Te kenellä on 8 kertokaa kokemuksia Kiitos..
Kertokaa Kokemuksia!!! Win8
73
2854
Vastaukset
Itse asensin muutama viikko sitten Windows 8 Enterprice 90 päivän version testikoneeseeni. Ihan hyvin on toiminut ja kone käynnistyy paljon nopeammin kuin Windows 7 käyttiksellä. Ainut huonopuoli on "metro" käyttöliittymä, joka on oikeastaan tiellä. Osa sovelluksista ei nimittäin tue sitä.
Myös IE10 toimii sujuvasti. Virustorjunta tulee 8 mukana eli se on uudistettu versio Windows Defenderistä.- Arto vaan kysyy
Jos asentaa Windows 8:n ja nyt on seiska. Jääkö kaikki tiedostot tallelle? Jääkö esim. virustorjunta päälle (Norton) vai pitääkö se asentaa uudestaan? Pitääkö tiedostot kopioida esim. cd.lle ennenkuin aloittaa Windows 8:n asentamisen?
Arto vaan kysyy kirjoitti:
Jos asentaa Windows 8:n ja nyt on seiska. Jääkö kaikki tiedostot tallelle? Jääkö esim. virustorjunta päälle (Norton) vai pitääkö se asentaa uudestaan? Pitääkö tiedostot kopioida esim. cd.lle ennenkuin aloittaa Windows 8:n asentamisen?
Jää, mutta tiedostot kannattaa silti varmuuskopioida esimerkiksi ulkoiselle levylle. Nortonin voi joutua asentamaan uusiksi, jos se ei ole uusin 2013 versio, jossa on tuki Win 8 käyttikselle.
- Ohje
MUISTA PÄIVITTÄESSÄ W8:IIN !!!!!!!
Aina pitää kopioida tärkeät tiedostot CD:lle tai muulle ulkoiselle tallennusvälineelle kun asentaa uuden käyttöjärjestelmän!!!!!!!!!! Omat tiedostot jäävät (pitäisi) koneelle. Päivityksen jälkeen löydät myös vanhoja W7:n tiedostoja C:asemalta kansiosta Windows old. - Arto vaan kysyyy
Asensin pari päivää sitten Windows 8:n . Kakki tiedostot säilyi koneella ja viruksentorjunta (Norton) säilyi.
Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä. Arto vaan kysyyy kirjoitti:
Asensin pari päivää sitten Windows 8:n . Kakki tiedostot säilyi koneella ja viruksentorjunta (Norton) säilyi.
Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä.Päivitikö Nortonin uuteen 2013 versioon? Siinä on parempi tuki Windows 8 käyttikselle.
Arto vaan kysyyy kirjoitti:
Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä."Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä."
Itse opin hyvin nopeasti käyttämään ruudun oikeaan reunaan ilmestyvää charms-valikkoa käynnistävalikon korvikkeena. Ohjelmat löytyvät kätevästi "Hae" painikkeen alta ja muutenkin pääsee hyvin käsiksi kaikkeen tarvittavaan. Itselläni ei ole vanhaa käynnistävalikkoa enää ollenkaan ikävä, ja vasta kolmatta päivää tässä Windows 8 käytössä.- Arto vaan kyselee
vapunen kirjoitti:
Päivitikö Nortonin uuteen 2013 versioon? Siinä on parempi tuki Windows 8 käyttikselle.
Minä olin jo joskus syksyllä päivittänyt uusimman version Norttonilta. Olikohan se sitten tämä 2013 versio?
- Arto vaan kyselee
shadowself kirjoitti:
"Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä."
Itse opin hyvin nopeasti käyttämään ruudun oikeaan reunaan ilmestyvää charms-valikkoa käynnistävalikon korvikkeena. Ohjelmat löytyvät kätevästi "Hae" painikkeen alta ja muutenkin pääsee hyvin käsiksi kaikkeen tarvittavaan. Itselläni ei ole vanhaa käynnistävalikkoa enää ollenkaan ikävä, ja vasta kolmatta päivää tässä Windows 8 käytössä.Ehkä sen sitten vielä oppii.
Arto vaan kyselee kirjoitti:
Minä olin jo joskus syksyllä päivittänyt uusimman version Norttonilta. Olikohan se sitten tämä 2013 versio?
Norton 2013 näyttää tältä: http://www.downloadbramj.com/wp-content/uploads/2012/09/Norton-Internet-Security-2013.jpg
- Arto vaan
vapunen kirjoitti:
Norton 2013 näyttää tältä: http://www.downloadbramj.com/wp-content/uploads/2012/09/Norton-Internet-Security-2013.jpg
Eikön se ole se 2013 versio?
- Arttu vaan
Arto vaan kysyyy kirjoitti:
Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä.http://classicshell.sourceforge.net/
tällä saat käynnistä/ valikon takasin, ja koneen saa ohjelmalla käynnistymään työpöydälle suoraan - Arto vaan
shadowself kirjoitti:
"Ainoa mitä jään kaipaamaan on se mikä oli vanhoissa järjestelmissä tämä sivun vasemmassa alareunassa oleva käynnistä/start valikko. Siitä oli aina helppo ottaa ohjelma, kun oli suorittamassa muita tehtäviä."
Itse opin hyvin nopeasti käyttämään ruudun oikeaan reunaan ilmestyvää charms-valikkoa käynnistävalikon korvikkeena. Ohjelmat löytyvät kätevästi "Hae" painikkeen alta ja muutenkin pääsee hyvin käsiksi kaikkeen tarvittavaan. Itselläni ei ole vanhaa käynnistävalikkoa enää ollenkaan ikävä, ja vasta kolmatta päivää tässä Windows 8 käytössä.Joo nyt minäkin sen huomasin ja hyvin toimii.
- Arto vaan kyselee
vapunen kirjoitti:
Jää, mutta tiedostot kannattaa silti varmuuskopioida esimerkiksi ulkoiselle levylle. Nortonin voi joutua asentamaan uusiksi, jos se ei ole uusin 2013 versio, jossa on tuki Win 8 käyttikselle.
Nyt minulla on ollut ongelma. Aina kun Windows lataa automaattisesti päivitykset ei silloin tietokonen tahdo sammua laisinkaan vaan jää tilaan sammutettaa ja tätä jatkuu tunteja. Minä olen väkisin sammuttanut koneen. Ja joskus hiiri takkuilee ei vähään aikaan tapahdu mitään, mutta hetken kuluttua toimii taas normaalisti
- Arto vaan kyselee
Arto vaan kyselee kirjoitti:
Nyt minulla on ollut ongelma. Aina kun Windows lataa automaattisesti päivitykset ei silloin tietokonen tahdo sammua laisinkaan vaan jää tilaan sammutettaa ja tätä jatkuu tunteja. Minä olen väkisin sammuttanut koneen. Ja joskus hiiri takkuilee ei vähään aikaan tapahdu mitään, mutta hetken kuluttua toimii taas normaalisti
Nyt toimii hyvin eikä enään ongelmia esiinny. En enään kaipaa vanhaa Windows 7.
- MinäItse!
Arttu vaan kirjoitti:
http://classicshell.sourceforge.net/
tällä saat käynnistä/ valikon takasin, ja koneen saa ohjelmalla käynnistymään työpöydälle suoraanHeh, minä kokilin tota ja mun mielestä ihan turha ja huono.
Helppoa kuin heinän teko, heilauta hiirtä oikeaan yläkulmaan ja sulle avautuu lista, valitse asetukset ja sieltä löytyy virta nappula, klikkaa ja valitse mitä haluat tehdä.
Tuo onnistuu kummassakin, Metrossa ja perinteisessä. - Win-7 pro
Ei ole moittimista Win-8 käyttöjärjestelmästä !
Asensin Win-8 pro,n Lenovo-G575 läppäriin ja toimii nopeammin kun se seiska, että myös siinä on SSD-OCZ-120GB kiintolevy, joka myös on nopeampi toiminnoissa, kun normaali kiintolevy ! Siis läppis pelaa loistavasti kasilla.
Toissa päivänä asensin tämän Win-8 Enterpricen tähän testikoneeseen, siis sillä 90 päivän koeajo licensillä ja ei myöskään ole mitää moitetta toiminnoissa ja minua ei suuremmin myöskään häiritse se "metro", sillä ohitan sen hiren likkauksella.
Siis miulla ei ole mitään moitetta käyttiksestä, vaikka sitä näyttää olevan monella sivun kirjoittajalla ?
Windows seiska pro on kahdessa pöytäkoneessa ja ne on pelannut ilman haittoja 2009 lokakuusta lähtien !
Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta !
- Jebou2
Mites Wifi Jutut .Toimiiko 8ssa?
- jassu_jassu
Metro tuntui aluksi oudolta, mutta nyt siihen on jo tottunut. Siitähän pääsee näppärästi haluamiinsa sovelluksiin suoraan ja sitä voi muokata mieleisekseen. Perinteisen työpöydän käynnistysvalikon puuttuminen on suuri miinus, mutta onneksi siihen löytyy apu ilmaisohjelmista. Asensin valikon itse ja sekin puute on korjattu. Kaiken kaikkiaan ihan jees käyttis. Ja tosiaan erillistä virusohjelmaa ei tarvitse asennella, kun defender hoitaa sen puolen.
Wlan toimii Windows 8 samalla lailla kuin Win 7 kunhan ajuripuoli on kunnossa.
- melkein kymppi
IE10 bugittaa kun yritän asentaa mainossuodatuksen. Ilmoittaa että URL-linkki on virheellinen.
Muuten en ole törmännyt ongelmiin.- erionomainen 8
Windows 8 on vaikea juovuksissa – ja selvin päin
Markkinatutkimusyhtiö Three Sheets Market Research teki tutkimuksen uuden Windows 8 -käyttöjärjestelmän käytettävyydestä humalassa.
Yhtiön Youtubeen lataamassa videossa 40-vuotias Jennifer käyttää Microsoftin uutuuskäyttöjärjestelmää enimmäistä kertaa – pienessä sievässä.
Jenniferiä kuvaillaan pc-tietokoneiden, ohjelmistojen ja alkoholin aktiiviseksi käyttäjäksi.
Windowsin rajusti muuttunut käyttöliittymä saa Jenniferin hämmennyksiin. Sähköpostin kirjoittaminen tai ohjelmasta poistuminen eivät ottaneet onnistuakseen. Kuvan etsiminen koneelta onnistui vasta, kun Jennifer päätyi vahingossa perinteiseen työpöytänäkymään.
Kaikkein eniten harmia Jenniferille aiheutti koneeseen asennettu Internet Explorer, jonka käyttöä hän vertaisi ”takapuolen imemiseen”.
Tutkimusyhtiön vetämä johtopäätös on, että Windows 8:n ensimmäinen käyttökerta on vaikea, jos käyttäjä on juovuksissa, selvin päin tai muuten vain vähän hidas.
http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288515155879.html
- edistystä
Parempi ja nopeampi kuin 7 käyttis,"metron" valikoista saa muokattua sellaisen aloituksen kuin haluaa..ilmainen ja toimiva virustorjunta iso plussa.
- Pöh pöh pöh pöh
Viikon vitsi. Yritäppä avata 4 ikkunaan näyttöön niin, että ne näkyväy yhtä aikaa. Ei onnistu. Yritäppä järjestää w7:n 250 käynnistävalikon linkkiä niin, että ne löytyvät yhtä helposti kuin w7:ssa. Onnea yritykselle ja kerro toki mullekin, jos saat homman toimimaan. DVD-tuki? .....
- windows storen
ohjelmien päivitys/asennus epäonnistui koko ajan: virhekoodi 0x08024001e sellaista win7 -> win 8 päivityksen jälkeen
- Tympeä 8
Bling Blongs Kazaa Media Master. Lähti Win8-osio hemskattiin mun kovolta ja Ubuntua tilalle.
- Epäselvä Windows8
Oma näkemykseni uudesta Windows 8 on, että se on hieman epäselvä ja kännykkämäineneli en oikein tykästnyt siitä. Joten päätin pysyä Windows 7 koska olen jo tottunut tähän ja minulle tämä on sujuvampi käyttää.
