Hei.
Haluisin kuulla kokemuksia teiltä, tjotka olette parantaneet näköäne luonnollisilla menetelmillä (ja ehkä jopa olette päässeet kokonaan eroon laseisa?)
Itse olen lukenut jonkin verran mm. bates metodista, neulanreikalaseista ja erilaisista silmäjumppa tavoista..Onko täällä joku joka on parantanut näkönsä kokonaan luonnollisesti?
Olen itse 17-vuotias. Saanut lasit noin vuosi sitten, käyttänyt niitä epäsäännöllisesti..Siis aina kun tarvitsen, mutta turhaan en niitä ole halunnut käyttää..mielummin treenailen silmiä näillä jumppaohjelmilla jo kokeilen josko säisin näön parannettua itse niin paljon ettei tarvitse sitten kaksikymppisenä mennä laaseriin ;)
Itselläni on Sf oikeassa silmässä: 2.50 ja vasemmassa 3,25..
cyl: oikeassa -0.50 vasemmassa: 0.00
Miten huono teidän näkö on ollut ja paljonko olette sitä parantaneet ? Millä tavalla ja millaiselal aikahaarukalla?
kiitän jo etukäteen teitä jotka jaatte kokemuksianne! :)
Näön parantaminen luonnollisesti?
38
14279
Vastaukset
- *-*
Teen päivittäin silmäjumppaliikkeitä ja käytän pluslaseja noin tunnin päivässä, lisäksi katson kaukana olevia kohteita pluslasit päässä ja myös ilman pluslaseja.
Silmissä -5 likinäkö, mutta näkö on sen verran parantunut että en pysty enää uusimpia minulle määrättyjä miinuslaseja käyttämään kun pää tulee kipeäksi, ne lasit on nyt minulle liian vahvat. Käytän vanhempia miinuslaseja nyt ja näen niillä hyvin, kotosalla olen myös paljon ihan ilman laseja silloin kun en tee mitään missä tarvitsee tarkkaa näköä.
Silmäjumppaliikkeitä olen tehnyt jo monta vuotta, ja pluslaseja käyttänyt pari vuotta.
Näköni rupesi paranemaan kunnolla vasta sitten kun rupesin käyttämään pluslaseja muiden silmäharjoitusten lisäksi. Näön paraneminen tapahtuu pikkuhiljaa, nopeaa näön paranemista ei kannata odottaakaan, mutta jatkuvasti menee parempaan päin kuitenkin.
En ole pariin vuoteen käynyt näöntarkastuksessa, en siis tiedä kuinka paljon silmissäni on nykyään miinusta. Minulla ei ole ollut mitään tarvetta mennä optikolle enää nyt kun näkö jatkuvasti pikkuhiljaa tulee paremmaksi enkä tarvitse uusia, entistä vahvempia laseja niinkuin ennen.
Tässä sinulle asiaa pluslasien käytöstä likinäön hoitomuotona:
http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2004/140904_a.htm - sokeakana
kiitos vastauksestasi! Taidankin ottaa nuo pluslasit mukaan näön parannusrutiineihini. :)
onko muilla kokeimuksia?- roskaa. roskaa.
Joo. Totaalista bshittiä. Ota vaan pluslasit käyttöön jos et halua nähdä hyvin. Nää teoriat on niin mennyttä ja viime vuosituhansilta. Kaisu Viikari on 80 eläkeläinen eikä perillä asioista jos edelleen jauhaa ensimmäisen maailmansodan juttuja.
- reikäbanit päähän
Neulanreikälasit päähän, niin huomenna näet jo hyvin..
http://www.karmitsa.fi/eroonsilmalaseista/kurssi/ - Silmäpuoli
Itsellä ei ole silmälaseja, sillä näköni on hyvä edelleen. Ainut on että toinen silmä dominoi selvästi (niinkuin kaikilla). Mietin tosiaan että pitäisikö käyttää merirosvo-lappua (niitä saa varmaan eurolla pilailuliikkeistä) paremman silmän päällä, että joutuu oikeasti tekemään työtä heikommalla silmällä. Kädellä peittäminen ja toisen luomen sulkeminen ei toimi kuin sen pari sekuntia ja siitä luopuu. Esim ulkona lenkillä voisi kokeilla, eli pitää käyttää vain huonompaa silmää ja kohdistaa sitä kauas äärirajoille, missä huomaa silmien eron tarkkuudessa. Näkisikö silläkin sitten yhtä hyvin kuin paremmalla dominoivalla silmällä?
Juu syömällä mustikoita.
- sokeamyyrä
Olin 7v kun näkö alkoi huonontumaan ja meillä on perheessä kaikilla perheessä likinäköä, mulla vahvuutta n -8. Siksi epäilen että kyseessä voisi olla synnynnäinen vika eikä tekstissä mainittu valelikinäkö. Mutta jos tuota plussalasijuttua nyt lähden kokeilemaan, niin kuinka vahvat niiden lasien pitäisi olla? Kelpaako tiimarin 2-lasit?
- 19+5
Tiimarin lasit kelpaa hyvin, itsellä 4 vahvuiset lasit.
Aluksi kaikki oli niillä katsellessa epäselvää mössöä, mutta sitä mukaa kun näkö alkoi paranemaan niin myös pluslasit päässä rupesin erottamaan yksityiskohtia paremmin.
Aluksi minulle tuli pää kipeäksi ja lievää pahoinvoinnin tunnetta, mutta se meni ohi kun silmät tottuivat pluslaseihin.
Sinun ehkä kannattaa aloittaa 1 tai 2 laseilla niin silmäsi tottuvat helpommin pluslasien käyttöön, kuin jos alkaisit heti pitää voimakkaampia pluslaseja.
Voithan sitten myöhemmin käyttää voimakkaampiakin pluslaseja jos huomaat että pluslaseista on sinulle apua. - kukkeliskuu!
19+5 kirjoitti:
Tiimarin lasit kelpaa hyvin, itsellä 4 vahvuiset lasit.
Aluksi kaikki oli niillä katsellessa epäselvää mössöä, mutta sitä mukaa kun näkö alkoi paranemaan niin myös pluslasit päässä rupesin erottamaan yksityiskohtia paremmin.
Aluksi minulle tuli pää kipeäksi ja lievää pahoinvoinnin tunnetta, mutta se meni ohi kun silmät tottuivat pluslaseihin.
Sinun ehkä kannattaa aloittaa 1 tai 2 laseilla niin silmäsi tottuvat helpommin pluslasien käyttöön, kuin jos alkaisit heti pitää voimakkaampia pluslaseja.
Voithan sitten myöhemmin käyttää voimakkaampiakin pluslaseja jos huomaat että pluslaseista on sinulle apua.HAH! Kirjoittaja on -8 likitaitteinen ja olet huolissasi ettei vain tuntuisi pahalta pitää 4 laseja ja ehdotat että 2 olisi helpompi. Olisit siis korjaamassa taittovirhettä laseilla "maltillisesti" 10 dioptriaa pieleen eikä "rohkeasti" 12..?
Hei sun heiluvilles näitä juttuja. Jos pluslasien pito likinäköiselle auttaa "kunhan tottuu huonoon näköön" niin suosittelen samalla kaiken omaisuuden lahjoittamista hyväntekeväisyyteen, kunhan tottuu siihen ettei olekaan enää mitään niin se alkaa tuntua kivalta.
- hmm.
Tuskin voi. Piilolinssit oikein käytettynä ja lasit. Ravintoaineet ja lepo.
- ropotti2
täytyypä noita pluslaseja kokeilla..tunteeko joku enemmön noista neulanreikälaseista? entäpä tätä "silmäjumppa"? ja Bates metodi?
- visual cortex
Esimerkiksi Altevi.com -sivuilta löytyy tietoa ja linkkejä luonnolliseen näön harjoittamiseen, Traynersin pinhole -lasit ovat laadukkaita.
