Vammaisneuvosto toimii nyt

Vammaisneuvostostolta tuli tieto,että Lieksassa on KELAn asioista etuisuuksista infotilaisuus tiistaina 22.11.2012 Karpalossa klo 13-16
ennakkoilmoittautumiset 15.11.2012 mennessä [email protected]

Tiedoksenne asiasta kiinnostuneet Lieksan seudun invalidit sihteeri MK

19

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasimestar

Män rollaattorista renkahat puhki joten en pääse.

• hämeen hitain

Jos nyt yhtään ymmärsin tekstiä niin eihän se noin voi mennä. Kelan etuuksista joku ryhmä, jolle annetaan tietoa. Se tieto täytyy tulla kelalta suoraan asiakkaalle ilman, että niitä tarvii lypsää joka asiaa erikseen.

• nuori eläkeläinen

Ai nytkö se rupesi toimimaan. 30 vuotta on toiminta pyörinyt ja nyt sitten kyseinen toiminta saadaan toimimaan.
      Viittaan aloituksen otsikkoon jossa sanotaan Vammisneuvoston toimivan nyt.

Lieksassa on toiminut 1980 -luvulta lähtien kunnallinen vammaisneuvosto.

Vammaisneuvoston jäsenistön nimittää kaupunginhallitus joka toinen vuosi.
      Siellä ei sitten ole kummonen seuranta ollut kaupunginhallituksella saatikka kyseisen neuvoston toiminnasta vastaavilla.
      Onkohan tuosta jopa maksettu jotakin " toimintaa touhunneille" 30 vuoden aikana.

• Niinpä asiasta olen todennut, että on vain ollut paperilla täytetään lain kirjain mutta sinne valitut kaupungin hallinnon edustajat loistivat poissaolollaan ja muutenkin ryhti puuttui ja asiat oli siten tilkutäkkiä todellisia esityksiä ei saatu aikaan ja siksi katsoin parhaimmaksi olla ulkopuolella ja toimia itsenäisenä kuntalaisena aloitteita tehden joita myös on toteutunut.

Toivon nyt otdella,että tuohon asiaan saadaan muutosta,että vammaisneuvosto on toimintakuntoinen,eikä vaan paperilla oleva lain tulkinta yhteistyöstä.
        Mutta missä on sitten vanhusneuvosto? Markku

• Täsmennän asiaa,
      Kelan etuisuuksista on avoin tiedotustilaisuus jonka järjestää vammaisneuvosto ja erilaisista asioista voinee kysyä jo etukäteen laittamalla kysymyksen tuohon ilmoittautumisosoitteeseen.

Todella olet oikealla jäljillä siinä suhteessa, että noin asia pitäisi olla, mutta ei se niin vain ole on henkilökohtainen mielipide myös.
      Mutta nyt ainakin on yrittämistä ja tiedon jakamista yhteisesti joilla on mahdollisuus lähteä kuuntelemaan ja kysymään asioita.
      Eli vihdoinkin sen sanon omana kantana on toimittu oikeaan suuntaan.markku

• hämeen hitain

Todellakin - jos on mahdollisuus lähteä. Nää on niin höpöhöpöjuttuja koko riihet, ettei tiedon rajaa. Kiitos kuitenkin tiedosta, mutta otan mieluummin asioista ylempiin tahoihin yhteyttä, että saataisiin parempaa muutosta etuihin, jotka kuuluvat kaikille sen piiriin kuuluville.

• 50:nä eläkkeelle

Ohan systeemi. On. Jos asinomainen, omainen, asianhoitaja tai edunvalvoja ei kykene noita etuusasioita hoitamaan niin kuka sitten. Vuosikymmeniä toiminut neuvostoko. Olisi kiva tietää mitä neuvosto on tuon ajan "harrastellut".

Tämänkin ketjualoituksen pääpointti on ja tarkoitus tiedetty tuossa. Jonka jokainen lukutaitoinen tajuaa. Kilven kiillotusta. " Lieksan seudun invalidit sihteeri MK "

• Pääpointi on todella ja ainoastaan tuo koulutustapahtuma joka on avoin.
        Neuvoston tehtävät on luottavissa lainsäädännöstä mutta mielestäni Lieksassa tuo tulkinta on vain paperilla niinkuin totesin.sinne valitut virkahenkilöt loistivat poissaolollaan aikanaan.

Mitä tulee kilven kiillotukseen niin nyt ainakin myöhässä vaaleista henkilökohtaisesti.
        Kuitenkin nyt on sitten toisaalla noilla virkamiehilla aika kiillottaa sitä kilpeä, että asiallista tietoa jaetaan kuntalaisille ,ettei ole sitten noita valituspinoja siitä oli aikanaan tarkoitukseni kun sanoin mitä sanoin."työ pitää tehdä niin,ettei valituksia tule" juuri tiedottaminen oli tarkoituksena todeta ja sen myös totesin mutta lehti vaan nappasi sanan kuin piru raamatusta. markku

• täys tusinako !"!!!
        markkukorpinen kirjoitti:

Pääpointi on todella ja ainoastaan tuo koulutustapahtuma joka on avoin.
        Neuvoston tehtävät on luottavissa lainsäädännöstä mutta mielestäni Lieksassa tuo tulkinta on vain paperilla niinkuin totesin.sinne valitut virkahenkilöt loistivat poissaolollaan aikanaan.

Mitä tulee kilven kiillotukseen niin nyt ainakin myöhässä vaaleista henkilökohtaisesti.
        Kuitenkin nyt on sitten toisaalla noilla virkamiehilla aika kiillottaa sitä kilpeä, että asiallista tietoa jaetaan kuntalaisille ,ettei ole sitten noita valituspinoja siitä oli aikanaan tarkoitukseni kun sanoin mitä sanoin."työ pitää tehdä niin,ettei valituksia tule" juuri tiedottaminen oli tarkoituksena todeta ja sen myös totesin mutta lehti vaan nappasi sanan kuin piru raamatusta. markku

Vähän jälkijunassa oot. Perustamis aikaanhan sie oot itte istunut valtuutettuna hoitamassa kuntalaisten asioita. Oisit silloin ärissyt "virkamiehille" etkä nyt puskista huutelis ja niitä haukkuisi päivätöinäs.

• täys tusinako !"!!! kirjoitti:

Vähän jälkijunassa oot. Perustamis aikaanhan sie oot itte istunut valtuutettuna hoitamassa kuntalaisten asioita. Oisit silloin ärissyt "virkamiehille" etkä nyt puskista huutelis ja niitä haukkuisi päivätöinäs.

Jälleen keskustelu meni henkilööni pysytään asiassa.

Kelan koulutus on siis kyseessä 22.11. 2012 Karpalossa

Minä en ole ole mielestäni ÄRISSYT mutta olen asioista keskustellut eri toimielimissä ja ollut varsin yhteistyökykyinen.mutta myös itsepäinen ja uskallan laittaa eriävän mielipiteen, kuten nyt varhaiskasvatus ja koululautakunnassa viimeiseksi.joka ei kokonaisuutta ajatellen ole kuin yksi asia muiden joukossa
        Puskista en ole siten huudellut ja täälläkin toimin nimelläni ja haukkuminen on aivan eri asia kuin toiminnan arviointi.
        Mutta todella nyt pitäisi uusien tuulien puhaltaa siten, että tehtäviin valitut virkahenkilöt toimisivat siten kuin on tarkoitus, siitäkö nyt sitten kenkä puristaa. on hyvä,että täällä olen saanut aikanaan vipinää ja jatkan varmaan toimintaani eri tavoin markku

• nuori eläkeläinen

Minä en ole ole mielestäni ÄRISSYT mutta olen asioista keskustellut eri toimielimissä ja ollut varsin yhteistyökykyinen.mutta myös itsepäinen ja uskallan laittaa eriävän mielipiteen, kuten nyt varhaiskasvatus ja koululautakunnassa viimeiseksi.joka ei kokonaisuutta ajatellen ole kuin yksi asia muiden joukossa
        Puskista en ole siten huudellut ja täälläkin toimin nimelläni ja haukkuminen on aivan eri asia kuin toiminnan arviointi.
        Mutta todella nyt pitäisi uusien tuulien puhaltaa siten, että tehtäviin valitut virkahenkilöt toimisivat siten kuin on tarkoitus, siitäkö nyt sitten kenkä puristaa. on hyvä,että täällä olen saanut aikanaan vipinää ja jatkan varmaan toimintaani eri tavoin markku

Tuohon ei tullut selkoa että nytkö se rupesi toimimaan. 30 vuotta on toiminta pyörinyt ja nyt sitten kyseinen toiminta saadaan toimimaan.

Eli Korpisen mielestä hommat kulkee heti , kun hän on sihteerinä ja sihteerin ominaisuudessa alkaa paukuttaa tekstiä suoli 24. Niinkös.

ja toisaalta voisitkos jo jättää tuon kuluneen fraasin pois," täälläkin toimin nimelläni"
        Ja edelleen toisaalta, kirjoitusasussasi hyvin useasti ilmenneisiin virheisiin voinee puuttua kysymyksen muodossa sekä edelleen vastakkainen mielipide ei sattumoisin ole haukkumista. Ilmeisimmin koet vain kaiken, joka ei ole samanmyötåinen haukkumisena. Varsin valitettavaa, mutta sehän on oma päänsärky.

• xl kuppi

Markku Markku. Tämä taitaa ollakkin ainokainen paikka jossa vielä saat vipinää itseesi. vt. kirjoitusmääriisi jotka ovat uskomattomat lipo 70 000. Hyvä, jatka vaan tällä palstalla kirjoitellen milloin mitäkin ja milläkin nikellä.
        Tsemppiä ja tsemppiä.

• nuori eläkeläinen kirjoitti:

Tuohon ei tullut selkoa että nytkö se rupesi toimimaan. 30 vuotta on toiminta pyörinyt ja nyt sitten kyseinen toiminta saadaan toimimaan.

Eli Korpisen mielestä hommat kulkee heti , kun hän on sihteerinä ja sihteerin ominaisuudessa alkaa paukuttaa tekstiä suoli 24. Niinkös.

ja toisaalta voisitkos jo jättää tuon kuluneen fraasin pois," täälläkin toimin nimelläni"
        Ja edelleen toisaalta, kirjoitusasussasi hyvin useasti ilmenneisiin virheisiin voinee puuttua kysymyksen muodossa sekä edelleen vastakkainen mielipide ei sattumoisin ole haukkumista. Ilmeisimmin koet vain kaiken, joka ei ole samanmyötåinen haukkumisena. Varsin valitettavaa, mutta sehän on oma päänsärky.

Mitänn aloitteita ja esityksiä en ole nähnyt joten se siitä,eli homma vain paperilla ollut lain kirjaimen täyttäminen. tämä henkilökohtaisesti todettuna kuten totesin hyvin usein ja jatkuvasti virkanenkilöt eivät käyneet kokouksissa. käykö nyt?

Minä olen tuonut nyt tietoon, että tuollainen tilaisuus on nyt tulevaisuudessa.Kyllä hommat ovat kulkeneet eri tapahtumissa ja yhdistyksissä joissa olen toiminut ja kokouksissa puheenjohtajana siinä ei nynnitä eikä hypistellä mekkoja eikä supatella joutavaa jos kokous venyy niin se on paskan jauhantaa lopuksi se on selvä asia.

Mikään kulunut asia ei ole se että toimin nyt nimelläni.

Jos olet itse vammainen ja näet huonosti, niin koitahan kirjoittaa yhdellä silmällä.

Mitään asiallista ei ole vammaisten asiaa ajatellen sinun kirjoituksesi vaan todella vaan tuota tyypillistä nälvimistä kohtaani se on selvä asia.

• xl kuppi kirjoitti:

Markku Markku. Tämä taitaa ollakkin ainokainen paikka jossa vielä saat vipinää itseesi. vt. kirjoitusmääriisi jotka ovat uskomattomat lipo 70 000. Hyvä, jatka vaan tällä palstalla kirjoitellen milloin mitäkin ja milläkin nikellä.
        Tsemppiä ja tsemppiä.

Vai pitäisi sitä meikeläisen jatkuvasti tehdä vispilänkauppaa? Minulla on sentään vielä eri toimintaa elämässä tänäänkin monistamista kuorolle ja jouluohjelman rungon rakentaminen ja omat ja kuoron harjoitukset ja elämäntoverin kuunteleminen ja jopa haudoilla käynti, senkin jälkeen kun olen omaisia menettänyt lasteni synnyttäjän niin sokeri on sulanut suussa ja senköhän vuoksi olen tullut itsessäni imeläksi joten sokeria ei tule käytettyä.
        Sinulla näyttää olevan harhoja tuosta nimimerkeistä ja aikanaan kun olin harjoittelemassa hoitotyötä vanhenpi hoitaja totesi "ei pidä lähteä harhoihin mukaan"

Mutta asiaan noista KELAN etuisuuksista on kyse, aikanaan kyllä en ole kovin heitä kehunut ja ei ole todella tarvinnutkaan sen verran sain asiasta mainittua kolilla jotta pääjöhtajalle tuli kiire tilaisuudesta. jotta sellaasta markku osaa sanua.

• sepeliä hiekkalaatik

70 - 80-luvulla toiminta oli terhakkaa. Joka keskiviikko kokoonnuttiin ( karattiin) Vonkamieheen maailmaa parantamaan aina siihen saakka, kunnes hoitsut meidät löysi sieltä.
      Vonkamies takaisin ja sähkölukot pois ovista.

• hämeen hitain

Voi kiesus sentään, että sai kunnon naurut. Hyvä, että sulla sepeliä hiekkalaatikossa huumorin kukka jne :)

• Sain vammaisneuvoston kokoonpanon tiedokseni.

1. Toivon nyt vammaisneuvostolta kannanottoa miten editätte vammaisten oikeuksia esin osallistumisiin siten,että vihdoin pääsisi seuraamaan esim päätöksentekoa kaupungintalolle.
      2. Miten otatte kantaa siihen, että myös vammaisten osallistumista tuettaisiin eri harrasteissa mitä jopa perustuslaki edellyttää,Mitä olette tehneet asian hyväksi.
      3. saaneet antaa lausuntoa Lieksan rakennuskulttuuriin, eli otetaanko siinä huomioon eri vammaisryhmät.
      4. Oletteko miten pitäneet yhteyttä yrittäjiin,että vammaisten asiat tulisi huomioida esim esteettömyyden osalta.
      5. Kysyn myöskin sitä miksi vammaisneuvostossa ei ole Mielenterveysyhdistyksen edustusta koska juuri tuo ryhmä on hyvinkin suuri Lieksassa ja miten myös terveys ja sosiaalitoimi suhtautuu näihin henkilöihin ja edistää näiden ihmisten hyvinvointia palvelujen osalta ja eri tukitoimenpitein ihmisarvoiseen elämään.
      Pyydän kannanottoanne julkisesti markku korpinen useiden yhdistysten jäsen

• hämeen hitain

Koko vammaispalvelulaki pitäisi päivittää ja siihen ei lieksan resussit riitä.

• Katohan miten vastataan lautakuntien osalta kysymykseeni.
      Eli yleensä kaikkiin esitettyihin kysymyksiin tulisi vastata ja päätös tulisi perustella.
      Nyt puhutaan ikäihmisten tukemisista esim Karpalossa mutta kokonaan unohdetaan se, että kuka ja ketkä yksilöt tuotaa niitä palveluja ja mitä se vaatii siltä yksityiselta toimijalta ja millaista tukea edes henkisesti kaupunki antaa.
      Meillä on eri saroilla myös varttuneita yksilöitä esim musiikissa ja ja kädentaidoissa mutta vain tiettyjä henkilöitä tuetaan vuodesta toiseen ja kun ajattelee, että urheilussa menestyneet palkitaan niin kysynpähän vaan miten huomioidaan edustajamme jotka yksilöina ovat menestyneet koko valtakunnallisesti esim laulussa sekä kädentaidoissa siksi nostan asian esille.
      Mielestäni tässäkin asiassa eri järjestöt voisivat olla aktiivisempia jäsenistöä kohtaan koska heitä tuetaan eri tavoin eri kautta markku

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      6221
    2. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      18
      3436
    3. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      518
      2753
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      32
      1901
    5. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      58
      1843
    6. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      26
      1485
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      31
      1401
    8. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1249
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      7
      1231
    10. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      11
      1073
    Aihe