kuluuko ihminen..

kristan

Sain eilen tietää, että vauva jota odotan (vkoja 13) on vakavasti sairas. tänään sain kuulla että hän ei eläisi synnytyksen jälkeen kovinkaan kauan päivästä pariin.. (jos nyt edes raskaus menisi loppuun asti niin ettei keskeytyisi..)

sain maaliskuussa keskenmenon, menetin kaksoset, viikolla 6 3.. nyt olen menossa huomenna käymään läpi toisen "helvetin". keskeytys aloitetaan huomenna. en selviä tästä henkisesti olen loppuun poltettu,,,,,,,,,,.....

7

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maya

Tiedän, ettei sanat pysty lohduttaa surun keskellä. Toivotan sinulle kuitenkin paljon voimia, kyllä asiasta pääsee yli sitten ajan kanssa. Onni ei ole sinultakaan poissuljettu, vaikka tällaisia vastoinkäymisiä (raskaita sellaisia) joudutkin kokemaan.

Itselläni oli keskenmeno 6 vkoa sitten (rv12 täynnä) ja suru on edelleen suuri. Kuitenkin sitä osaa keskittää ajatuksensa pikkuhiljaa jo muihin asioihin. Tapahtunut tuskin koskaan unohtuu, mutta sen aiheuttama tuska ja kaipuu ovat pikkuhiljaa lieventyneet.

Vaikkei se mitään auta, olen kuitenkin pyrkinyt ajattelemaan positiivisesti. Enhän vielä ehtinyt konkreettisesti tuntemaan vauvaa. Tuntuisi pahemmalta kohdata sama myöhemmässä vaiheessa, joten parempi nyt kun vielä myöhemmin.

Vaikkei se edelleenkään mitään auta...

Meitä kohtalotovereita on paljon, ja uskon, että jokainen kokee menetyksen omalla tavallaan. Sinulle toivotan kuitenkin onnellista tulevaisuutta ja onnistunutta seuraavaa raskautta. Älä masennu, et ole yksin.

Ja kaikella tapahtuneella on (kai) tarkoituksensa.

• Ticia

Koita jaksaa, elämä tuo tullessaan vääryyttä mutta silti on katsottava eteenpäin. Tuskin pystyn kuvittelemaan kuinka kamalalta sinusta tuntuu, ikävää että noin tapahtuu. Paljon halauksia ja jaksamisia sinulle!

• tuleva mummi

Voimia sinulle rakas Kristan!

Minäkin menetin aikoinani ensimmäisen raskauteni kaksoset.
      Sitten toisen ja kolmannenkin raskauteni lapset.

Neljännellä sainkin aivan terveen pojan ja viidennellä terveen tytön (joka saa pian ensimmäisen lapsensa :))

Kuudes raskaus epäonnistui taas, mutta en ajattele epäonnistumisia, vaan kiitän ja iloitsen niistä lapsista (ja tulevista lapsenlapsista) jotka olen saanut pitää.

Toivotan siunausta, voimia ja onnea tulevaisuuteesi.

• Enkelin äiti

Olen pahoillani, että vaikka haluaisit lapsen se on ollut rankka taival. Varmasti tulee päivä jolloin saat pienokaisen syliin. En epäile sitä hetkeäkään. Voimia sinulle.

• Mä vaan.

Toivottavasti kestät. *haleja*

• kristan

en tiedä lukeeko tätä enää kukaan.
      näin pienen ihmisen alun synnytyksen jälkeen. raukka pieni, noin 7 cm kokoinen. jalat ja kädet, teki mieleni silittää, en voinut.. poika.. napanuora hieman paksumpi kuin villalanka..
      en uskalla enää yrittää. lääkärit sanoivat: "..se on vain sattumaa.., ei johdu kenestäkään.. todennäköisyys tapahtua uudelleen on erittäin pieni.." - luulen vain että todennäköisyys tiede tasoittaa tilastoja minun kautta.. - en anna sen tai muunkaan enää vahingoittaa minua tai minussa kasvavaa elämän alkua.

nöyrä kiitos kaikille teille.

• kukka

sure rauhassa, anna ajan kulua. ymmärrän hyvin, ettet jaksa enää yrittää saada vauvaa... sitten kun suru alkaa hieman väistyä, anna ajatuksen käydä adoptiossa. joohan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      132
      2973
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      72
      2092
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      134
      1790
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      22
      1672
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      119
      1636
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      136
      1324
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1103
    8. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1035
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      48
      992
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      917
    Aihe