Suomessa kukaan ei halua tutustua

Kyllästynyt .

Suomi on persläpi siihen mitä tulee sosiaalisuuteen ja uusiin ihmisiin tutustumiseen. Kaikkien kaverit ovat peräisin jo vauva-ajalta tarhasta ja missään nimessä keneenkään tuntemattomaan ei voi tutustua ja kaikki tuntemattomat ovat uhka. Jos menet kysymään joltakulta että saanko tulla teidän juhliinne tai haluatko tutustua niin vastaus on ylimielinen eikiitos, etsaa tai mitäsäyrität.
Eipä ole mikään myytti että Suomi on suvaitsematon ja epäsosiaainen kakkaläpi.

64

2295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoksasin heti

      Ongelmasi on että asut Turussa.

      • Kyllästynyt .

        Asun Helsingissä.


      • duks

        Olisin vaikka itskkin lyönyt tuosta vetoa, että asuu Turussa :)


      • herraasiallinen
        Kyllästynyt . kirjoitti:

        Asun Helsingissä.

        Tuuppa maaseudulle niin alat pelkäämään ihmisiä kun nää heidänlaisia niin harvoin.
        Helsingissä itse kun asuin niin ah sitä sosiaalisuuden määrää verrattuna maaseutuun.


      • sosiaalisuusonsisall
        Kyllästynyt . kirjoitti:

        Asun Helsingissä.

        Et ole tosissasi!? Ei ole ikinä ollut mitään ongelmia, asunut monessa kaupungissa sekä pienemmilläkin paikka kunnilla.

        Se on kiinni kahdesta ihmisestä, sinusta ja hänestä. Jos vika on aina hänessä, hän saattaa olla se joka sinua peilistä tuijottaa.

        Tutustun melkein jokaiseen työkaveriin vaikka ei oikeasti olisi edes työkaveri.
        Tutustuin erittäin mielenkiintoiseen ja hauskaan kaveriin kun vastasin hänen ilmoitukseensa netissä jossa hän myi prätkäänsä. Sain prätkän, pienen pudotuksen hintaan sekä uuden ystävän.

        Ja siis suomessa n. 100km helsingistä tällä kertaa. Olen siis itse helsingistä syntyisin ja kotoisin.

        Olen kyllä huomannut että olen ainoa ihminen meilläkin päin jonka puhelimesta löytyy myös 'melkein' jokaisen vuokrafirman työntekijän numero. He eivät kauaa pysy talossa ennen kuin työ paikka vaihtuu. Mutta ehdinpäs silti tutustua siinäkin ajassa heihin.

        En myöskään ole IKINÄ millään tavalla ennakkoluuloinen tai ahdasmielinen.
        Tuttuinani on niin afrikkalaisia ihmisiä kuin maaseudulla asuvia ahdasmielisiä rasisteja. Heitä ei kyllä samaan aikaan mielellään tapaa, mutta tulen toimeen kaikkien kanssa ja hyväksyn kaikki maailmankuvat niin kauan kuin ketään ei satuteta.

        p.s. myös pomojen ja naapureiden kanssa voi tulla toimeen ja jopa sen tiirailevan mummon kanssa voi vaihtaa kuulumisia.


    • Toinen kyllästynyt

      Mäkin oon melko kyllästynyt tähän suomen yhteiskuntaan! Ihmiset on just niin tuollaisia pinnallisia, paskantärkeitä ja itseään täynnä olevia. Ja en nyt yleistä että kaikki olisivat mutta omien kokemuksieni mukaan näin on. Ja eihän tuosta noin vain kavereita kenestäkään saa. Jos saisin mahdollisuuden muuttaisin pikimmiten toiseen maahan jossa voisi rauhassa jutella tuntemattomillekin ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja jne. olla hyvillä mielin avoin. Toivon etten ikinä olisi edes syntynyt suomalaiseksi.

      • zzzzzz

        Aika samanlaisia ne ihmiset on muissakin maissa vaikka saattavat ehkä olla hieman alttiimpia smalltalkkiin ulkomaalaisen kanssa kuin suomalaiset.


      • Mikä sinua estää muuttamasta?


      • Mr empatia
        simasuuneiti kirjoitti:

        Mikä sinua estää muuttamasta?

        Se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa..Simasuu saa 1-Juntin arvonimen,heheeheh


      • Simiksen kaveri
        Mr empatia kirjoitti:

        Se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa..Simasuu saa 1-Juntin arvonimen,heheeheh

        Älä nimittele kaveriani. Ihan selkeä kysymyshän tuo on. EU:ssa muuttaminen ei ole iso juttu. Mikä pitää Suomessa jos ei viihdy täällä? Kaamos ei varmaankaan ole oikea vastaus.

        Valehtelet nimimerkkisi?


      • tuututuuutuuutuuutuu

        Osittain totta,suomessa työpaikoilla ym on omat kuppikuntansa ja yleensä vain se yksi "totuus" eli avoin keskustelu ilmapiiri puuttuu,täällä on ne jotka jyräävät toiset mielipiteillään ym.Mutta on myös itsestä paljon kiinni,jos itse on umpimielinen ei kukaan tule juttelemaan.Itse olen aina ollut hyvä tutustumaan ihan "tuntemattomiinkin" ja ne ovat olleetkin hedelmällisiä keskusteluja ym.Mutta paljon muuallakin olleena,suomessa on kyllä kamalan ahdasmielinen ja pelokaskin ilmapiiri!


      • ei niin rohkea
        Simiksen kaveri kirjoitti:

        Älä nimittele kaveriani. Ihan selkeä kysymyshän tuo on. EU:ssa muuttaminen ei ole iso juttu. Mikä pitää Suomessa jos ei viihdy täällä? Kaamos ei varmaankaan ole oikea vastaus.

        Valehtelet nimimerkkisi?

        Ei ehkä se muuttaminen toimenpiteenä olekaan iso juttu, vaan se henkinen kynnys tehdä niin...


      • herraasiallinen
        simasuuneiti kirjoitti:

        Mikä sinua estää muuttamasta?

        Työn puute useimmilla. Joillakin uskalluksen puute mutta meikäläinen ainakin olis heti lähdössä (yhdesti liippasi jo läheltä).

        Ainakin kun saan AMK käytyä niin heti lähden ulkomaille töihin jossa ko koulutuksen saaneille on tarvetta.


    • Samaa mieltä kuin edellinen

    • 223432432

      Totta se on että tuo ongelma on todella yleinen... Ei näitä samanlaisia kommentteja muuten tulisi joka paikasta.

    • toinenkyllästynyt

      Itsekin olen huomannut saman asian. Ulkomaalaisten työkavereiden kanssa ei ole minkäänlaista ongelmaa ja ulkomaillakin onnistun tutustumaan helposti uusiin ihmisiin, mutta Suomessa ei. Noh, ehkäpä tämä tulee muuttumaan tulevaisuudessa kun saadaan houkuteltua lisää ulkomaalaisia tänne...

    • dsasadasddasasd

      En voisi olla enempää samaa mieltä.

    • ladlabfapabf

      Vähän samansuuntaista olen itsekin havainnut. Ulkomaalaistaustaisten kanssa on jotenkin helpompi jutella kuin töykeiden ja hiljaisten suomalaisten kanssa. Poikkeuksiakin toki on, mutta pääpiirteittäin muualta päin tulleet ovat helpommin lähestyttäviä ja usein mukavampia ihmisiä.

    • persona non grata

      Tämä on aivan totta. Yksi loistava syy muuttaa ulkomaille..

    • Egopois

      Oon osittain samaa mieltä, mutta kyllä itsekin pystyy asiaan vaikuttamaan. Huomaan että vaikka haluaisin tutustua uusiin ihmisiin ja saada enemmän kavereita, niin en ole itse tarpeeksi avoin ja päästä ihmisiä riittävän lähelle.

      En "uskalla" viedä sitä tutustumista ns. loppuun asti, ajattelen että hui jos tästä tuliskin oikee kaveri mulle. Tämä on tietenkin pääosin tiedostamatonta. Jännä ois tietää miks meidän kulttuurista on tullut tämmöinen.

      Uskon että ihmiset haluaa tavata toisia, mutta ehkä just sinun täytyy ottaa ei vain se ensimmäinen askel vaan ne pari seuraavaakin

    • menolippu

      Oon aikaisemmin asunut ulkomailla useamman vuoden, eikä tuolloin koskaan ollut ongelmia ihmisiin tutustumisessa, ja aina löytyi seuraa istumaan iltaa jne. Suomeen palattuani jäin ypöyksin, vanhojen tuttujen kanssa käytiin vähän aikaa väkinäisesti kahvilla ja lopulta loppui kaikki yhteydenpito uusiin ihmisiin ollut näin aikuisena lähes mahdotonta tutustua. Suomalaiset ovat myös kateellista kansaa, ilmeisesti näitä tuttuja rassasi kun olin päässyt kokemaan elämää maan rajojen ulkopuolellakin, kun itse ovat olleet sen ajan jumissa omissa lokeroissaan. No eipä tässä hätää, kunhan saan asiat kuntoon parin vuoden sisällä, niin matka jatkuu taas. Miksipä jäädä tänne katkerana ja yksinäisenä piehtaroimaan, jos muitakin mahdollisuuksia on.

    • Lähden minäkin

      Jos ulkomailta löytyy työpaikka jossa on inhimilliset työajat ja kohtuullinen palkkaus, niin lähden varmasti ja lopullisesti Suomesta. Tällä hetkellä hakemuksia on sisällä Australiassa ja Uudessa Seelannissa sekä Filippiineillä. Taisinpa yhtä paikkaa hakea Intiastakin. Etelä-Afrikkaan ja Keniaan olen myös hakenut pariin paikkaan.

      Yhdysvaltoihin en halua ja brittein saarilla on liian kosteaa ja kylmää. Venäjää en puhu enkä niiden slaavien sekaan lähde. Baltian maat ovat poissa laskuista, kun ei siellä puhuta ihmisten kieliä rikollisuus rehottaa.

    • itk2

      Kaikella kunnioituksella, mutta jos löytyy jotain pahaa niin hyvääkin. Suomessa osataan kunnioittaa yksityisyyttä ja pidetään huolta ihmisistä myös huonoina hetkinä. Ulkomailla voi kohdata ongelmia, kun söpölle smalltalk-tasolle jääneet suhteet saattavat osoittautua pinnallisiksi silloin, kun tarvitaan ihan oikeaa tukea ja olkapäätä. Kukin taablaa tyylillään, joku etsii itseään ympäri maailmaa reissaten kun joku toinen löytää itsensä lähtemättä koskaan kotikylältä. Minusta on jotenkin huvittavaa, että muutamat tutut ovat jotenkin hirveän polleina ollessaan töissä tai käydessään ulkomailla, töissä tai lomalla, ihan samanlaista arkea sielläkin eletään, tehdään töitä yms. Joillekin ulkomailla eläminen ja sen romantisointi ja vieraalla kielellä puhuminen vain tuntuu olevan elämää suurempaa.

    • ai mää vai?

      Tässä ketjussa on kaksi osallistujaa jotka ovat antaneet yhteystietonsa. Sinänsä hauskaa koska aihe on "ei haluta tutustua", eivätkä nämä muut anonyymit ilmeisestikään halua tutustua, vaan pysyä omissa oloissaan.

      • Jotain rajaa

        Kaikkiin sekopäihinkö täällä pitäisi haluta tutustua? Itse mieluummin katselen sivummalata ja valikoin tutustumiskohteeni tarkemmin. Vihoviimeinen temppu olisi jakaa yhteystietonsa täällä kaikille, en minä halua ihan keneltä tahansa postia. Yksinäiselläkin on nääs oikeus valita seuransa ihan itse.


      • en se ollu mää
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Kaikkiin sekopäihinkö täällä pitäisi haluta tutustua? Itse mieluummin katselen sivummalata ja valikoin tutustumiskohteeni tarkemmin. Vihoviimeinen temppu olisi jakaa yhteystietonsa täällä kaikille, en minä halua ihan keneltä tahansa postia. Yksinäiselläkin on nääs oikeus valita seuransa ihan itse.

        "Kaikkiin sekopäihinkö täällä pitäisi haluta tutustua?"

        Tarkoitatko näitä kahta tunnettua kirjoittajaa, vaiko niitä joitakin "hassuja" henkilöitä joilla ei ole profiilia?

        Kun katsot sivummalta et pysty tutustumaan kehenkään. En ole ainakaan huomannut viestejä tyylin: Vaikutat kivalta, tutustutaanko? En muiden, enkä myöskään omalle kohdalleni. Enkä todellakaan ole mikään sekopää, vähän turhan ujo vain.


      • Jotain rajaa
        en se ollu mää kirjoitti:

        "Kaikkiin sekopäihinkö täällä pitäisi haluta tutustua?"

        Tarkoitatko näitä kahta tunnettua kirjoittajaa, vaiko niitä joitakin "hassuja" henkilöitä joilla ei ole profiilia?

        Kun katsot sivummalta et pysty tutustumaan kehenkään. En ole ainakaan huomannut viestejä tyylin: Vaikutat kivalta, tutustutaanko? En muiden, enkä myöskään omalle kohdalleni. Enkä todellakaan ole mikään sekopää, vähän turhan ujo vain.

        En usko Suomi24:stä etsimäni henkilön löytyvän, siis miksi vaivautuisin? Ja kyllä se kirjoitettu teksti sisällön ja tyylin puolesta kertoo kirjoittajistaan minulle tarpeeksi, että tiedän, haluanko tutustua vaiko en. Tähän mennessä on ollut hiljaista tällä foorumilla, mistä vedän johtopäätöksen, että täällä liikkuu vähemmän sitä mitä haetaan.


      • en se ollu mää
        Jotain rajaa kirjoitti:

        En usko Suomi24:stä etsimäni henkilön löytyvän, siis miksi vaivautuisin? Ja kyllä se kirjoitettu teksti sisällön ja tyylin puolesta kertoo kirjoittajistaan minulle tarpeeksi, että tiedän, haluanko tutustua vaiko en. Tähän mennessä on ollut hiljaista tällä foorumilla, mistä vedän johtopäätöksen, että täällä liikkuu vähemmän sitä mitä haetaan.

        "täällä liikkuu vähemmän sitä mitä haetaan. "

        Aika monenlaisia ja sympaattisia persoonia täällä on käynyt. Harmi vaan että osa katoaa, tai ainakin lopettavat kirjoittamisen. Hiljaisuus vain tarkoittaa sitä että silloin kun kukaan ei puhu mitään, ei kukaan myöskään tule huomatuksi.

        Sitten on tietysti ne jotka edustavat täysin jotakin muuta kuin mitä itse etsin, mutta toivottavasti he saavat jotakin uutta näistä keskusteluista. Harvallahan on kaikki tiedossaan jo ennestään, tai muutoinhan tämä olisi jokin asiantuntijafoorumi.

        Ja sitten vielä ne joidenka kanssa ei ole erimielisyyksiä, muttei myöskään mitään yhteistä.


      • kvaliteetti
        Jotain rajaa kirjoitti:

        Kaikkiin sekopäihinkö täällä pitäisi haluta tutustua? Itse mieluummin katselen sivummalata ja valikoin tutustumiskohteeni tarkemmin. Vihoviimeinen temppu olisi jakaa yhteystietonsa täällä kaikille, en minä halua ihan keneltä tahansa postia. Yksinäiselläkin on nääs oikeus valita seuransa ihan itse.

        Kivenheiton päässä olisi paikka jossa voisi tutustua ihmisiin, mutta samalla pitäisi alistua patologisten valehtelijoiden maailmankuvaan.Ansiot heillä on mahtavat, mutta jo tuokion kuluttua ovat valmiit pyytämään rahaa tai juotavaa . Kiinnostus heihin merkitsisi ylimääristä huollettavaa ja rahanmenoa .Mieluimmin vaikka yksin jos muuta ei ole


    • Elikkä

      En minäkään pahemmin halva tutustua kehenkään uuteen. On nimittäin tosi ihania kavereilta vauva-ajoilta ja myös sellaisista viime ajan tilanteista esim. kun olen kysynyt tietä johonkin paikkaan. En olisi ikinä uskonut saavani uutta kaveria tietä kysymällä, mutta kaveriksi tullaan ei aleta :)
      En siis suosittele tunkemaan itseäsi kaikille kylään yms. ihmiset ovat epäileväistä sakkia. Hissukseen hyvä tulee.

      Ja miksi pitäis olla läjä kavereita? Eihän sitä ole aikaa niille kaikille jos niitä on kilokaupalla?

    • rekiste1

      "Jos menet kysymään joltakulta että saanko tulla teidän juhliinne tai haluatko tutustua niin vastaus on ylimielinen eikiitos, etsaa tai mitäsäyrität. "

      Tota kellä on pokkaa ees kysyä voinko toisin sanoen Tunkee toisen juhliin jos sua ei ole yksinkertasesti kutsuttu.
      Ja ne jotka on tuntenu lapsuudesta saakka ,ei välttämättä tarvii uusia kavereita kun on ne Vanhat YS-TäVÄT jo johon voi luottaa ja puhua iloista/ vaikeista asiosta. Ehkä sun pitää mennä pintaliitäjien joukkoon joille ei ystävyys oo niin tärkeetä..

    • ffff3

      Ite oon asunu kolmisen vuotta jenkeissä ja täytyy sanoa, että tuntuu kyllä koko paikka kuin paratiisilta kun vertaa Suomeen, johon on syntynyt ja jossa lähes koko ikänsä on elänyt. :D Ihmiset ovat iloisia, ystävällisiä ja sosiaalisia ja tästä seuraa hyvinvoivat ja onnellisen tuntuiset ihmiset. Los Angelesin Santa Monicassa siis asun:)

      • maailmallamatkaaja

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Olin pitkällä matkalla Afrikassa, ja kaikkialla oltiin iloisia ja ystävällisiä, vaikka olosuhteet olivatkin aika ankeita. Pienimpään aaltopelti hökkeliin tahtoivat kyläilemään ja aina oli hymynaama vastassa. Ja oli nähty valkoihoisia ennenkin, etten suinkaan ollut ainoa.

        Oli kuin kylmän suihkun olisi saanut kun tulin takaisin Vantaan lentokentälle. Ihmisten ilmeet olivat niin tympeän näköisiä, suupielet kireinä tai lerpallaan ja päälle jäänyt "hymynaama" houkutteli esiin vain harmistuneita katseita "mitä tuokin luulee olevansa" ja pään pudistelua tai täysin kylmää ja persoonatonta palvelua.

        No, hymyni hyytyi kyllä vähitellen. EI suomessa saa olla hauska tai ystävällinen tai myötätuntoinen eikä saa vaihtaa yhtään enempää sanaa kuin on tarpeen tai tulee ymmärretyksi.

        Ja älkää sanoko, että olisin jäänyt sinne Ihanaan Afrikkaan. Kun ei löytynyt mitään mahdollisuutta silloin. Mutta ehkä joskus löytyy, niin palaan sinne.


      • High hope, low life

        Sanonta kuuluu: Fake till You make it!

        Ihmiset ovat pääsääntöisesti pinnallisia, movie-smile persoonia, joiden elämän
        pääsääntöinen tehtävä on näyttää hyvältä, pelata match-making gamea ja jne....
        Koettu meinaan on!

        Joka ei Pohjolassa pärjää ja Yksin toimeen tule, putoaa pelistä. Pätee muuten
        jenkkilässäkin, siellä nurjemmalla puolella missä elämä on "laiffii".


      • Afrikka joooo
        maailmallamatkaaja kirjoitti:

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Olin pitkällä matkalla Afrikassa, ja kaikkialla oltiin iloisia ja ystävällisiä, vaikka olosuhteet olivatkin aika ankeita. Pienimpään aaltopelti hökkeliin tahtoivat kyläilemään ja aina oli hymynaama vastassa. Ja oli nähty valkoihoisia ennenkin, etten suinkaan ollut ainoa.

        Oli kuin kylmän suihkun olisi saanut kun tulin takaisin Vantaan lentokentälle. Ihmisten ilmeet olivat niin tympeän näköisiä, suupielet kireinä tai lerpallaan ja päälle jäänyt "hymynaama" houkutteli esiin vain harmistuneita katseita "mitä tuokin luulee olevansa" ja pään pudistelua tai täysin kylmää ja persoonatonta palvelua.

        No, hymyni hyytyi kyllä vähitellen. EI suomessa saa olla hauska tai ystävällinen tai myötätuntoinen eikä saa vaihtaa yhtään enempää sanaa kuin on tarpeen tai tulee ymmärretyksi.

        Ja älkää sanoko, että olisin jäänyt sinne Ihanaan Afrikkaan. Kun ei löytynyt mitään mahdollisuutta silloin. Mutta ehkä joskus löytyy, niin palaan sinne.

        Älä vertaa "sinappia ja piimää" toisiinsa.

        Ota realistinen tosiasioiden tarkastelu käyttöön ja mieti, miksi maassa jossa
        elintaso on mitä on, asioihin suhtaudutaan toisella tavoin kuin esim. Suomessa.

        Lähdeppä käymään esim. Saksassa, Bulgariassa, Norjassa, Islannissa ja anna
        sitten samat kommentit ihmisten suhtautumisesta "vieraaseen", etpä purematta
        niele sitä tarinaa "ihmisten ystävällisyydestä".

        Jos muuten haluat tavata "kylmiä" ihmisiä, käy ja ole Moskovassa hetken aikaa,
        tai vaikkapa Ukrainassa ja juttele tavisten kanssa, huomaat että Suomessa
        ollaan vielä ihan "kivoja".


    • elv

      Totta maar! Naapurin tervehtiminenkin koetaan häirintänä ja soittamisesta tai sähköposiviestin lähettämisesta, vaikka kysymyksessä olisi asiallinen asia, täytyy sopia etukäteen

    • MatkalaukkuKainaloon

      Missä maissa näitä sosiaalisempia tapauksia on enemmän? Onko jo Ruotsissa vai pitääkö mennä pidemmälle? Saattaisin tarttua mahdollisuuten jos pääsisi ulkomaille vähän pidemmäksi aikaa, niin näkis vähän pintaa syvemmälle sielläkin. Olen luonteeltani muutenkin hyvin epäsuomalainen ja uskosin että saattaisin ehkä löytää helpommin samanlaista seuraa ulkomailta (tai mistäs minä tiedän). Täytyy tietenkin sanoa että kyllä Suomessa siis on ihania ihmisiä, mutta jähmeä kulttuuri elää vielä vahvasti monissa, vaikka nuorempi sukupolvi taitaakin(toivottavasti) murtaa sitä käsitystä pikkuhiljaa. Tämän takia myös itsensä ilmaisu on haasteellista sillä hiemankin joukosta poikkeavaa katsotaan paheksuvalla (ja epäilemättä huonon itsetunnon :P) siivittämällä katseella. Tuli tästäkin sitten tarkoitettua pidempi teksti - aina minulle käy näin XD

      • sdfdsfd

        Eihän suomalaiset ole jähmeitä kuin korkeintaan selvinpäin. Onneksi suomalaiset ovatkin kännissä usein, tosin puolet juovat rähinäviinaa.


    • fj389f+2jfr4uhgkghss

      Moni keskustelija oikeastaan paljastaa miksi Suomi on niin kauhea maa, esim. rekiste1 kirjoitti: "Tota kellä on pokkaa ees kysyä voinko toisin sanoen Tunkee toisen juhliin jos sua ei ole yksinkertasesti kutsuttu.
      Ja ne jotka on tuntenu lapsuudesta saakka ,ei välttämättä tarvii uusia kavereita kun on ne Vanhat YS-TäVÄT jo johon voi luottaa ja puhua iloista/ vaikeista asiosta."

      Täytyykö sosiaalisuus ottaa niin kamalan totisesti? Ehkä voisi ajatella, että voisi tuottaa iloa toiselle ihmiselle kutsumalla hänet juhliin? Kai nyt joukkoon mahtuu. Mistä tulee tämä kammottava halu suojella omaa reviiriään? Tai tuo että on tuntenut lapsuudesta asti: ihan kuin minä väheksyisin vanhoja ystäviäni jos vähän juttelen niitä näitä uuden ihmisen kanssa.

      Miksi olla niin joko tai: pitää olla joko sydänystävä lapsuudesta asti tai sitten ollaan tuppisuita. Uskokaa pois, arki, josta suomalaiset jaksaa aina valittaa, olisi paljon hauskempaa jos se nimenomaan otettaisiin kevyemmin, ettei aina laskelmoitaisi ja suunniteltaisi että voiko tuon nyt päästää omalle reviirilleni kun mitä se nyt tekee eikä se mulle voi kotiin tulla kun en mä ole siivonnut ja mitä se oikein haluaa multa ja onpa nyt kauheeta...

    • Halollapäähän!

      Naurattaa kyllä suomalaiset välillä kun yrittävät olla maailman parhaita lähes joka asiassa mikä on mahdoton yhtälö kuten lisäksi se että virheitä ei saisi tehdä, pitää olla niin korrektia että . Kyllä nyt virheitä saa tehdä ja suunsa avata, herran jestas. Välillä suomalaisten mykkyys kyllä ärsyttää! Herätkää jo, ollaan 2000 -luvulla jo pitkälti, puhuminen on sallittua.

    • fffffffqqq

      Suomalaisten "happamuus" johtuu kateudesta. Kateus siitä, että Suomesta ei yksinkertaisesti irtoa kansainvälisiä menestyjiä lätkäpelaajia ja Kimi räikköstä lukuunottamatta.

    • uudeltamaalta

      suomi tosiaan on outo maa,jos et esimerkiksi pidä homoista olet jotenkin estynyt sinun pitäisi hyväksyä homot,eli sinulla ei ole oikeutta omaan mielipiteeseen.ja mitä tulee maahan muuttajiin sinä joko hyväksyt ne tai olet rasisti mitään muuta siltä väliltä ei ole.se jopa on asia josta ei voi keskustella julkisesti,,,hyväksy tai ole rasisti.
      suomalaiset ovat mielestäni paljonkin sosiaalisempia mitä media meidän väittää olevan,mutta kuka noita typeriä toimittajia uskoo en ainakaan minä.

    • vinkkejä?

      Miten YKSINÄINEN, UJO ja kaikin puolin ESTYNYT miespuolinen persoona pääsee Suomesta pois??? Vihaan yli kaiken tätä maata mutta en tiedä mitään paikkaa minne lähteä, kun töitä ei ilman suhteita saa ulkomailtakaan! Naisten kyllä on helppo lähteä aina jonkun miehen matkaan (tämän olen huomannut) mutta yksinäinen mies on yksin joka asiassa, aina ja ikuisesti.

      • täss 1 vinkki, relaa

        Haluat vinkkejä? nikkisi mukaan?

        Mitäs jos koettaisit ajatella asiaa muutenkin kuin että Sinä, Sinä olet kaiken maailman henkinen keskus ja napa.

        Suomesta pääsee kyllä pois, kuten monesta muustakin paikasta (poislukien
        pidätyssellit ja vankilat sekä suljetut osastot) mikäli vain itsellä riittää "munaa"
        toteuttaa mitä elämältään haluaa.

        Aina on helppoa taantua itsesääliin ja perustella että ei voi sitä ja ei voi tätä,
        koska olen ujo ja rujo ja ........... ei juma, mutta sarkastisesti alkaa naurattaa.

        Vai että naisten on helppoa lähteä? Et kai tuota usko itsekään? Riippuu tietysti
        naisesta, onko itsesääliin ja muihin "kaltaisiinsa" sitoutunut uuskammoinen
        persoona, vai ei.


    • korealainen vaimo

      Lähde naisen matkaan.

    • Luonnonvalinta

      on raakaa. Jos yksilö ei pärjää sosiaalisesti ja saa sitä kautta lisääntymismenestystä niin hän ei jatka sukua. Sosiaalisemmat yksilöt pärjäävät paremmin ja heidän sosiaaliset geeninsä valtaavat alaa populaatiossa. Jos yksilö ei taistele saadakseen sosiaalista elämää ja lisääntymismenestystä niin hänen geeninsä eivät jatku. Niin se vaan menee. Se on jokaisen itsensä valinta toimiiko itse auttaen itseään vai odottaako muiden tekevän jotain.

      Jos havaitsee olevansa sulkeutuneiden kaveripiirien ulkopuolella niin silloin varmaankin täytyy lähteä tästä ympäristöstä ja vaihtaa ihmisiä elämässään. Jos omalla paikkakunnalla ei menesty niin sitten pitää varmaankin vaihtaa paikkakuntaa.

    • yks sus

      Ei se nyt aivan noin mene, sosiologiaa kun hieman ymmärtää niin asiassa on mutkia. Luonnonvalinta ei ole estänyt suurten ihmisjoukkojen ajautumisen tuhon tielle juuri sillä että on uskottu sokeasti samaan mihin muutkin. Eri lailla ajattelevien varoituksista piittaamatta. Ensimmäinen harha on se, että erilainen ja porukasta jäänyt olisi jotenkin huonompi kuin muut.
      Toinen on se, että porukoissa kun pari kolme on jotain mieltä, vaikka he olisivatkin väärillä urilla niin koko porukka tulee perässä.
      Kolmanneksi yksinäisiä ja eri tavoin ajattelevia on paljon ja kannattaisi hakea kaltaisiaan ja vahvistaa omia vahvuuksiaan. Ei ole niin yksin kun uskoo.
      Neljänneksi ihmisen osaan kuuluu se että loppujen lopuksi ON yksin, uskonto kuitenkin tarjoaa siihenkin lohdun.
      Porukassa "tyhmyys tiivistyy" Voi olla todella vaikeata yrittää mukautua johonkin aivottomaan ryhmään ja ei todellakaan kannata yrittää sitä.
      Sosiaalinen pärjäävyys on oikeasti silmänlumetta, tätä on jo uusimpien tietojen mukaan todistettu. Työpaikan haussa ominaisuus on ollut yliarvostettua.
      Menestymisellä ja sosiaalisuudella ei välttämättä ole yhteyttä, on aloja joissa on kyettävä työskentelemään yksin, esim. luovat alat
      Missään tapauksessa ei kannata antaa periksi kiusallakaan, jostain kummasta syystä sosiaalinen porukka tuntuu tarvitsevan "vahvistusta" ei-sosiaalisten olemassaololla!
      Totta on kyllä että maan vaihto on kannattavaa. Yhdysvalloissa, Kanadassa kun muutat asumaan niin naapurit tulevat kyllä toivottamaan tervetulleeksi monin tavoin.
      Suomessa pikkupaikkakunnat saattavat olla jopa helvetillisiä paikkoja joissa voi joutua epäsuosioon , eikä uskalla mennä mitään sanomaan kenellekään kun ne sanomiset kiertävät kylän ja muunnetaan aivan muuksi kuin alkuperäinen tarkoitus.

      • 10+

        Ei se laumasielu ole mikään autuaaksi tekevä. Ryhmä voi pakottaa yksilön rooliin ,johon ei välttämättä olisi halunnutkaan Se voi olla yksilölle tuhoisaa


    • hirmusisko74

      Ollaanpa "me" Kamalia. mutta ymmärrätkö, se olet juuri sinä, joka teet suomesta tällaisen omalta osaltasi. Luulet olevasi "jotain" ja kuljet nokka pystyssä kun olet päässyt ihan oikein ulkomaille. Samaa harrastaa liian moni omalla osallaan, kaikki ei ehkä ole ulkomaille tunkemassa ja muiden ystävällisyydellä ratsastamassa. Kyllä se lähtee omasta navasta. Tervehdinkö huomenna naapuria? Autanko jos näen avuntarvitsijan? Olenko ystävällinen vai töninkö, katsonko vai käännänkö pään pois päin? Miten työkaverini jaksavat, kuuntelenko vai selostanko suuna päänä omia juttujani vai mökötänkö tuppisuuna?

    • Final1

      itse ainakin olen huomannut ulkomaalaisena ( olen Australialainen.tosin kaksoiskansalainen kun toinen vanhemmista on Suomalainen), että yleensä jos baarissa on niin jos olet yksin liikkeellä niin se on game over! jos menet jutteleen jollekkin miehelle tai miesjengille, niin olet tietysti homo. jos menet jutteleen jollekkin naiselle tai naisporukalle, niin olet tietysti yrittämässä pokata niitä. jos istut sitten pöydässä yksin, niin olet tietysti joku sekopääskitsohead ku yksin baarissa oot. ja jos yrität jutella työntekijöille, niin olet tietysti heille vain joku känninen häirikkö. onneksi on tuoppi ja Angry birds!! :D

    • Siis

      Onpahan koko ketju täynnä kliseitä kuinka Suomi ja suomalaiset ovat kurjia, tietenkin kirjoittajat itse ovat poikkeuksia säännöstä. Todellisuus vaan on se, että ei sitä muissakaan Euroopan maissa väkisin seuraan tuppautujista pidetä ja ruuhkabussissa tai metrossa maanantaiaamuna ihmisillä on naama ihan yhtä norsunvitulla kuin Helsingissäkin. En tiedä Euroopan ulkopuolisista maista kun en ole koskaan käynyt.

      Kuitenkin, minua ainakin ahdistaisi asua sellaisessa ympäristössä, jossa kuuluisi jonkinlaiseen käytöskoodistoon alkaa turisemaan joutavia tuikituntemattomien kanssa esim bussissa sen sijaan, että lukisi esim kirjaa.

    • 11+15

      Kaikenlaista häiriöö
      No hän omassa persoonassaan, siis yksi ja ainut häiriintynyt multinikki on näiden kaikkien nikkien takana.
      Ja sitkeesti vain pysyy keskuudessamme, vaikka monet toivovat hänen menevän hoitoon, jotta saisi elämänsä järjestykseen.
      Hän rakastaa nostaa itseään esille ja dualistisesti kaipailee ja komppaa itseään omissa viesteissään.
      Elämä on ja joillakin se on vielä enemmän, yeah!

      • mää tääl taas

        "häiriintynyt multinikki"

        Onko sillä väliä kuka kirjoittaa jos asia on tolkullista? Häiriintynyt viestit pitäisi ilmiantaa jotta ylläpito voi ottaa kantaa siihen poistetaanko viesti.

        Ja oletko sinä aina nimimerkiltäsi 11 15?


    • Upeaa!

      Muutamia kuukausia sitten luin paikallislehdestä jutun, jossa oli lukiolaisten haastatteluja. Teinit valittivat, että voi kun kamalaa, kun sille ja sille kurssille ei tullutkaan yhtään kaveria, se tekee koulunkäynnistä ikävää ja kurjaa jne.
      Siinä sitä suomalaista sivistystä. Edes vessaan ei voida mennä ilman kaveria.

    • Hah, ihan totta. Kaikki ulisee, että on tylsää ja yksinäistä, mutta kukaan ei halua tavata tai uskalla edes lähteä vaikka kävelylle ja syömään kaupungille.

      Terveiset vaan Helsingistä.

    • Olen yksinäinen

    • lifemocker

      tarkoitat varmaan, ettei suomessa kukaan halua tutustua miehiin. naisilla kyllä riittää kysyntää ;)

    • some attitude

      Monesta jutusta tässäkin keskustelussa tulee mieleen omat ajatukset. Mutta ne on alkaneet hiljalleen muuttumaan. Ennen ajattelin että "nyyh, kukaan ei haluu tutustua muhun tai olla mun kanssa". Mutta nykyään tiedän että kaikki on itsestä ja omasta asenteesta kiinni.

      Jos menee joka paikkaan sellaisella "ei kukaan musta tykkää"-asenteella, niin ei silloin kukaan tule juttelemaan. Huono fiilis leviää itsen ulkopuolelle. Jos murjottaa yksin jossain nurkassa, niin eipä kukaan tule varmasti puhumaan.

      Pitää uskoa itseensä ja arvostaa sitä mitä on. Totta kai tämä ei ole kaikille mahdollista, mutta se on ainoa asenne millä pääsee elämässä yhtään mihinkään! Maailma on sellainen miksi sen tekee.

      • some attitude

        Kukaan muu ei pelasta sua tai hanki sulle kavereita paitsi sinä itse. Ja aina joutuu aloittamaan jostakin.


    • maailmanmatkaaja71

      Hauska lukea monenlaisia pohdintoja aiheesta millaisia me suomalaiset olemme. Ollakseni rehellinen en jaksanut lukea kaikkien mielipiteita, vaan jutun juuri sytytti minutkin vastaamaan. Kylla suomalaisilla on aivan erilainenMutt mentaliteetti ja suhtautuminen toisiin ihmisiin. Kaikkea vierasta pelataan ja vastutetaan, ollaan mielummin yksin kuin tehdaan tuttavuutta kenenkaan kanssa. Olen asunut pitkaan ulkomailla ja joutunut kasvattamaan itseni ulos tasta perin suomalaisesta piirteesta.
      Luulen etta pelataan kovasti kasvojen menettamista ja itsensa munaamista niin etta ollaan mielummin hiljaa. Suomalaisilla on myos huono itsetunto ja siita kertoo myos suuri mieltymys viinaan. Humalassa sitten millaan ei ole mitaan rajoja ja haetaan seuraa vaikka vakisin.
      Lahdin pois Suomesta vuonna 1997 elikka mulla oli munaa muuttaa elamaani ja lahtea seikkaluun. En ole koskaan katunut lahtoani - ainoa asia jota kadun etta lahdin niin myohaan, olisi pitanyt uskaltaa aikaisemmin. Olisin ehtinyt enemman ja tana paivana varmaan istuisin viela paremmalla oksalla kuin nykyaan.

    • annaperkele

      nojöö mutta se on immeisestä kii. extrovertit löytää kavereita vaikka vieraalta paikkakunnalta hetkessä.

    • Minulla taas on se ongelma, että haluan tutustua liian moneen ihmiseen. Jos jatkan vielä tätä tahtia, minulla ei kohta riitä aikaa olla kenenkään kanssa kuin hetki vain.
      ...
      Tarkoitus oli kirjoittaa enemmänkin, mutta ei jostain syystä saanut aikaiseksi enempää tekstiä :)

    • kaveriton kurja

      SUOMESSA KUKAAN EI KUULE HUUTOASI! :(

    • turha mies

      Naiset ei halua tutustua miehiin. jos haluais niin monikin löytäis sellasen josta tykkäis mut ei haluta edes tutustua kun naisilla on ennakkoluuloja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2904
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      411
      2798
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2237
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      1984
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      9
      1821
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1775
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1592
    Aihe