- plmb
Silmille on eduksi että verensokeri on normaali ja että ravinnossa on proteiinia tarpeeksi.
Kilpirauhastoiminnan pitää olla normaali, että silmän struktuuri pysyy hyvänä.
Kalaruoat - ja palkohedelmät ovat hyviä silmien kannalta.
Laktooosia kannattaa käyttää kohtuullisesti, ei yli 25 g päivässä ainakaan.
Maksaruokaa kannattaa käyttää kerran pari kuussa että varmistaa hyvän A-vitamiinin saannin. Silmästruktuuri kokonaisuudessaan voi hyvin A-vitamiinista.
Kannattaa pitää huolta siitä, että saa pujotettua langan neulansilmään ja ommeltua nappeja tai muuta sellaista käsityötä. - vai niin
syö paljon porkkanaa,vai ootko koskaan nähnyt silmälasipäistä pupujussia?
- vastakarvaan!
HAHAH! JUURI NÄIN! Tätä samaa tasoa on täällä näiden luomupellejen touhut.
Ihan uusi vinkki: jos auto leviää motarilla eikä kulje kunnolla ja olet tulppana, käännä keula tulosuuntaan niin et ole enää muiden esteenä! Pistämätön logiikka! - Justjust
vastakarvaan! kirjoitti:
HAHAH! JUURI NÄIN! Tätä samaa tasoa on täällä näiden luomupellejen touhut.
Ihan uusi vinkki: jos auto leviää motarilla eikä kulje kunnolla ja olet tulppana, käännä keula tulosuuntaan niin et ole enää muiden esteenä! Pistämätön logiikka!Sä oot niin ilmeinen optikko tai silmälääkäri. Tavallista ihmistä ei voisi häiritä noin paljon se, että jotkut haluavat yrittää parantaa näköänsä kotikonstein. Ymmärrän, että koitat varmistella elantoasi, mutta koita ymmärtää, että se on myös moraalisesti väärin!
Nimimerkkiisi liittyen voisin sanoa, että tässä tosiaan nousee karvat pystyyn kun lukee noin inhottavan tyypin tekstejä.
- trallallaa1
Mulla on kans huono näkö ja lasitkin löytyy mutta en tykkää pitää niitä muutoin kuin televisiota katsellessa. Piilolinssejä olen joskus käyttänyt ja niistäkin on oma hommansa kun pitää säilyttää puhdistusnesteessä kokoajan ja pitää olla täysin puhtaana kokoajan.
yhdellä kaverilla tulee aina sillointällöin kaikkea puolihölmöä mieleen ja yhdesti hän väitti pystyvänsä parantamaan näköänsä silmäharjoitusten ja oikean ruokavalion avulla. Noh joitakin harjoituksia hän jonkin aikaa tekikin ja söi paljon mm. pähkinöitä, mutta sitten koko iili jäi sikseen eikä se näkö tainnut parantua :)
Varmaankin jotkut tietyt ruoka -aineet auttavat kuten pähkinät, mustikat, ruoat jotka sisältävät hyviä rasvahappoja, mutta eivät mitenkään huomattavasti.- tunnistan trollin
Huono yritys....
- Kalanmaksaöljyllä.
Paransin näköni ja en ole tarvinnut 6 vuoteen lukulaseja, tai mitään muitakaan laseja.
- tyttönen
Miten pajon otit kalanmaksaöljyä ja mitä? Miten huono näkösi oli? Toimiikohan myös likinäköön tuo kalanmaksaöljy..epähän siinä ainakaan mitään menetä jos nitä alkaisi popsimaan, kalanmaksa öljy näyttää olevan hyväksi kaikkeen! :)
- -66
nostan
- rrr5
nostan!
- kaisuviikari
Törmäsin äsken aivan sattumalta Suomi 24:n internet-sivustoon,täynnään likinäköisyyden ehkäisemiseen liittyviä pohdintoja.
