pitkään jatkuneet vaivat

Olen siis 16, pian 17-vuotias tyttö ja opiskelen lukiossa toisella vuosikurssilla. Minulla on jo parin vuoden ajan jatkunut "jaksottaista" päänsärkyä. Eli särkee pitkin päivää päätä häiritsevästi muutamien kuukausien ajan, jonka jälkeen säryt saattavat kadota muutamaksi kuukaudeksi taas pois. Nyt minulla taas alkoi tämä päivittäinen päänsärky muutama kuukausi sitten. Kipu tuntuu useimmiten silmien takana sekä ohimolla. Silmien takana kipu on siis vihlovaa/pistävää. Päivittäin myös tuntuu kuin pääni sisällä olisi valtava paine jolloin päähäni tulee suuri kuumotus ja särky. En niinkään harrasta liikuntaa, kävelen kuitenkin päivittäin reippaasti ulkona. Ruokavalioni ei ole mikään täydellinen mutta pyrin syömään terveellisesti sekä aloitin myös jokin aika sitten syömään vitamiinitabletteja aamuisin. Olen käynyt terveyskeskuksessa omalla lääkärillä, joka epäili jännityspänsärkyä. Sieltä määrättiin särkylääkkeitä kipuihin, jotka eivät kuitenkaan mitään auttanut. Sekä juttelin myös kouluterveydenhoitajan kanssa, hän oli saman vaivan kannalla ja suositteli hierojalla käymistä ja liikuntaa. Olen käynyt hierojalla (tosin vain kerran) mutta päänsärky vain paheni sen myötä. Ja noin puoli vuotta sitten kävin näkötarkastuksessa, eikä sielläkään mitään vikaa ollut. En oikein tiedä mitä pitäisi tämän asian kanssa tehdä. Olen kuitenkin pystynyt hyvin elämään vaivan kanssa mutta nykyään tämä alkaa turhauttaa ja keskittyminen koulussa menee, sekä unen saaminen iltaisin saattaa olla hankalaa. En tiedä johtuuko mielialan vaihtelut tästä vai mistä, mutta saan helposti itkukohtauksia yksin iltaisin sekä koulussa saan herkistymis/ hermojen menetyskohtauksia (joita yritän peitellä). JA tämän lisäksi minua vaivaa myös todella helposti punastuminen. Olen alkanut jännittää tunneilla puhumista sekä ruokalassa olemista koska saatan vain yhtäkkiä punastua jos joku puhuu minulle.

Toivottavasti joku jaksaa lukea ja jakaa omia mielipiteitään :) Kiitos etukäteen.

2

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä myös nykyään kädet ja jalat puutuvat todella helposti.

    • lähihoitaja1

      Huomaatko joissakin tietyissä tilanteissa, että päänsärkysi alkaa?
      Istutko pitkään esim. tietokoneen ääressä, jossa hartiasi kipeytyvät, josta seuraa ettei veri pääse päähän kiertämään.
      Jos hartiasi ovat jumissa, hieroja auttaa.
      Voit kokeilla myös "hevosgeeliä" = icepoweria.
      Oletko aloittanut esim ehkäisypillereiden käytön, josta seuraa hormonimuutokset kehossa tai jonkun muun lääkkeen käytön?
      Jotkut ihmiset punastuvat ja jotkut eivät. Ei sille mahda mitään, ja toisten ihmisten pitäisi se kyllä ymmärtää. Hakeudu enemmän juttelemaan toisten ihmisten kanssa, totut sosiaaliseen kanssakäymiseen, punaistuminen ehkä loppuu. Luota itseesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe