Hinnat nousee, tekniikassa takapakkia

uusi Auris

Ohessa brittiläisen Toyotan sivuilta pari linkkiä. Näyttää sille, että Valvematic-moottoreita ei Aurikseen tarjota vaan VVT-i. Ja hinnat-alkaen mallin hinta nousee huimat 41%.
Siinäpä sitä on Suomen Toyotan mainosmiehillä työsarkaa saada narrattua joku hölmö ostamaan Auris jos vastaava toteutuu Suomessa.
http://www.toyota.co.uk/cgi-bin/toyota/bv/generic_editorial.jsp?navRoot=toyota_1024_root&fullwidth=true&noLeftMenu=true&forceText=%3Cnone%3E&edname=CC2-NGAuris-specification&zone=Zone NG Auris&id=CC2-NGAuris-specification
http://www.toyota.co.uk/cgi-bin/toyota/bv/generic_editorial.jsp?navRoot=toyota_1024_root&fullwidth=true&noLeftMenu=true&forceText=%3Cnone%3E&edname=CC2-Auris-specification&zone=Zone NG Auris&id=CC2-Auris-specification

46

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt sattuu.

      Tämähän on jo kymmenenvuodentakaa. tutua tojotalle. aina tulee pataan hiiiiiiii hoooo haaaaaaa.

    • Toyota-BMW-yhteistyö

      Todella mielenkiintoista nähdä minkälaisilla argumenteillä VVT-i-moottoreita ryhdytään kauppaamaan kun kilpailijoilla on downsizing-turbomoottoreita sylinterien lepuutustoiminnoilla ym ja joissa suoritukykyä on enemmän kuin 1,5-2 kertaisella tilavuudella toteutettuihin VVT-i-koneisiin autoihin verrattuna.
      Valvematic on ajatuksena ihan hyvä parannus vapaastihengittävään bensamoottoriin, mutta astuttiinko tässä liikaa BMW:n varpaille, jolla vastaava Valvetronic on ollut käytössä paljon kauemmin ja varsinkin kun Toyota niin kiivaasti halusi BMW.n dieseltekniikkaa autoihinsa? Saattaa olla, että muutamia BMW:n patentteja ollaan rikottu ja nyt on palattava venttiilitekniikassa vuosituhannen alkuun, tiedä häntä. Patenttirikkomuksista valmistajat eivät tietenkään hiisku sanallakaan vaan nuolevat haavat tykönään kun kiinni jäävät ja maksavat toiselle osapuolelle korkojen kanssa.

      • venttiilikikkailu

        Ei venttiilikikkailulla saavuteta kuin pientä tekohengitystä vanhaan tekniikkaan. Turboon siirtyminen tulee olemaan se valtava harppaus, jota Toyotalta odotetaan ja joka sen on pakko ottaa.


      • vaggelot
        venttiilikikkailu kirjoitti:

        Ei venttiilikikkailulla saavuteta kuin pientä tekohengitystä vanhaan tekniikkaan. Turboon siirtyminen tulee olemaan se valtava harppaus, jota Toyotalta odotetaan ja joka sen on pakko ottaa.

        Kyllä turboihin siirtymisen valtava harppaus on nähty euroautoissa, pelkkiä lisäongelmia. Todellinen syy noihin turboihin siirtyminen on ollut virallisen EU-kulutuksien kusettaminen. Turbokone on helpompi virittää sopivasti kuluttamamaan vähän standarditestissä, mutta todellinen kulutus on sitten ihan jotain muuta. Eikä tuo ole mikään ihmekään kun katsoo mitä esim. Opelin ja Vagin turbot on syöneet, 80-luvun alkeellisia koneita, joissa on korkea litrateho, eikä muuta ihmeellistä.


      • nahkahousuhistoriaa
        venttiilikikkailu kirjoitti:

        Ei venttiilikikkailulla saavuteta kuin pientä tekohengitystä vanhaan tekniikkaan. Turboon siirtyminen tulee olemaan se valtava harppaus, jota Toyotalta odotetaan ja joka sen on pakko ottaa.

        Katsopa parit TM- ja Tuulilasitestien suorituskyky- ja kulutustaulukot, yllätyt miten pienet erot niillä ihmeturboilla on Toyotan erinomaisiin ja edistyksellisiin moottoreihin. Luotettavuushan on jo sitten oma lukunsa, eurooppalaiset laiskamadot ei vain jaksa tehdä mitään kunnolla, sitten vain kusetetaan, kuten pankkikriiseissä yms.


      • tojorimpula
        vaggelot kirjoitti:

        Kyllä turboihin siirtymisen valtava harppaus on nähty euroautoissa, pelkkiä lisäongelmia. Todellinen syy noihin turboihin siirtyminen on ollut virallisen EU-kulutuksien kusettaminen. Turbokone on helpompi virittää sopivasti kuluttamamaan vähän standarditestissä, mutta todellinen kulutus on sitten ihan jotain muuta. Eikä tuo ole mikään ihmekään kun katsoo mitä esim. Opelin ja Vagin turbot on syöneet, 80-luvun alkeellisia koneita, joissa on korkea litrateho, eikä muuta ihmeellistä.

        Unohdat huiman tehonlisäyksen....sitten kun tojoissakin on turbot,niin sitten sinäkin hyväksyt ne ;)


      • jhdfkjsdhfhkjjknbsbm

        "Saattaa olla, että muutamia BMW:n patentteja ollaan rikottu" tuskinpa, keksintö ajoituksen säädöstä on GM:n ja Fiat lisäsi siihen noston säädön jo 80-luvulla.


    • Newton?

      Turboja Tojolta ollaan odoteltu, mutta taitaa olla joku ylhäältä päätetty tuotestrategia, joka estää niiden esittelyn. Osaamista varmasti löytyisi tarpeeksi ja omassa talossa on turboja ollut urheilumalleissa jo vuosien ajan.

      Onko Tojolla mielessä joku uusi lähestymistapa otto-prosessin keskipaineen kasvattamiseksi? Tojo voisi kansanmalleihinsa tuoda vaikka paineaaltoahtimen (Comprex), jolloin turboviiveet ja turbojen turboremontit olisivat eilispäivää. Vanhoja keksintöjä kaikki, mutta laadukkaita toteutuksia kaivataan.

      • Ilman turboa kiitos

        Turbo, turbo, turbo....On se huvittavaa. Kun se ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, tavallisen perheauton voi toteuttaa aivan hyvin ilman turbo-moottoreita.Vaparit ovat luotettavia,riittävän tehokkaita, nykyään taloudellisia, talvella Suomen oloissa lämpimiä toisin kuin nuo pikkuturbot.
        Suurempi ongelma esim. uuden Auriksen kohdalla sisätilat, ahtaan tuntuinen esim. neljälle aikuiselle.No, onhan niilä Avensis jos tilaa enempi tarvitsee.


      • turpo urpo
        Ilman turboa kiitos kirjoitti:

        Turbo, turbo, turbo....On se huvittavaa. Kun se ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, tavallisen perheauton voi toteuttaa aivan hyvin ilman turbo-moottoreita.Vaparit ovat luotettavia,riittävän tehokkaita, nykyään taloudellisia, talvella Suomen oloissa lämpimiä toisin kuin nuo pikkuturbot.
        Suurempi ongelma esim. uuden Auriksen kohdalla sisätilat, ahtaan tuntuinen esim. neljälle aikuiselle.No, onhan niilä Avensis jos tilaa enempi tarvitsee.

        Sinulla on vähän ajatus hukassa. Turbolla ei haeta pelkästään pienempää kulutusta. Sillä haetaan myös alavääntöä ja ajamisen mukavuutta ja helppoutta. Lämpöihin sillä ei ole vaikutusta. Käy testaamassa Opelin tai Chevroletin turboversioita. Ei ainakaan jää Toyotille toiseksi.


      • 19+12
        turpo urpo kirjoitti:

        Sinulla on vähän ajatus hukassa. Turbolla ei haeta pelkästään pienempää kulutusta. Sillä haetaan myös alavääntöä ja ajamisen mukavuutta ja helppoutta. Lämpöihin sillä ei ole vaikutusta. Käy testaamassa Opelin tai Chevroletin turboversioita. Ei ainakaan jää Toyotille toiseksi.

        Jep, kävin koeajamassa 1.8 Anjoviksen ja harvoin on niin hengetöntä konetta tavannut.
        Mikäli ajoi vaihto-opastimen mukaan täytyisi ajamisesta saada palkkaa, sen verran epämukava kokemus oli.


      • Turbo on pelastus
        Ilman turboa kiitos kirjoitti:

        Turbo, turbo, turbo....On se huvittavaa. Kun se ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, tavallisen perheauton voi toteuttaa aivan hyvin ilman turbo-moottoreita.Vaparit ovat luotettavia,riittävän tehokkaita, nykyään taloudellisia, talvella Suomen oloissa lämpimiä toisin kuin nuo pikkuturbot.
        Suurempi ongelma esim. uuden Auriksen kohdalla sisätilat, ahtaan tuntuinen esim. neljälle aikuiselle.No, onhan niilä Avensis jos tilaa enempi tarvitsee.

        "Turbo, turbo, turbo....On se huvittavaa. Kun se ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, tavallisen perheauton voi toteuttaa aivan hyvin ilman turbo-moottoreita."

        Kyllä se vain on ainut autuaaksi tekevä! Ilman turboa nykyaikainen suhteellisen pienikuutioinen, vääntävä ja taloudellinen dieselmoottori olisi mahdotonta toteuttaa. Pakokaasuissa on ilmaista energiaa joka kannattaa hyödyntää ahtamiseen. Ilman turboa sekin menisi hukkaan. Ahtamistapoja on toki monia muitakin, mutta ne kaikki ottavat tehoa moottorista.
        Perimmäinen kysymys on sylinterin täytöksen parantamisesta. Vapaastihengittävässä koneessa se onnistuu vain kierroslukua nostamalla, mutta siinä tavassa ollaan tultu tien päähän tavallisissa käyttömoottoreissa. Korvat ei kestä, käyttöominaisuudet kärsii ja hyötysuhde huononee kaasujen virtausvastusten kasvaessa. Ahtamisella noista ongelmista selviää, eikä menetetä osakuormien taloudellisuutta.
        Turbojen luotettavuus ei ole nykyisin mikään ongelma, onhan niitä tehty jo ainakin sata vuotta. Käyttäjä voi ajattelemattomuuttaan turbon pilata nopeastikin.


      • Kiala Viulu
        Turbo on pelastus kirjoitti:

        "Turbo, turbo, turbo....On se huvittavaa. Kun se ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, tavallisen perheauton voi toteuttaa aivan hyvin ilman turbo-moottoreita."

        Kyllä se vain on ainut autuaaksi tekevä! Ilman turboa nykyaikainen suhteellisen pienikuutioinen, vääntävä ja taloudellinen dieselmoottori olisi mahdotonta toteuttaa. Pakokaasuissa on ilmaista energiaa joka kannattaa hyödyntää ahtamiseen. Ilman turboa sekin menisi hukkaan. Ahtamistapoja on toki monia muitakin, mutta ne kaikki ottavat tehoa moottorista.
        Perimmäinen kysymys on sylinterin täytöksen parantamisesta. Vapaastihengittävässä koneessa se onnistuu vain kierroslukua nostamalla, mutta siinä tavassa ollaan tultu tien päähän tavallisissa käyttömoottoreissa. Korvat ei kestä, käyttöominaisuudet kärsii ja hyötysuhde huononee kaasujen virtausvastusten kasvaessa. Ahtamisella noista ongelmista selviää, eikä menetetä osakuormien taloudellisuutta.
        Turbojen luotettavuus ei ole nykyisin mikään ongelma, onhan niitä tehty jo ainakin sata vuotta. Käyttäjä voi ajattelemattomuuttaan turbon pilata nopeastikin.

        Turbot ei vaan kestä ja on erittäin kalliita korjata. Kaikki hyöty ja ylikin menee korjauskuluhin, kun turbo itsessään hajoaa ja/tai hajottaa vielä moottorinkin. Esim. VAG konsernin kahkissa tuoteissa aina männät paloina.

        Onneksi Toyota autoissa ei ole mitään ongelmia, kun ei ole hajoavia turboja.


      • Viulun Kieli
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turbot ei vaan kestä ja on erittäin kalliita korjata. Kaikki hyöty ja ylikin menee korjauskuluhin, kun turbo itsessään hajoaa ja/tai hajottaa vielä moottorinkin. Esim. VAG konsernin kahkissa tuoteissa aina männät paloina.

        Onneksi Toyota autoissa ei ole mitään ongelmia, kun ei ole hajoavia turboja.

        Kiala Viulun tämänkertaiseen mielipuoliseen selostukseen ei voi kukaan mitään järkevää enää vastata. Jos Kiala ottaisi päivälääkkeet ja koittaisi sen jälken uudelleen.


      • Kiala Viulu
        Viulun Kieli kirjoitti:

        Kiala Viulun tämänkertaiseen mielipuoliseen selostukseen ei voi kukaan mitään järkevää enää vastata. Jos Kiala ottaisi päivälääkkeet ja koittaisi sen jälken uudelleen.

        Ilmeisesti pojua harmittaa pienet ja oikeat oppitunnit palstalla, kun kerron totuuksia julki turbojen heikkouksista ja kalliista korjauskuluista.

        Onneksi nämä kalliit korjauskulut eivät koske Toyotaa millään muotoa...joten ikuinen mielenrauha lämmittää ja nukumme hyvin...


      • sinähän sen tiedät
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Ilmeisesti pojua harmittaa pienet ja oikeat oppitunnit palstalla, kun kerron totuuksia julki turbojen heikkouksista ja kalliista korjauskuluista.

        Onneksi nämä kalliit korjauskulut eivät koske Toyotaa millään muotoa...joten ikuinen mielenrauha lämmittää ja nukumme hyvin...

        Miten heikkoja kaikki Tojon dieselitkin on, pelkkää harmia ja kalliita turbojen korjauksia?


      • sairas olet
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Ilmeisesti pojua harmittaa pienet ja oikeat oppitunnit palstalla, kun kerron totuuksia julki turbojen heikkouksista ja kalliista korjauskuluista.

        Onneksi nämä kalliit korjauskulut eivät koske Toyotaa millään muotoa...joten ikuinen mielenrauha lämmittää ja nukumme hyvin...

        Sinä et tiedä mitään turbojen kestävyydestä tai korjauskuluista koska et itse turboautoja myy, etkä käytä. Olet täysin toisen käden tietojen varassa.
        Et myöskään tiedä hyvin nukkumisesta mitään, koska vahdit neuroottisena tätäkin palstaa yökaudet. Hyvin nukkuva ihminen ei postaile suoli24:lle muutaman tunnin välein viikosta toiseen.


      • Kiala Viulu
        sairas olet kirjoitti:

        Sinä et tiedä mitään turbojen kestävyydestä tai korjauskuluista koska et itse turboautoja myy, etkä käytä. Olet täysin toisen käden tietojen varassa.
        Et myöskään tiedä hyvin nukkumisesta mitään, koska vahdit neuroottisena tätäkin palstaa yökaudet. Hyvin nukkuva ihminen ei postaile suoli24:lle muutaman tunnin välein viikosta toiseen.

        Mielenrauhamme onkin järkkymätön kestävyyden ja turbottomuuden vuoksi. Siksi nykumme parhaiten autojen omistajista.

        Vain kaltaisesi räksyttävät turbojen omistajat valvoo yökaudet Toyota palstalla, kun oma urpon turbo ja kone on riekaileina pajalla parsittavana, eikä ole varaa lunastaa kalliisti korjattua vemppaa korjaamolta ulos.

        Vähemmällä pääsisit, kun olisit ostanut normaalin Toyotan ja nukkuisit kerrankin yösi ilman korjaamolasku painajaisia, ilman 8 l hikoamatta.


      • Kiala Viulu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Mielenrauhamme onkin järkkymätön kestävyyden ja turbottomuuden vuoksi. Siksi nykumme parhaiten autojen omistajista.

        Vain kaltaisesi räksyttävät turbojen omistajat valvoo yökaudet Toyota palstalla, kun oma urpon turbo ja kone on riekaileina pajalla parsittavana, eikä ole varaa lunastaa kalliisti korjattua vemppaa korjaamolta ulos.

        Vähemmällä pääsisit, kun olisit ostanut normaalin Toyotan ja nukkuisit kerrankin yösi ilman korjaamolasku painajaisia, ilman 8 l hikoamatta.

        Esim. VAG tuotteissa ei turbot kestä alkuunkaan ja niitä vaihdetaan jo 124 tkm ajon jälkeen kolmatta turboa romu vokkeloon.

        Alemmassa linkissä tietoa turbojen herkästä hajoamisista.

        http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=623404&sid=f78c26298c7530e7c2dd27ad17e26214


        www.fin-turbo.fi/index.php?id=37


      • heikko on!
        19+12 kirjoitti:

        Jep, kävin koeajamassa 1.8 Anjoviksen ja harvoin on niin hengetöntä konetta tavannut.
        Mikäli ajoi vaihto-opastimen mukaan täytyisi ajamisesta saada palkkaa, sen verran epämukava kokemus oli.

        Sama hengettömyys todettiin taannoin TM:n ylemmän keskiluokan autojen vertailussa. Maantieajossa samat mäet mistä turboautot selvisivät vaivattomasti suurimmalla vaihteella, vaati Avensis pahimmillaan vaihtamista 2 vaihdetta alaspäin. Sama hengettömyys näkyi sitkeysmittauksissa. 18kW heikkotehoisempi Passat ja Superb olivat kaikilla 3-6-vaihteilla nopeampia välillä 60-120km/h. Kulutuskin oli jotain muuta mitä olisi ollut lupa odottaa. Turbomoottorinen Passat oli omilla litralukemillaan taloudellisempi kuin Avensis. Ero ei siis ollut hiuksenhieno vaan useita desilitroja.


      • Kiala Viulu
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Esim. VAG tuotteissa ei turbot kestä alkuunkaan ja niitä vaihdetaan jo 124 tkm ajon jälkeen kolmatta turboa romu vokkeloon.

        Alemmassa linkissä tietoa turbojen herkästä hajoamisista.

        http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=623404&sid=f78c26298c7530e7c2dd27ad17e26214


        www.fin-turbo.fi/index.php?id=37

        Jos Tojota saa joskus turbot, muutan mieleni välittömästi. Näinhän olen tehnyt kaikessa tähänkin asti.


      • Jake68
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Turbot ei vaan kestä ja on erittäin kalliita korjata. Kaikki hyöty ja ylikin menee korjauskuluhin, kun turbo itsessään hajoaa ja/tai hajottaa vielä moottorinkin. Esim. VAG konsernin kahkissa tuoteissa aina männät paloina.

        Onneksi Toyota autoissa ei ole mitään ongelmia, kun ei ole hajoavia turboja.

        Itsellä ajossa viikon ajan ollut (automyyjä) 133 tkm ajettu 1,6 Dual VVT-i moottorilla varustettu Auris, 91 Kw. Auto on todella hengetön, maantiellä pitää kierrättää konetta yli 4.000 rpm että lähtee edes jotenkin kiihtymään. Kaiken kukkuraksi moottorin häiriövalo alkoi palamaan ja testeri ilmoitti katalysaattorin olevan heikkotehoinen? Uusi yli 1200 eur, prkle. Romu sanon minä.


    • Meikeläisen Matti

      Onhan tuo sukupolvien välinen hinnanero tosi karsea noitten esimerkkien valossa. Auton pitää tuoda luokkaan jotain uutta ja mullistavaa ennen kuin allekirjoittanut alkaa vaihtaa nykyistä Aurista uuteen. Todennäköisemmin merkki vaihtuu jos Suomen hinnat nousevat yli 10%

      • poihfd

        Ei hinnat Suomessa voi nousta kovin kummoisesti, jos eivät halua markkinaosuuttaa hävitä muille merkeille. Golfin kanssa kun kilpailee niin alkaen hinnat on saatava puristettua siihen 20ke tuntumaan.

        Olenko muuten ainoa kenen mielestä tuo kojelauta on askeettisen näköinen tuon hintaiseen autoon? Se ei paljoa Yariksen kojelaudasta poikkea. Hyvin huomaa samojen komponettien käytön läpi mallisarjojen. Kuten nuo pyöreät ilmapuhallus suulakkeet.

        Ausi Auris sisältä:
        http://www.toyota.fi/Images/toyota-auris-coming-soon-2013-10-prev_tcm304-1174493.jpg

        Yaris sisältä: http://www.toyota.fi/Images/toyota-yaris-2011-interior-tme-007-a-prev_tcm304-1069866.jpg


    • tojotin
      • Saksan hinnat 15.950

        Der neue Toyota Auris ist ab sofort zu Preisen ab 15.950 Euro bestellbar. Damit ist der japanische Kompakte in der jetzt fünftürigen Basisversion um 700 Euro günstiger als das Vorgängermodell. Insgesamt bietet Toyota den Auris in den fünf Ausstattungslinien Auris, Cool, Life, Life Plus und Executive an. Neu im Programm sind die Varianten Cool mit Klimaautomatik und Audiosystem (ab 17.950 Euro) und der Life Plus mit zusätzlichem Schnickschnack wie Klavierlack an der B-Säule (ab 19.650 Euro). Ab der Ausstattung Plus ist der Japaner auch als Hybrid zu haben und laut Toyota ab 22.500 Euro erstmals günstiger als der gleich starke 2,0-Liter-Diesel mit 136 PS, dessen Preis Toyota noch verschweigt.

        Saksassa hinnat lskeneet 700 euroa vanhaan malliin verrattuna


    • ihitjijthjgki

      Hinnat suomessa saattavat jopa laske sillä suomessa on co2 pohjainen verotus uuden kulutuslukemat tippuvat aikalailla,
      1,33 uusi 125g/km / vanha 133g/km
      1,6 138/152
      1,4d4d 99 /110
      2,0d4d 112/ 138

      noilla co2 vähennyksillä autoverorosta utoaa aika siivu pois.

    • Oikea hinnat alkaen
    • Oikea hinnat alkaen

      Tuossa yllä on neljä varustemallia mallia, valitse siis halvin "active", hinta 14495

    • kuskus...

      on se vaan kumma kun petterit yrittää kusettaa kaikessa niinkuin tämän avaus taas kerran osoittaa...

    • yksi ali-ihmisistä

      Mut eiks teidän eurooppalaisilla laatuTURBOautoilla ajavien mulukut vaikuttais kovin pieniltä, jos kellään ei olisi näitä tojorimpuloita vaan kaikilla olisi eurooppalaiset laatuTURBOautot. Millä te sitten pääsisitte perämään kun kaikilla olis yhtä isot mulukut kun teillä? Kiittäkään luojaanne että Suomeen tuodaan japsirimpuloita ja jotku niitä vielä ostaa. Saatte nauraa näille ali-ihmisille.

    • 350

      Toyotan Valvematic on saman tyyppinen ratkaisu kuin BMW:n Valvetronic, mutta toteutettu eri tekniikalla. Sehän nyt on lukenut jokaisessa autolehdessä. Se, että Toyota kopioi oman systeeminsä BMW, on yhtä puppua kuin se, että Toyota kopioi VVT-i:nsä BMW:n Vanos:sta: BMW:llä oli siis Vanos ollut käytössä aiemmin kuin Toyotalla VVT-i, mutta eipä nämä palstan Petterit sitä tietenkään enää muista. Knoppitietona sanottakoon, että VVT-i oli alunperin pelkkä VVT, mutta tätä konetta ei tuotu Suomeen virallisesti (kai?) missään muodossa.

      Miksi ihmeessä siis Toyota ottaisi takapakkia tekniikassa? No ei miksikään. Syy on todennäköisimmin se, että VVT-i on jo niin pitkään ollut näkyvästi markkinoilla, että se halutaan pitää nytkin avainsanana valmistajan moottoriteknologiasta puhuttaessa. Olihan VVT-i markkinoille tullessaan aivan ylivoimainen, kuten kaikki muistavat.

      Ja miten muutenkaan Toyota pysyisi tiukoissa päästövaatimuksissa vanhalla tekniikalla? Siinä ei olisi järkeä.

      • Matti Näsä

        tiedätkö muuten mitä tyo mystinen ja mahtava kirjainyhdistemä tarkoittaa ?


      • lrv rlw
        Matti Näsä kirjoitti:

        tiedätkö muuten mitä tyo mystinen ja mahtava kirjainyhdistemä tarkoittaa ?

        VVT on venttiili vikainen tojota


      • EKP

        Vuonna 2014 Toyotalta tulee 2.0 bensa turbo!!!
        2013 uusi 2.5 litranen bensa ,nelisylinterinen (Atkinson)!!!
        Uusi 8-vaihteinen CVT-tulossa jne!
        Kyllä niitä uudistuksia Toyotaltakin on tulossa,mutta
        hybridi teknologiaan keskittyminen on viivästyttänyt
        monia muita hankkeita!!!
        Nämä ovat varmoja tietoja


      • Kiala Viulu
        EKP kirjoitti:

        Vuonna 2014 Toyotalta tulee 2.0 bensa turbo!!!
        2013 uusi 2.5 litranen bensa ,nelisylinterinen (Atkinson)!!!
        Uusi 8-vaihteinen CVT-tulossa jne!
        Kyllä niitä uudistuksia Toyotaltakin on tulossa,mutta
        hybridi teknologiaan keskittyminen on viivästyttänyt
        monia muita hankkeita!!!
        Nämä ovat varmoja tietoja

        Toyotahan on ilmoittanut jo ajat sitten, ettei valmista enää v. 2020-2025 jälkeen normaaleja bensakoneita. Kaikki tuotanto keskitetään hybridi-, vety-, kaasu- ja täyssähkö autoihin.

        Pienimmät dieselmoottorit tehdään Bemarin kanssa yhteistyössä, mutta maastureihin tulee Toyotan omat moottorit.

        Pakettiautojen ja diesel moottoreiden valmistus ei enää kannata, koska kysyntä on vähenemässä maailmalla ja ne kannattaa vähäisen kysynnän vuoksi valmistuttaa muilla.

        Polttoaineiden hinnan nousu tulevaisuudessa ajaa valmistamaan vain vähäpäästöisiä hybridejä ja siksi v. 2015 mennessä Toyotalla on kaikkiaan 21 hybridi mallia markkinoilla.


    • volkkariton

      Mitä vittua tehdään jollain turboilla suomessa kun täällä ei saa ees ajaa kuin kesällä 120. Kyllä ne volkkarin turbot on nähty hajottaa koneen palasiksi.
      Toyota on aina ollut valmistaja mikä ei tuota mitään keskeneräistä markkinoille. Ei silti mulla ollut autona 3 vuotta turboton pösö ja hyvin toimii ja ihan turha on tulla elvistelemään Rapeista ranskalaisista nauran jo valmiiksi näitä asiantuntijoiden kommentteja

      • Tojo tero

        Juu näin on,tunkekaa jääpuikkoa hanuriin niin saatte sitä kaipaamaanne alavääntöä. Aivan turhaa jauhaa täällä noista turboista, menkää kauppaan ja ostakaa sellainen onhan noita tarjolla. Toyotalla, Hondalla ym. on eri näkemys tavis autoista ja sillä omat kannattajansa.


    • Turboottori

      Toyotallahan on kyllä erinomainen turbopuolen tuotekehitys, joka huipentui vuoden 1995 rallin mm-sarjassa.

    • 3rkk13

      Hinnat alkaen 40%? 14440 puntaa näyttää olevan 1,33 koneella.
      Ja toi toinen linkki on vanhan mallin aurikseen jossa on vvt-i kone.

    • tojotinn

      mistä 40%?? ja nuo linkit ovat kummatkin uudelle aurisille....
      jostain syystä, on pyörinyt suomenkin toyotan materiaaleissa ennenkin kirjoitusasuja, pelkkä "1.6", 1.6 vvti tai harvoin valvematic...

      • soopaa

        "..nuo linkit ovat kummatkin uudelle aurisille..."
        No ei todella ole!
        Ylempi linkki on uudelle Aurisille ja avautuvassa hinnastossa on hinnat alkaen 17145£.
        Alemmassa linkissä on nykyinen Auris, hinta 12,145£.
        Noilla hinnoilla hinnan korotus on 41%, mutta ettepähän te prosenttilaskuja osaa!


      • soovankeittäjälle
        soopaa kirjoitti:

        "..nuo linkit ovat kummatkin uudelle aurisille..."
        No ei todella ole!
        Ylempi linkki on uudelle Aurisille ja avautuvassa hinnastossa on hinnat alkaen 17145£.
        Alemmassa linkissä on nykyinen Auris, hinta 12,145£.
        Noilla hinnoilla hinnan korotus on 41%, mutta ettepähän te prosenttilaskuja osaa!

        ei kannata kirjoitella soopaa,
        linkistä yläriviltä klikkaamalla löytyy 4 eri mallia :
        Auris active 14495 TÄMÄ ON PERUSMALLI SIELLÄ !
        Auris Icon 17145
        Auris Sport 18245
        Auris Excel 19245

        on se vaikeeta petterille taas tääkin, ei mee perille vaikka tässä ketjussa jo aiemmin kerrottu...
        osaako petteri klikata hiirellä ???? ehkä ei.


    • turbo on pop

      Mitä tulee tojon turboihin niin jo 70-80 luvulla Japanin markkinoilla oli starletit turbokoneilla (joo just takavetoset) lisäksi tyyliin 1L moottorilla. Eli kaikenkaikkiaan MITÄ uutta eurooppalaiset on Nyt tuonut markkinoille??? :D (ei puhuta päästöistä kun verrataan 80 lukua nykypäivään) Harmittavaa vain oli se ettei noita saanut tuoda rajojen ulkopuolelle! Lisäksi mitä kaikkea muuta kivaa sieltä olis löytynytkään jo silloin... vanhaan hyvään aikaan?
      Kyllä (turbo) koneen kuin koneen saa rikki helposti tämän päivän tietämättömyydellä / välinpitämättömyydellä. Hyvin harva viitsii käyttää moottoria "rankankaan" ajon jälkeen 2-4minuuttia mikä auttaa paljon koneen jäähtymistä.
      Nyt niille joojoo heeboille 4wd turbo mazda (1.6l koneel 84 mallinen) Pakokaasun lämmöt on tyhjäkäynnillä 380-450 asteen tuntumassa... sit kun mennään kisavauhdilla on lukemat 750-900 välillä.... tosta ajosta kun sammutat auton suoraan ja montakertaa niin mikä vian laite hajoaa jossain kohtaa. (niin ja EN tiedä missä kohtaa tuo mitta-anturi on mut hanuria lämmittää kesällä pakosarja kiitettävästi) ;)

    • kohta vedyllä

      On se kovaa, kun ei rahat riitä :DDD

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4193
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      2905
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      47
      2827
    4. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2583
    5. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2555
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      321
      2521
    7. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2119
    8. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      1855
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1673
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1517
    Aihe