Hyvin kiusallista

Ate Kummina

Veljeni tytöllä oli rippijuhlat kotona. Perhe oli kokoontunut juhlimaan tytön ripille pääsyä. Pappi oli paikalla ja isoiset lauloivat papin johdolla hengellisiä lauluja.
Tunnelma oli hyvin kotoisa ja leppoisa. Juotiin kahvia ja seurusteltiin.

Sitten sisään astui tytön kummi. Kummi oli tytön Isän lapsuuskaveri, naapurin poika. Kummi toi kummitytölleen lahjan. Häntä pyydettiin istumaan alas ja ottamaan pöydästä pöydän runsaita antimia. Kummi puhutteli veljeni tytärtä kysyen miten hänellä pyyhkii ja miten hän voi. Tytön vastaus oli siitä lyhimmästä päästä. Vaikutti siltä että hän oli vähän kiusaantunut kummin kysymyksille mutta että hän tahtoi olla kohtelias kummillleen.

Myöhemmin sain kuulla että tuo kummi ei ollut tavannut eikä puhutellut tyttöä koko hänen lapsuusvuosien aikana ollenkaan eikä tyttö tuntenut häntä. Tytön isällä oli kuitenkin säilynyt yhteys mieheen lapsuusvuosiltaan asti. Hän siis oli isän kaveri mutta tunsi tuskin kummilastaan ollenkaan. Nyt rippijuhlille hän tuli lahjan kanssa tapaamaan ensimmäistä kertaa aikuisuuden kynnyksellä olevaa rippilastaan. No, eihän tässä ole mitään pahaa että tulee käymään rippijuhlille, hyvä asia muuten mutta,..... minusta tilanne oli hyvin kiusallinen koska hän nyt oli kiinnostuvinaan tytöstä.

Kummin tehtävä on kirkon opetuksen mukaan olla vanhempien tukena ja apuna ja heidän rinnallaan lapsen kasvattamisessa. Kummin tehtävä on myös opettaa kummilapselleen kristinuskoa ja olla vaikuttamassa siihen että lapsi kasvettuaan isoksi valitsee kristinuskon Jumalan ja seuraa ja palvelee Häntä. Nyt kuitenkin oli niin tässä tapauksessa että, kummi oli uskosta osaton mies, ja jos oikein olen ymmärtänyt hän on ateisti eikä välitä uskon asioista ollenkaan. Tämän ateistin olisi sitten pitänyt opettaa kristinuskoa kummilapselleen ???? Asiaan kuuluu että tytön isä on uskova tai ainakin hyvin uskonnollinen mies.

Minä kiusaannuin hengessäni tuosta kummin teeskennellystä mielenkiinnosta ja huomaavaisuudesta. Olisi ollut parempi kun hän ei olisi tullut ollenkaan tai olisi käynyt kylässä myöhemmin tai ennen juhlia. Tämä on siis minun mielipiteeni.

0

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
        Maailman menoa
        58
        5564
      2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
        Maailman menoa
        199
        3625
      3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
        Ikävä
        18
        2438
      4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
        Maailman menoa
        22
        2375
      5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
        Ikävä
        9
        1268
      6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
        Maailman menoa
        65
        1058
      7. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
        Ikävä
        102
        1048
      8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
        Ikävä
        87
        1038
      9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
        Ähtäri
        18
        1022
      10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
        Ikävä
        79
        975
      Aihe