Sikiön sydämen syke ei näkynyt ultrassa

kokemuksia kaipaava

Hei!

Minulla siis rv 7 2 menossa. Tänään oli alkuraskauden eka ultra. Lääkärini ei kuitenkaan nähnyt sikiön sydämen sykettä. Epäili, että se voisi olla menehtynyt. Varasi minulle 10pv päähän uuden ultra ajan. Tuolloin katsotaan uudelleen ja jos ei näy, niin todennäköisesti se sitten on menehtynyt. :/

Kyllä tuntui pahalta lähteä pois sieltä, tässä sitä nyt onki sitten itketty koko ajan ja surru jo asiaa. Tavallaan se jotenki kuulosti siltä, että siellä olisi kuollut sikiö. :/

Nyt kaipaisisin muiden kokemuksia, onko teillä näkynyt koska sydämen syke tai onko ollut samanlaisia tilanteita, että sykettä ei olekkaan näkynyt?

25

15252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asia on näin

Siis vastasiko sikiö kuitenkin kooltaan noita viikkoja? Jos vastasi, niin sitten keskenmeno on todennäköinen. Jos taas sikiö oli paljon pienempi, on hyvin mahdollista, ettei sykettä vain vielä näy, koska ovulaatio onkin ollut luultua myöhemmin ja raskaus ei ole niin pitkällä, kuin luulisi. Pahoittelut, jos keskenmeno on kyseessä, mutta vaikka se tuntuukin ihan kamalalta, niin keskenmenot ovat aika yleisiä. Ihminen on monimutkainen organismi ja aina ei kaikki mene elämän syntyvaiheessa, niin kuin pitäisi. Pitää surra, mutta myös muistaa, että nämäkin surulliset asiat kuuluvat elämään. Minulla on ollut tuulimunaraskaus, joka selvisi vasta siellä rv 10 tienoilla, mutta tulin sen jälkeen hyvin pian uudestaan raskaaksi ja nyt minulla on ihana muutaman kuukauden ikäinen poika. Onnellisesti voi siis käydä, vaikka menetys sillä hetkellä tuntuukin hirveältä.

• kokemuksia kaipaava

Tarkalleen mulla siis 7 2rv tänään ja lapsi autettu inseminaatiolla aluille 19.9. Sikiö oli 6mm pitkä jos nyt jännityksestä ja surullisuudesta ymmärsin ja kuuli. Lääkäri katsoi sisäisesti ultralla. Joo, paljon näitä keskenmenoja on. :-/ Nyt vain lohtuna on se että tämä oli eka inseminaatio ja ollaan nuoria. Ja pääsi näinkin lähelle.

• sklajdklsjf
        kokemuksia kaipaava kirjoitti:

Tarkalleen mulla siis 7 2rv tänään ja lapsi autettu inseminaatiolla aluille 19.9. Sikiö oli 6mm pitkä jos nyt jännityksestä ja surullisuudesta ymmärsin ja kuuli. Lääkäri katsoi sisäisesti ultralla. Joo, paljon näitä keskenmenoja on. :-/ Nyt vain lohtuna on se että tämä oli eka inseminaatio ja ollaan nuoria. Ja pääsi näinkin lähelle.

Jos alkio on 6mm niin vastasi viikoiltaan jotain alkuviikkoa 6 ! Silloin ei välttämättä kaikilla syke näy. Onnea kontrolliin :)

• kokemuksia kaipaava
        sklajdklsjf kirjoitti:

Jos alkio on 6mm niin vastasi viikoiltaan jotain alkuviikkoa 6 ! Silloin ei välttämättä kaikilla syke näy. Onnea kontrolliin :)

Itse olen ymmärtänyt, että sikiö on 4-8mm raskausviikoilla 7 pitkä. Ainakin tuolta, kun vauva nettisivuilta on lukenut.? Ja sitten, jos tämä on inseminaatiolla saatu alulle, niin eikö raskaus viikot olla aika varmasti laskettavissa? Ja mitä nyt lueskellut näitä keskusteluja, niin suurimmalla osalla on sydän näkynyt jo 5-6rv aikana. Mutta saapa nähdä, että kuinka tässä käy!?

• kokemuksia kaipaava
        sklajdklsjf kirjoitti:

Itse olen ymmärtänyt, että sikiö on 4-8mm raskausviikoilla 7 pitkä. Ainakin tuolta, kun vauva nettisivuilta on lukenut.? Ja sitten, jos tämä on inseminaatiolla saatu alulle, niin eikö raskaus viikot olla aika varmasti laskettavissa? Ja mitä nyt lueskellut näitä keskusteluja, niin suurimmalla osalla on sydän näkynyt jo 5-6rv aikana. Mutta saapa nähdä, että kuinka tässä käy!?

• Mitoista

Ei, olet tainnut nyt vain tehdä yleisen virheen noiden raskausviikkojen laskutavassa. Raskausviikko seitsemän alkaa , kun raskausviikkoja on täynnä 6 0. Näin ollen VAU:n sivuilla lukeva 4-8 mm mitta kattaa viikot 6 1-7 0. Esimerkiksi raskausviikko 7 2 on jo kahdeksatta raskausviikkoa.

• kokemuksia kaipaava
        Mitoista kirjoitti:

Ei, olet tainnut nyt vain tehdä yleisen virheen noiden raskausviikkojen laskutavassa. Raskausviikko seitsemän alkaa , kun raskausviikkoja on täynnä 6 0. Näin ollen VAU:n sivuilla lukeva 4-8 mm mitta kattaa viikot 6 1-7 0. Esimerkiksi raskausviikko 7 2 on jo kahdeksatta raskausviikkoa.

Näin on. Nyt minulla pitäisi olla 7 4. Ja sikiön pituus oli 6mm. Ajattelin vain nyt sitä, että mistä tiedät että tuo 6mm vastaisi vasta 6rv? Sitä nyt niinkö hain takaa. . :-)

• Mitoista

Näin on. Nyt minulla pitäisi olla 7 4. Ja sikiön pituus oli 6mm. Ajattelin vain nyt sitä, että mistä tiedät että tuo 6mm vastaisi vasta 6rv? Sitä nyt niinkö hain takaa. . :-)

Öh, no siellähän se lukee esimerkiksi noilla mainitsemillasi sivuilla. 6 mm asettuu siihen 4 ja 8 millimetrin väliin.

• Mitoista
        Mitoista kirjoitti:

Öh, no siellähän se lukee esimerkiksi noilla mainitsemillasi sivuilla. 6 mm asettuu siihen 4 ja 8 millimetrin väliin.

Nyt huomasin, että sulla luki pelkästään rv6. Tuo, joka kirjoitti siitä mitasta, kirjoitti 6 . Eli tarkoitti juuri sitä seitsemättä raskausviikkoa, johon se 4-8 millimetrin pituus osuu. Ja kyllä silloin yleensä jo syke saadaan näkymään.

• ----

Vertailun vuoksi meidän esikoinen oli varhaisultrassa rv 7 2 tasan 1cm pitkä ja sydän löi, ultraajan mukaan vastasi viikkoja.

• kokemuksia kaipaava

Joo, tiedän että 6mm sisältyy 4-8mm. :-) Mutta tämä yksi joka tänne kirjoitti, niin meinasi, että tuo 6mm vastaisi vasta rv6 ja sanoi, ettei tuolloin vielä kaikilla sydänäänet näy. :-) No, minä odottelen kuinka kohdallani käy. Viikon päästä maanantaina kontrolli ultra. Oliko sikiö todellakin menehtynyt, kun sydämen sykettä ei näkynyt. Tuleeko ulos omin päin vai joudutaanko ottamaan pois. :-/ Katoaako raskaus oireet heti, jos sikiö on menehtynyt, näkyykö esim. silti raskaustestissä plussaa? Kiitos vastauksista teille!

• Mitoista

Joo, tiedän että 6mm sisältyy 4-8mm. :-) Mutta tämä yksi joka tänne kirjoitti, niin meinasi, että tuo 6mm vastaisi vasta rv6 ja sanoi, ettei tuolloin vielä kaikilla sydänäänet näy. :-) No, minä odottelen kuinka kohdallani käy. Viikon päästä maanantaina kontrolli ultra. Oliko sikiö todellakin menehtynyt, kun sydämen sykettä ei näkynyt. Tuleeko ulos omin päin vai joudutaanko ottamaan pois. :-/ Katoaako raskaus oireet heti, jos sikiö on menehtynyt, näkyykö esim. silti raskaustestissä plussaa? Kiitos vastauksista teille!

Toistan vielä: ei, hän kirjoitti, että vastaisi raskausviikkoa 6 . Sekavaa, mutta 6 on juuri se seitsemäs raskausviikko. Enkä kyllä tiedä miksi syke ei silloin näkyisi. Ainoastaan, jos ultra on aataminaikainen, ei sykettä välttämättä saada näkyviin. Muuten 6 2 alkion sykkeen pitäisi jo näkyä. Ymmärsinkö oikein, että raskautesi on saatu aikaan inseminaatiolla? Silloin on kyllä huono merkki, jos alkio ei vasta viikkoja, koska tuolloinhan ne viikot tiedetään tarkalleen.

• .............

Sydämen syke näkyi tässä raskaudessa 6 5 viikoilla ja koko vastasi täysin kuukautisista laskettua.

• sama homma

Sama homma minulla viikko sitten. Paitsi että mielestäni 7 2 olikin viikkojen mukaan 6 2, ei sykettä. Uusinta ultra tänään. Kyllä pelottaa. Ihme homma kun niitä pieniä raskausoireita on edeleen (kuvotus).

• kaipauksia kaipaava

Ahaa, siellä myös sama homma. :-/ Ilmoitahan kuinka ultrassa kävi! Toivottavasti syke näkyisi! :) Itellä on kans kuvotus, pissatus ja rinnatkin edelleen turvoksissa. Tosin eivät niin arat, mitä ovat olleet.

• sama homma

Toivotaan että meille kummallekin käy hyvin. Yritän valmistautua pahimpaan.

• kokemuksia kaipaava

Toivotaan. . Tänään ollut kyllä kaikista eniten mulla pahoinvointia tai lähinnä koko ajan yökkäyttää ja ällöttää. . :/ Ja välissä vähän oksennustkin tulee! Kuinka ultrassa kävi- sama homma?

• Onnellinen77

Täällä näköjään muitakin, pitää liittyä jännittäjäporukkaan. Itse viime ti varhaisultraan, toiveikkaana, menkoista laskettuna viikot 7 2, mutta...
      Se otus tuolla vastasikin vasta viikkoja 5ja risat, max tasan 6, ja ei sykettä...
      Hyvästelin jo pikkuiseni, jota on muuten liki 4v odoteltu. Kunnes pikkuhiljaa ymmärsin, et kiertoni on ollut epäsäännöllinen, joten on täysin mahdollista että pikkuinen olisi saanut alkunsa myöhemmin, eikä tuossa kohtaa välttämättä sykkeen kuulukaan näkyä, niin sanoi lääkäri.
      Joten koko kirves ei vielä kaivossa.
      Toivonkipinällä mennään, uusi ultra 14.11.
      Toivotaan meille kaikille hyvää.
      Olin onneton aina kuvitellut etten voisi tulla luomusti raskaaksi, joten käy tässä miten tahansa, se myytti on ainakin murrettu.
      Yritetään pysyä positiivisina, tulevalle me ei kuitenkaan mitään mahdeta.

• kokemuksia kaipaava

Onnellinen 77: Oliko sulla minkä kokoinen sikiö silloin, kun kävit ekan kerran ultrassa, kun sydänääntä ei kuulunutkaan? :/
        Ei olisi enään, kun kolme päivää maanantaihin, niin pääsee sinne ultraan. Piinaavaa tämä odottelu. . .

• Minä74

Mulla 3 keskenmenoa takana, eilen ultrassa sikiön koko vastasi 6 4 eikä sykettä löytynyt. Rv laskuineen mukaan 7, ensin oltiin todella muuttuneita, mutta jotenkin on tunne et tää erikoistuva kandi ei vaan löytänyt sitä...oireet on, pienen pieni ruskeahko Vuotoksen on loppu. Lekuri ois jo nyt halunnu kohdun tyhjentää, mut sanoin et tarvinnut siihen aikaa. Maanantaina pitää soittaa et otanko lääkkeellisen vai kaavinnan. Kaavinnan valitsen ilman muuta, sanoo lääkäri mitä tahansa. Mut en tiiä onks se vaan oljen korteen tarttumista vai voisiko siel oikeesti olla elämää. Kaks viikkoo sit tehtiin ultra ja sillo nähtiin vain ruskuaispussi. Mul on yks onnistunut raskaus ja synnytys, sillon vuotoja ja sykettä ei viel löytynyt viikolle 6 2 jolloin viikkoja olis pitänyt olla 7. Koko raskaudenajan meinas syntyy...mut lopulta käynnistettiin.....toivossa eletään vielä vaik Lekuri muuta sanookin...ennen tätä esikoista mulla lapsettomuutta takana reilu 15v jolloin kaikki kokeiltu, silloin sanottiin et 20% mahd tulla raskaaksi. Nyt raskaaksi tulo ei ongelma mut raskauden eteneminen on.

• onnellinen77

En järkytykseltäni tarkkaan muista niitä millejä mitä se lääkäri sanoi, mutta sanoi että vastaa kooltaan max tasan 6viikkoista. Se oli mun mielestä 3,jotain, oon miettiny et pitäs soittaa sille lääkärille, ku olin silloin niin varma et se on keskeytynyt.
      Nyt en enää niin varma, pieni toivonkipinä on herännyt, ku mun kierrot oli tosi epäsäännölliset, ja oon sen verran onnellisessa suhteessa, että en pysty tarkkaan sanomaan että just tuolloin on alkunsa saanut.

• onnellinen77

Mulla huomenna se uusintaultra, jännittäää kovastikin... Ois kiva kuulla kuinka muilla täällä on käynyt.

• onnellinen77

Meidän pieni jäi site tähdenlennoksi taivaan rantaan, pieni elämä oli ehtinyt sammua ennen syttymistään.
      Nyt odottelen kutsua lääkkeelliseen tyhjennykseen.
      Pullo punaviiniä (kerran kuollutta tuskin voi tappaa toistamiseen) ja levy suklaata.
      Tämä päivä sohvannurkassa surren, mutta huomenna on uusi päivä ja ainakin myytti siitä etten voi tulla raskaaksi on murrettu. Elämä jatkuu, ehkä vielä joskus mielläkin kuullaan pikkujalkojen tassuttelua..

• tiedetään

Oon tosi pahoillani,tiedän kyllä tunteen..Oli sama tilanne kesällä,kehitys pysähtyny rv6 joka todettiin vasta viikolla 11,lääkkeillä tyhjennys joo,aika järkky kokemus!Vuosin 6viikkoa verta,tuntu et kuiviinhan tässä vuotaa(2 kertaa olin sairaalassa)mut sit rauhottu kun kaikki tuli lopulta ulos.Tästä 2kk raskauduin uudelleen ja nyt rv20 menossa.Onhan tässä pelkoja ollu mut nyt vähän helpottanu ku selvinny pahimman yli.Silti huokaan vasta kun elävä lapsi rinnan päällä,traumat jäi.Toivotan sulle kovasti voimia,tiedän miten pohjaton/lohduton se tunne on kun menettää jotain niin kallisarvoista.Tarviit nyt paljon tukea ja muista puhua sitä pahaa oloa pois,älä patouta sisääs.Mä kirjotin paljon ja puhuin läheisille,myös eri kätilöille sekä lääkäreille.Näin mä selvisin mut unohda en.

• saman kokenut

Minäkin otan osaa suruun, tiedän myös tarkaan miltä tuo menetys tuntuu. Sain keskenmenon viime kesäkuussa, sikiön kehitys oli pysähtynyt viikolle 6, mitään oireita mulla ei ollut, ei kipuja eikä vuotoja. Tilanne todettiin varhaisultrassa viikolla 8, ja varmistui viikolla 10, jolloin sitten tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Oli se rankkaa fyysisestikin, mutta isommat arvet se jätti sieluun. Tulen tuskin koskaan toipumaan siitä menetyksestä täysin, vaikka järkeni sanoo, ettei sikiö ollut elinkelpoinen. Yhtä kaikki suru oli pohjaton. Raskaus oli pitkään hartaasti toivottu ja odotettu.

Tulin helposti uudelleen raskaaksi, nyt rv 13, NT-ultrassa kaikki oli hyvin, mutta niinkuin edellinenkin kirjoittaja sanoi, iloitsen vasta kun saan elävän lapsen syliini. Tukea tarvitsin itse todella paljon, olen tarvinnut näihin päiviin asti, ja suosittelen asian käsittelemistä perinpohjin. Joillekin asia vain on vaikeampi kuin toisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3098
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1045
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      791
    Aihe