- Pyyhis
8 tuntuu tosiaan toimivan kevyesti vanhassakin masiinassa. Metrolla taas ei oikein tee mitään työpöytäkäytössä. Toinen ärsyttävä piirre on, että asetukset ovat piilotettu todella tehokkaasti. Lisäksi jotkut ajurit ja ohjelmat eivät pelaa kasissa. Tosin ajuripuoli tuntuu olevan kunnossa, asennuksen jälkeen ei ajureita tarvinnut enää asennella.
Plussapuolia ovat taas todella nopea käynnistys tavallisellakin kovalevyllä. SSD levyllä ei varmaan tarvitse odotella käynnistymistä edes 10 sekuntia. Ja onhan kasissa sisäänrakennettuna muutamia käytännöllisiä toimintoja, mm. virustutka, levyimagen mounttaus, iso -tiedoston levylle poltto, ja Hyper-V virtuaalikone. Windows 7 käynnistyy tosiaan todella nopeasti. Olen testannut sitä testikoneessani ja ei kestänyt kuin noin 10 sekuntia.
- käyttäkelvoton roska
Windows Matkailu on englanninkielinen. Vaikka suomi on oletuskielenä kaikissa järjestelmäasetuksissa ja käyttäjäprofiilin asetuksissa, niin silti ei saa suomenkielistä matkailua.
Kaikki korjauspäivitykset on asennettu, jä tämä on äärimmäisen nolo ongelma aina kun esittelee tietokonettansa esim. sukulaisille ja yrittää näyttää panoraamakuvia jne. niin ruutuun tulee vääränkieliset tekstit (maiden ja kaupunkien nimet ja oppaat). - win7paras
Minulla ei ole vielä win8, enkä aijokkaan hankkia sitä ikinä.
ps. minulla on win7 ultimate 64bit ja se riittää ihan hyvin.- GoHome8
Sama juttu täällä, Windows 7 tulee pysymään. Pidetään "puhelin" valikot poissa tietokoneistamme, tuntuu oudolta ja turhalta tuo Windows 8.
- jellona.sep
Win 7 pitää olla itselläni on tällä hetkellä 5 erilaista konetta 3 kannettavaa 2 pöytäkonetta asensin yhteen koneeseen 8 totesin että ei kannata suinpäin mennä asentelemaan sillä tällä hetkellä kutenkin varmaan monella ei ole mitään kosketusnäyttöä kotikoneellaan 8 käy taulutietokoneeseen muttei kotona oleviin kyllä seiska kannattaa pitää jos kotona on vain 1 kone,olen jo joutunut asentamaan monelle tuttavalleni win 7 ku he tuskaantuivat sen kömpelyyteen
- Lassevespa
Olen tyytyväinen kun asensin: http://classicshell.sourceforge.net/
- metallum
Ollut tässä työkoneella nyt muutaman viikon ajan testissä ja kyllä tykkään! En tiedä vielä uskallanko vaihtaa seiskaa pois, mutta vuoden päästä voisin jo harkita vakavasti kunhan tuki vanhemmillekin ohjelmille, peleille yms. on hyvä ja kattava.
w8 neljä päivää sitä kattelin, ihan avoimella mielellä.
Kaikki toimii, en käyttänyt mitään extraa virustorjuntaa, firefox selaimeksi.
en oikein tykkää, olen tottunut erilaiseen käyttöliittymään, ikonityöpöytään jossa on kaikki tarvitsemani.
palaan takaisin ubuntuun pääkäytössä, olkoot tuo tuossa sivusa jos joku tuttu haluaa kokeilla.
-J-- Outoa on
Firefox? Miksi tämä näyttää sivut kapeana, ei näyttänyt aikoinaan.
- OSR 2.1 on paras
Win95 OSR 2.1 on paras ms:n käyttöjärjestelmä ja seuraavaksi paras on Win8.
OSR2.5 on jo paljon huonompi kun siinä on IE integroitu osaksi käyttöjärjestelmää ja työpöytä ja tiedostonselausikkunat ovatkin nettisivuja. IE:tä ei pysty uninstalloimaan (ainoastaan poistaa kuvakkeen työpöydältä). 98, 2k, xp, vista, 7 ja 8 kärsivät samasta ongelmasta eivätkä ole yhtä hyviä kuin osr 2.1. - HP Pavilion
Asensin W8 läppäriini. HP Pavilion dvd4000. Toimii vanhemmassakin koneessa. Muistia on 2Gt ja prosessori 1.5Ghz. En ole kokenut mitään hyötyä päivityksestä W7 versioon nähden. Sekavempi käyttää. Hyödyt tulevat varmaankin esille jos on kosketus näyttö. En näe mitään järkeä päivittää W7:aa W8:iin perinteisiin koneisiin joissa ei ole kosketus näyttöä. Tietysti jos haluaa kehuskella ja on rahaa tuhlattavaksi niin mikä ettei.
- Dungeon Stalkerpa toimii
Ei siitä Metro-ruudusta tarvitse piitata. Se on samanlainen lisäosa kuin esim. dosbox jolla saa dos-pelit toimimaan, metrolla kännykkäpelit.
Win8 boottaa suoraan työpöydälle jos niin haluaa, active cornerit disabloitua ja siihen saa makunsa mukaan 2k/xp/aero tyylisen start valikon.
Dosboxia kuitenkin toisinaan harvakseltaan tarvitaan (vuosi sitten innostuin pelaamaan Daggerfallia) joten se on hyvä olla asennettuna, ja löytyy metroonkin esim. Dungeon Stalker, grimrockin tyylinen huippupeli joka ei seiskassa toimi mutta kasissa sitä voi pelata! On ihan hyvä vain että koneessa on noita emulaattoreita joiden avulla saa mahdollisimman paljon ohjelmia eri alustoilta toimimaan. - Huono huono
Dungeon Stalkerpa toimii kirjoitti:
Ei siitä Metro-ruudusta tarvitse piitata. Se on samanlainen lisäosa kuin esim. dosbox jolla saa dos-pelit toimimaan, metrolla kännykkäpelit.
Win8 boottaa suoraan työpöydälle jos niin haluaa, active cornerit disabloitua ja siihen saa makunsa mukaan 2k/xp/aero tyylisen start valikon.
Dosboxia kuitenkin toisinaan harvakseltaan tarvitaan (vuosi sitten innostuin pelaamaan Daggerfallia) joten se on hyvä olla asennettuna, ja löytyy metroonkin esim. Dungeon Stalker, grimrockin tyylinen huippupeli joka ei seiskassa toimi mutta kasissa sitä voi pelata! On ihan hyvä vain että koneessa on noita emulaattoreita joiden avulla saa mahdollisimman paljon ohjelmia eri alustoilta toimimaan.Miksi alkaa viilaamaan, kun w7:ssa kaikki on valmiina ja lisäksi aero toimii. Itsellä kaksi isoa näyttöä käytössä ja w8:n laatikkoleikki on ihan puuceesta. Ohjelmien ikkunoita ei voi edes säätää, jotta saisi useamman näkyviin yhtäaikaa. Tablettikäyttis sviippauksineen hiiri/näppis-ympäristössä ei vaan toimi. Hiirikäsi (ranne/etusormi) parin päivän kokeilun jälkeen niin väsynyt, ettei kuvankäsittelystä tahdo tulla yhtään mitään. W7 palaa tänään takaisin.
- Huono on
Sekava, hidas, buginen. Kaatuilee koko ajan.
- koneesi..
on huono ja buginen ja ruuvaa se pöytään kiinni niin ei kaatuile.
- Tietotekniikkaa
Ette arvaa mutta Maalais-ihmisisen Navettaan pitää olla Tietokone-ohjelma mikä toimis nopeasti.Lypsyrobottiin,Ja mikä tarjoaa "ruokanapurat" ynnä muut älypannan kautta pihattoon.Ei päästä lypsämään samaa lehmää liikaa.Älyportit toimii tietokoneen kautta.Eli ei täälläkää onneks olla enää kivikaudella.Vois pian tulla sormi suuhuun kaupunkilaisellekki koneen vieressä ja tulee.Sinne tulee lehmien solumäärät kappaleittain ja maitomäärät.Ja se kone ennustaa milloin lehmä pitää laittaa umpeen välillä.Ja lehmän liikkuvuuden millon pitää siementää.Siitä pitää olla tietoa.Ja se alkaa pienenä poikana ilman koneita kokemuksella joka sitten nykykoneen ja robotin laittaa oikeisiin säätöihin.Maito ei tule kaupasta.Jonkun se on sinne tuotettava.
- Windows 8
Ihmettelen miksi ihmiset haukkuvat Windows 8:sia. Omasta mielestäni se on mahtava ja tyylikäs. Sen rinnalla Windows 7 tuntuu vanhalta ja tylsältä.
Ja virusturva mukana erillistä ei tarvitse ladata.
Lyhyesti snottuna MAHTAVA!- paras windows
Uudeksi käyttikseksi toimii yllättävän vakaasti ja hyvin, kun vertaa mitä kuraa 2k, xp tai vista tuoreeltaan olivat, tai win9x vielä vuosiakin julkaisun jälkeen.
Lisäksi käyttöliittymä on raikas ja uudenlainen. Yleensä linux-työpöydätkin ovat kolmea tylsää perustyyliä, nextstep jäljitelmiä, mac jäljitelmiä tai 95/xp/vista jäljitelmiä eikä sieltäkään mitään tällaista uutta käyttöliittymää löydy, joka vielä olisi näin sutjakkaasti ja hyvin toimiva ja käyttäjäystävällinen. - Sinofskyn kehittämä
paras windows kirjoitti:
Uudeksi käyttikseksi toimii yllättävän vakaasti ja hyvin, kun vertaa mitä kuraa 2k, xp tai vista tuoreeltaan olivat, tai win9x vielä vuosiakin julkaisun jälkeen.
Lisäksi käyttöliittymä on raikas ja uudenlainen. Yleensä linux-työpöydätkin ovat kolmea tylsää perustyyliä, nextstep jäljitelmiä, mac jäljitelmiä tai 95/xp/vista jäljitelmiä eikä sieltäkään mitään tällaista uutta käyttöliittymää löydy, joka vielä olisi näin sutjakkaasti ja hyvin toimiva ja käyttäjäystävällinen.Nyt kun Steven Sinofsky potkittiin ulos, jatkossa windowsin uudet versiot tulevat olemaan karseata kuraa eikä tästä eteenpäin MS:ltä voi enää odottaa toimivia järjestelmiä. Win9 on jo ensimmäinen karmea järkytys ja täysin toimimaton viritys jollaisena vistakin alunperin muistetaan.
tekniikka & talous:
Väistynyt johtaja on toiminut yhtiössä 23 vuotta. Windows-osaston johtajaksi hänet nimitettiin vuonna 2009.
Toimitusjohtaja Steve Ballmer kiitteli julkisuudessa Sinofskyn työpanosta yhtiössä. Työntekijöille lähettämässään ilmoituksessa hän ei maininnut Sinofskyn erottamisesta mitään.
Ulkopuolinen analyytikko Rob Helm pitää Sinofskyn ansiona sitä, että Microsoft selvisi Vista-version ongelmista ja onnistui 7-version kehittämisessä. - Ihmettele vaan
Riittää varmaan mainiosti sulle s-postin ja por.. taidekuvien katseluun. Jos haluaa jotain muuta tehdä, niin windows7 "tylsä" käyttis on ylivoimaisen kätevä. Puhelimessa ja tabletissa varmaan ok.
- Jepulis..
asenettu on, laitoin 29.99 euron päivitysversion tyhjälle levylle. Ennen oli piraatti-seiska. Joten jos olet piraattiversion omistaja kuten minäkin ennen niin suositellaan päivitystä ihan pelkästään helkutin hieanon flipperin takia :D Eihän tää loppujen lopuksi hirveesti seiskasta eroa kunhan osaa käyttää oikealla tavalla.
- Ei eroa???
Montako minuuttia olet käyttänyt, kun moisen aivopierun päästit ilmoille?
- hilikutin
Otottoman hieno systeemi, käytän ja ihailen tekijöitten oivalluksia.
- ....................
Tällä ohjelmalla saa koneen käynnistymään suoraan työpöydälle, ohittaa metron käynnistyksessä
http://classicshell.sourceforge.net/
Samalla ohjelmaa saa " käynnistä " pallukan työpöydän vasempaan alakulmaan - tosi hieno, mutta...
Mulla on vista 64:stä päivitetty win8 pro 64 with media center. Tosi hieno tää kasi on, mutta ei tää mikään täydellinen ole. Hae toiminto ei toimi muutaman päivän käytön jälkeen enää niinkuin pitää ja joku on ehtinyt kysäistä jo microsoft communityltäkin sitä. Eli jos menee hiirellä hae toimintoon ja laittaa siihen yhdenkin kirjaimen niin se menee esim. työpöydän puolelta aloitus ruutuun eikä hae mitään.
Nortonin internet securityn (ei 2013 versio) kanssa oli ongelmia ja nettiyhteys pätki koko ajan. Poistin nortonin ja otin käyttöön defenderin ja nyt on toiminut paremmin.
Näytönohjain on lakannut vastaamasta kerran aivan kuten vista teki kauan sitten. Näytönohjaimena geforce 260gtx uusimmalla ajurilla.- tosi hieno, mutta...
Jaahas, hain uusimmat päivitykset windows updatella ja hae toiminto toimii nyt oikein.
Ja tosiaan tää kasi on niin hieno, että tätä on pakko kokeilla. Suosittelen!
- testaaja5
Testi
- Ratkaistu Norton
Norton pitää myös muistaa päivittää omaan 8 versioon ennenkuin toimii oikein. Ohjeet valmistajan sivuilla.
Itse en pidä kasista ollenkaan. Metro-käyttöliittymä ei uppoa ollenkaan, se on ikään kuin vain tiellä. Työpöytänäkymän puolella käynnistä-valikon puuttuminen on suuri miinus; sitä kautta löytyneet toiminnot on ripoteltu ympäri käyttöjärjestelmää, ja uusien sijaintien opettelu vaatii paneutumista. Muutenkin toiminnot eivät löydy kaikkein selkeimmistä paikoista: varsinkin hiirtä käytettäessä on hankala muistaa minne kulmaan hiiri piti vetää ja miten että tietty työkalurivi tulee esiin. Ylipäätään käyttö hiirellä tuntuu kömpelöltä. En näe parannuksia verrattuna 7:aan, ainoastaan ylimääräistä opettelua vaatii. Siksi olenkin päättänyt tiukasti pysyä seiskassa ja odotella josko Windows 9 nappaisi paremmin :)
- omppupomppu
Onko office ohjelmat (2010) pysyneet samanlaisina? Minulla ei tällä hetkellä ollenkaan pc:tä, ainoastaan Mac mutta on pakko hankkia nyt myös pc (Mac:n office ohjelmat hankalia). Eli kannattaako hankkia uusi kone Windows 8:lla? Vai vanhalla W7:lla? En siis ole käyttänyt lainkaan edes W7:aa vaan aiemmin vieläkin vanhempia versioita.
Office 2010 on pysynyt melkeimpä samanlaisena.
Itse suosittelisin että hankit koneen Windows 7 käyttiksellä. Sen käyttöliittymä soveltuu parhaiten työpöytäkäyttöön ja on muutenkin selkeämpi.- pitää..
olla sukkella jos meinaa W7 kanssa saada valmiskoneen, ainankaan kohtuu hintaan. Räätälöityjä konepaketteja seiskalla saa kyllä esim. jimms:tä varmaan viellä pitkään.
Läppärit alkaa kaupoissa olla kaikki kasilla (halvat)
- turhaan epäilin
Nyt viikon käytön jälkeen en löydä mitään mistä valittaa. Uudet "kilkkeet" löytyy perinteistä työpöytää halajaville, ja "metroa" ei tarvitse edes huomioida jos ei halua. Ja puolet: Parempi ääni, parempi videotoisto, nopeampi kaikin osin, erityisesti käynnistys.
Tämän lisäksi asennus säilyttää entisestä winukasta kaiken tarvittavan asentamatta niitä erikseen uudelleen.
Joitakin uusia asioita on hyvä opetella käyttämään vaikkei haluaisikaan, koska ne on vaan win8:ssa paljon edistynemmällä tasolla. - jkk1
Asensin Win8 pöytäkoneeseen ja läppäriin (Samsung Q530). Jostain kumman syystä läppärin WLAN-yhteys hidastui tosi paljon. Pöytäkoneen wlan-yhteys säilyi ennallaan lähellä 10 megaa, kuten myös Iphone 4S wifi-yhteys. Läppärin yhteys hidastui speedtest.net ohjelman mukaan n. 2-4 megaan. En ymmärrä mistä johtuu?? Win7:lla nopeus oli sama, kuin pöytäkoneella ja Iphonella.
Jos olis hyviä vinkkejä, niin mielelläni ottaisin vastaan. Oletko päivittänyt koneen wlan ajurin? http://www.samsung.com/fi/support/model/NP-Q530-JT02SE-downloads
Eli tuolta "Ajurit" kohta.- jkk1
Kiitos!
Nyt olen ladannut ja "päivittänyt" koneen ajurit antamaltasi sivulta.
Kokeilin kahta eri versiota, eikä tunnu auttavan.
Qualcomm Atheros WLAN Driveradvice ja Langaton LAN ATHEROSadvice. Ensimmäinen ei suostunu asentumaan, mut tuo jälkimmäinen asentui. Ei vaan ongelma ratkee - yhtä takkuinen on edelleen.
- win8onbest
Kyllä win 8 totuttelua tietysti vaatii, mutta sitten kun siihen tottuu niin se on ihan paras käyttis ikinä! Kone käynnistyy ja sammuu todella nopeasti.
Tietysti win 8 on vielä jonkun verran jotain bugeja, niin kuin aina uusissa käyttiksissä, mutta kyllä nekin sitten ajan kanssa korjaantuu. :)- toni.
kyllä tämä 8 on parempi kuin 7 professional versio tässä toimii windowsin elokuvatyökalukin hienosti ja saa laittettua avidin ja pinnaclen rinakkainkin
ajattelin laittaa tähän koneeseen myös windows7 mutta nyt kun olen tähän tottunut niin mitä sillä 7, versiolla tässä vielä tekisi, ostin toisenkin päivitys paketin jolla päivitän tuon vanhemman xp version jolla voin katsella mitä haluan
siis tämä 8 versio on paras tähän saakka näistä ja ihmettelen mistä nämä mollaajat saavat tarmoa jatkuvasti mollata tätä?
- Rrrrrrrrrrrrrrrr,,,,
Verkkokäytännöt mennet taas enemmän päin honkia..
Käyttöliittymä on ruma ja epäkäytännöllinen.
Ulkoasun muokattavuus on riittämätön.
Ajurituki vanhemmille laitteille olematon.
Kytky jatkuvaan kommunikointiin ms kanssa...
hyvää: Nopeus, vaikkuttaa nopeammalta ja sulavammalta kuin seinska. - usb1
Ei tunnistanut USB muistikortinlukijaa eikä fuj:techin USB tv-viritintä, kaksi USB kiintolevyä löytyi ongelmitta.
- toni.
tulee mieleen windows 8 mollaajista armeija kun siellä joku sanoi ruuan olleen pahaa ja sitä oli liian vähän?
- moneen junaan
>tulee mieleen windows 8 mollaajista armeija kun siellä joku sanoi ruuan olleen pahaa ja sitä oli liian vähän? <
Huono vertaus. Jonkun mielestä oli pahaa, toisen ei ja sama ruuan riittävyydestä. Minun eriävä mielipide on armeijan ruuasta; toisinaan oli riittävästi, toisinaan taas ei, sama hyvyydestä.
- Saviciekko
Olihan ne cd-levytkin muka huonompia kun "savikiekko" tullessaan. Sama porukka meuhkaa aina uudistuksista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496439- 322302
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101313Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.781245- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12835