Ryppyjä rakkaudessa....

valerie

Haluaisin tietää, että olenko mie vain niin hirveän mustasukkainen tapaus, vai onko se ihan yleistä, että tulee mustasukkaiseksi, jos oma kultsi selittää jostain toisesta naisesta. Sie olet nähny, miten poikakaveris juttelee tämän naisen kanssa ja halailee, kuulemma ihan kaverimielessä, ja sie tiät sen itsekin, mutta silti se pistää niin vihaksi, että! Mulla nimittäin on tällainen ongelma. Ja kokoajan mie pelkään, että jos se nainen alkaa oikeasti näyttämään vihreätä valoa, niin jättääkö minun poikakaveri minut kuin nallin kalliolle? Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? Pitäiskö jatkaa kuin ei mitään. Olla sinisilmäinen, vai mitä? Kiitoksia jo etukäteen.

5

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus

Tällaisissa tapauksissa pitäisi osata keskustella, se ei tarkoita riitaa eikä uhkailuja, vaan kaskustelua. Kerro poikaystävälle, miltä sinusta tuntuu, kysele tyhmiäkin, jos poikaystäväsi on edes hieman aikuinen, hän hälventää epäilyksesi. Oletko ajatellut perheen perustamista tämän ihmisen kanssa ja vanhenemista, mikäli haluat vain seurustella, etkä mitään vakavaa, on täysin turhaa olla mustasukkainen.

• Hanna

Yhdyn edelliseen. Lisään vielä, että sun mustasukkaisuutesi on ihan normaali ja inhimillinen reaktio. Kuka nyt haluaisi nähdä rakkaansa halailemassa muita. Väkisinkin sitä ihmettelee, että mistä siinä on kysymys ja uhkaako sen mun asemaani sen rakkaan ihmisen suhteen.

Jutelkaa.
        Puhukaa toisillenne niin kuin aikuisille ihmisille ja parhaille kavereillenne, sillä sitäkin teidän on oltava, jos mielitte elää elämäänne rinnakkain kulkien.
        Rehellisyys on parisuhteen peruspilareita, samoin keskustelutaito. Nythän te voitte niitä treenata yhdessä.

• Banana
        Hanna kirjoitti:

Yhdyn edelliseen. Lisään vielä, että sun mustasukkaisuutesi on ihan normaali ja inhimillinen reaktio. Kuka nyt haluaisi nähdä rakkaansa halailemassa muita. Väkisinkin sitä ihmettelee, että mistä siinä on kysymys ja uhkaako sen mun asemaani sen rakkaan ihmisen suhteen.

Jutelkaa.
        Puhukaa toisillenne niin kuin aikuisille ihmisille ja parhaille kavereillenne, sillä sitäkin teidän on oltava, jos mielitte elää elämäänne rinnakkain kulkien.
        Rehellisyys on parisuhteen peruspilareita, samoin keskustelutaito. Nythän te voitte niitä treenata yhdessä.

Mutta miksi tämä halu omistaa toinen? Pönkittää itsensä toisen elämään lujasti, jotta tuntisi turvallisuutta? Eihän ketään ihmistä voi korvata toisella ihmisellä, eihän mikään uhkaa suhdetta, jos antaa sille tilaa?

• potsi

Sehän tiedetään, että jos alat miehellesi ilkeästi ärvistellä niin pahennat asiaa.
      Ota pehmeä ote. Sano hänelle hetipian kun saat tunteestasi kiinni, vaikkapa "On se kumma kun niin kuumenen, kun joku flirttailee tai edes viehättyy sinusta; mustasukkaisuuttahan tämä kai on. Kärvistää vatsasta ja sydänalasta ja riepaisee niin, että tekisi mieli tulla ja tuupata vähän syrjemmälle tuollaiset sinusta kiinnostuvat. Kai sitä on kateellinenkin, kun näin suututtaa ja malkein pelottaakin.."
      Siitä voi vaikka kaskustella lisää, huumorin kanssa, pehmentää mutta kaikella tunteella sitten, ei mitään nysväilyä, tulisesti vaan.
      Nimittäin kun se mies toisista naisista puhuu ja kehuu niin sinustahan siinä oikeastaan on kyse, sanoo sellaisia mitä haluaisi sinusta sanoa jne...

• Banana

Mustasukkaisuudessa ei ole mitään järkeä!

Jos rakkaus on syvä ja lähemmäs ylimaallinen, toista arvostava, en käsitä miksi pitäisi sitoa itsensä kettingeillä kiinni rakkaaseensa. En tiedä olenko hullu, mutta luottamuksellisen vapauden antaminen on parasta mitä suhteessa tiedän.

Se, että rakastamme toisiamme, olemme samaa sielua, on minulle tarpeeksi suuri asia. Haluan ainoastaan että rakkaani on onnellinen - se tekee minut onnelliseksi. Ei SE, puhuuko hän muista ihmisistä, tapaileeko hän satunnaisesti jotain toisenlaista ihmistä kuin minä saadakseen uutta perspektiiviä elämään, satuta minua jos hän rakastaa minua ja on onnellinen kanssani.

Samoin minulla on oma tilani suhteessa, jota hän arvostaa. SE sattuisi, jos jonain päivänä hän ei enää haluaisikaan olla kanssani, jakaa ajatuksiaan ja mietteitään kanssani. Jos hän ei enää rakastaisi minua. Se sattuisi, eikä elämässä olisi enää iloa.

Uskon, että luottavainen oman tilan antaminen, hengittäminen, pieni distanssi silloin tällöin joissain asioissa, pitää suhteen tasapainossa. Sitä arvostaa ja rakastaa toista samalla tavalla kuin rakastuessaan, sillä tuo toinen pysyy omana persoonanaan, individuaalina, itsenäisestikin kehittyvänä eikä vain minun toisena puoliskonani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe