Voiko olla mahdollista? itse olen tällä hetkellä syömässä 5-6 kkn kuuria mutta pelottaa noi pysyvät maksavauriot! ajattelin siksi lopettaa kuurin. Olen syönyt jo 4kk ja luulen sen riittävän.
roaccutan & maksavauriot
6
4893
Vastaukset
- minja.
tuleeko sulla haavoja huuliin ja suupieliin?
- Accutane
Oletko käynyt verikokeissa ennen lääkityksen aloittamista sekä kuukausittain hoidon aikana? Sieltä näkyy maksan Alat ja Asat arvot, ja jos ne ovat nousseet hyvin korkealle lääkitys keskeytetään. Yleensä maksa-arvojen kohoaminen on aika harvinaista. Maksa-arvojen pitäisi myös palautua normaaliksi lääkityksen lopettamisen jälkeen, ellei pysyvää vahinkoa ole tapahtunut maksalle(maksa-arvojen kohoaminen ei tarkoita pysyvää vahinkoa maksalle). 1 kuukauden jälkeen A-vitamiini eli Roaccutan on jo poistunut kehostasi ja silloin arvojesi pitäisi olla jo aika normalisoituneet ( jos ne ovat koholla)
- pelokas
Ei ole huulet auki vain rohtuneet. Maksaarvot ennen kuuria normaalit, mutta kävin kokeissa 3 kkn jälkeen eli kuukausi sitten niin ne oli 140. onko liian korkeat?
- Accutane
Mitä arvoa tarkoitat, Asat vai Alat? Kannattaa soittaa terveyskeskukseen tai omalle ihotautilääkärille joka on lääkkeen määrännyt, niin saat ammattimaista apua :)
- pelokas
tais olla Alat
- pellainen
Kyllähän se ALAT aika herkästi nousee kuurin aikana. Siksi niitä maksa-arvoja seurataan, että tiedetään pitääkö kuuri lopettaa.
Itselläni ennen kuuria alat oli 33 ja kun olin syönyt 5 kuukautta niin oli noussut 48aan (eli 3 pykälää yli viitearvon) ja nyt olen kuukauden kuluttua menossa uudelleen alat-kokeeseen. Lääkekuuria olsii jäljellä vielä kaksi kuukautta. Minulle lekuri ainakin sanoi, että pieni nousu maksa-arvoissa on ihan normaalia kuurin aikana ja arvot palautuvat normaaleiksi noin 2 kk kuurin jälkeen. Tietysti jos maksa-arvo nousee hurjan korkeaksi niin se roa pitää lopettaa. ALATin viita-arvon yliraja on 45 ja jos sinulla on 140 , niin onhan se ihan selvästi koholla. Kannattaa soittaa omalla ihotautilääkärille ja kysyä voitko jatkaa kuuria. Ethän vain ole juonut alkoholia kuurin aikana? Alkoholi ja roa kun yhdessä ovat maksalle kyllä "tappava" sekoitus eli roan aikana ei holiin kosketa lainkaan jos halutaan säästää se maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537820- 614380
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233912Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383218Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482933
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422731- 492484