Käytä lippua oikein

nilsson

Toivottavasti veneessäsi on lippu. Liputon vene on mikä tahansa ruuhi, sitä tosi veneilijät eivät arvosta. Jos sinulla on lippu, opettele liputussäännöt. Pidä lippusi puhtaana ja vaihda jos se rispaantuu. Noudata liputusaikoja. Muista laskea lippu klo 21. Älä ota mallia ruotsalaisista, joille lippu on mikä tahansa rätti.

10

2471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gasti

Puhut asiaa nilsson. Toivon lipunlaskusoittoja vierasvenesatamiin. Silloin lipunlasku olisi kaikilla samaan aikaan eikä unohduksia sattuisi.

• TJ..

Huomiosoitto annetaan luonnollisesti 10 minuuttia ennen lipunlaskua jotta kaikki varmasti ehtivät veneelleen valmistautumaan. Ja tasan klo 21 annetaan varsinainen lipunlaskusoitto jonka soidessa kaikki laskevat lippunsa yhtäaikaa täsmällisin ja vakain kädenliikkein.

On se hienoa kun satamassa 150 veneen liput lasketaan samaan aikaan ja täsmällisesti oikeassa järjestyksessä. Vielä komeampaa se olisi asianmukaisesti ja reippaalla äänellä käskytettynä että kaikki satamassaolijat varmasti ymmärtävät tapahtuman tärkeyden!!! Ja lopuksi kaikki ojentavat oikean kätensä etuviistoon ja huutavat reippaasti SIEG HEIL!

Toisaalta voitaisiin myös keskittyä oleelliseen ja lopettaa tuollainen turhanpäiväinen saivartelu.

• eikka

veneestä tee ruuhta eikä päinvastoin,en ymmärrä että vielä tänäkin päivänä joku jaksaa jauhaa lipusta ja liputtomuudesta,venelehdessäkin jatkuvasti joku itkee jos jollain syystä tai toisesta lipunlasku myöhästyy,tuntuu että toisilla koko kesä menee lippuja vahtiessa ja loma pilalle jos jossain näkyy lippu kl.21.00 jälkeen.itse käytän lippua nimenomaan Suomen lippua en pursiseurojen katsastuslippua,nostan ja lasken ehtiessäni enkä valita muitten lipuista.

• kallu

Ei lippu venettä tee - eikä liputtomuus ruuhta.

Lipun oikean käytön veneilyssä voi mielestäni rinnastaa hyviin käytöstapoihin muussa elämässä. Hattua ei pidetä sisällä, eikä varsinkaan syödessä tai kirkossa (naisilla pieniä erivapauksia). Tervehditään tuttuja kadulla ja avataan ovi sopivassa tilanteessa. Loppujen lopuksi, lipun käyttö on kaikille muille veneilijöille näkyvä signaali, joka kuvaa kipparin käytöstapoja. Sama muuten koskee fendereiden roikottamista veneen ollessa kulussa .

• Osku

sanotaan laulussa. Näitä juttuja lukiessa tuntuu, että kaikki paitsi itse purjehdus on pääasia.

• se on

Toiset ne harrastaa veneitä ja toiset veneilyä. Joillekin itse asia, eli veneellä liikkuminen on tärkeintä, toiset taas tykkäävät olla turhan pokkuroijia ja puida eri liputus-, väistämis- ja valosääntöjen yksityiskohtia hamaan tappiin asti.

Toisille on tärkeintä, että tietää olevansa jonkin sortin amiraali tai kommodori ja että saa viestittää jonkun tietyn yhteisön tapoja ja tunnuksia, niin että itsetunto kohoaa ja omat veneharrastukselle asetetut tavoitteet näin ollen täyttyvät.

Toisille riittää se, että pääsee liikkumaan veneellä itseä ja toisia vaarantamatta.

• Veneilijä
        se on kirjoitti:

Toiset ne harrastaa veneitä ja toiset veneilyä. Joillekin itse asia, eli veneellä liikkuminen on tärkeintä, toiset taas tykkäävät olla turhan pokkuroijia ja puida eri liputus-, väistämis- ja valosääntöjen yksityiskohtia hamaan tappiin asti.

Toisille on tärkeintä, että tietää olevansa jonkin sortin amiraali tai kommodori ja että saa viestittää jonkun tietyn yhteisön tapoja ja tunnuksia, niin että itsetunto kohoaa ja omat veneharrastukselle asetetut tavoitteet näin ollen täyttyvät.

Toisille riittää se, että pääsee liikkumaan veneellä itseä ja toisia vaarantamatta.

Kunnioitukseni Suomen lipulle (on se sitten siniristi tai pursiseuralippu) ja myös muiden maiden lipuille on järkkymätön. Lippu on nostettava ja laskettava oikeaan aikaan, sitä on kunnioitettava, lakki päästä nostaessa ja laskiessa. Lippua ei saa tallata, likainen tai rispaantunut vanha lippu on hävitettävä polttaen. säilytykseen lippu on viikattava oikein.

Kun on lapsena monena vuonna pursiseuran leirillä joka aamu klo kahdeksan seissyt asennossa ja laulanut 3 säkeistöä "SINIRISTILIPPUMME..." kun leirin päälikkö nostaa hartain ja kunnioittavin ottein hellästi vaalitun pursiseuran lipun salkoon niin ei se voi olla jättämättä vaikutustaan.
        Vaikutusta ei mitenkään heikentänyt laivaston protokolla liputuksessa, jolloin laivan perälipun nostoon klo 08:00 ja laskuun 21:00 (tai auringon laskiessa) mentiin aina kolmen miehen vartiolla. Kahden laskiessa ja kunnioittavin ottein viikatessa lipun, kolmas seisoi asennossa ja puhalsi puosunpilliin.

Olkoot muut mitä mieltä tahansa, tämä on vankkumaton mielipiteeni. Kukin toimikoon omaan tapaansa, voin vain hiljaa ihmetellä kaikemmoisia tapoja tai pikemminkin niiden puutetta.

• minä

Äitikin aina vaan jaksaa puhua pöytätavoista, kun pitäis keskittyä syömiseen.

• mane

Minä olen veneillessä lomalla enkä pidä lomalla kännykkää taskussa saati kelloa ranteessa. lipun laskun aika siten elää varmaan puolella tunnilla ja sen itselleni sallin, sillä paattini ei ole sodassa. Jos jonkun verenpaine tästä nousee, toivottavasti se on kuolemaksi.

• hinnat

meillä on niin halvat hinnat,ettei edes lippuja myydä..olipa huono.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2251
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      10
      1882
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      239
      1411
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      253
      1115
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1010
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      102
      1009
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      22
      997
    8. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      93
      898
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      22
      833
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      770
    Aihe