Ne ovat niin avuttomia ja siteeraavat runsaasti menneitten vuosien, muka asiantuntijoita, mutta joista yksikään ei hallitse akkommodaatiotapahtuman ja silmien fysiologian kokonaisuutta. Harva edes on silmälääkäri, joka olisi hoitanut potilaita.
Niihin yksityiskohtaisesti, tyhjentävästi vastaaminen, olisivat voimia vaativina sula mahdottomuus ja kovin turhaa.
Kommenttien avuttomuus on toki ymmärrettävää, koska asia on jokseenkin kaikkia kiinnostava, mutta miten maallikko voisi heti kaiken ymmärtää, kun oivalluksen yksinkertaisuus, joka juuri on sen ymmärretyksi tulemisen pahin kampastuskivi, ei edes ammattikunnalle valkene.
Asian ymmärtämiseksi tarvitaan kaikkeen kirjoittamaani tutustminen, yksikään lause ei siellä ole aiheeton. Ks. www.kaisuviikari.com
Tarjolla sen sijaan on kaikkea suurta roskaa, ravintoaineista alkaen, joilla ei ole mitään tekemistä akkommodaatiotapahtuman kanssa ja jotka vain ovat omansa sekoittamaan ja kuormittamaan apua hakevia.
Tämän kaiken, vuosikymmeniä nähneenä, lisäsin vielä äskettäin sivustoni etusivulle "Yleisohjeet silmien jaksamiseksi" (myös englanniksi "Short instructions to treat the vision and improve the overall well being") asian nopeata omaksumista helpottaakseni.
Kaisu Viikari- TeeCeeäMm
Jaa, ja mitenkäs sitten Perinteinen Kiinalainen lääketiede pystyy rohdoilla ja ruokavaliolla vaikuttamaan silmiin niinkin paljon?
- Mitä ihmettä?
"josko säisin näön parannettua itse niin paljon ettei tarvitse sitten kaksikymppisenä mennä laaseriin ;)"
Älä hyvänen aika tuollaista suunnittele!!!! Kaksikymppisenä laserleikkaukseen? Tulisit katumaan sitä loppuikäsi. Älä tuhoa silmiäsi leikkauksella. leikkauspuoskarit lupaavat kymmenen hyvää ja yksitoista kaunista. Miksi-rahanhimoissaan!!!! - kaisuviikari
Tässä ohjeeni (löytyy myös nettisivuiltani www.kaisuviikari.com) :
YLEISOHJEET SILMIEN JAKSAMISEKSI
Tiedetään, että yleensä ihmislapsi syntyy kaukotaitteisena, hyperooppina, mikä merkitsee,että silmämuna on, eriasteisesti, lyhyt ja sen taittovoima liian heikko.
Se on luonnon tarkoituksenmukaisuutta, jotta näkökyky pystyy mukauttamalla, akkommodoimalla, tarkentamaan eri etäisyyksille. Lähelle akkommodoidessa silmän linssi paksunee.
Akkommodaatio on silmän nerokas järjestelmä, mikä merkitsee
taukoamatonta lihastyötä ja sellaisena, ylirasitettuna on taipuvainen
kramppeihin (spasmeihin). Kirjoituskramppi on tilaan verrattavissa. Akkommodoiminen on välttämtöntä tarkennettaessa lähietäisyyksille. Nyky-yhteiskunnassa tämä tarve on nopeasti lisääntynyt ja tulee tekemään sitä yhä kiihtyvästi.
Silmien akkommodaatiolle se merkitsee suurta lisärasitusta, joka syöksee akkommodaatiolihaksen yhä lisääntyviin spasmehin. Se merkitsee, että taittovoiman, refrtaktion, 0-piste, (emmetropia) ylittyy yhä nopeammin ja silmä tulee likinäköiseksi (myoopiksi), saavuttaen suuriakin minus-dioptria-arvoja. Mitä varhemmin tällainen kehityskulku on alkanut, vielä elastinen silmämuna pitenee (elongoituu) akkommodaation venyytävän liikkeen seurauksena. Koska silmä ei pysty taittovoimaansa vähentämään, tila jää pysyväksi, ellei kramppia ruveta määrätietoisesti ohjaamaan laukeamiseen.
Siinä on koko myopian ehkäisyn (preventiikan) ydin:
Ehkäiseminen - tai jo syntyneen myopian purkaminen - tapahtuu pakottamalla kyseinen henkilö työskentelemään spasmin määrittäneitä laseja heikommilla (=plussuuntaan lisätyillä) laseilla.
Tämä on se vaihe, joka vaatii potilaallta menetelmän ymmärtämistä ja usein jonkin verran kärsivällisyyttä. Nimittäin, henkilö on nahnyt tarkasti spamin "määräämällä" lasivahvuudella ja nyt usein pieni hämäryys, lähinnä kaukoetäiyyksille, häiritsee. Tarkkuus lähelle on saavutettavissa etäisyyttä sovittamalla.
Nuoren ihmisen lihaskunto on yleensä hyvä, usein jopa kuntosaliharjoituksin lisätty. Hän sietää tälläista epänormaalia rasitustilaansa aikansa, mutta ennen pitkää työteho laskee dramaattisesti ja osalla tulee seinä vastaan, jopa sokeuteen johtavin komplikaatioin.
Kuinka tällainen, järkeenkäypä perusasia yleenssä on voinut jäädä ymmärtämättä, tässä muuten niin monella tavoin edistyneessä maailmassa?
Vastaus on selvä: Asia on liian yksinkertainen uskottavaksi ja paikkansapitäväksi! Se vaatii muutaman perusasian ymmärtämistä ja ennenkaikkea muutamasta, vallitsevasta fixideestä (eng. 'a fixed idea') luopumista: likinäköisyys eli myopia ei ole hereditääristä, synnynnäistä vaan sekundaarista, itse aiheutettua, jota vastaan on mahdollista taistella.
Siinä ensimmäisenä ehtona on, että koskaan ei saa lukea tai tehdä lähityötä kaukolaseilla, ei ainakaan miinuslaseilla vaan mieluummin noin 3 dioptriaa plussuuntaisesti vahvemmilla.
Ideaali luonnollisestikin ovat kaksitehot, mutta jos taloludelliset seikat ovat esteenä niitten kalleuden vuoksi, riittävän hyvä vaihtoehto ovat kahdet eri lasitkin, mutta niitten vaihtaminen tarpeeksi usein käy hankalaksi.
Tilanteesta riippuen vaatii lukemattomia, asiat hallitsevan
ammatti-ihmisen opastuksia ja seurantaa, jotta potilas tulisi oikein
hoidetuksi. Ehkäisevä hoito olisi, tehokkaimmillaan, aloitettava jo ennen kouluikää, niin pian, kuin lapsi alkaa olla lähikatselusta kiinnostunut.
Yhtä tärkeänä edellämainitun opittavan rinnalla on mainittava, ihmiskuntaan iskostunut "sairas" tarve pyrkimisestä lasittomuuteen.
Eihän lasien käyttäminen tietenkään mikään riemu ja mukavuuden lisä ole, mutta ihmiset olisi saatava ymmärtämään ja hyväksymään, että tavoitteena, vapautuminen lasien käytöstä on m i e l e t ö n !
Jo 1973 olen Turun Sanomien haastattelussa sanonut, että jokainen tarvitsee silmälasit elämänsä jossakin vaihessa (jopa ehkä muutamia pareja). Kuvittelu, että kirurgisin keinoin olisi saavutettavissa unelmatilanne, on tosi haihattelua.
Eivät silmälasit mikään rangaistus ole, vaan elämän kulkuun kuuluva siedettävyyden suuri helpotus, verrattuna kaikenmoisten, ei-pysyväisratkaisujen tuomaan kirurgisiin ja lähinnä kaupalisiin toimenpiteisiin. Niihin usein liittyviä, erilaisia haittaoireita eivät oikein määrätyt silmälasit aiheuta, puhumattakaan siitä, että terve, käsittelemätön silmä on aina korvaamaton.
Kaisu Viikari - rillithuurussa1
Hei miksi täällä ei ole enää juttua?!? Jaetaan kokemuksiamme! :)
Itse kävin just eilen optikolla ja pettymyshän sieltä tuli,näkö heikentynyt entisestään..:(
Nyt ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja kokeilla näitä luonnollisia parannuskeinoja sillä ajatuksella että kokeilemalla ei mitään menetä. :) Pitkä prosessihan se on joka tapauksessa vaikka tehoaisikin kun -4 näkö on...:( mutta mä ainakin päivittelen tänne silloin tällöin jos tulee jotain mistä päivitellä.
Ja joo kaikenlaisia luonnollisen näön parantamiseen liittyviä linkkejä saa laittaa mulle :D - rillithuurussa1
nostan nostan!
- näkökuntoon
eli pitäisikö lähelle-kauas katseen vaihtaminen auttaa eroon likinäöstä? jos sitä tekee säännöllisesti?
- TarkkaPiste
NEULANREIKÄLASEIHIN LIITTYVISTÄ RISKEISTÄ:
Itse en ole etsinyt juurikaan tietoa tästä neulanreikälaseista. En osaa sanoa auttaako se parantamaan näköä vai ei.
Olen kuitenkin törmännyt väitteisiin, että neulanreikälasit voisi olla näölle haitallinen. Tästäkään en osaa sanoa pitääkö tämä oikeasti paikkaansa vai onko neulanreikälasien käyttö sopivassa määrin turvallista ja hyödyllistä näön parantamisessa. Ennen kuin käyttää neulanreikälaseja, suosittelen tutkimaan tarkemmin, onko siinä riski näkö ongelmiin liittyen vai ei.
Tässä linkki keskusteluun, jossa aloittajalle ilmeisesti tullut näköön kaksoiskuvia tai vastaavia. (ilmoittamani tiedot keskustelusta voivat olla väärin, sillä en lukenut keskustelua):
http://www.iblindness.org/community/viewtopic.php?f=7&t=2650
PLUSLASI MENETELMÄÄN LIITTYVISTÄ RISKEISTÄ:
Itse en ole etsinyt juurikaan tietoa tästä "pluslasi menetelmästä". En osaa sanoa auttaako se parantamaan näköä vai ei.
Olen kuitenkin törmännyt väitteisiin, että pluslasi menetelmä voisi olla silmille haitallinen. Tästäkään en osaa sanoa pitääkö tämä oikeasti paikkaansa vai onko pluslasi menetelmä sopivassa määrin turvallista ja hyödyllistä näön parantamisessa. Ilmeisesti sillä on jotkin henkilöt kuitenkin saaneet parannettua näkönsä. Ennen kuin kokeilee pluslasi menetelmää, suosittelen tutkimaan tarkemmin, onko siinä riski, että se olisi haitallista silmille vai ei.
Tässä jotain linkkejä pluslasi menetelmän mahdollisista riskeistä:
Allaolevan linkin viestin jälkeisessä viesteissä nimimerkit clarknight ja jiminos keskustelevat pluslasi menetelmälmästä, jonka clarknight sanoo olevan haitallinen ja jiminos sanoo olevan toimiva(ilmeisesti jiminos itse on hyötynyt pluslasi menetelmästä) (ilmoittamani tiedot keskustelusta voivat olla väärin, sillä en lukenut kuin pari viestiä nopeasti):
clarknight, Posted: Thu Oct 11, 2012 12:19 pm
http://www.iblindness.org/community/viewtopic.php?f=8&t=2139&p=17920p17920
clarknight, Posted: Tue Nov 13, 2012 6:49 am:
http://www.iblindness.org/community/viewtopic.php?f=1&t=2646&p=18278p18278
clarknight, Posted: Thu Nov 22, 2012 8:48 am:
http://www.iblindness.org/community/viewtopic.php?f=7&t=2655p18385
LUONNOLLISEMPI TAPA NÄÖN PARANTAMISEEN; BATES METODI:
Suosittelen näköään parantaa haluavia tutustumaan Bates metodiin, johon ei vaikuta liittyvän riskejä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11274297 - skuupidum
Onko kukaan kokeillut tuota bates metodia ja saanut tuloksia siitä? Sinä joka plus laseilla olet saanut näköäsi paremmaksi (jolla aikaisemmin -5) kuinka vahvoja nykyiset lasisi ovat?
- nea2
moi, tää saattaa kuulostaa oudolta mutta olen 13 vuotias ja joskus en nää ihan taululle asti ja kuulin että porkkanoita syömällä näkö paranis joten päätin kokeilla vaikka en iha uskonu siihe mutta toimi ku toimiki nyt taas nään hyvin taululle ja piemässäki näkee paremmin :) kokeile ihmeessä
- 20+2
Kannattaa myös syödä silmälaseja. Se auttaa, kokemusta on
- Kokemusta on
20+2 kirjoitti:
Kannattaa myös syödä silmälaseja. Se auttaa, kokemusta on
Nykyisin, -piilo ja muovilinssiaikaan, voi kokeilla...
Aikoinaan lasilinssien ollessa vallalla, itselleni tuli silmä "järkyttävän" kipeeksi syötyäni laseja...
-Tarkoitan siis silmää joka on noin metrin etäisyydellä varsinaisesta näkemiseen liittyvästä elimestä, siitä joka osoittaa hieman alaviistoon taakse päin...
Sorry, se on vaan niin että piilo tai silmälasit korjaavat näköä, myös linssileikkaus on järkevä vaihtoehto. Unohtakaa nämä laseroinnit...
- tilailija
Näillä parantui oma näköni todella hyvin! :) http://www.easykauppa.com/naekoeae-parantavat-lasit
En ymmärrä, käytin lukulaseja 3 monta vuotta, nyt en tarvitse ollenkaan lukulaseja, näköni on itsestään parantunut. Ainoastaan voisin epäillä kilpirauhasta . Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta johon sain läkityksen ja sen jälkeen näköni on parantunut.
- Minäymmärrän
taivaanvahti kirjoitti:
En ymmärrä, käytin lukulaseja 3 monta vuotta, nyt en tarvitse ollenkaan lukulaseja, näköni on itsestään parantunut. Ainoastaan voisin epäillä kilpirauhasta . Minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta johon sain läkityksen ja sen jälkeen näköni on parantunut.
Sinulla on kaihi. :-)
- sokeapöllö
Älkää vaan menkö silmäleikkaukseen/laserointiin huvinvuoksi ilman oikeaa sairautta! Silmät menevät pahimmassa tapauksessa pilalle ja menettävät hohtonsa. Jos samat huonot tottumukset jatkuu niin taas joudut leikkaukseen! Leikkaus on huono valinta, pikatie ''onneen''. Silmäääkäreilläkin on lasit, ja ihan syystä..
VOIMAKASKIN likinäköisyys ON PARANNETTAVISSA ajan kanssa (ILMAN leikkauksia..!), muuttamalla totuttuja vääränlaisia tapoja käyttää silmälaseja. Lasejen käyttöä ei kannata lopettaa, mutta esim vanhojen lasien käyttö lukiessa (lähietäisyyksille) jo antaa silmille lepoa, mikäli siis on likinäköinen. Myös silmän omien lihasten vahvistaminen päivittäin auttaa.
Itsellä -10 voimakkuus heikommassa silmässä ja parannusta on jo tapahtunut (sama silmä nyt -8, kuukauden kuluttua aloituksesta ) täältä kannattaa lukea lisää, sivusto englanniksi mutta maksaa vaivan vaikka sanakirjan kanssa! Jake Steinerin metodilla. endmyopia. org blogista kaikki tarvittava. Ei ole mainos, sivusto ei maksa mitään. : ) olisi kiva kuulla kokemuksia täällä, miten on edistytty :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894