Jokaisella ihmisellä on luonnollinen tarve uskoa. Se näkyy selvästi tilastoissa, joiden mukaan 98,5% maailman ihmisistä uskoo Jumalaan julkisesti ja loput kieltää sen ehkä itseltäänkin, mutta lopultahan jokainen uskoo. Jumala on asettanut ihmiseen tämän luontaisen tarpeen uskoa ettei helvetti kutsuisi meitä.
Usko Jumalaan vaistonvaraista
22
131
Vastaukset
- eric.goebbels
Argumentum ad populum.
Häivy palstalta, sinua ei tarvita. - Per Saukko
Jeps. Jos et tunnusta julkisesti uskovasi jumaluuteen, niin omapa on itsemurhasi....
- Hyvin usein
Ateisti on idiootti.
"Jokaisella ihmisellä on luonnollinen tarve uskoa"
Ihmisellä on luonnollinen tarve moneen asiaan joka ei ole hyväksi meille, kuten myös uskoa moneen asiaan joille ei ole pohjaa todellisuudessa. Ihmisellä on mm. luonnollinen tarve uskoa että aurinko kiertää maata kaikkihan tietävät kuinka hyvin tämä pitää paikkansa.
"Se näkyy selvästi tilastoissa, joiden mukaan 98,5% maailman ihmisistä uskoo Jumalaan julkisesti ja loput kieltää sen ehkä itseltäänkin"
Jonkinlaiseen jumalaan uskominen ole sama kuin nimenomaan Jumalaan uskominen. Ja minkäs sille voi että joidenkin korvaan jumaliin uskominen ei kuulosta järkevältä eivätkä muutenkaan tunne tarvetta uskoa.
"mutta lopultahan jokainen uskoo."
Ei pidä paikkansa, ei edes lähellekään.
"Jumala on asettanut ihmiseen tämän luontaisen tarpeen uskoa"
Todistapa se kun kerta moisia väität."Se näkyy selvästi tilastoissa, joiden mukaan 98,5% maailman ihmisistä uskoo Jumalaan julkisesti ja loput kieltää sen ehkä itseltäänkin, mutta lopultahan jokainen uskoo."
Onko sinulla lähteitä, joissa tuo luku ilmoitetaan vai keksitkö sen vain trollasumielessä tai perustuuko se harhakuvitelmiisi?Harmi vain että aika laaja osa "98,5%" - Uskoo johonkin muuhun jumalaan kuin Kristittyjen. Ja oikeiksi Kristityiksi itseään siteraavien mukaan Luterilainen ja Katolinen ovat porttkirkkoja. Ja molemmathan ovat myös aikajoa kutsuneet toisiaan vääräoppisiksi. Oikeiden Kristittyjen määrä siis taitaa pikemminkin hipoa sitä 4 tai 5% luokkaa. :D
Oikeita kristittyjä on kolme: SamiA, Sepä Se ja JC. Eivät kuitenkaan toistensa mielestä. Vain omastaan.
- ihan terve
Minkäs sille mahtaa, että keskimääräistä älykkäämpiä ihmisiä on maailmassa verrattain vähän, kun taas taikauskoisia typeryksiä sekä sivistymättömiä ja kouluja käymättömiä tomppleita riittää kyllä määrättömästi.
Mutta ei sillä kannattaisi julkisesti ylpeillä, siis sillä taikauskoisella typeryydellä ja sivistymättömyydellä. Eihän sellaisessa mitään ylpeilemistä ole. Vain sokeat kanat pyllistävät laumana pois päin Mekasta ja vain tyhjäpäät palvovat veisaten tyhjää ja olematonta puolityhjissä kirkoissa. Järjelliset ihmiset löytyvät aivan muualta.
USA:n kansallisen tiedeakatemian huippututkijoista vain 7 % oli uskovia. 72,2 % oli ateisteja ja 20,8 % agnostikkoja. Britannian tiedeakatemian Royal Societyn jäsenistä vain 3,3 prosenttia uskoi vahvasti jumalaan ja 78,8 % oli vahvasti eri mieltä väitteestä, että jumala on olemassa - Esko o
Selityksesi eivät ole oikeita minun mielestäni. Uskominen on älyllistä toimintaa. Ihminen haluaa selityksiä ja uskonto selittää. Toiseksi ihminen haluaa olla kunnollinen ja hyväksyttävä, kunnioitettava. Koska on selvästi olemassa hyvää ja pahaa, ihminen haluaa yleensä asettua hyvän puolelle. Uskonto palkitsee hyvän ihmisen ja rankaisee pahoja. Tämä tulee näkyviin jo aika pian, kun ihmiset joutuvat harkitsemaan elämänsä tekoja. Ihmisestä tulee sellainen kuin hän haluaa olla.
- Huono selitys
Millähän tavalla se, että näkymätön taikaheppuli taikoi kaiken olemaan, olisi jotenkin järkevämpi selitys kuin mikä tahansa muu?
Kuulostaako järkevältä, että kaikkitietävä kaikkivaltias, joka ei tiennyt mitään eikä mahtanut mitään, ei edes omien tekojensa seurauksille, joutui olemaan itse oma isänsä ja joutui uhraamaan epäkuolleen itsensä verisesti itselleen (paitsi että mitään uhria ei edes ollut, koska kukaan ei siis kuollut ja "uhri" annattiin itse itselle) ja koko tämä tarpeeton show epäkuolleen epäuhrin kera vain jotta voisi muuttaa oman päätöksensä eli asian, josta kaikkivaltiaana aina joka tapauksessa päättää vain ja ainostaan itse, oli sitten jotain epäkuolleita veriuhreja tai ei. Ja mikä päätös ei edes muuta juuri mitään, vaan miljardit miljardit miljardit ihmiset matkaavat silti ikuiseen kidutukseen, mikä on siis kuulemma rakkautta, se miljardien ihmisten ikuinen kiduttaminen tulijärvessä.
Ja tuollainen minun pitäisi sitten hyväksyä järjellisenä selityksenä?
Osaatko yhtään edes arvata, miksi hammaskeijukin kuulostaa paljon, siis TODELLA PALJON uskottavammalta kuin noin luokaton ja itse itsensä kumoava, täysin epälooginen sonta joka ei selitä yhtään mitään. - Esko o
Huono selitys kirjoitti:
Millähän tavalla se, että näkymätön taikaheppuli taikoi kaiken olemaan, olisi jotenkin järkevämpi selitys kuin mikä tahansa muu?
Kuulostaako järkevältä, että kaikkitietävä kaikkivaltias, joka ei tiennyt mitään eikä mahtanut mitään, ei edes omien tekojensa seurauksille, joutui olemaan itse oma isänsä ja joutui uhraamaan epäkuolleen itsensä verisesti itselleen (paitsi että mitään uhria ei edes ollut, koska kukaan ei siis kuollut ja "uhri" annattiin itse itselle) ja koko tämä tarpeeton show epäkuolleen epäuhrin kera vain jotta voisi muuttaa oman päätöksensä eli asian, josta kaikkivaltiaana aina joka tapauksessa päättää vain ja ainostaan itse, oli sitten jotain epäkuolleita veriuhreja tai ei. Ja mikä päätös ei edes muuta juuri mitään, vaan miljardit miljardit miljardit ihmiset matkaavat silti ikuiseen kidutukseen, mikä on siis kuulemma rakkautta, se miljardien ihmisten ikuinen kiduttaminen tulijärvessä.
Ja tuollainen minun pitäisi sitten hyväksyä järjellisenä selityksenä?
Osaatko yhtään edes arvata, miksi hammaskeijukin kuulostaa paljon, siis TODELLA PALJON uskottavammalta kuin noin luokaton ja itse itsensä kumoava, täysin epälooginen sonta joka ei selitä yhtään mitään.Sinun tekstistäsi en saa selvää, mikä olisi parempi selitys.
Esko o kirjoitti:
Sinun tekstistäsi en saa selvää, mikä olisi parempi selitys.
Kiinnostavaa.....
Miten uskovaisten yhteisöt voivat mitata uskonnollisuuden syvyyttä ?
Mikäli esi. käytämme hotellien laadun tähtiluokitusta *.......***** niin Suomen evlut. kirkon johtohenkilöiden palkkatilastoja niin arkkipiispa on viiden tähden mies ja apupapit yhden tähden.
No se siitä.
Toisaalta todellien vakaumus on monesti ns. ulkokultaista esimerkkinä vaikka tiettyjen syvästi uskonnollisten alueuden napamiesten on julkisesti tunnustettava tietty uskonnollisuus.
Eräällä tavalla sitä voitaisiin kutsua "hyvä veli kerhoksi" (korruptio).
Lukaiseppa joskus Kari Narsin kirja: "Kuinka miljoonia huijataan". Kirjassa on esimerkkejä taloudellisista kupruista ja niistä jotka ovat homman takana. Esim. Bernie Madoff.- 1000sanaa1totuus
"Selityksesi eivät ole oikeita minun mielestäni."
Ihan kuin ketään kiinnostaa. Ottaen huomioon ettei suakaan kiinnosta pätkän vertaa muiden jutut, niin voimme täysin hylätä sun juttusi. Perusteettomat väitteet voidaan hylätä perusteetta.
- Ertertille
multinikkeineen tiedoksi: http://www.pitzer.edu/academics/faculty/zuckerman/atheism.html
Mutta mitä väliä, lopulta jokainen uskoo. "Ertertille
8.11.2012 21:30
0
Sulje
multinikkeineen tiedoksi:"
En käytä mitään muuta nimimerkkiä.
"http://www.pitzer.edu/academics/faculty/zuckerman/atheism.html" ->
Phil Zuckerman's link, atheism.html, is no longer on this server.
You will be automatically be redirected to his faculty profile. There are some links on that page that may be of interest to you.
If you are not automatically redirected, click this link and you will be taken there.
Mitähän minulle pitäisi saada tuosta tietää?Se usko ei sitten mielestäsi siis olekaan valinnan asia, eli ihmisellä ei sitten olekaan vapaata tahtoa.
- mult mult
Ertert jälleen lukuisine multinikkeineen asialla - ja väittää muuta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi mult mult kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi"Ertert jälleen lukuisine multinikkeineen asialla - ja väittää muuta."
Kuten jo sanoin, minä en käytä muita nimimerkkejä, joten turha siitä on trollata.
Mitä taas tulee linkkiin, niin se ei ainakaan tue aloituksen väitettä.
Siellä sanotaan, että "Itseään ateistiksi kutsuvien määrä tästä noin 150 miljoonaa eli 2,5 % maailman väestöstä."
Täysin riippunatta siitä, miten tuo tulkitaan, ei tuosta mitenkään saada, että "98,5% maailman ihmisistä uskoo Jumalaan julkisesti". Jos oletetaan, että että kaikki muut kuin ateistiksi itseään kutsuvat uskovat Jumalaan, on heittoa silti 60 miljoonaa.- 1,5% antelias arvio
ertert kirjoitti:
"Ertert jälleen lukuisine multinikkeineen asialla - ja väittää muuta."
Kuten jo sanoin, minä en käytä muita nimimerkkejä, joten turha siitä on trollata.
Mitä taas tulee linkkiin, niin se ei ainakaan tue aloituksen väitettä.
Siellä sanotaan, että "Itseään ateistiksi kutsuvien määrä tästä noin 150 miljoonaa eli 2,5 % maailman väestöstä."
Täysin riippunatta siitä, miten tuo tulkitaan, ei tuosta mitenkään saada, että "98,5% maailman ihmisistä uskoo Jumalaan julkisesti". Jos oletetaan, että että kaikki muut kuin ateistiksi itseään kutsuvat uskovat Jumalaan, on heittoa silti 60 miljoonaa.Tyypillistä aten tilastojen vääristelyä. Et ota huomioon viime vuosien kommunismin romahdusta.
mult mult kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/AteismiEdelleenkin on erittäin huvittavaa että anonyymi puskastahuutelija esittää tuollaisen väitteen.
1,5% antelias arvio kirjoitti:
Tyypillistä aten tilastojen vääristelyä. Et ota huomioon viime vuosien kommunismin romahdusta.
Viime vuosien? Eiköhän siitä ole jo yli 20 v...
1,5% antelias arvio kirjoitti:
Tyypillistä aten tilastojen vääristelyä. Et ota huomioon viime vuosien kommunismin romahdusta.
"Tyypillistä aten tilastojen vääristelyä. Et ota huomioon viime vuosien kommunismin romahdusta. "
Niinpä niin, nyt täytyy selitellä, kun et osaa laskea edes yksinkertaisia vähennyslaskuja.
Tässä hieno näyte multinikin laskutaidosta:
100 - 2,5 = 98,5.
Palataan hyvä nimimerkki '1,5% antelias arvio' alias 'Matti Mattisson' uudestaan asiaan, kun olet kerrannut ja läpäissyt ala-asteen matematiikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201