enemmän laatuvaihtelua esiin. Ei ole vielä keksitty keinoa, jolla sähköpuolesta saadaan idioottivarmaa ja sähköjen lisäys lisää häiriöriskiä. Sehän tiedetään siitä kun tuoreenpuoleisiakin autoja pysähtelee varoittamatta kesken ajon. Koskee kaikkia merkkejä.
Kia on tässä suhteessa hyvällä sijalla, että sähköt pelaavat. Omistajien kokemuksissa tulee useimmiten esiin juuri se puoli, että verrokkiautoihin nähden Kia on huomattavan varmaa tekoa. Mukaanlukien sähköt.Oman mausteensa soppaan lisää Suomen vaihtelevat ja osin erittäin kovat olosuhteet. Vaikka autojen testaus on uusien merkittävien mallien kohdalla varmasti kovaa, aikapaljon nykyään luotetaan tietokonesuunnitteluun ja teoreettisesti laskettuihin arvoihin varmuuskertomiin. On selvää, että näyttöruudulla -30 asteen pakkaseen mitoitettu osakokonaisuus voi joskus tosielämässä tuoda yllätyksen. Missään simulaatiossa ei pystytä täysin ottamaan huomioon kaikkia olosuhteita ja käyttötilanteita.
Lisäksi nämä arktiset maat eivät ole varmastikkaan markkinoiden päävientimaita, joten kaikkea ei edes haluta hioa pienen Suomen olosuhteisiin täysin sopivaksi. Tuskin valmistaja on ajatellut, että esim. takaluukun kaasupumppujen tulisi toimia 100% hyvin hirvittävissä tulipalopakkasissa. Eikä varmasti halua muuttaa rakennetta sellaiseksi, että ne toimii edellä mainitussa lämpötilassa, jos hintaa pumpuille tulee lisää vaikkapa 20%.......
Itse sanoisin päinvastoin kuin sinä......sanoisin että Kian perustekniikka on erittäin lujaa ja varmatoimista, ne ongelmat joita näissä yleensä on, ovat enimmäkseen juurikin pieniä sähkövikoja. Kaukolukkojen temppuilua, radion rätinää, pesulaitteiden häiriöitä, mittarien sekoilua ja sen semmoista. Ei kuitenkaan yleensä ajoa estävää. - Pellavaa
tulevaisuus näyttää. kirjoitti:
Oman mausteensa soppaan lisää Suomen vaihtelevat ja osin erittäin kovat olosuhteet. Vaikka autojen testaus on uusien merkittävien mallien kohdalla varmasti kovaa, aikapaljon nykyään luotetaan tietokonesuunnitteluun ja teoreettisesti laskettuihin arvoihin varmuuskertomiin. On selvää, että näyttöruudulla -30 asteen pakkaseen mitoitettu osakokonaisuus voi joskus tosielämässä tuoda yllätyksen. Missään simulaatiossa ei pystytä täysin ottamaan huomioon kaikkia olosuhteita ja käyttötilanteita.
Lisäksi nämä arktiset maat eivät ole varmastikkaan markkinoiden päävientimaita, joten kaikkea ei edes haluta hioa pienen Suomen olosuhteisiin täysin sopivaksi. Tuskin valmistaja on ajatellut, että esim. takaluukun kaasupumppujen tulisi toimia 100% hyvin hirvittävissä tulipalopakkasissa. Eikä varmasti halua muuttaa rakennetta sellaiseksi, että ne toimii edellä mainitussa lämpötilassa, jos hintaa pumpuille tulee lisää vaikkapa 20%.......
Itse sanoisin päinvastoin kuin sinä......sanoisin että Kian perustekniikka on erittäin lujaa ja varmatoimista, ne ongelmat joita näissä yleensä on, ovat enimmäkseen juurikin pieniä sähkövikoja. Kaukolukkojen temppuilua, radion rätinää, pesulaitteiden häiriöitä, mittarien sekoilua ja sen semmoista. Ei kuitenkaan yleensä ajoa estävää.Arktisista olosuhteista puheen ollen on mielenkiintoista nähdä miten Fordin 1,0 öljykylvystä nauttiva hammashihna tykkää pakkasista. Uutta tekniikkaa ja tiettävästi ennen kokeilematonta Suomen pakkasissa.
- on valmistusvikoja
Valmistusvikoja on kirjoitti:
"Vain huonoimmat autot oikuttelevat heti uutena, ja keskiverrotkin vasta vuosien ajon jälkeen."
Ei se niin kovin epätavallista ole, että alle vuoden tehdään paljonkin korjauksia. Mielikuvat ovat usein muuta kuin todellisuus. Olipa itselläni hyvinkin kestävänä pidetty Toyota. Aivan uudesta. Vikoja tuli alta vuoden sen verran, että kiukutti kunnolla. Korjauksia sain vaatia niin kauan ja hartaasti, että se teki lopulta sen, että vaihdoin merkkiä. Siis alta vuoden.
Enkä sano, että Toyota on mikään vikoileva pirssi. Palstalla esiintyvät hömppäpuheet vain poikkeavat todellisuudesta aika tavalla.Sama juttu minulla, minullakin oli itselläni hyvinkin kestävänä pidetty Maybach.Aivan uudesta. Vikoja tuli alta vuoden sen verran, että kiukutti kunnolla. Korjauksia sain vaatia niin kauan ja hartaasti, että se teki lopulta sen, että vaihdoin Kia ceratoon, ex malliin. Siis alta vuoden.
eikö ollutkin tosijuttu myös ?! - Ite vikoilet
on valmistusvikoja kirjoitti:
Sama juttu minulla, minullakin oli itselläni hyvinkin kestävänä pidetty Maybach.Aivan uudesta. Vikoja tuli alta vuoden sen verran, että kiukutti kunnolla. Korjauksia sain vaatia niin kauan ja hartaasti, että se teki lopulta sen, että vaihdoin Kia ceratoon, ex malliin. Siis alta vuoden.
eikö ollutkin tosijuttu myös ?!Maybachiin ei Toyotaa kelpuuteta edes pelastusautoksi katolle.
- Delta huoltotyönjoht
Se on alihankkijan jonkin osan vika että Kia kuluttaa enemmän kun on ilmoitettu
- huvittunut:D
vai vielä maybach:) ja nyt,kia:DDDDD herää jo kiapummi uniltasi:DDD
- Joskus vielä
Voisi auttaa, jos selvennät tekstiäsi. Se ei riitä, että sisäsiittoinen sukusi nauraa kaksiäänisesti jutuillesi.
- ........
wink wink;)katso ylöspäin:D ps.kaikki nauraa sun osari kiialle:D kuin ihimnen voi vajota noin alas:DDDDDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013