Minä tiedän kaiken hevosista!siis,tiedänkö teidän mielestänne?

omashire

Olenko valmis pappani serkun shireorin ostoon?haluaisin sen koska se on söpö mutta villi!Olen ratsastanut noin puoli vuotta,mutta tiedän PALJON!ja olen kahdeksan ja täyttin siis eilen joten onnitelkaa!mielestäni minun pitäisi saada syntymäpäiväni kunniaksi shiere!

ESIM.

hevosella on hiukset !

Hevosella on kaviot!
hevosella voi ratsastaa!

se on vähän kuin AASI :)))))))))))))))))))))

olenko valmis?tuossa on KAIKKI mitä tiedän

20

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäwaa

Ei kannata! jos olet ratsatanut puoli vuotta ja olet 8. MIetihhän käyt päivisin koulua,kuka silloin ruokkii hevosen? ja sillä pitää olla liikuntaa joka päivä. Muutakin kuin tarhailua. Ja jos se on villi niin et välttämättä voisi edes ratsastaa sillä. Tiedätkö edes miten isoja Shiret ovat ja jos se on vieläORI! ne on todella hankalia käsitellä (ainakin yleensä) ja tarvitsevat kokeneen ratsastajan! Ja ei hevosta voi ostaa noin vain syntymä päivälahjaksi! sitä pitää osata myös hoitaa!!

• omashire

Mutta buub momä osaankin hoitaa. Kuin korkeita ja painavii ne on ?

• Ei ikinä

Jos hevonen on saatava ota poni. Shire on 700-800 kiloa puhdasta lihasta ja isoin hevosrotu. ''Haluan sen koska on söpö'' pikku kakaran vastaus. Ja villi, vanhempas on hulluja jos antavat sen sulle. Iso ja villi eläin ja narun päässä roilut sinä pieni pentu joka ei tiedä mistään mitään! Loukkaantumis vaara on käsittämättömän suuri. Puolessa vuodessa ei opita ratsastaan, se on vuosien tuntuman hakua ja hevosella ei välttämättä ole opetettu ratsuksi. Ei niille vain laiteta satulaa selkään ja lähetä' köpötteleen. Se että osaat harjata ei riitä. Sun pitää osata lukea hevosen vointia, osata katsoa varusteiden sopivuus ja huoltaa niitä. Tiedätkö mitä hevonen syö? Heinä on vain OSA koko ruokintaa ja et takuulla osaa määrittää oikeita ruoka määriä suhteutettuna liikuntaan.

• XDDD

hahahahahaah

• asdasdasdfghhjklklöä

tuoksuu trollahtavalta x))

• NOLOOOXDDD

hevosella on hiukset !

Hevosella on kaviot!
      hevosella voi ratsastaa!

se on vähän kuin AASI :)))))))))))))))))))))

siis mitä ihmettä?XDD hevosella on hiukset XDDD
      jotenki tuntuu et tää on iha läpäl kirjotettu hahhhaaahh XDDD

• OMASHRIRE

:D tehtiinki läpällä:DDD

• Määvvaan

Reps, eräät otti tän ihan todestaa ;DDDDDDD Ei hitto tää....... Päivän paras

• h3j

Ja muuten vaikka oliki läppä nii shirejä on suomes tosi vähä jne.

• ellabella2

Joo elä sinä ala mulle pätemää :D siis en tiennykkää:DDD

• omashire

nojoojoo mut tää oli LÄPPÄ

• JUU KYLLÄ REPSS***

VOI VIT---TU xDDDDDDDDDDD REPESINNNN

• ellabella1

Itekki ! :D

• Et todellakaan tiedä

Et todellakaan tiedä.Sinun ei pidä hankkia shirenhevosta,vaikka se olisi mielestäsi söpö.Kannattaa käydä 2-9 vuotta ratsastustunneilla,ja opetella tietämään enemmän juuri shirenhevosista.Hevosilla ei ole sitäpaitsi hiuksia ;)
      Kannattaa harjoitella pitkään ja opetella lisää shirenhevosista!Saatat saada hyvällä tuurilla 16- vuotias syntymäpäivilläsi oman hevosen,mutta sinun täytyy opetella PALJON lisää hevosista!Toki sekin auttaa,jos sinun perheestäsi joku tietää paljon hevosista,ja osaa auttaa

• shipperke

Revin hiukset päästäni kun lukiin viestisi.Minä sain hevosen kuukausi sitten ja olen ratsastanut yhdksän vuotta ja vasta nyt olen valmis suomenhevoseen.Ja sekin on ruuna.

• ERÄÄT ON AIKA TYHMIÄ

HALOOO ETTEKÖ TAJUU ETTÄ TÄÄ OLI LÄPPÄ?? LÄPPÄ=VITSI! JA TÄMÄ KESKUSTELU ON SITÄPAITSI AIKA VANHA, ETTEI TÄNNE TARVITSE ENÄÄN KIRJOITTAA, VIELÄ KUN TÄÄ OLI LÄPPÄ!

• awsedrif

et sää mua määrää, mee päästää se kissa ulos ja herätä pekka

• ella

Mää määrään :D ja sanon että mee perseeseen PÄTEMÄSTÄ :D

• --------------------

testi

• rftgyl

aika läppä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe