onko tavallista että

isovanhempi,,,,,,

miniä määrää mitä lahjaksi pitäisi antaa.. ja mummin lapsenlapselle ostamat lelut ja vaatteet kiikuttaa kirpputorille. boikottia mietin.

9

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytännöllistä

      minämummo ja anoppi en enää ostakaa nuorteni lapsille ainakaan vaatteita, kun vaatekoot eroavat eri tuotteissa ja jokaisella perheellä on oma makunsa, miten haluavat pukea lapsensa. Ja jos minä pidän nättinä jotakin asua, se voi olla joko vanhemmasta tai lastenlapsesta vääränmallinen tai -värinen. Mieluummin ostan yhteisellä kauppareissulla jotain mieleistä tai sitten kysyn ennakkoon vanhemmilta mitä hankkia. - Joskus pienimmän lastenlapsen kanssa lelukaupassa sorrun ostamaan jotain pientä. Noo-oo, rahalahjahan se aina on turvallinen ja hyvä vaihtoehto ja onneksi minun nuoreni ei edes odotakaan minulta mitään suuria rahasummia.

      Ja toki kyllä minunkin ostamiani leluja, legoja ja liikoja nalleja ja pelejä on viety myyntiin kirpputorille , kas kun sitä kamaakin jo alkaa lapsillakin olla kasvun myötä kierrättää eteenpäin. Ja ainakin kirpputorilta kertyneet rahat ovat ihan oiva
      palkinto vanhemmilleen tai lapsille siitä vaivasta että viettävät kirpputorilla vapaa-aikaa ja saavat joitakin euroja palkaksi. Ja kuitenkin nuo lelut ym voivat olla ilona jollekin toiselle lapselle - kaikilla ei ole edes nykyään varaa ostaa uusina pelejä, urheiluvälineitä, pyöriä tai luistimia ym. Jopa hyväkuntoisia lastenvaatteita esim ulkoilupuvut saappaat, college-asut menevät helposti kaupaksi ja edullisesti kiertoon (nykyään ne ovat niin hyvälaatuisiakin vielä uusiokäytössä).

    • Hyppyytettävä?

      Boikottiin vaan.
      Villasukat lapsen pakettiin.

    • Mummulan täyshoito

      Minullapas tämmönen lahjaidea lapsenlapsille:
      LAHJAKORTTI mummolaan.
      Tee omannäköinen kortti (valokuva tai piirustus) jonne kääntöpuolelle "kuponki" jossa teksti esim. tämä lahjakortti oikeuttaa kolme viikonloppuhoitoa mummolaan.
      Tämä toimii hyvin etenkin jos lapsenlapset jo yli 2 vuotiaita.
      Omasta mielikuvituksesta kiinni mitä kirjoitat ja lupaat ohjelmaa myöten, mutta voin taata ettei tämä lahja päädy kirpputorille ja lapsenlapset sekä miniä ovat tyytyväisiä!

      • vierailukuponki

        No, eivät ehkä ole tyytyväisiä,luulen !

        Pyh, joku kortti. Saanhan minä mennä muutenkin mummolle kylään, ilman kuponkeja, voisi hyvin olla lasten vastaus tähän "hyvään ideaan"!

        Lapset eivät ehkä arvosta kuvaa mummista myöskään hyväksi lahjaksi.
        Samoin koen myös kyllä itse, tuntuu jopa aika kornilta, jos alkaa oikein analysoimaan.


      • Itsetehty parasta
        vierailukuponki kirjoitti:

        No, eivät ehkä ole tyytyväisiä,luulen !

        Pyh, joku kortti. Saanhan minä mennä muutenkin mummolle kylään, ilman kuponkeja, voisi hyvin olla lasten vastaus tähän "hyvään ideaan"!

        Lapset eivät ehkä arvosta kuvaa mummista myöskään hyväksi lahjaksi.
        Samoin koen myös kyllä itse, tuntuu jopa aika kornilta, jos alkaa oikein analysoimaan.

        Valokuvalla tarkoitin kuvaa perheestä tai lemmikistä tai yhteiskuvaa sinusta lastenlapsien kanssa.
        Meillä 11v. 13.v ja 15.v ovat olleet mummin lähettämään lahjakorttiin hyvin tyytyväisiä vaikka samassa kaupungissa asutaan ja kylään muutenkin sinne pääsevät..
        Myös villasukat.myssyt ja lapaset ovat kaikille kelvanneet ja olleet oikein odotettuja lahjoja joka vuosi, joita toivotaan etukäteen värejä ja lanka toiveita esittäen.
        Omat nuoret arvostavat ainakin eniten itsetehtyjä lahjoja, sillä he eivät halua samaa mitä muillakin, vaan ihan jotain erottuvampia lahjoja joita ei saa kaupasta. Kaupasta ostetaan omalla rahalla itse mitä halutaan pitkin vuotta, mutta synttäreiksi ja jouluksi kaivataan jotain persoonallisempaa lahjaa eli itsetehtyä.
        Kaikki kai riippuu siitä miten lapset on kasvatettu ja millaiset arvomaailmat heille on opetettu.


      • faija 17 ja 20 boy*s
        vierailukuponki kirjoitti:

        No, eivät ehkä ole tyytyväisiä,luulen !

        Pyh, joku kortti. Saanhan minä mennä muutenkin mummolle kylään, ilman kuponkeja, voisi hyvin olla lasten vastaus tähän "hyvään ideaan"!

        Lapset eivät ehkä arvosta kuvaa mummista myöskään hyväksi lahjaksi.
        Samoin koen myös kyllä itse, tuntuu jopa aika kornilta, jos alkaa oikein analysoimaan.

        Se onkin huumoripiikki, että ymmärrettäisiin ettei mummikaan ole automaattien lapsenpiika, kun lasten vanhemmat haluaa viettää laatuaikaa.
        Yksinhuoltajia täytyisi auttaa enemmän heillä varmasti on raskasta.


      • mummotta

        Mummulan täysihoidolle: Ehdottamasi lahja sopii miniälle ja ehkä myös miniän miehelle, ei lapsille.
        Lapset eivät ymmärrä olevansa hoidokkeja ja kivirekiä, jollaisina sinä heitä ilmeisesti pidät. He uskovat, että mummo ilahtuu heidän vierailuistaan, joten ehdottamasi lahja olisikin heidän mielestään lasten lahja mummolle.
        Sen sijaan lapsille voisi antaa lahjaksi vaikkapa värikynät ja piirustuspaperia. Ne eivät maksa paljon, ja lapsista olisi hauskaa piirustella vanhempiensa kanssa vaikka mummolle annettavia kuvia.


    • mummi,,sport

      kaikkea ei voi antaa.. ettei mene mummin lahjat kirppikselle

    • Valeria

      Muistan ajatelleeni että kysyisi nyt ensin ennen kuin ostelee mitä sattuu.
      Ei miniä voi määrätä kuitenkaan mitä annetaan. Hienotunteinen miniä antaa antaa mitä lahjoittaja haluaa antaa. JOs eivät mene kaupaksi lahjana lapselle, niin kirppikselle vaan. Itse lahjoitin liikalahjoja mm. viereiseen päiväkotiin, jossa ne tulivat hyvään käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe