painoarvioita rv 30-32, kiitos

hui3

Sikiön painoarvio oli 1400g rv31 0 ja joudun kasvu kontrolliin 1,5viikon päästä, jotta nähdään kasvaako sikiöä tasaisesti. Siroksi tytöksi sitä on sanottu kaikissa ultrissa ja itsekkin olen pieni ja isäkään ei ole kuin 170cm pitkä, mutta kauhee huoli tästä nyt tuli!

15

10065

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmumammama

Meillä ongelma toisinpäin. Tai siis itse käyn kasvukontrollissa vauvan ison koon takia. VIimeksi mitattiin rv 30 3 ja painoa sillä hetkellä 2200g.

• hui3

No onhan tuossa kokoa jo noille viikoille, ei kivaa noinkaan päin.

Itelle tuli kauhee huoli saako vauva riittävästi ravintoa vai onko istukassa/napanuorassa jotain vikaa.. No toivotaan että on vaan olemassaan siro ja kasvaa tasasesti raskauden loppuun asti :)

• klököl

Minulla on ollut pieni sikiö koko raskausajan. Rv 22 rakenneultrassa annettiin painoarvoksi 400g ja sen jälkeen ei ole edes arvioitu enempää..
      Nyt rv 29.
      Olen kyllä huolissani, että onko vielä pieni yms..Mutta neuvolassa kätilö eikä lääkäri ole sanonut mitään suuntaan eikä toiseen.
      Viime lääkäri käynnillä lääkäri vaan vähän paineli mahaa ja se oli siinä.

• lunatar72

Painoarvio viikolla 30 2 oli 1690 g ja nyt viikolla 34 3 on 2342 g. Keskikäyrillä mennään mittojen mukaan. Vauva on kasvunsa suhteen "tehosyynissä", koska minulla on 2.tyypin diabetes. Ilmeisesti aikaisin aloitetun insuliinihoidon ansiosta tyttö ei onneksi ole tuon isompi. :)

• meillä näin

Meidän tytön painoarvio oli 32 6 neuvolakortin mukaan 1500g. Koko raskauden ajan meille puhuttiin sirosta vauvasta, mutta loppuraskaudessa joko paino nousi nopeammin tai sitten rv 30-35 painoarviot olivat täysin pielessä, sillä syntyessään tyttö oli vähän yli 4kg.

• vaaaaantäällänäin

Oi, ymmärrän huolesi paremmin kuin hyvin. Meillä vauvan painoa alettiin tarkkailla rv36 1 kun painoarvio oli 2,2kg. Seuraavalla viikolla edelleen sama arvio, 2,2kg. Sitten siitä viikon päästä 2,5kg. Huoli oli aivan kamalaa kun lääkärit höpisi vaikka mitä ja liikkeiden kanssa piti olla TARKKA, ja jos ei vauva liikkunut, olin aivan paniikissa. Pari päivää ennen kuin vauva syntyi, oli arvioitu syntymäpainoksi (jos laskettuna pvnä syntyy) 2,7kg. syntyi rv39 4 pieni, mutta arviota isompi poika. 2955g 48cm. Ja täysin terve ja istukkakin oli huippukuntoinen ja kaikki normaalisti. Vaikka miehen kans ei olla pienimmästä päästä, niin lääkäri totesi että me nyt vaan saadaan pienempiä vauvoja. Kuitenkin kun tuo loppuraskaus oli yhtä pelkoa, sairastuin lievään masennukseen synnytyksen jälkeen. Seuraavassa raskaudessa onneksi osaan suhtautua eri tavalla jos vauva on taas pieni.

Nyt tuo poikanen on 6kk ja edelleen pieni mutta terve :)

Suosittelen käymään vaikka tk psykologilla. Itse kävin silloin kun vauva oli pieni ja seuraavaksi aijon aloittaa jo raskausaikana käynnit, ettei tulisi masennusta tms.

Tsemppiä!

• hui3

No sehän se tuossa eniten alkoikin ressaamaan että liikkeiden kanssa pitää olla tarkka, onneksi niitä on nyt ollut jatkuvasti.. Ja mitä jos vauva ei saa enään riittävästi ravintoa jostain syystä tai joku on oikeesti hätänä. Ei minulle maailman loppu kolmekiloinen vauva olisi, mutta kamalaa tämä liikkeiden laskeskelu ja epätietoisuus :/ Toki arviotkin voi olla väärässä, mutta ei se tätä "mitä jos" ressiä poista.

Mutta täytyy nyt vaan odotella kontrollia ja toivoa että vaadittu 200g olisi vauvalle tullut painoa lisää.

• painoarvio pielessä

Ymmärrän huolesi, mutta koita lohduttautua ajatuksella, että ovat tosiaan painoarvioita, ei totuuksia! Meillä neuvolassa käsikopelolla sanottiin, että olisi aika hyvänkokoinen vauva tulossa, siis ennemmin tosiaan pulska kuin pieni. Terkka veikkaili jopa 4500g painoista jos menee lasketun ajan tietämille tai hiukan yli. Olen hyvin pienikokoinen ja epäselvyyttä tuli mahtuuko syntymään. Lähettivät vielä painoarvioon synnytyssairaalaan ja siellä ultrattiin. Moneen kertaan mittailivat ultralla ja aina tuli tulokseksi 2700-2800g, rv 37 4. Tuhahtelivat neuvolan ja minun huolelle isosta vauvasta ja passittivat kotiin, ei kuulemma edes käynnisteltäisi jos alkaa näyttää siltä, että menee yli lasketun ajan.

Arvaa kumpi oli lähempänä totuutta? Vauva syntyi rv 38 2 ja painoi 3900g. Onneksi mahtui kuitenkin tulemaan, vaikka imukuppia tarvittiinkin. Meni kyllä totaalisesti luotto ultran kanssa tehtäviin arvioihin. Ei nimittäin muutamassa päivässä yksikään vauva kasva yli kiloa :). Luojan kiitos lähti itsestään tulemaan ennen aikojaan, lasketun ajan tietämillä olisi ollut jo melkoinen pakkaus.

• hui3

Tänään oli uä kontrolli ja painoo oli tullut 400g lisää eli 1800g rv32 5 :) Helpotus kun tuossa kerkes jo niin pelästymään! Onneksi turhaan.

• näin meillä

Esikoisesta muistaakseni rv 31 5 oli 1700g tai 1800g :)

• mimics

up du hopp

• Kapusha

RV 30 3 on ollut painoarvio 1545g. Syntyessään RV 42 3 oli 3750g.

• tiuhti8

meillä painoarviot :

rv 26 ( 830g)
      rv 31 1 ( 1700g)
      rv 34 4 (2500g)
      ja odotettu arvio LA 3200g

• ofihdgosidhg

Mulla tais olla 30 1, painoarvio vauvalla reilu 1500g.
      Nyt on 37 3 ja painoarvio katottiin eilen niin 3,3kg

• Odotellaan..

Mulla rv 28 arvioitiin 1400g ja nyt maanantaina rv 37 oli 2800g tai 3000g. En kyllä oikeen usko noita ultra arvioita kun omasta mielestäni isompi ja sf menee keskikäyrän yläpuolella. Tää on kuitenki jo neljäs niin luotan jo omiin tuntemuksiini. Se kans ihmetyttää kun vauva on niin alhaalla ja sf mitassa tuo laskeutuminen ei näy ollenkaan...lapsivettäkin oli normi määrä..Saa nähdä minkä kokoinen sitte oikeesti on! Rakenneultran mukaan rv 40 pitäs olla 3700g suunnilleen..Edellisen paino ultralla oli rv 38 neljän kilon paikkeilla mut oli 3500g.. Että sillai..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe