Opetellaan viisautta

22.23

Mikä on se neuvo, jota sinä tänä päivänä pidät tärkeänä itsesi ja muiden kohdalla.
Minun kohdalleni osui neuvo sananlaskuista.

Yli kaiken varoittavan varjele sydämesi, sillä sieltä elämä lähtee.
Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.

Mielestäni tässä on hyvä neuvo elämän tiellä, jota kohti kannattaa pyrkiä.

12

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sofiina*

2.Moos.20:
      2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

• vanha ja vakaa

itsekkyys on paha tapa ja siitä sodat ja tappaminen lähtee aina. Jumalasi on itsekäs kun vaatii ettei muita jumalia saa pitää.
        Juutalaisten egyptissäolosta ei ole löytynyt mitään arkeoligista ym muutakaan todistetta.

• vuuuvuvuvuvuv
        vanha ja vakaa kirjoitti:

itsekkyys on paha tapa ja siitä sodat ja tappaminen lähtee aina. Jumalasi on itsekäs kun vaatii ettei muita jumalia saa pitää.
        Juutalaisten egyptissäolosta ei ole löytynyt mitään arkeoligista ym muutakaan todistetta.

Toran todiste on se tärkein.
        Historiassa tiedämme että heprelaisia heimoja on asunut Egyptissä vuosisatoja, sekä herroina, että työläisinä.Orjuuskaan ei ollut heille vierasta.
        ännekirjoitus syntyi Siinain kulmilla heprean kielen pohjalle.

• Nöyrät anovat

saavat viisautta anoessa Israelin Herran nimessä!

• 5+11

Viisaudesta iloa?

San. 4:5-6 "Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa."

San. 3:13-15 "Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon ... eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa."

San. 3:35 "Viisaat perivät kunnian, mutta tyhmäin osa on häpeä."

San. 10:1 "Viisas poika on isällensä iloksi."

San. 10:23 "Tyhmälle on iloksi ilkityön teko, mutta ymmärtäväiselle miehelle viisaus."

San. 23:24 "Ääneen saa riemuita vanhurskaan isä; joka viisaan on siittänyt, sillä on ilo hänestä."

Jaak. 1:5 "Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan."

• 22.23

Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Nämä sanat ovat profetaaliset sanat viisaille.

• Näen kiitollisuuden YHWH Elohimia kohtaan ja Hänen palvontansa erityisen tärkeänä tänä aikana, jolloin Häntä pilkataan ja häväistään lukuisten pakanain ja israelilaistenkin keskuudessa.

Siksi lainaan seuraavan jakeen, joka mua erityisesti puhutteli jo eilen:
      1. Aikak. 23:30
      "...(leeviläisten pappien) tulee seisoa joka aamu kiittämässä ja ylistämässä YHWH:ta ja joka ilta."

HalleluYah!

• Lisään vielä edelliseen:

On valtava armo saada tuntea Hänet ihanana, oikeamielisenä, armollisena, uskollisena, Pyhänä Isänä ja Kaikkivoipana suvereenina Valtiaana!

HalleluYah!

• priska*
        Yakov kirjoitti:

Lisään vielä edelliseen:

On valtava armo saada tuntea Hänet ihanana, oikeamielisenä, armollisena, uskollisena, Pyhänä Isänä ja Kaikkivoipana suvereenina Valtiaana!

HalleluYah!

Oisittepa yhtä armollisia myös juutalaisille ja kristityille.
        Eikös teidän Yeshuanne käskenyt rakastaa nimenomaan vihollisia?

• priska* kirjoitti:

Oisittepa yhtä armollisia myös juutalaisille ja kristityille.
        Eikös teidän Yeshuanne käskenyt rakastaa nimenomaan vihollisia?

Sulle priska*:

Palautteestasi ei selviä, mihin ryhmään sinä minut niputit(?)

Siunausta Adonai Yeshuassa :)

• anteeksiantamuksen

rukous

Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
      Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.
      Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.
      Älä muista minun nuoruuteni syntejä, älä minun rikoksiani; muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
      Hyvä ja vakaa on Herra; sentähden hän neuvoo syntiset tielle.
      Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.

• Akkadi

Synkkaan anteeksiantamusta.

Näin aikanaan unen, jossa vieressäni istui Mies Nasaretista. Hän sanoi, että "kaikkein tärkein on anteeksiantamus".

Itse olen pitkävihainen, kostonhaluinen, änkyrä, maahanmuuttovastainen, mahdollisesti yksisilmäinen, kiroilen liikaa......

Hän heitti vaikean pallon. Tiedän, että jos en itse osaa antaa anteeksi niin miten sitten minulle......

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      34
      8354
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4663
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      35
      4555
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3599
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2873
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      2696
    7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      38
      2590
    8. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2373
    9. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      164
      2043
    10. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      62
      1955
    Aihe