E-pillereistä apua huonoon ihoon?

Olen 15-vuotias tyttö, eivätkä kuukautiseni ole vielä alkaneet ollenkaan. Voisinko silti aloittaa e-pillereiden syönnin ihonhoitoon? En kärsi aknesta, mutta t-alueelle varsinkin talviaikaan alkaa tulla paljon finnejä ja iho muuttuu todella kuivaksi. Ajattelin kysyä täältä apua ennen terkalle marssimista. Eli, onko mahdollista aloittaa pillerit parantamaan ihoa vaikkei ensimmäiset kuukautiset ole tullutkaan?
699
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Ei kait niitä voi alottaa jos mensut ei oo viä :0

Äänestä
  • Tota mietenkin, se varmaan vaikuttais ensimmäisten kuukautisten alkuun :/ Harmi, sillä oon kuullut e-pillereistä olevan apua monille, odotin jo että se voisi olla keino puhtaaseen ja hyvään ihoon... Kai pitää sitten odottaa, että kuukautiset alkavat! Jos joku on jotain eri mieltä, niin kommentteja kiitos!!! En kyllä itsekään usko, että e-pillerit voi ottaa käyttöön ennen kuukautisten alkua.

    Äänestä

Voithan myös kysyä antibioottikuuria? Tai jos sinulla on vain hyvin vähän finnejä niin erilaisia liuoksia ja voiteita kannattaa kokeilla, tehoavat lievempiin finneihin hyvin!

Äänestä
  • Kiitos kommentista :) Pitänee kokeilla apteekista jotain, markettitason kasvonpuhdistustuotteilla ei ainakaan tee yhtään mitään.. Veikkaisin, että ihoni on yleisellä tasolla vielä ihan ok, minulle tämä tuntuu vaan huonolta koska ennen ihoni on ollut suht. finnitön ja tasainen. Paitsi talviaikaan tosiaan atooppisen ihon oireet näkyvät ja nyt vielä finnien lisääntyessä alkaa häiritä tällainen naama..

    Äänestä

  • saraelena kirjoitti:

    Kiitos kommentista :) Pitänee kokeilla apteekista jotain, markettitason kasvonpuhdistustuotteilla ei ainakaan tee yhtään mitään.. Veikkaisin, että ihoni on yleisellä tasolla vielä ihan ok, minulle tämä tuntuu vaan huonolta koska ennen ihoni on ollut suht. finnitön ja tasainen. Paitsi talviaikaan tosiaan atooppisen ihon oireet näkyvät ja nyt vielä finnien lisääntyessä alkaa häiritä tällainen naama..

    Jos kk:t eivät ole vielä alkaneet sittenkään kun täytät 16 vuotta, kannattaa käydä gynellä.

    Äänestä

  • Mirreli kirjoitti:

    Jos kk:t eivät ole vielä alkaneet sittenkään kun täytät 16 vuotta, kannattaa käydä gynellä.

    Murrosikä alko mulla hieman keskivertoa myöhemmin ja täytin 15 ihan vasta, että on vielä vuosi siihen ku oon 16. Mutta niin sillon varmaan pitää toimia, uskon terveydenhoitajan myös laittavan jotai lähetettä jos tarvis. Kiitos kuitenki kommentista! :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


saraelena kirjoitti:

Olen 15-vuotias tyttö, eivätkä kuukautiseni ole vielä alkaneet ollenkaan. Voisinko silti aloittaa e-pillereiden syönnin ihonhoitoon? En kärsi aknesta, mutta t-alueelle varsinkin talviaikaan alkaa tulla paljon finnejä ja iho muuttuu todella kuivaksi. Ajattelin kysyä täältä apua ennen terkalle marssimista. Eli, onko mahdollista aloittaa pillerit parantamaan ihoa vaikkei ensimmäiset kuukautiset ole tullutkaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu