Pekka Kainia SRK;N linjoilla, salailussa.

Kalevassa oli sivulla 2 pitkähkö juttu Tapio Nykäsen tutkimuksesta joka johti väitökseen SRK;n poliittisesta ohjauksesta äänestäjilleen.
Tunnistin siinä sen jopa pakotuksen KePuun sekä Kokoomukseen, omiin ihmisiin.
Hän mainitsi, että painostus on pienentynyt, mutta on olemassa.
Potin otti haastateltava tuore valtuutettu Kiimingistä, Pekka Kainia, jonka työpaikka on SRK.
Hänen lausunto; Itse EN OLE TÖRMÄNNYN MINKÄÄNLAISEEN OHJAUKSEEN, tai edes minkäänlaiseen jonkin puoleen suosimiseen.
Käsittämätöntä, mutta leimallista lestadiolaisuutta, eli VALETTA. Ei muille, liikkeen ulkopuolella tarvitse puhua totta.
Parhaiten olen tähän törmännyt juuri VL politiikoissa, sekä puhujissa ja johdossa.
Ovatko he ”oikein uskomassa” eläessään valheessa.
Kes.

67

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cdcdcdcd

"EN OLE TÖRMÄNNYN MINKÄÄNLAISEEN OHJAUKSEEN" -väite on naurettava. Jokainen voi itse tarkistaa vaalien alla julkaistuista SRK:n lehdistä, mikä on totuus. Esimerkiksi Siionin Lähetyslehdessä (ja SRK:n WWW-sivuilla) muistutettiin viime eduskuntavaalien alla, että vasemmistoa ja "repivää politiikkaa" harjoittavia puolueita ei saa äänestää. Sen sijaan äänet piti antaa "Jumalan tahtoa" toteuttaville poliitikoille.

• Hemesti

Vasemmistolla ei ole Luojaa eikä LUnastajaa, vaan kansa kaikkivaltias. Tulokset nähty Itänaapurissa. On myös repivää ja yhteistyötä hajottavia puolueita, johon repivyyteen ei voi lähteä mukaan. Demokratian ja yhteistyön kautta vain rakennetaan. Silti jokainen valitsee poliittisen kantansa itse. Omantuntonsa mukaan.

• oulunsalon veli

Voi olla, en tunne, mutta ei sinulle kieroudessa pärjää edes konmunistit ;)

• oulunsalon veli.
        Hemesti kirjoitti:

Vasemmistolla ei ole Luojaa eikä LUnastajaa, vaan kansa kaikkivaltias. Tulokset nähty Itänaapurissa. On myös repivää ja yhteistyötä hajottavia puolueita, johon repivyyteen ei voi lähteä mukaan. Demokratian ja yhteistyön kautta vain rakennetaan. Silti jokainen valitsee poliittisen kantansa itse. Omantuntonsa mukaan.

Kyllä Paavo Lipponen ja Maino Koivisto ovat demareinakin ihan Jumalaan uskovia ihmisiä. Eli nyt sulla ampuu metsään. Venäjän konmunisteillakin on ortotoksi kirkkonsa.

• Hemesti
        oulunsalon veli. kirjoitti:

Kyllä Paavo Lipponen ja Maino Koivisto ovat demareinakin ihan Jumalaan uskovia ihmisiä. Eli nyt sulla ampuu metsään. Venäjän konmunisteillakin on ortotoksi kirkkonsa.

Ihan varmasti ! Sielunvihollinenkin uskoo Jumalan olemassaoloon ja vapisee.

• etsivä-xx
        Hemesti kirjoitti:

Hemesti. Puolueilla ei ole Luojaa eikä Lunastajaa ei millään niistä. Lue Raamattua ja luterilaista oppia vanhurskauttamisesta. Missä siellä sanotaan vanhurkaudesta jotakin muuta kuin että se yhden yksittäisen ihmisen pyhittämistä Jumalalle kelpaavaksi. Lue sitten vielä luterilaista regimenttioppia.

En ole äänestysohjeita saanut, enkä tule saamaankaan.

Suomen pikkukunnissa ei ihmisillä toteudu vaalisalaisuus ylipäättään joten ihan kannatettava ajatus että kuntia niputetaan isommiksi ja äänestysalueet pitäsi saada väestöpohjaltaan isommiksi. Ennakkoäänestyksen kasvu takaa sen että ääntenlaskenta ehditään silloinkin suorittaa.

• j-o-u-l-u
        Hemesti kirjoitti:

Oikein sinä sanot Hemesti.

• etsivä-xx
        Hemesti kirjoitti:

Kysytäänpä näin päin sitten:

Entä, jos kristityllä onkin punainen sydän?

Entä jos kokoomus harjoittaa repivää politiikkaa.
        Entä jos keskustapuolue harjoittaa repivää politiikkaa.
        Entä jos kristillinen puolue harjoittaa repivää politiikkaa.
        Jne.

On nimittäin niin, että polittiikka on nimenomaan erilaisten painotusten mukaisesti asioiden ajamista. Ei meillä demokratiaa muutoin olisikaan.
        Yksipuoluejärjestelmääkö meidän Hemesti kaipaa? On vähän ilkeää sanoa, että ehkä peräpohjolan pikkukunnassa on vain se yksi puolue. Täällä etelän suurissa kaupungeissa eletään oikeaa demokratiaa monipuoluejärjestelmässä.

Tämä nyt on sitten kärijistys ja pieni "ilkeily", kun Hemesti tämän demokratian "eriseuran" repivyyden nosti esiin.

• etsivä-xx

Sattuisko sulla olemaan muistissa missä numerossa tämä juttu olis jos saattuisin pistäytymään kirjastossa "penkomassa" jos niin vanhoja vielö on. Faktat toki kiinnostavat.

• jumaliskylä.
        etsivä-xx kirjoitti:

Kysytäänpä näin päin sitten:

Entä, jos kristityllä onkin punainen sydän?

Entä jos kokoomus harjoittaa repivää politiikkaa.
        Entä jos keskustapuolue harjoittaa repivää politiikkaa.
        Entä jos kristillinen puolue harjoittaa repivää politiikkaa.
        Jne.

On nimittäin niin, että polittiikka on nimenomaan erilaisten painotusten mukaisesti asioiden ajamista. Ei meillä demokratiaa muutoin olisikaan.
        Yksipuoluejärjestelmääkö meidän Hemesti kaipaa? On vähän ilkeää sanoa, että ehkä peräpohjolan pikkukunnassa on vain se yksi puolue. Täällä etelän suurissa kaupungeissa eletään oikeaa demokratiaa monipuoluejärjestelmässä.

Tämä nyt on sitten kärijistys ja pieni "ilkeily", kun Hemesti tämän demokratian "eriseuran" repivyyden nosti esiin.

Väitän että Suomen Historian rikollisin puolue on Kepu. Kepu pettää aina! Toki maanpetturi kommunistit ovat samalla viivalla .

Toki kepussakin on hyviä politikkoja ollut esim. Kekkonen ja lestadiolaiset poliitikot myös olleet rehellisiä, mutta puolue siis roistoja ketkuja täynnä. Onneksi Sipilä tuo uudet tuulet....

• 35521?
        etsivä-xx kirjoitti:

Sattuisko sulla olemaan muistissa missä numerossa tämä juttu olis jos saattuisin pistäytymään kirjastossa "penkomassa" jos niin vanhoja vielö on. Faktat toki kiinnostavat.

Eikö lie tän päivän Kaleva, niin ymmärsin. Netistäkin voi lukea kun maksaa muutaman lantin...

• etsivä-xx
        35521? kirjoitti:

Eikö lie tän päivän Kaleva, niin ymmärsin. Netistäkin voi lukea kun maksaa muutaman lantin...

Entä se siionin lähetyslehti? mikä numero

• cdcdcdcd
        etsivä-xx kirjoitti:

Entä se siionin lähetyslehti? mikä numero

Siionin Lähetyslehden numero, joka on ollut tuorein julkaistu tammikuun 20. päivään mennessä. Juttu on sivuilla 8-9. Vastaavansisältöinen juttu oli vähän myöhemmin myös SRK:n www-sivuilla, mutta se on sieltä poistettu.

• cdcdcdcd
        cdcdcdcd kirjoitti:

Siionin Lähetyslehden numero, joka on ollut tuorein julkaistu tammikuun 20. päivään mennessä. Juttu on sivuilla 8-9. Vastaavansisältöinen juttu oli vähän myöhemmin myös SRK:n www-sivuilla, mutta se on sieltä poistettu.

Siis tammikuussa 2011, ennen eduskuntavaaleja.

• Tämä niille yhteistä
        Hemesti kirjoitti:

Juu, ja molemmat ovat mielikuvitusystäviä - sekä " jumala" että "sielunvihollinen".

• minä, minä,minä.....

Kesitas.
      Opettelehan ensin tunnistamaan oikea henkilö nimeltä , ennen kuin suu vaahdossa alat täällä vouhkaamaan ( taas.......) syyttäen milloin mistäkin.
      SRK:n palveluksessa ei ole ketään , jonka nimi olisi Pekka Kainia.
      Sen sijaan on kyllä henkilö , joka muistuttaa nimeltään tuota.
      Haukut nyt aivan väärää ihmistä, mutta, rapatessahan roiskuu, vai mitä Kesitas?

Syytät muita räväkästi valehtelijoiksi ja mitä itse teet ??

Oletko täysin sokea itseäsi kohtaan ?
      Löytyykö omastatunnostasi enää pehmeää kohtaa lainkaan , vai oletko jo täysin paatunut , kovettunut narsistisen ajattelun myötä ?

• Olen todella pahoillani.
        Painovirhe paholainen, YKSI KIRJAIN, joka sai sinut suunniltaan.
        Etkö todella tunnistanut Häntä Kainuaksi?
        Ei kaikille ole päättelykylä kovinkaan paljon, joten kokeile nyt, ennekuin vouhkaat.
        Kysymys oli kirjoitusvirheestä ( 1 kirjain) ei asia virheestä.
        Tunnistatko tuon oikean, jos ”haukuin” väärää. Pane Hänet nyt tuleen.
        >>Syytät muita räväkästi valehtelijoiksi ja mitä itse teet ??** Syytän siitä juuri Pekka Kainuaa. Tajuatko?
        Kerro missä MINÄ OLEN VALEHDELLUT?
        Siitä olen iloinen, ettet haukkunut minua mihinkään perustuen?
        Siunauksella
        Kes.

• Etkö voi vastata kysymykseen, vaan tinkaa jotain omasta päästäsi?

Tuosta omasta tunnostasi. Puhujien mukaan se on lakolla, ei sinulla.
        Kuuluuko helluntailaisuus palastalle?

• kuvaava tarina

Pessi ja Illusia

Tarina

Illusia on pieni keijutyttö. Illusian nimen pitäisi olla hänen isänsä lailla Illusioni, mutta hän jäi kovin pieneksi, joten hänen nimeään piti lyhentää. Samoin kävi Pessi-peikolle, jonka isän nimi on Pessimisti. Pessi hämmästyy kovasti, kun kaunis keiju yllättäen ilmestyy hänen kotimetsäänsä. Illusia on karannut salaa kotoaan sateenkaaren päältä tutkimaan alla olevaa maailmaa.

Pessi esittelee Illusialle metsän kukkia ja eläimiä. Elämä maan päällä ei olekaan ihan sellaista kuin Illusioni on tyttärelleen kertonut. Vaikka karvainen, helposti huolestuva Pessi ja siivekäs, huoleton Illusia ovat monilla tavoin toistensa vastakohtia, he ystävystyvät. Illusia on innoissaan kaikista maan päällä näkemistään asioista, joista hänen kodissaan ei tiedetä mitään. Illusia ei myöskään tiedä, että alhaalla maailmassa koittaa ilta ja yö. Auringon laskiessa sateenkaari katoaa näkyvistä, eikä Illusia enää löydä tietä kotiinsa. On jäätävä odottamaan seuraavaa päivää. Kukaan ei vain voinut ennustaa, että kesästä tulisi todella kuiva, eikä sateenkaarta ilmestyisi näkyviin. Viimeisetkin haaveet kotiinpaluusta karisevat, kun Ristilukki puree salaa eräänä yönä Illusian siivet poikki.

Kesä kuluu ja huolena on tuleva talvi. Peikoille kasvaa paksu turkki ja ne nukkuvat talviunta, mutta kuinka alaston keiju selviää pakkasessa? Metsän eläimiltä onneksi saadaan apua. Biisami kaivaa Pessille ja Illusialle turvallisen ja lämpimän pesäkolon ja peltohiiri neuvoo ruokavaraston kokoamisessa. Aluetta ravistelee ihmisten sota, mutta metsän asukkaat eivät siitä juuri mitään ymmärrä. Talvestakin selvitään ja keväällä syntyy pieni prinsessa. Keijun ja peikon lapsi on karvaton ja siivetön, uusi ihminen.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pessi_ja_Illusia

• 12+66
        Kesitas kirjoitti:

Etkö voi vastata kysymykseen, vaan tinkaa jotain omasta päästäsi?

Kyllä, pesu kuuluu joka paikkaan. Varsinkin alapesu.

• haisoo
        12+66 kirjoitti:

Kyllä, pesu kuuluu joka paikkaan. Varsinkin alapesu.

Sullako pesemättä

• Ihmttelen tässä..
        Kesitas kirjoitti:

Etkö voi vastata kysymykseen, vaan tinkaa jotain omasta päästäsi?

Kesitas on ottanut sydämen asiakseen panetella vanhoillislestadiolaisia. Etkö jo ala toistamaan itseäsi?

• Ihmttelen tässä.. kirjoitti:

Kesitas on ottanut sydämen asiakseen panetella vanhoillislestadiolaisia. Etkö jo ala toistamaan itseäsi?

En panetetella, vaan ohjata pois valheesta ja synnistä.

Kuten Kainua valhteli. Se on valheen synti, vl puhujan mukaankin.

Kes.

• 7+5
        Kesitas kirjoitti:

En panetetella, vaan ohjata pois valheesta ja synnistä.

Kuten Kainua valhteli. Se on valheen synti, vl puhujan mukaankin.

Kes.

Ei hän ole valehtelullu. Pane paikka. Pae heti paikka väieesi tueksi,!!!!

Kes

• 12+ 15
        7+5 kirjoitti:

Ei hän ole valehtelullu. Pane paikka. Pae heti paikka väieesi tueksi,!!!!

Kes

Räkänokka taas.

Eikö teill lestoilla ole mitään asiaa, johon voitte vastata?

• Pekka Kainua
    • kansa on puhunut

Jes, Pekka sai mahtavasti ääniä:
      -Pekka Kainua uusi 873- ( ääntä)

Kaikki ei ole samaa miletä Kesitaksen kanssa,
      nuo lähes 900 ovat varmaankin jotenkin heikolla ymmäryksellä matkassa ,kun antoivat Pekalle äänensä ,kannatuksensa.

Onnittelut Pekalle !

• Hemesti

Kansa on puhunut ! Pulinat pois !

• Missä arvostelen Kainuaa äänestäneitä?

Pysy asiassa.

Arvosteluni kohdistuu Kainuan valehteluun.

• katsastaja .,

Jussi oli pettynyt omaan äänimäärään vaikka valtuustoon pääsikin. joutuu vielä tekemään yhteistyötä kepulaisten ja vielä vanhoillislestadiolaisten kanssa. olet sinä ihmemies kun levität tuollaista sontaa asiasta kuin asiasta. Tottakai jokainen äänestää sitä jonka arvot ja ajatukset ovat lähinnä itseään. niinhän sinäkin teet eli itseäsi äänestit

• Väitätkö ettei Kainua valhdellut sanoessaan - etten eole koskaan kuullut.
        Se ona asia, mistä vasin.

• kempelainen,
        Kesitas kirjoitti:

Väitätkö ettei Kainua valhdellut sanoessaan - etten eole koskaan kuullut.
        Se ona asia, mistä vasin.

Se ona asia, mistä vasin

En ymmärtänyt mitä yritit kirjoittaa, kirjoituksesi hieman "sammaltaa".

• reps :D
        kempelainen, kirjoitti:

Se ona asia, mistä vasin

;) he he :D

• kempelainen, kirjoitti:

Se ona asia, mistä vasin

Tiedän, että sinulla on vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä.
        Kuultu on vielä heikommalla.
        Joten asia ei koske sinua, on lukutaitoisille.

Tuo ihmetyttää, kun tulet vastaan, luikit piiloon, miksi?

Kes.

• Kokoomuksen kannattaja.
        Kesitas kirjoitti:

Kes.

Kysyitkö jotakin, en saa selvää tekstistäsi?

Oletko persu? Mikset vastaa?

• Kokoomuksen kannattaja. kirjoitti:

Kysyitkö jotakin, en saa selvää tekstistäsi?

Oletko persu? Mikset vastaa?

Jos sinä et saa selvää, se ei ole minun, vaan sinun vika ja tyhmyys.

Onko persu sinulle VL aiheita?

• Perussuomalaisten
        Kesitas kirjoitti:

Jos sinä et saa selvää, se ei ole minun, vaan sinun vika ja tyhmyys.

Onko persu sinulle VL aiheita?

Sairaan logiikkasi mukaan on mahdoton keskustella mistään, jod vetoat aina ettei kuulu aiheeseen. Kun teet avaukseen poliitikosta niin sinun täytyy hyväksyä se että vastaus voi sisältää myös naurettaviakin politikkinimiä, kuten esim. sinä :-D:-D:-D

• Perussuomalaisten kirjoitti:

Sairaan logiikkasi mukaan on mahdoton keskustella mistään, jod vetoat aina ettei kuulu aiheeseen. Kun teet avaukseen poliitikosta niin sinun täytyy hyväksyä se että vastaus voi sisältää myös naurettaviakin politikkinimiä, kuten esim. sinä :-D:-D:-D

Minun logiikasta ei ole kiinni, vaan palstan säännöistä.
        Kuulut siihen Vl valahtelijoiden jengiin, joten mainitse tueksesi jotain, josta olen luistanut.
        Itse et ole pystynyt vastaaman yhtenään kysymykseeni, joten kuka tässä luistaa?
        Vastaa vaikka siihen, onko Vanhoillislestadiolaispalsta Suomi 24 aihepiirissä perussuomalaisuus. Uskon että et vastaa.
        Toinen, siihen kuuluu vahdillislestadiolaisuus sekä siinä elävät, opita ja politiikka.
        Tiedän, että se on maisemasi sairasta, mm valahtelun ja pedofilian osalta.
        Toinen kysymys, mitä minulla on tekemistä tuon poliitikon kanssa muuta kun paheksua hänen valheitaan.
        Kes

• heheee...heeee
        Kesitas kirjoitti:

Minun logiikasta ei ole kiinni, vaan palstan säännöistä.
        Kuulut siihen Vl valahtelijoiden jengiin, joten mainitse tueksesi jotain, josta olen luistanut.
        Itse et ole pystynyt vastaaman yhtenään kysymykseeni, joten kuka tässä luistaa?
        Vastaa vaikka siihen, onko Vanhoillislestadiolaispalsta Suomi 24 aihepiirissä perussuomalaisuus. Uskon että et vastaa.
        Toinen, siihen kuuluu vahdillislestadiolaisuus sekä siinä elävät, opita ja politiikka.
        Tiedän, että se on maisemasi sairasta, mm valahtelun ja pedofilian osalta.
        Toinen kysymys, mitä minulla on tekemistä tuon poliitikon kanssa muuta kun paheksua hänen valheitaan.
        Kes

Koitapoa hihhuli nyt rauhoittua. Eikö sinun tasoiselle Ramatuiten tuntijoille ole muuta paikkaa, kuin täällä sinälläään vertaisesi joukoissa. Toisillenne wiťťuilette vaan, muutama pahanen vajakki.
        Aatteleppa ite, jos Sipilä tai Kainua vänkäisivät täällä teidän kolmen neljän vajakin kanssa palstan aiheesta :D:D:D:D:D

• Jussi kempeleestä
        Kesitas kirjoitti:

Kes.

Kyllä ihmiset ymmärtävät kirjoitettua tekstiä, mutta ei tuollaista jossa on niin paljon kirjoitusvirheitä. Ymmärrän että sinulla on luki- ja kirjoitushäiriö, käytä silloin vaikka wordia oikolukemaan tekstiä. Tiedän että olet näin tehnytkin myös edellisen nimimerkkisi KEMPELAINEN aikoihin. Huomaa milloin olet kirjoittanut ilman oikoluentaa

• heheee...heeee kirjoitti:

Koitapoa hihhuli nyt rauhoittua. Eikö sinun tasoiselle Ramatuiten tuntijoille ole muuta paikkaa, kuin täällä sinälläään vertaisesi joukoissa. Toisillenne wiťťuilette vaan, muutama pahanen vajakki.
        Aatteleppa ite, jos Sipilä tai Kainua vänkäisivät täällä teidän kolmen neljän vajakin kanssa palstan aiheesta :D:D:D:D:D

Tuo hihhuli sana on muuten tullut lestadiolaisuudesta.

-60 luvulla ylistyksestä, sekä telttakeppeihin kiipeilystä.
        Hoitomiehet hoitivat ”hihhulinne” helev..ttiin, joten jäitkö sinä jotenkin henkiin.

Hihhuli sana on VL perinnesana omista karsimaatikoista.

Tiedätkö, onko Kainua hihhulinne?

Ihmettelen, ettet tiennyt, vaikka tiedät kaiken muun.

• hih hih hih
        Kesitas kirjoitti:

Tuo hihhuli sana on muuten tullut lestadiolaisuudesta.

-60 luvulla ylistyksestä, sekä telttakeppeihin kiipeilystä.
        Hoitomiehet hoitivat ”hihhulinne” helev..ttiin, joten jäitkö sinä jotenkin henkiin.

Hihhuli sana on VL perinnesana omista karsimaatikoista.

Tiedätkö, onko Kainua hihhulinne?

Ihmettelen, ettet tiennyt, vaikka tiedät kaiken muun.

Kyse ei ollut ilmeisestikään sanasta, vaan Sinusta. Minustakin sinä vaikutat hihhulilta. Ja monelta muulta. Ilmeisesti olet päässyt johonkin valtuustoonkin. Hihhuli hihhulin tuntee, sanotaan.

• hih hih hih kirjoitti:

Kyse ei ollut ilmeisestikään sanasta, vaan Sinusta. Minustakin sinä vaikutat hihhulilta. Ja monelta muulta. Ilmeisesti olet päässyt johonkin valtuustoonkin. Hihhuli hihhulin tuntee, sanotaan.

Oletko tavannut minut, kun olet vakuuttunut?

• eijeijeii....
        Kesitas kirjoitti:

Oletko tavannut minut, kun olet vakuuttunut?

En. En myöskään kertonut olevani vakuuttunut, vaan mututuntumalla... Olen lukenut kyllä kommenttejasi. Olet tehnyt vaikutuksen, en epäile ettetkö olisi hihhuli. Raamatuita ulkoa opetellut superhihhuli. Tämä ei tarkoita sitä ettet voisi olla onnellinen. Sitä kieltämättä olet, onnellinen hihhuli. :|

• eijeijeii.... kirjoitti:

En. En myöskään kertonut olevani vakuuttunut, vaan mututuntumalla... Olen lukenut kyllä kommenttejasi. Olet tehnyt vaikutuksen, en epäile ettetkö olisi hihhuli. Raamatuita ulkoa opetellut superhihhuli. Tämä ei tarkoita sitä ettet voisi olla onnellinen. Sitä kieltämättä olet, onnellinen hihhuli. :|

Vaikuta fiksulta.

Mainitseko jonkin, vaikka 3 seikkaa, jossa mielipiteeni poikkeaa kirjasta ja mikä on siihen kirjasi näkemys.

Odottaen?

Kes.

• y y y yxsi riittää
        Kesitas kirjoitti:

Vaikuta fiksulta.

Mainitseko jonkin, vaikka 3 seikkaa, jossa mielipiteeni poikkeaa kirjasta ja mikä on siihen kirjasi näkemys.

Odottaen?

Kes.

Olkoon menneeksi saat kaksi esimerkkiä.

1. Et osaa panna paikka. Paikka Raamatuista. Se on puute. Pane heti paikka jos haluat että mielipide ei poikea.

2. Olet hihkuileva hihulo. Tuohon ei löydy Ramatuistasi paikkaa.

Col

• yyy....
        Jussi kempeleestä kirjoitti:

Kyllä ihmiset ymmärtävät kirjoitettua tekstiä, mutta ei tuollaista jossa on niin paljon kirjoitusvirheitä. Ymmärrän että sinulla on luki- ja kirjoitushäiriö, käytä silloin vaikka wordia oikolukemaan tekstiä. Tiedän että olet näin tehnytkin myös edellisen nimimerkkisi KEMPELAINEN aikoihin. Huomaa milloin olet kirjoittanut ilman oikoluentaa

Oliko, pane paikka Raamatusta

• y y y yxsi riittää kirjoitti:

Olkoon menneeksi saat kaksi esimerkkiä.

1. Et osaa panna paikka. Paikka Raamatuista. Se on puute. Pane heti paikka jos haluat että mielipide ei poikea.

2. Olet hihkuileva hihulo. Tuohon ei löydy Ramatuistasi paikkaa.

Col

Tässä oli vain 2?

Loppuiko laskutaito?

• 7=5+12.
        Kesitas kirjoitti:

Tässä oli vain 2?

Loppuiko laskutaito?

Peustele väieesi Lurjus !!

Pane paika, pane paikka väieesi tueksi!

Kes

• Oulunsalon veli

Ymmärrän sinua, joinuithan tyytymään 230 kouluttautumattoman syrjäytyneen juopon ääniin. Hyvä saavutus kyllä tuo määrä silti, onnittelut!

PerusSuomalaisilla on hyviä edustajia, kuten Immomen ja Vähämäki. He eivät kulutakaan aikaansa netissä uskovaisia vainoten ja muutenkin keskittyvät arkeen, eikä kuten sinä satukirjan ulkoa opetteluun :D:D:D

• Mistä?

Mistä olet karannut?

• Oulunsalon veli
        Mistä? kirjoitti:

Mistä olet karannut?

Lentoasemalta ihan äsken :)

Sä? No joo, Heinolasta IP:n mukaan :D

• 12+5

Kuka Oulunsalossa VL sai niin paljon?

• Mistä?
        Oulunsalon veli kirjoitti:

Lentoasemalta ihan äsken :)

Sä? No joo, Heinolasta IP:n mukaan :D

Pieleen meni IP-arvaus.

• Äänipää

Vl-ihmisten on aivan turhaa väittää, että vaalien edellä ei ole annettu ohjausta. Kyllähän sen siitä voi päätellä, että he ovat taitavia äänten keskittämisessä ja jakamisessa sopivasti, niin että mahdollisimman moni heistä pääsee läpi. Minunkin paikkakunnallani he saivat tällä tavalla ainakin kaksi valtuutettua ja kolmaskin oli aivan tipalla.

Ja mitäs pahaa tässä on? Sehän osoittaa vain fiksuutta. Niinhän kaikki ryhmittymät tekevät. Esimerkiksi yrittäjillä on ollut tällä tavoin saavutettua menestystä. Minun puolestani jokainen porukka saa käyttää äänestyksen ohjausta niin paljon kuin haluaa. Se on sitten eri asia miten kukin äänestyskopissa pyöriskelee ja naureskelee.

• Oulunsalon veli

No eivät todellakaan ohjeista. Samanlaisilla ehdoilla menee kuin muutkin. Vai oletko nähnyt päivämiehessä tai muissa lehdissä ikinä mainosta. Tai seurapuheessa.

Lopettakaa pas.kan jauhanta. Tottakai noin sulkeutunut yhteisö äänestää omiaan, käskemättäkin. Pääosa siis.

Ja voin vakuuttaa ja vannoa ja politiikasta jotakin tietävänä, että maaseudulla ja muuallakin erittäin iso osa nuorista vl-pojista äänestää perussuomalaisia. Soini oli heidän suosikki jo pressanvaaleissa. Paikallisvaaleissa ei tietenkään samassa määrin...

• TSIU KANG

No eivät todellakaan ohjeista. Samanlaisilla ehdoilla menee kuin muutkin. Vai oletko nähnyt päivämiehessä tai muissa lehdissä ikinä mainosta. Tai seurapuheessa.

Lopettakaa pas.kan jauhanta. Tottakai noin sulkeutunut yhteisö äänestää omiaan, käskemättäkin. Pääosa siis.

Ja voin vakuuttaa ja vannoa ja politiikasta jotakin tietävänä, että maaseudulla ja muuallakin erittäin iso osa nuorista vl-pojista äänestää perussuomalaisia. Soini oli heidän suosikki jo pressanvaaleissa. Paikallisvaaleissa ei tietenkään samassa määrin...

Lestojen ei tarvi mainostaa, riittää kun nimi on päivämiehen joulukuisessa "elämän kirjassa". Aivan sama mitä oikeasti ajttelee kunhan on kuuliainen Srk:n pääkonttorille, lammaslauma kirjoittaa numeronsa sen mukaan. Ohjeistus on juurtunut jo lapsesta asti sielun syvyyksiin, ei sitä tarvitse enempää ohjeistaa, ihme olisi jos se ei riitä myös äänestyskopissa. Näin täällä ja näin myös Kiinassa.

• cdcdcdcd

Kannattaa tutustua herätysliikkeen historiaan:
        http://laestadianleaks.blogspot.fi/2010/08/srkn-kerjuukirje-sytlle-1221965.html

"Nyt on osoitettava pohjimmiltaan uskonnollismieliselle kansalle vasemmistolainen ajattelu synniksi. Vasemmistolaisuus ei siis itseasiassa olekaan verrattavissa vain politiikkaan, vaan se on henkivalta, määrätynlainen uskomus ja sitä ei voi kumota muulla kuin Jumalan sanalla."

"Otamme mielellämme vastaan toteutettavaksi ne toivomukset, joita lahjoittaja asettaa. Käytettävissämme olisi tähän työhön noin 300 maallikkosaarnaajaa ja 50 pappismiestä. Pappismiehet lähinnä oman toimensa ohella."

• Hemesti

Täällä on ny jollakin pakkomielteenä sana SALAILU. Mitä lie sillä tarkoittaa ?

• 10+7

Kainua ei ole lukenut Päivämiestä. Siellä -Äänestäminen on vastuunkantamista- kirjoitettiin: "On tärkeää, että uskovainen ihminen tukee ehdokasta, joka kannattaa kristillisiä arvoja."
      http://www.srk.fi/index.php?p=paakirjoitus_anestaminen_on_

Mitenkä kukin tuon tukitsee? Oma tulkintani:
      uskovainen= vl
      kristilliset arvot= vanhoillislestadiolaisuus

• muoti homo

Eikö se ole hyvä että äänestää normi ihmistä eikä ketään homovihreää. Sattuu tuollaisten arvot olemaan pikkuisen ristiriidassa terveiden ihmisten kanssa.

• 15+16
        muoti homo kirjoitti:

Eikö se ole hyvä että äänestää normi ihmistä eikä ketään homovihreää. Sattuu tuollaisten arvot olemaan pikkuisen ristiriidassa terveiden ihmisten kanssa.

"Eikö se ole hyvä että äänestää normi ihmistä eikä ketään homovihreää. Sattuu tuollaisten arvot olemaan pikkuisen ristiriidassa terveiden ihmisten kanssa."

Luetko itsesi eli lestat terveiksi? Älä herjaa valtaväestöä

• eeeeeeeeeeeeeee1
        muoti homo kirjoitti:

Vastustat tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta lain edessä.

Onko se tervettä, että aikuisella ihmisellä on mielikuvituskavereita?

• etsivä-xx

Kiitos linkistä, jota ylempänä kysyin. Onpa jäänyt tämä kirjoitus lukematta.

Olisi todellakin menneet herneet nenään, jos olisi silloin tullut luettua juuri ennen vaalikoppiin menoa.
        "Arvosteleva puhe ei rakenna"

Arvostelu kuuluu politiikkaan ja tämä ideologia, jota SRK:n sivulla on, edustaa ehkä pienen maaseutukunnan (kepulaistako?) ajatusmallia. Voi voi.

Demokratiaan kuuluu epäkohtien arvostelu. Demokratiaan kuuluu, että jokainen (ryhmä) saa äänensä kuuluviin. Voidaan käydä joskus raivoisaakin taistoa kuntaliitoksista. Esim. voidaan vaikka "verissä päin" riidellä siitä onko täällä metro vai bussi kuten käytiin taistoa vuosikymmeniä. Voidaan käydä raivoisaakin riiitaa siitä myydäänkö kunnan energiayhtiö, yhtiöitetäänkö se vai mitä. Voidaan kiistellä siitä onko oikea tapa ostaa vanhustenhoito, palveluseteleitä tai ei, tai riidellään siitä puretaanko täällä kunnantalo tai rakennattanko Guggenhaim. Kristillinen etiikka kuitenkin edellyttää, että sairaista, vanhuksista, nälkäisistä ja köyhistä pidetään huolta. Kristillistä on myöskin se, että naapuria ei näiden näkemyserojen takia kuitenkaan ammuta kuten liki vuosisata sitten. Ja sen valitun porukan pitäsi voida mennä yhdessä kahville sinne kunnanvaltuuston kahvilaan ja sopia siellä samaankin pöytään. Se on kristillistä perinnettä sekin.

Mutta arvostelu, mitä todellakin on politiikka ilman sitä?

On sitten ihan demokratioan itsensäkin luonteen mukaista, että osataan neuvotella kompromisseja, tehdän sopimuksia, pyritään ns. yhteiseenkin hyvään. Mutta on asioita, joista syntyy vain äänestyspäätös kunnanvaltuustossa. Asian tekee sitäpaitsi ongelmalliseksi se, että täällä pääkaupunkiseudulla se oma ääni menee puolueelle ei yksilölle tai ainakin näin asiaa pitää ajatella. Yhden ehdokkaan äänikynnys on niin suuri, että valituksi tulemisen todennäköisyys voi olla kristillistä ehdokasta vastaan ylipäätään.

No voihan sitä tietenkin kirjoittaa, eihän tässä sentään mitään kielletä.

• Opiskelia Roi

Koko juttu Kalevassa käsittelee Tapio Nykäsen väitöstä lestadiolaisten äänestys käyttäytymisestä.
      Hän kirjoittaa; On tärkeää, että uskovainen ihminen tukee ehdokasta, joka kannattaa kristillisiä arvoja.
      Tekstissä ilmenee, että mainonta ja ohjaus käy Päivämies lehdessä, sosiaalisessa verkossa sekä kännykkävietein, että ketä tulee äänestää ja ketä tulee boikotoida.
      Miksi ette käsittele varsinoita juttu.

• Citty

Toivottavasti aloitettaisiin ohjaamaan jäsenistöä.
      Esim. äärioikeistolais-liikkeet, jotka saavat jossakin tilanteessa myös poliittisen puolueen olemuksen ovat yhtä pahoja kristittyjen vastustajia kuin ne jotka liputtavat kansan "Kaikkivaltiutta".
      Ainakin minä toivon etteivät ko. liikkeet pesiydy vl-liikkeeseen ja ettei niitä puolusteltaisi.
      Saavat kyllä olla, mutta ilman ns. joukkosurmaamisia ym. täysin Jumalan Sanan vastaisia tekoja.

• Korent.

Ihminen luonnollisesti tukee omiaan. Omat ovat lähellä sydäntä.

Vertailun vuoksi epäinhimillinen tapahtumasarja olisi se, ettei äänestäisi omia, vaan jotain roistoa, kuten kirjanoppinutta esim. Kempeleellä. Toki heitäkin joku äänestää, sillä äänestäjät eivät tiedä mitä he tekevät, eivätkä tiedä varsinkaan sitä mitä äänestettävä tekee vl palstalla. mm. riitelee palstan aiheesta :|

Epäreilua olisi se, ettei saisi mainostaa omia.

Avaaja lienee joku sivullinen!?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      7051
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4826
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      55
      2696
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2198
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1158
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      182
      1147
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1043
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      246
      872
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      856
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      793
    Aihe