Minä tiedän kaiken hevosista!siis,tiedänkö teidän mielestänne?

omashire

Olenko valmis pappani serkun shireorin ostoon?haluaisin sen koska se on söpö mutta villi!Olen ratsastanut noin puoli vuotta,mutta tiedän PALJON!ja olen kahdeksan ja täyttin siis eilen joten onnitelkaa!mielestäni minun pitäisi saada syntymäpäiväni kunniaksi shiere!

ESIM.

hevosella on hiukset !

Hevosella on kaviot!
hevosella voi ratsastaa!

se on vähän kuin AASI :)))))))))))))))))))))


olenko valmis?tuossa on KAIKKI mitä tiedän

20

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäwaa

      Ei kannata! jos olet ratsatanut puoli vuotta ja olet 8. MIetihhän käyt päivisin koulua,kuka silloin ruokkii hevosen? ja sillä pitää olla liikuntaa joka päivä. Muutakin kuin tarhailua. Ja jos se on villi niin et välttämättä voisi edes ratsastaa sillä. Tiedätkö edes miten isoja Shiret ovat ja jos se on vieläORI! ne on todella hankalia käsitellä (ainakin yleensä) ja tarvitsevat kokeneen ratsastajan! Ja ei hevosta voi ostaa noin vain syntymä päivälahjaksi! sitä pitää osata myös hoitaa!!

    • omashire

      Mutta buub momä osaankin hoitaa. Kuin korkeita ja painavii ne on ?

      • Ei ikinä

        Jos hevonen on saatava ota poni. Shire on 700-800 kiloa puhdasta lihasta ja isoin hevosrotu. ''Haluan sen koska on söpö'' pikku kakaran vastaus. Ja villi, vanhempas on hulluja jos antavat sen sulle. Iso ja villi eläin ja narun päässä roilut sinä pieni pentu joka ei tiedä mistään mitään! Loukkaantumis vaara on käsittämättömän suuri. Puolessa vuodessa ei opita ratsastaan, se on vuosien tuntuman hakua ja hevosella ei välttämättä ole opetettu ratsuksi. Ei niille vain laiteta satulaa selkään ja lähetä' köpötteleen. Se että osaat harjata ei riitä. Sun pitää osata lukea hevosen vointia, osata katsoa varusteiden sopivuus ja huoltaa niitä. Tiedätkö mitä hevonen syö? Heinä on vain OSA koko ruokintaa ja et takuulla osaa määrittää oikeita ruoka määriä suhteutettuna liikuntaan.


    • XDDD

      hahahahahaah

    • asdasdasdfghhjklklöä

      tuoksuu trollahtavalta x))

    • NOLOOOXDDD

      hevosella on hiukset !

      Hevosella on kaviot!
      hevosella voi ratsastaa!

      se on vähän kuin AASI :)))))))))))))))))))))

      siis mitä ihmettä?XDD hevosella on hiukset XDDD
      jotenki tuntuu et tää on iha läpäl kirjotettu hahhhaaahh XDDD

    • OMASHRIRE

      :D tehtiinki läpällä:DDD

    • Määvvaan

      Reps, eräät otti tän ihan todestaa ;DDDDDDD Ei hitto tää....... Päivän paras

    • h3j

      Ja muuten vaikka oliki läppä nii shirejä on suomes tosi vähä jne.

      • ellabella2

        Joo elä sinä ala mulle pätemää :D siis en tiennykkää:DDD


    • omashire

      nojoojoo mut tää oli LÄPPÄ

    • JUU KYLLÄ REPSS***

      VOI VIT---TU xDDDDDDDDDDD REPESINNNN

      • ellabella1

        Itekki ! :D


    • Et todellakaan tiedä

      Et todellakaan tiedä.Sinun ei pidä hankkia shirenhevosta,vaikka se olisi mielestäsi söpö.Kannattaa käydä 2-9 vuotta ratsastustunneilla,ja opetella tietämään enemmän juuri shirenhevosista.Hevosilla ei ole sitäpaitsi hiuksia ;)
      Kannattaa harjoitella pitkään ja opetella lisää shirenhevosista!Saatat saada hyvällä tuurilla 16- vuotias syntymäpäivilläsi oman hevosen,mutta sinun täytyy opetella PALJON lisää hevosista!Toki sekin auttaa,jos sinun perheestäsi joku tietää paljon hevosista,ja osaa auttaa

    • shipperke

      Revin hiukset päästäni kun lukiin viestisi.Minä sain hevosen kuukausi sitten ja olen ratsastanut yhdksän vuotta ja vasta nyt olen valmis suomenhevoseen.Ja sekin on ruuna.

    • ERÄÄT ON AIKA TYHMIÄ

      HALOOO ETTEKÖ TAJUU ETTÄ TÄÄ OLI LÄPPÄ?? LÄPPÄ=VITSI! JA TÄMÄ KESKUSTELU ON SITÄPAITSI AIKA VANHA, ETTEI TÄNNE TARVITSE ENÄÄN KIRJOITTAA, VIELÄ KUN TÄÄ OLI LÄPPÄ!

      • awsedrif

        et sää mua määrää, mee päästää se kissa ulos ja herätä pekka


    • ella

      Mää määrään :D ja sanon että mee perseeseen PÄTEMÄSTÄ :D

    • --------------------

      testi

    • rftgyl

      aika läppä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe