Asiakkaiden vedätystä Soneran toimesta?

Nenästä vedettykö?

Soneran puhelinkaupustelijat soittivat minulle elokuussa, ja tarjosivat mahdollisuutta ottaa käyttöön koti-tv systeemi. Järjestelmää tarjottiin ilman lisäkustannuksia niille asiakkaille, joilla on käytössään 24 megan nettiyhteys. Varmistin vähävaraisena puhelimessa moneen kertaan, ettei lisäkustannuksia tulisi. Sitten suostuin ottamaan koti-tv:n vuoden ajaksi kokeiltavakseni.
Noin kuukauden kuluttua minulle tuotiin laitteisto kotiovelleni. Kuittasin sen vastaanotetuksi.

Jonkin ajan kuluttua sain laskun. Siihen oli merkitty noin 40 euroa normaalista ADSL-yhteydestä, 98 euroa toimitetusta laitteistosta, ja 30 euron toimitusmaksu. Yhteensä 168 euroa!!

Soitin Soneran puhelinpalveluun. Puhelinpalvelussa ilmoitettiin jonotuksen kestävän noin 5 minuuttia. Sain jonottaa ainakin 15 minuuttia. Kaikkiaan sain maksaa noin puolen tunnin puhelusta.

Soneran asiakaspalvelijalle ilmoitin, että mistään ylimääräisistä kustannuksista koti-TV:n kokeilun yhteydessä ei ollut sovittu. Neuvottelun tuloksena sovittiin täysin selkeäsanaisesti, että tuosta 98 euron 'hilseestä vedetystä' laitemaksusta luovutaan. Suostuin kuitenkin maksamaan 30 euron toimitusmaksun, jotta saisin asian pois päiväjärjestyksestä.

Vähän ajan kuluttua tuli Soneralta 'Vahvistus maksusopimuksesta'. Siinä 98 euron laitemaksu on edelleen mukana, yhteensä 168 euroa. Miten Sonera voi väittää tällaisesta sovitun!!! Mistään tällaisesta ei ollut puhetta. Missään vaiheessa ei tällaisesta maksusta ole tehty suullista tai kirjallista sopimusta. Tämä 'vahvistus maksusopimuksesta' ei missään suhteessa vastaa todellisuutta!!!

Mitä voin tässä vaiheessa tehdä? Valitanko kuluttaja-asiamiehelle vai vienkö asian käräjille? Odotanko, että vastapuoli yrittää viedä asian käräjien kautta ulosmittaukseen, jolloin voin kiistää asian?

Missään vaiheessa en siis ole tehnyt sopimusta Soneran kanssa tällaisista laitekustannuksista. Päinvastoin vastapuoli on useaan kertaan ilmoittanut, ettei tällaisia kustannuksia allekirjoittaneelle tule.

4

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hierrintela

      Yhtä helvettiä oli tuo Soneran koti-tv, onneksi sopimuskauteni tuli täyteen.
      Palautin laitteet tänään, toivottavasti edes tämä palautus nyt sujuisi ongelmitta kun kaikki muu on ollut enemmän tai vähemmän hankalaa.
      Tässä linkki aikaisempaan vitutukseeni :)

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9237052#comment-0

    • parka1

      Tuota koti-tv juttua on minullekin tyrkytetty puolen vuoden ajan varmaan viisi kertaa. vaikka olen jo kolmasti sanonut että laittakaa sinne aasin kokoisin kirjaimin, että en ota. ei tartte tarjota.

      Viimeksi eilen taas soitettiin samasta asiasta....

      tosiaan tarjosivat sitä samaan hintaan kun mitä nyt maksan tästä määräaikaisesta 24 megan liittymästä.

      Muuten olen olllut Soneraan tyytyväinen.

      • parka 1

        sisko otti Elisalta tuon Elisa Viihteen. ja on kuulemma huisin hyvä. itse en tiedä, mutta hyvä että joku on valitsemiinsa vaihtoehtoihin tyytyväisiä.


      • SomeAnalytics
        parka 1 kirjoitti:

        sisko otti Elisalta tuon Elisa Viihteen. ja on kuulemma huisin hyvä. itse en tiedä, mutta hyvä että joku on valitsemiinsa vaihtoehtoihin tyytyväisiä.

        Mulla ollu Elisan viihde ehkä noin 3 vuotta. ensimmäiset 2v toimi jees mutta kun muutettiin niin ei ole enää toiminu. ASiakaspalvelu ei osaa auttaa eikä viitti tulla paikanpäälle. ongelma on se että wifiin ei saa yli viittä konetta samaan aikaan. ÄLKÄÄ missään nimessä sortuko elisa viihteeseen, ihan susi, tosi huono ja surkee netti. Aion kokeilla Soneraa.

        Terveisiä sosiaalisen median analyytiikalle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe