Nyt näillä ensimmäisillä pakkasaamuilla (Hki) on syttynyt öljynpainevalo heti startin jälkeen (auto ulkona yön) tai sitten kun on ajanut kylmällä koneella semmottiset sata metriä. Lamppu on sammunut, kun on pysäyttänyt, virta pois ja uusi starttaus. Kilometerejä on kertynyt vaivaiset 103000 km. Öljyä olen nyt hieman lisännyt elikkä se on puolivälissä tikkua, kun kone on lämmin. Synteettistä litkua tietysti. Ja 12000 km on on nyt ajettu tuolla oljyllä, joka siis on merkkitavaraa ja synteettistä.
Jos esilämmittää moottorin sähköpiuhalla niin sitten tuota lamppuongelmaa ei ole. Mites muilla? En nyt ole ensimmäisenä ryntäämässä mihinkään merkkikorjaamoon. Valo ei siis vilku tai muuta sellaista. Samalla kun lamppu syttyy, niin kuulu semmoinen äänimerkki, että blink. Lämpimänä kun kone niin ei ole ollut tuota ongelmaa. Sattusko kukaan tietämään missä päin öljypohjaa tuo öljypumppu on? Että olisko se öljypohjan etuosassa vai keskellä vai takana auton pitkittäisuuntaisella akselilla. Tuli mieleen, että kun tuossa on öljytikun viirujen väli vaivaiset 0,9 litraa niin saattaapi hörpätä hieman pumppu ilmaa noissa suolatiehyppäreissä.
chrysler neon lx 2.0 autom. vm. 2005 öljynpainevalo, 103000 km
ryslarimies
2
364
Vastaukset
- Öljyt
Todennäköisesti sulla on Mobil 1 tai vastaava öljy koneessa. Vaihda sinne 5W-30 öljyt niin ongelma todennäköisesti helpottuu. Itse käytän Castrolin edge 5W-30 öljyä, eikä tuota ongelmaa ole ollut. Isäukolla mobilia koneessa ja sama juttu kuin sulla. Mulla kone kuluttaa 1-1.5l castrolia 18.000km. Edge on vähän kalliimpaa kuin muut öljyt , mutta ei tarvitse vaihtaa niin usein, kun on tota long life öljyä.
- ryslarimies
Just Mobil 1 on ja kohta ei ole,
elikkä oikein suuri kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433020Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262949Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342856Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4422555Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1541871Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51241- 301156
- 741149