Ryppyjä rakkaudessa....

valerie

Haluaisin tietää, että olenko mie vain niin hirveän mustasukkainen tapaus, vai onko se ihan yleistä, että tulee mustasukkaiseksi, jos oma kultsi selittää jostain toisesta naisesta. Sie olet nähny, miten poikakaveris juttelee tämän naisen kanssa ja halailee, kuulemma ihan kaverimielessä, ja sie tiät sen itsekin, mutta silti se pistää niin vihaksi, että! Mulla nimittäin on tällainen ongelma. Ja kokoajan mie pelkään, että jos se nainen alkaa oikeasti näyttämään vihreätä valoa, niin jättääkö minun poikakaveri minut kuin nallin kalliolle? Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? Pitäiskö jatkaa kuin ei mitään. Olla sinisilmäinen, vai mitä? Kiitoksia jo etukäteen.

5

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus

Tällaisissa tapauksissa pitäisi osata keskustella, se ei tarkoita riitaa eikä uhkailuja, vaan kaskustelua. Kerro poikaystävälle, miltä sinusta tuntuu, kysele tyhmiäkin, jos poikaystäväsi on edes hieman aikuinen, hän hälventää epäilyksesi. Oletko ajatellut perheen perustamista tämän ihmisen kanssa ja vanhenemista, mikäli haluat vain seurustella, etkä mitään vakavaa, on täysin turhaa olla mustasukkainen.

• Hanna

Yhdyn edelliseen. Lisään vielä, että sun mustasukkaisuutesi on ihan normaali ja inhimillinen reaktio. Kuka nyt haluaisi nähdä rakkaansa halailemassa muita. Väkisinkin sitä ihmettelee, että mistä siinä on kysymys ja uhkaako sen mun asemaani sen rakkaan ihmisen suhteen.

Jutelkaa.
        Puhukaa toisillenne niin kuin aikuisille ihmisille ja parhaille kavereillenne, sillä sitäkin teidän on oltava, jos mielitte elää elämäänne rinnakkain kulkien.
        Rehellisyys on parisuhteen peruspilareita, samoin keskustelutaito. Nythän te voitte niitä treenata yhdessä.

• Banana
        Hanna kirjoitti:

Yhdyn edelliseen. Lisään vielä, että sun mustasukkaisuutesi on ihan normaali ja inhimillinen reaktio. Kuka nyt haluaisi nähdä rakkaansa halailemassa muita. Väkisinkin sitä ihmettelee, että mistä siinä on kysymys ja uhkaako sen mun asemaani sen rakkaan ihmisen suhteen.

Jutelkaa.
        Puhukaa toisillenne niin kuin aikuisille ihmisille ja parhaille kavereillenne, sillä sitäkin teidän on oltava, jos mielitte elää elämäänne rinnakkain kulkien.
        Rehellisyys on parisuhteen peruspilareita, samoin keskustelutaito. Nythän te voitte niitä treenata yhdessä.

Mutta miksi tämä halu omistaa toinen? Pönkittää itsensä toisen elämään lujasti, jotta tuntisi turvallisuutta? Eihän ketään ihmistä voi korvata toisella ihmisellä, eihän mikään uhkaa suhdetta, jos antaa sille tilaa?

• potsi

Sehän tiedetään, että jos alat miehellesi ilkeästi ärvistellä niin pahennat asiaa.
      Ota pehmeä ote. Sano hänelle hetipian kun saat tunteestasi kiinni, vaikkapa "On se kumma kun niin kuumenen, kun joku flirttailee tai edes viehättyy sinusta; mustasukkaisuuttahan tämä kai on. Kärvistää vatsasta ja sydänalasta ja riepaisee niin, että tekisi mieli tulla ja tuupata vähän syrjemmälle tuollaiset sinusta kiinnostuvat. Kai sitä on kateellinenkin, kun näin suututtaa ja malkein pelottaakin.."
      Siitä voi vaikka kaskustella lisää, huumorin kanssa, pehmentää mutta kaikella tunteella sitten, ei mitään nysväilyä, tulisesti vaan.
      Nimittäin kun se mies toisista naisista puhuu ja kehuu niin sinustahan siinä oikeastaan on kyse, sanoo sellaisia mitä haluaisi sinusta sanoa jne...

• Banana

Mustasukkaisuudessa ei ole mitään järkeä!

Jos rakkaus on syvä ja lähemmäs ylimaallinen, toista arvostava, en käsitä miksi pitäisi sitoa itsensä kettingeillä kiinni rakkaaseensa. En tiedä olenko hullu, mutta luottamuksellisen vapauden antaminen on parasta mitä suhteessa tiedän.

Se, että rakastamme toisiamme, olemme samaa sielua, on minulle tarpeeksi suuri asia. Haluan ainoastaan että rakkaani on onnellinen - se tekee minut onnelliseksi. Ei SE, puhuuko hän muista ihmisistä, tapaileeko hän satunnaisesti jotain toisenlaista ihmistä kuin minä saadakseen uutta perspektiiviä elämään, satuta minua jos hän rakastaa minua ja on onnellinen kanssani.

Samoin minulla on oma tilani suhteessa, jota hän arvostaa. SE sattuisi, jos jonain päivänä hän ei enää haluaisikaan olla kanssani, jakaa ajatuksiaan ja mietteitään kanssani. Jos hän ei enää rakastaisi minua. Se sattuisi, eikä elämässä olisi enää iloa.

Uskon, että luottavainen oman tilan antaminen, hengittäminen, pieni distanssi silloin tällöin joissain asioissa, pitää suhteen tasapainossa. Sitä arvostaa ja rakastaa toista samalla tavalla kuin rakastuessaan, sillä tuo toinen pysyy omana persoonanaan, individuaalina, itsenäisestikin kehittyvänä eikä vain minun toisena puoliskonani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2748
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2559
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2277
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1749
    6. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      209
      1476
    7. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1474
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1222
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1174
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      371
      1089
    Aihe