Valinta pitäisi tehdä, kumman opiskelupaikan ottaisi vastaan TKK:n Tietotekniikka vai Helsingin yliopiston Tietojenkäsittelytiede. Opetustarjontakin näyttää aika samanlaiselta. Kommentteja!
TKK vai HY?
7
2398
Vastaukset
- JBB
Tekniikan ylioppilaat ovat oikeasti rasittavia.
Jos haluat älyllistä debattia opiskelijayhteisöltä, niin hakeudu yliopistoon. TKK:ssa porukka on ehkä älykkäämpää, mutta myös epäsosiaalisempaa ja itsekeskeistä ja se ns. teekkarielämä on aika väkinäistä ja älyvapaata.- sini
Aikamoista yleistystä. Teekkareita on Otaniemessä on yli 10 000, joten eiköhän joukossa ole jos jonkinmoista tallaajaa. Kaikki ei todellakaan viihdy teekkaririennoissa, mutta eiköhön jokaiselle löydy samanhenkistä seuraa. Minä en ainakaan parin vuoden aikana ole huomannut teekkareita erityisen epäsosiaalisiksi, päinvastoin :).
- yo.
Tietenkin TKK, jos olet vähääkään sosiaalinen. Tai kuinka sosiaalinen voi datanörtti olla ja millä todennäköisyydellä?
Teekkarit ovat ehkä välillä älyvapaita, mutta vastaavasti vähemmän tosikkoja. Tietokillassa on myös perinteet ja sivistynyt toiminta kunniassa, tosin poliittisesti epäkorrektia meininkiä halventamatta. Myös suhteet lipaston tyttöihin on erittäin hyvät, vaikka ei uskoisi.
Vaatii erikoista mielenlaatua olla tulla Wappuna teekkariksi, mutta on se sen arvoistakin.- Olli
Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.
TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa! - Lise
Olli kirjoitti:
Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.
TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!"TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!"
Ei,vaan paremmuuden huomaa siitä että TKK:lle on vaikeampi päästä sisään (mikä tietenkin voi näkyä myös pääsyprosenteissa, mutta ei välttämättä, esim. TKK:n sisällä vaikeimmille osastoille ei välttämättä ole pienimmät pääsyprosentit) mistä seuraa että TKK:lla opiskelija-aines on keskimäärin tasokkaampaa. Tällöin kursseilla on vähemmän heikkoja mukana pidettäviä ja kurssien taso nousee, kun voidaan vaatia osattavaksi ihan vaikeitakin asioita. - Höpö
Olli kirjoitti:
Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.
TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!"Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin"
Ei pidä paikkaansa, ei niin vaan todellakaan.. Tietojenkäsittelytiede on niin käytännönläheistä kun olla ja saattaa. Javaa, UML:ää ja ties mitä aletaan vääntää melkein ekasta päivästä lähtien. Pienryhmätyöskentelyä ja harjoituksia on niin paljon että kyllästyttää.
Itse olen nyt vaihtamassa tilastotieteeseen kun ei ollut ihan ominta alaa.
Palkat tuskin poikkeavat mitenkään kun molemmat kilpailevat suunnilleen samoista työpaikoista. Mitä siihen "helppouteen" tulee niin ei pidä paikkaansa. Ensimmäinen kommentti vierustoverilta matematiikan tunnilla oli että "ei helvetti, luulin että tällasta on vaan elokuvissa" :P - 321
Olli kirjoitti:
Jos ihan asiallisen kommentin saa heittää, niin d-insinööreillä on takuuvarmasti enemmän töitä ja paremmat palkat. Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin, työnhaku on paljon vaikeampaa (yleisesti ottaen). Yliopistossa pääsee ehkä helpommalla.
TKK:n paremmuuden huomaa jo sisäänpääsyprosenteissa!"Yliopistoihmiset kun eivät varsinaisesti valmistu mihinkään ammattiin"
Heh. Diplomi-insinööri on kyllä aivan samankaltainen oppiarvo kuin filosofian maisteri. Ei se mikään ammatti ole. Tosin ammattikorkeakoululla ja teknillisellä korkeakoulullaan ei nyt niin hirveästi ole eroa. Paitsi että ensinmainitusta valmistuu ammattiin ja jälkimmäisestä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399