Tämä tapahtui erään nuoren järjestysmiehen toimesta nais puoliselle asiakkaalle. Nainen oli poistumassa kyseisestä yökerhosta ystäviensä kanssa, mutta oli illan aikana hukannut käsilaukkunsa. Nainen kysyi järjestysmieheltä olisiko hänen käsilaukkunsa mahdollisesti löytynyt ravintolasta. Järjestysmiehen vastaus tähän oli että ei ole löytynyt eikä laukkua sen kummemmin myöskään aleta etsimään. Nainen provosoitui tästä viimeisestä lauseesta ja korotti ääntänsä. Seuraava muistikuva naisella onkin sitten makaamassa maassa vatsallaan, raudoitettuna, järjestysmiehen painaessa polvella niskasta. Selventääkseni hieman tilannetta, nainen ei millään tavoin käyttäytynyt fyysisesti aggressiivisesti järjestysmiestä kohtaan missään vaiheessa!!! Tähän on myös todistajat. Maahanviennin jälkeen järjestysmies jäi painamaan polvella naisen niskaa. Ja tässä kohdassa todisti jopa käräjillä totuudenmukaisesti järjestysmiestä vastaan "oma liittolainen", toinen järjestysmies. Kertoi totuudenmukaisesti sen , että kollega ei maahanviennin jälkeen poistunut naisen päältä vaan jäi polvella painamaan naisen niskaa. Poliisit tulivat ja tilanne raukesi. Juttu meni käräjille, mutta järjestysmies selvisi jo TOISEN KERRAN huippu juristin ansiosta kuin koira veräjästä!!! Naisella todettiin selkeät pahoinpitelyvammat tapahtuneesta: tajunnan menetys, aivotärähdys, kymmenittäin mustelmia ja ruhjeita ympäri kehoa, ranteiden venähdys jne...lisäksi henkinen trauma tapahtuneesta. ONKO MUILLA EDM.KOKEMUKSIA KYSEISESTÄ RAVINTOLASTA?!?
Yökerho Bra/asiakkaan pahoinpitely v.2012
36
1746
Vastaukset
- Huippujuristi?
Valitettava tapaus, mutta tyypillinen. Eräässä aivan muussa paikassa ja muussa tilanteessa kävi suurin piirtein samalla tavalla. "Virkavallan" edessä ei siis kannata provosoitua. Joillekin "virkavallan" edustajille tulee hyvä olo, kun pääsee käyttämään valtaa - vaikkei tarvitsisi. Olisiko tuossa riittänyt, kun olisi komentanut epämiellyttäväksi kokemansa asiakkaan ulos.
Juristin nimi on kiinnostava.- rouva itse
rampo paska
- rouva itse
järjestysmies ei ole virkavalta. polisi on.
- jesse pinkman
Varmaan juristi on Saul Goodman.
- domino takas
Paska brari, mitäs läks
- fdfbgdbg
Mikä pakko sinne yökerhoihin ja baareihin on mennä tonttuilemaan? Pysykää kotona ja lopettakaa se ryyppääminen ja yökerhoissa luuhaaminen.
- kuullutkaikkea
Ei kyseisestä mutta vastaavaa olen kuullut toisesta JKl yökerhosta. Siinä tapauksessa asiakkaalle annettiin naulakosta väärä takki ja lopulta asiakas tuomittiin varkaudesta ja virkavallan vastustamisesta ym. vaikka hän yritti paluttaa takin ja pyytää omaansa tilalle. Portsari tulkitsi tämän oman takin pyytämisen vieraan sijaan "aggressiivisudeksi" ja asiakas (nainen) runneltiin mustelmille. Sai vielä tuomion varkaudesta, koska oli ottanut toisen henkilön vaatteen mukaansa, vaikka heti sen tajuttuaan meni/ yritti mennä palauttamaan sitä sinne baariin.
Mitä tästä opimme - poke on yöelämässä heti Jumalasta seuraavana ja poliisi (ja tuomioistuin) uskoo aina poken version tapahtumista, vaikka todistajia olisi useita.- Suoraan Lusista
Minkähän liivikerhon ukkoja nuo ovivahdit lienevät. Tarkastaako työn ostaja ovelle tulevan taustan, esim. väkivaltatuomiot, mahdolliset muut rikokset, kuten useassa työpaikassa tehdään? Vai ostaako tilaaja homman pakettina, kunhan joku pullistelija uksea vartioi?
- Pelottaa mennä
Suoraan Lusista kirjoitti:
Minkähän liivikerhon ukkoja nuo ovivahdit lienevät. Tarkastaako työn ostaja ovelle tulevan taustan, esim. väkivaltatuomiot, mahdolliset muut rikokset, kuten useassa työpaikassa tehdään? Vai ostaako tilaaja homman pakettina, kunhan joku pullistelija uksea vartioi?
On muuten just niin. Jokaisesta ovelle tulevasta urhosta tulisi toimittaa turvallisuusselvitys ravintolan vastuuhenkilöille. Jos näin ei jo tehdä niin kovin outoa toimintaa.
- fuugo
Haluutko kertoa missä näin kävi? aika uskomaton stoori tämäkin:(
- kuullutkaikkea
fuugo kirjoitti:
Haluutko kertoa missä näin kävi? aika uskomaton stoori tämäkin:(
Kyllä kertomani asia on aivan totta, se tapahtui yökerhossa jonka nimi on vuosien aikana vaihtunut monta kertaa. Enempää en paljasta, koska tapaus sen verran erikoinen että siitä tietävät kyllä tunnistavat sen.
Erikoista myös se, että syytteen ja tuomion saanut henkilö on rauhallinen ja luotettava ihminen, myös humalassa. Ei ole mikään huutaja tai helposti tulistuva. Poket vain eivät voi myöntää virheitään ja tietävät että poliisi uskoo aina heidän versionsa jos on kaksi erilaista näkökantaa.
Kyllä käytännössä asia on niin, että ristiriitatilanteessa AINA, vaikka olisit itse oikeassa, baarissa ja virkavallan edessä täytyy olla rauhallinen eikä saa korottaa ääntään. Monelle tämä on vaikeaa humalassa. Vaikka saisit turpaasi tai sinut ryöstetään tai poke antaa väärän takin tai kadotat laukkusi/ puhelimesi tmv, niin esitä asiasi ylikorostuneen rauhallisesti. Muussa tapauksessa päädyt itse rautoihin : ( - fuugo
kuullutkaikkea kirjoitti:
Kyllä kertomani asia on aivan totta, se tapahtui yökerhossa jonka nimi on vuosien aikana vaihtunut monta kertaa. Enempää en paljasta, koska tapaus sen verran erikoinen että siitä tietävät kyllä tunnistavat sen.
Erikoista myös se, että syytteen ja tuomion saanut henkilö on rauhallinen ja luotettava ihminen, myös humalassa. Ei ole mikään huutaja tai helposti tulistuva. Poket vain eivät voi myöntää virheitään ja tietävät että poliisi uskoo aina heidän versionsa jos on kaksi erilaista näkökantaa.
Kyllä käytännössä asia on niin, että ristiriitatilanteessa AINA, vaikka olisit itse oikeassa, baarissa ja virkavallan edessä täytyy olla rauhallinen eikä saa korottaa ääntään. Monelle tämä on vaikeaa humalassa. Vaikka saisit turpaasi tai sinut ryöstetään tai poke antaa väärän takin tai kadotat laukkusi/ puhelimesi tmv, niin esitä asiasi ylikorostuneen rauhallisesti. Muussa tapauksessa päädyt itse rautoihin : (No huhhuh..ettei ois sama kaveri, päivysti kuulemma joskus ainakin Väinönkadun erään ravintelin ovella.. Vaikka onhan noita varmaan muitakin hermoheikkejä tän kokoisessa kaupungissa..
- gdsgfdg
Ylimielisiä turhasta mussuttajia portsarit..
- sjuopiopio
Naisella meni myös hermo kädestä jumiin vääntämisen seurauksena, oli ihonaarmuja jotka veresti jne...kyseinen järkkäri väitti lähteneensä tilanteesta maahanheiton jälkeen mutta oli todistajan mukaan jäänyt paikalle naisen päälle jne. kaveri on kaappi joten luulisi että saa pienikokoisen naisen ulos iha käsistä kiinni ottamalla.
- fuugo
Tarkotin nimim.kuullutkaikkea..et missäs tollasta?uskomattomalta kuulostaa:(
- Ei kai nyt sentään
Onko noista kertomuksista ymmärrettävä että poliisi tekee yhteistyötä mahdollisesti liivikerhojen kanssa? Mediahan on kertonut ko. yhteisöjen jossain määrin hallitsevan mainittua ammattikuntaa.
- noora24...
Joo enpä taida tuonne viitsiä sitten enää mennä, jos nuo on totta?
- äänestän jaloillani!
Näin toimin minäkin. Ei kiitos jos tollasia mpikkumunasia tärkeilijäpelleloosereita ovella kerran on! Parempia paikkoja on paljon kaupungissa!!!!
- kuullutkaikkea
Korostan vielä että kertomani tapaus ei tapahtunut Bra:ssa. Otin vain kantaa (omasta kokemuksesta ja kuulemistani tilanteista) siihen, että ravintolassa kannattaa olla aina RAUHALLINEN, vaikka saisi itse turpaansa. Poke niittaa tod näk sen äänekkäimmän tyypin ensimmäisenä = potentiaalisena häirikkönä, vaikka todellinen häirikkö olisi jossakin muualla. Jos siinä syytön ja viaton asiakas sitten aalkaa puolustaa oikeuksiaan ylireagoivan poken edessä, paikalle kutsutaan poliist, jotka vievät asiakkaan putkaan.
Todellinen, alkuperäinen häirikkö pääsee kuin koira veräjästä.
- ???
olis hauskaa kuulla mitä mieltä ravintola asiasta on?
- ... Powerless ...
.. mitä itse olen vuosikaudet yöravintolaelämää seurannut, niin nämä kovasti kaltoin kohdelluksi tulleet känniset naiset ovat nolanneet itsensä ja seuralaisensa vaan käytöksellään. Sitten kovaan ääneen huudellaan lehdissä ja kylillä kuinka HEITÄ nyt on kohdeltu väärin, vaikka parhaimmillaan on ollut monta kymmentä silminnäkijää, kun nämä kaltoin kohdelluksi tulleet ovat itse aloittaneet koko homman. Ensin tulkutetaan pokelle, sitten uidaan jo liiveihin, sitten tullaan heitetyksi pihalle, sitten tulkutetaan ja itketään.. ja lopuksi vain itketään. Ollaan kovasti menossa oikeuteen ja lähestymiskieltoa hankkimaan ja vaikka mitä, mutta kun omat ystävätkin ovat valmiita puhumaan totta oikeuden edessä, niin loppujen lopuksi sitä päädytäänkin olemaan aika hiljaa.
Poliisi tutkii ja syyttäjä syyttää jos on jotain syytettävää.
Kännissä olet ääliö. Olen puhunut. Ugh. - OIKEUDEN PUOLESTA
Edm. Bran pahoinpitelyssä syyttäjä ajoi syytettä alusta alkaen kyseiselle järjestysmiehelle, mutta tuomari oli kokematon vasta-alkaja...se näkyi sitten tuomiossa. Ja tämä järjestysmies on todellakin fyysisesti sen verran iso kaveri että hän olisi varmasti niin halutessaan saanut naisen poistettua ravintolasta täysin ilman voimakeinoja!!!Olisi vältytty taas paljolta surulta ja murheelta. Kyseistä baaria tulen ainakin itse boikotoimaan läpi elämän ja varoittamaan siitä myös muitakin!
- JV_jyväksylä
Höpö höpö. Todellisuudessa tuon ravintolan järjestyksenvalvojat ovat moottoripyöräkerhon palveluksessa. Te tyhmät ette vaan huomaa, että kaikki Jyväskylän ovet ovat moottoripyöräkerhojen miehittämiä. Heidän toimintatapansa on myös käyttää väkivaltaa ja aiheuttaa fyysistä tuhoa ihmisille.
- utfedvgsdf
Minkä kerhon..?
- Nasse-Setäsi
Kultapossukerhon.
- jieoeoåw
rogues tai canonin.
- tekse::
Minä en usko, että kukaan portsari laittaa naista maahan niin, että painaa vielä polvella niskasta, jos syynä on AINOASTAAN se, että nainen korottaa ääntään. Onkohan tarinassa nyt varmasti kerrottu ihan kaikki ? :DD
- Tuo on totta...
Olen tietoinen siitä että useammalla JKL.än ravintolan ovella työskentelee kerholaisia...se on totta, mutta hyvin valitettavaa=(
- aoeiraå
Keski-Suomessa ainakin kaksi jv-yritystä, joiden omistajat moottoripyöräkerhon liiviläisiä.
Toinen on Mikia ja toinen on JVP.
- paavon_puntit
Liika testosteroni tekee turhan itsevarmaksi ja jopa agressiiviseksi.
- Hyvänsäänaikaan
Vai niin, no lopeta napitus sitten heti!
- vieras1
Tää järkkäri sattuu viel olemaan poliisin poika...hyvin on menny kasvatus perille:-D
- Mitä väliä?
Enpä usko että asia on ihan noin mennyt, suurentelua. Powerless kirjoittaa asiasta, minkä olen itsekkin huomannut monessa eri baarissa, johon syyllistyvät sekä naiset että miehet.
- Missä laukku?
No mutta löytykö laukku? ;D nämä palstat on kyllä aivan mahtavia paikkoja mussuttaa jälkikäteen! :))
- ex-poke
Onko ovella parempia ns... iss:n ja jne.. Juuri kortin saaneet finni naamat, millä ei mitään kokemusta poken hommista, pituus 170cm ja painoa 65kg Kenellä siellä silloin on turvallista viettää ravintola iltaa? Kun nämä teidän mainitsemat liivijengiläiset rällästävät samaan aikaan baarissa. Tulevat lakimuutokset jos menevät ehdotuksien mukaan läpi, niin ei hyvältä näytä....
- Aikuiset ihmiset
Nauran täällä ääneen. Jyväskylän ovet liivijengien hallussa? Kannattaisikohan näiden kirjoittelijoiden rajoittaa sitä alkoholinkäyttöä, kun tuntuu nuo harhaiset luulot puskevan realismin päälle. Tottakai järjestyksenvalvojilla tapahtuu ylilyöntejä, eikä niitä pidä katsoa läpi sormien, mutta voisin sanoa, että 99,8% tapauksissa on kyllä toimittu ihan lakien ja asetusten ja tilanteen mukaan. Jos pokella on tapahtunut ylilyönti, niin tullaan hänet takuuvarmasti tuomitsemaan oikeudessa. Nykyään on mm. kameroita joka puolella ravintolaa, josta tilanne pystytään jälkikäteen tarkastamaan, esim. voimakeinojen käytön suhteen. Asiakas on kännissä, ovimies selvinpäin. Kumpikohan mahtaa todennäköisemmin olla tilanteessa oikeassa? Kännissähän se on hyvä hyppiä silmille, provosoida ja esittää jotain cowboyta kavereilleen ja sitten kun portsari on työtehtäviensä mukaan esim. poistanut paikalta häiritsemästä yleistä järjestystä ja turvallisuutta (jopa voimakeinoja käyttäen), tullaan itkemään johonkin keskustelupalstalle kun on vähän mustelmaa kädessä ja haukutaan koko kaupungin jv:t. Katsokaa peiliin, juokaa vähemmän sitä viinaa ja lopettakaa ruikutus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493252Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071342- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1101029Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431017Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40991