Kuntavaalien alhaista äänestysprosenttia ihmetellään suu auki!

-ahaa-

Jos vaaleissa enää joka toinen käy äänestämässä niin koko demokratialla leikkimisen voi lopettaa ja panna täytäntöön virkamieshallinto. Jokunen voi tietenkin ihmetellä, että miksi äänestäjä ei mene sinne vaaliuurnalle? Syykin on melko helppo löytää kun seuraa vähänkin poliitikkojen päätösprosesseja.

- Suurin piirtein puolet kansalaisista vastustaa esim. nyt juuri hallituksen päättämää osallistumista Islannin ilmatilan valvontaan ja ainaostaan noin viidennes eli 20 prosenttia sitä puolustaa. Sitten tällaisten päätösten jälkeen ihmetellään, että miksi Jussi ei mene äänestämään.
- Toinen suurta vastustusta kansan riveissä herättää ns. pakkoruotsi suomalaisissa kouluissa. Tutkimus toisensa jälkeen osoittaa, että 60-70 prosenttia vastustaa sitä mutta poliitikot uppiniskaisesti eivät tämän joukon ääntä kuuntele. Miksi ihmeessä sitten Jussin pitäisi mennä äänestämään jos Jussin äänellä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä?
- Ruotsalaisella säätiörahalla voidellut Helsingin herrat voivat siis jatkaa ihmettelyään!!!

0

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
        Ikävä
        191
        3155
      2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
        Ikävä
        66
        2882
      3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
        Ikävä
        203
        2260
      4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
        Ikävä
        74
        1906
      5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
        Ikävä
        102
        1803
      6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
        Tunteet
        9
        1741
      7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        108
        1595
      8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
        Maailman menoa
        219
        1186
      9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
        Ikävä
        81
        1140
      10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
        Ikävä
        95
        1099
      Aihe