Bates Metodi?

näkötreeniä

Onko joku kokeillut tätä "luonnollista näön parannus" metodia? Kaunako olet tehnyt ja oletko saanut tuloksia? Itse ajattelin kokeilla. Eihän siinä mitään menetä. Joka päivä vaan täytyy jaksaa tehdä.. voi ottaa koville mutta yritetään yritetään.

tuossa nettisivu englanniksi: http://www.seeing.org/index.html

6

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempi idea

      Ajanhaaskausta. Tee jotain hyväntekeväisyystyötä vaikka samat tunnit.

    • näkötreeniä

      saanhan minä käyttää aikani miten haluan :)
      jriippuu paljon missä harjoitusket tekee että onko tuo ajan haastausta, jos teen ne siinä yhteydessä kun olen kävelyllä en menetä mitään..olenpahan enemmän ulkona raikkaassa ilmassa ! :)

      • aosdj

        Totta ja ulkoilu on aina hyvästä. Silti tuo antiikkinen hörhöily on humpuukia.


    • TarkkaPiste

      Aloitin yli vuosi sitten Bates metodista keskustelu aiheen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10225549

      Nimimerkin NäköKenttä kirjoittamat viestit ovat minun kirjoittamiani. Vaihdoin nimimerkin sillä NäköKenttä kuvaa mielestäni huonosti Bates metodin periaatteita.

      Nykyään tietoni ja mielipiteeni voivat hieman poiketa NäköKenttä nimimerkillä kirjoitetuista viesteistä.



      Olen oppinut, että Bates metodi ei vaadi suuria määriä lukemista ja opiskelua, vaan oppimista sen verran, että oppii oikeat näkötavat nykyisten väärien ja haitallisten näkötapojen tilalle, jotka ovat johtaneet huonontuneeseen näköön tai muihin näkö-/silmäongelmiin.

      Eli Bates metodi on niille, joilla on heikentynyt näkö tai muita näkö-/silmäongelmia. Nämä ongelmat korjaantuvat, kun väärien ja haitallisten näkötapojen tilalle omaksutaan oikeanlaiset näkötavat.

      Jos näkötavat ovat jo normaalit, ei niitä tarvitse muuttaa, mutta silloin näkökin on jo todennäköisesti hyvä, ellei huono näkö johdu jostain muusta syystä kuin huonoista näkötavoista, mutta Bates metodin ymmärrykseni mukaan ainakin suurin osa huonon näön tapauksista tai muista näkö-/silmäongelmista johtuu vääristä näkötavoista.

      En ole tukituttanut näköäni, joten en tiedä onko muutosta tapahtunut omassa näössäni, mutta ainakaan huomattavaa parannusta näössäni ei ole tapahtunut, mikä voi johtua siitä, että en ole ottanut metodin käsitteitä käyttööni eli en ole muuttanut näkemistapojani normaaleiksi, vaan olen lähes tähän asti yrittänyt lukea paljon (laiskuuden ja lukemisesta tykkäämättömyyteni vuoksi lukemiseni on kuitenkin ollut hidasta ja vähäisempää mitä olen yrittänyt).

      Viime vuoden syksyllä sivuston http://www.iblindness.org/
      David method osioon tuli sivuston ylläpitäjän uudelleen kirjoittama selkeä ja kattava tietopaketti, silti kuitenkiin olematta pitkä. Jaksoin lukea sen lopulta tässä kuussa ja toivon sen opastavan minut oikeaan suuntaan.

      Ymmärrykseni mukaan David metodi perustuu vahvasti Bates metodiin ja sen tarkoituksena on tehdä Bates metodista selkeämpi, yksinkertaisempi ja helpommin ymmärrettävä.

      Suosittelenkin asiasta kiinnostuneita lukemaan iblindness sivuston seuraten etusivua, eli etusivu->Introducion->David's method

      Samalla sivustolla taitaa olla myös jotain todisteita epäilijöille Evidence osiossa (en tarkkaan tiedä sillä en niitä ole tarvinnut lukea) ja David's method osiossa myös metodia todistavia tietoja.


      Keskustelua aiheesta voisi jatkaa tässä keskustelussa.

      @näkötreeniä:
      Bates metodin ei kuulu ottaa koville! Eikä sen oppiminen vaadi valtavia määriä lukemista netistä tai kirjoista vaan sen verran, että oppii oikeanlaiset näkötavat ja omaksuu ne väärien ja haitallisten näkötapojen tilalle, jotka ovat johtaneet huonontuneeseen näköön tai muihin näkö-/silmäongelmiin. Näin itse olen metodin ymmärtänyt.
      Olen lukenut sivustoa, jonka mainitsit. Muistaakseni sivusto on hyvä, mutta itse olen löytänyt iblindness.org sivuston kattavimmaksi ja selkeimmäksi, mutta silti sopivan lukemismäärän sisällä pysyväksi sivustoksi. Mutta toisille ihmisille toisenlainen lähestymistapa voi toimia paremmin kuin toinen.

    • näkötreeniä

      @TarkkaPiste: Iso kiitos pitkästä vastauksestasi. Kuitenkin siihenhän aikaa menee että silmät tottuvat/"hyväksyvät" uuden tavan nähdä, näin ainakin ymmärtääkseni...? Ja kiitos tuosta linkitstä, täytyypä lukea!

    • gtrn87)

      Voisko joku suomentaa tuon metodin? Ei taitu enkku :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe