TKK vai HY?

Tuleva nörtti?

Valinta pitäisi tehdä, kumman opiskelupaikan ottaisi vastaan TKK:n Tietotekniikka vai Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytiede. Opetustarjontakin näyttää aika samanlaiselta. Kommentteja!

7

2398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JBB

      Tekniikan ylioppilaat ovat oikeasti rasittavia.
      Jos haluat älyllistä debattia opiskelijayhteisöltä, niin hakeudu yliopistoon. TKK:ssa porukka on ehkä älykkäämpää, mutta myös epäsosiaalisempaa ja itsekeskeistä ja se ns. teekkarielämä on aika väkinäistä ja älyvapaata.

      • sini

        Aikamoista yleistystä. Teekkareita on Otaniemessä on yli 10 000, joten eiköhän joukossa ole jos jonkinmoista tallaajaa. Kaikki ei todellakaan viihdy teekkaririennoissa, mutta eiköhön jokaiselle löydy samanhenkistä seuraa. Minä en ainakaan parin vuoden aikana ole huomannut teekkareita erityisen epäsosiaalisiksi, päinvastoin :).


    • yo.

      Tietenkin TKK, jos olet vähääkään sosiaalinen. Tai kuinka sosiaalinen voi datanörtti olla ja millä todennäköisyydellä?

      Teekkarit ovat ehkä välillä älyvapaita, mutta vastaavasti vähemmän tosikkoja. Tietokillassa on myös perinteet ja sivistynyt toiminta kunniassa, tosin poliittisesti epäkorrektia meininkiä halventamatta. Myös suhteet lipaston tyttöihin on erittäin hyvät, vaikka ei uskoisi.

      Vaatii erikoista mielenlaatua olla tulla Wappuna teekkariksi, mutta on se sen arvoistakin.

      • Olli

        Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.

        TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!


      • Lise
        Olli kirjoitti:

        Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.

        TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!

        "TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!"

        Ei,vaan paremmuuden huomaa siitä että TKK:lle on vaikeampi päästä sisään (mikä tietenkin voi näkyä myös pääsyprosenteissa, mutta ei välttämättä, esim. TKK:n sisällä vaikeimmille osastoille ei välttämättä ole pienimmät pääsyprosentit) mistä seuraa että TKK:lla opiskelija-aines on keskimäärin tasokkaampaa. Tällöin kursseilla on vähemmän heikkoja mukana pidettäviä ja kurssien taso nousee, kun voidaan vaatia osattavaksi ihan vaikeitakin asioita.


      • Höpö
        Olli kirjoitti:

        Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.

        TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!

        "Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin"

        Ei pidä paikkaansa, ei niin vaan todellakaan.. Tietojenkäsittelytiede on niin käytännönläheistä kun olla ja saattaa. Javaa, UML:ää ja ties mitä aletaan vääntää melkein ekasta päivästä lähtien. Pienryhmätyöskentelyä ja harjoituksia on niin paljon että kyllästyttää.

        Itse olen nyt vaihtamassa tilastotieteeseen kun ei ollut ihan ominta alaa.

        Palkat tuskin poikkeavat mitenkään kun molemmat kilpailevat suunnilleen samoista työpaikoista. Mitä siihen "helppouteen" tulee niin ei pidä paikkaansa. Ensimmäinen kommentti vierustoverilta matematiikan tunnilla oli että "ei helvetti, luulin että tällasta on vaan elokuvissa" :P


      • 321
        Olli kirjoitti:

        Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.

        TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!

        "Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin"

        Heh. Diplomi-insinööri on kyllä aivan samankaltainen oppiarvo kuin filosofian maisteri. Ei se mikään ammatti ole. Tosin ammattikorkeakoululla ja teknillisellä korkeakoulullaan ei nyt niin hirveästi ole eroa. Paitsi että ensinmainitusta valmistuu ammattiin ja jälkimmäisestä ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe