Siirrytään horrostilaan, jäi jumiin siihen :(

kontiki1

Kaveri toi koneensa mulle kun olen jonkinmoinen haka tietokoneiden kanssa mutta nyt meni sormi suuhun. Avattaessa kone on koko ajan menossa horrostilaan, ja mikään ei auta että pääsisin siitö pois. Ei edes perinteinen ctrl-alt-del yhdistelmä auta vaikka painan näppäinyhdistelmää minuuttitolkulla. Vaikka kuinka virrat katkaisee, ja käynnistää niin heti aukeaa ruudulle "Siirrytään horostilaan" ja siihen se jäis varmaan maailmanloppuun asti jos antaisin olla auki. Voisiko joku minua viisaampi neuvoa?

10

5591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kontiki1

Kone on Fujitsu Siemens Amilo U2727 ja Vistassa paivitettynä SP2.

• liikaa ryyppyä

Käynnistä kone vikasietotilaan tai live-Ubuntulla (tai vast.). Toimiiko? Kokeile myös ottaa kaikki mahdolliset virransäästöasetukset pois BIOS:ta.

Amilosta en tiedä, mutta joissakin HP:n malleissa on ollut vikaa kannen kytkimessä. Viallisen kytkimen vuoksi kuvittelee kannen olevan kiinni ja laittaa koneen lepo/horrostilaan heti Windowsin käynnistyttyä.

• kontiki1

Sain ratkaistua. Ongelmahan oli se tosiaan että vaikka mitä teit, laitoit kannen kiinni, sammutit virtanappulasta jne.. niin käynnistyessään kone oli heti menossa horrostilaan. Noh, annoin akun kulua loppuun ja sitten kun käynnistin virtanappulasta pääsin F12:lla vikasietotilaan. Ja kone toimii nyt. Laitoin asetuksiin että nyt ei mene enää lepotilaan, milloinkaan :)

• pulassa12

Mulla sama ongelma. Kone menee koko ajan menossa horrostilaan vaikka kuinka sammutan ja avaan uudestaan. Kauanko sulla kesti kesti ennen kuin se sitten loppui? Mulla varmaan jokusen 6 tuntia nyt pyörittänyt tota. Mitä mun pitäisi tehdä?

• pulassa123
        pulassa12 kirjoitti:

Mulla sama ongelma. Kone menee koko ajan menossa horrostilaan vaikka kuinka sammutan ja avaan uudestaan. Kauanko sulla kesti kesti ennen kuin se sitten loppui? Mulla varmaan jokusen 6 tuntia nyt pyörittänyt tota. Mitä mun pitäisi tehdä?

Annoin ton akun kulua loppuun mutta kun avasin sama homma jatkui. Ja uuteen ei varaa ole niin mitä tässä nyt pitäisi tehdä?

• ei hätää...

Horrostila on Windowsin normaali ololtila.

• Eläkemummeli

Kun avasin koneeni, se ilmoitti siirtyyvänsä horrostilaan ja jäi siihen jumiin. Yritin kaikkea, mutta paljoa ei ole tehtävissä kun näppäimet eivät reagoi mitenkään. Puhdistin ilmastointiaukot pölystä - ei auttanut. Lopulta irrotin akun, puhaltelin mahdolliset pölyt pois ja laitoin takaisi. Avasin koneen ja yllätys yllätys, lähti toimimaan normaalisti. Toivottavasti tästä olisi apua muillekin.

• dasdadadsasd
        Eläkemummeli kirjoitti:

Kun avasin koneeni, se ilmoitti siirtyyvänsä horrostilaan ja jäi siihen jumiin. Yritin kaikkea, mutta paljoa ei ole tehtävissä kun näppäimet eivät reagoi mitenkään. Puhdistin ilmastointiaukot pölystä - ei auttanut. Lopulta irrotin akun, puhaltelin mahdolliset pölyt pois ja laitoin takaisi. Avasin koneen ja yllätys yllätys, lähti toimimaan normaalisti. Toivottavasti tästä olisi apua muillekin.

Akun poisto joksikin aikaa tyhjensi varmaankin RAM muistin.

• Apuatarvitsijalle

Itsellä riitti että painoin sammutus nappia kauan

• Noobie

Paras! Kiitos vinkistä! :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!

Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      3540
    2. Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?

Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s
      Maailman menoa
      409
      1919
    3. Kiitos että olet

Tiedän, että sinä olet ja ajattelet minua välillä. Se tuo minulle voimaa, et tiedäkään miten paljon. Vaikka meistä ei tu
      Ikävä
      45
      930
    4. Ei sydäntään voi pettää loputtomiin

Vielä me toisemme löydetään.
      Ikävä
      60
      812
    5. Sinä siellä

Kerro vielä oliko se aitoa rakkautta ja olet päässyt eteenpäin
      Ikävä
      101
      811
    6. Eläköönhuuto veteraaneillemme!

Huomenna 6.12. valtiojohto kutsuvieraidensa kera juhlii jotain olematonta - itsenäisyyttämme, jota ei enää ole! Tuon ol
      Maailman menoa
      289
      796
    7. Sofia & Stefan

Kas kummaa, yhtäaikaa Dubaissa? Pääsikö Sofia pitkästä aikaa Dubain kotiin? 😂 Instaan muistettu laittaa kuva "vesi ton
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      793
    8. Laita tähän ketjuun jokin tunniste teistä mistä hän voisi sinut

tunnistaa. Jokin teidän kahden välillä tapahtuneesta tai mistä olette kahden kesken keskustelleet. Älkää laittako nimiä
      Ikävä
      21
      786
    9. Muistan kuinka isovanhemmat kertoivat teinipoikia VIEDYN VÄKISIN kodeistaan SOTAAN

Suomen sotien aikaan erittäin nuoria teinipoikia vietiin väkisin kodeistaan ja lähetetiin sotimaan. Meinaatteko ettei t
      Maailman menoa
      252
      756
    10. Nainen, joudutko muuttamaan pois vuokseni

Koska koko ajan olet vaarassa törmätä minuun ja se on tosi kiusallinen ja vaivaannuttava tilanne sinulle. Miten olla koh
      Ikävä
      75
      725
    Aihe