Kummilapseni sai äidiltään ristin jo etukäteen ja kello/korulahja on mielestäni vaikea toiselle valita joten annoin 100e:n lahjakortin kultasepän liikkeeseen. Oliko määrä sopiva, vai "ammuinko yli tai ali"? Olen kuullut kummien antavan jopa 1000e:n lahjoituksia ja mielestäni ne ovat liikaa sen ikäiselle joka ei vielä rahaa osaa käyttää.
Mitä annoitte rippilahjaksi?
6
902
Vastaukset
- tarja
minkä arvoisia lahjoja olet yleensä antanut jouluna ja synttäreillä.Minun budjetissani tuo menee yli,mutta kummityttäremme toiset kummit antoivat myös kyseisen summan,joten lienee ihan normaalia...
- Supla
Pääasia että lahjan/rahan antaa sydämestään. Ei haittaa jos ei ole varaa antaa kuin vaikka 50e, pääasia että kummilapsi on rakas.
- kummi x2
ole ollut omilla kummilapsillani juhlia ollut kun ovat vielä niin pieniä. Itse sain kummiltani kaulakorun, mutta en ristiä=( Ja toiselta kummilta sain vissiin rahaa...
Mielestäni jokainen antaa lahjaksi sen mitä kokee itse hyväksi, itse haluasin ostaa kummitytöilleni rippiristit tai sitten jatkan sarjaa, kun olen ostanut nyt sellaisia kahvilusikoita kuusi kappaletta, jotka tytöt on saanut aina vuosi kerrallaan. Ajattelin että toki voisi jatkaa tätä "perinnettä" että kun lapsi täyttää kymmenen, ostaa jonkin sarjaan liittyvän osan ja sitten kun pääsee ripiltä taas jonkin uuden osan...=) Kakkulapion tai vastaavan=) Minä sain sellasia lahjoja=)Ihania näin vanhempina=)) - kaarina
Vietin viime keväänä ylioppilasjuhliani. Olen siis hiukan vanhempi kuin kummilapsesi. Summa kuulostaa rippilahjaksi turhan suurelta. Itse sain kahdelta kummiltani ylioppilaslahjaksi yhteensä 50 euroa... Sikäli outoa, että setäpuoleni antoi yksin jo tuon 50 euroa. Kukin tekee oman valintansa, mikä käy omalle kukkarolle. En valita vähästä rahasta, vaan olen iloinen yleensäkin muistamisesta.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että olisin kaikkein mieluiten ottanut jonkun kivan korun, ei välttämättä olisi tarvinnut edes olla kallis.. Siinä mielessä teit hyvän valinnan, että annoit lahjakortin juuri kultasepänliikkeeseen. Minusta olisi ollut mukava, jos kummini olisi vienyt minut koruostoksille. Näin olisi itse saanut valita, ja viettää yhteistä aikaa...- tyttö
Minä sain kahdelta kummiltani yhteensä(ovat siis aviopari) 1000e, kolmannelta taas 50e.
Hyvin erilaisissa elämäntilanteissa ovat, ja tiedän, että tälle yhdelle kummilleni tuo 50 euroakin on suuri summa!
Kukin antaa sen verran, kuin kokee haluavansa ja pystyvänsä. Luultavasti se summa, joka sinulla ensimmäisenä tuli mieleen, on se paras!:)
- Kumppari
Kummilapseni ovat niin nuoria, ettei ripiltäpääsyt ole vielä ajankohtaisia.
Itse sain aikanani kummipariskunnalta ristin ja hieman pöytähopeita. Kummisedältä sain kultaisen medaljongin ja lupauksen, että riipukseen tulee ketju, kun valmistun peruskoulun jälkeisestä koulusta. Ylioppilaslahjaksi sain siis melko vahvan kultaisen ketjun medaljonkiini. Enkä muuten vieläkään käytä muita kaulakoruja, koska olen itse ansainnut lahjani. Vaikka tiesin, mitä saan heiltä ylioppilaslahjaksi, ketju oli minulle todella arvokas, koska olin ollut lupauksen arvoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659