Käytättekö te antihistamiineja jatkuvasti esim. kortisonisuhkeiden kanssa? Olisiko parempi teho näin saavutettavissa...kun mulla ei nenä pysy auki vaikka on Rhinocort käytössä jatkuvasti, silti pitää turvautua (varsinkin öisin Otriviniin, joo, tiedän että sitä ei saisi käyttää jatkuvasti, mutta kun on pakko tai meinaa tukehtua kun molemmat sieraimet menee täysin tukkoon).
Nyt kesällä oon käyttäny sellasia antihistamiineja kuin Heinix (lähinnä hyttysten puremiin mökillä) jo kuukauden, eikä nenä pysy sen paremmin auki (toki siis se kortisoni myös käytössä), silti pitää suihkia Otrivinia välillä.
Mikä ois todella tehokas antihistamiini avuksi/rinnalle jota saa käyttää jatkuvasti...vai saako mitään?
Yritän näin eroon tuosta Otrivinista, mutta...vaikeaa se on. Onko muilla myös hajuaisti pahasti heikentynyt? meinaan minä en haista paljon mitään, en edes silloin kun saan Otrivinilla sieraimet kunnolla auki...joten oonkohan menettäny sen aistin loppuiäksi ja kokonaan :(
Ei pysy nokka auki
4
782
Vastaukset
- 18v.
Minulla ainakin oli jossain vaiheessa kesää niin pahoja allergisia oireita, ettei nenäsumute (Nasacort) tuntunut tehoavan yhtään! Käytin myös Clarityn-S. -tabletteja (joiden valmistus on nyt ilmeisesti lopetettu) Tabletin ottamisen jälkeen nenän tukkoisuus tuntui hetkeksi helpottavan, mutta muutaman tunnin päästä nenä oli jälleen tukossa.
Nämä ohjeet luultavasti johtuivat siitä, että olin ollut kuukauden matkoilla, ja kun palasin kotiin, parveke oli aivan vihreän-keltainen ja paksun siitepölykerroksen peitossa. Pakkohan minun ne oli pois pestä, sen jälkeen elämä oli pari viikkoa yhtä tuskaa!!!- : (((
että mulla ei kuulema ole allergiaa (on siis tutkittu, unohtui mainita ekassa viestissä) vaan vasomotorinen nuha > ei allergiaa vaikka oireilee samoin. Eikö ole kohtalotovereita??
Itse olen käyttänyt kortisoni suihkeen lisäksi välillä Livostin merkkistä suihketta. Sen pitäisi olla antihistamiini jota voi käyttää pidempiä aikoja - on auttanut jonkin verran. Samoin olen välillä käyttänyt Nasolin tippoja ja sen jälkeen taas esim. viikon sitä Livostia tai vaikka viikko Duactia. Livostin ja Duact ovat reseptilääkkeitä. Lisäksi olen käyttänyt sarvikuono nenäkannua nenän huuhteluun - siitäkin on pientä apua löytynyt.
Oletko muuten käynyt Korvalääkärin vastaanotolla ? Asiantuntevalta lääkäriltä saa parhaimmat ohjeet. - Nenä tukossa
Poskiontelon tulehdus aiheuttaa oireesi.
Hajuaistin katoaminen vie myös muuten
makuaistin (perusmakuja lukuunottamatta). Tilapäinen apu voi löytyä Clarinasesta, ja pahemmassa tapauksesssa on punkteerattava ( huudellaan ontelot poskiluun läpi nenästä panettavilla piikkiputkilla, ei yleensä satu).
Pahoissa tapauksissa kirurgia auttaa. Suosittelen
hakeutumista lääkäriin (kaikki eivät muuten osaa punkteerata).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96952
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931782- 54691