Rauman K1 katsastajat

K1 oli pop

Ok automme sai hylyn.Nyt kaikki ajattelee,et katkeran miehen jorinaa,mutta tämä on hupaisa juttu näin jälkikäteen.Menin vaimon autolla ensikatsastukseen ja mittarissa n.30000km.Katsoin netistä tarjouksia ja löysin halvimman tarjouksen,josta varasin ajan ja maksoin etukään, mikä mahdollisti kyseisen alennuksen eli hinta oli 65€ ja aika 7.11.2012 klo 10.40.Minä ajattelin tämähän toimii hienosti.Sieltä tuli tekstiviesti- ja sähköpostivarmunnus.Menin n 20min ennen aikaani ilmoittumaan konttorille,missä minun lisäksi oli 3 muuta asiakasta.Kello oli 10.45 ja 2 asiakasta oli jo hoidettu.Katsastusmies tuli sisään ja olin jo nousemassa,että nyt on minun vuoro.Ei ollutkaan vuoroni,vaan kaverin mikä oli tullut jäkeeni ja maksanut samasta katsakstuksesta 65,50€ kassalle eli enakkovaraajan etu oli 0,50€.(tunsin kaverin kysyin,että on kysy samasta katsastuksesta).Virkailija huomasi ihmetykseni ja huuusi että olisin seuraava.kello oli 11.05 ,kun katsastusmies tuli ja sanoi ai tämä on ensikatsastus, johon minä vastasin nyt kun ollaan näin myöhässä,niin lyöppä liema,et pääsen lähtee!Mies mulkaisi sanoen katsotaan nyt.Katsastus meni kaikkineen testeineen ok,mutta sitten se halusi aukaista hanttimiehen oven mikä oli lukossa ja repeli sitä ihan sikana.Mä sanoi odota mä avaan sen siinä on se automaattilukitus.Oven avattuani mies näytti ovipielessä olevaa paperista tarraa mistä oli kulma irronnut ilmeisesti pesussa,että se pitäisi vaihtaa.Johon minä naureskellen ei pitäsi pestä auto noin hyvin .Katsastusmies käski tilata kyseisen uuden tarran maahantuojanta.Ok hyvä läppä sanoin.Ei se oli tosissaan.Ok lupasin tilata ja kysyin mitä sen jälkeen?No tulet näyttämään autoa tänne,johon kysyin vitsaillen,et se varmaan maksaa jotain ja mies KYLLÄ! Tää oli tämmöinen kokemus minäkin olen autollut ammatiksesi yli 20v .Näitä virkamiehiä lisää!! ps jos katsastat autosi raumalla älä pese sitä äläkä tilaa tai maksa ennakkoon.ps2 kysyin tarraan maahantuojalta.Mikä kertoi olevani jo toinen tapaus RAUMALTA

12

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarrapainaja

      Mitäs ihmettelemistä tässä on. Eihän se ole katsurin vika jos pakolliset tarrat eivät pysy paikoillaan tai kuluvat lukemattomaan kuntoon. Oikea paikka on mennä maahantuojan- tai piirimyyjän luokse ihmettelemään tarrojen heikkoa kestävyyttä.

    • SUIKKAPÄÄ____

      Niimpä, vittu mikä pelle tämä ketjun aloittaja! Eikö tämä ääliö ymmärrä että valmistajan kilpi/tarra on pakollinen tuon ikäisessä autossa. Ja jos se on pakollinen on sen myös oltava luettavissa, eli siitä ei voi puuttua palaa!

      Ja mikä helvetti siinä on, että niiden ajanvarausten pitäisi MINUUTILLEEN pitää paikkaansa? Kuinka usein lääkärissä varatut ajat pitää paikkaansa?

      • katsastus ok

        Eihän sinne terveyskeskukseen saa edes aikoja. Katsastukseen voi mennä silloin kun itselle sopii. Markkinat määrää pitkälle katsastushinnat.


      • katsastus ok kirjoitti:

        Eihän sinne terveyskeskukseen saa edes aikoja. Katsastukseen voi mennä silloin kun itselle sopii. Markkinat määrää pitkälle katsastushinnat.

        Kirjoituksen aloittajan mainitsema "paperinen tarra", ei ole mikään mainostarra, vaan valmistajan kilpi. Nykyisin se on useimmiten liimattu muovitarra, ei paperi.

        Valmistajan kilpi on ollut pakollinen autoissa ja perävaunuissa 1993 lähtien. Tarkastetaan aina ensimmäisessä katsastuksessa, että kaikki siinä olevat tiedot ovat oikein. Jos puuttuu niin iso pala ettei ole luettavissa, on ainoa vaihtoehto katsastajalle Trafin arvosteluperusteiden mukaan hylätä auto ja vaatia kilpi uusittavaksi.

        Siinämielessä paskamainen homma, ettei se ole oikein kenenkään syy. Autoilija ei ole sitä repinyt, eikä katsastajakaan voi sitä läpi sormien katsoa. Yleensä näissä tilanteissa tulee kuitenkin sekä maahantuoja että katsastusasema vastaan niin, ettei autoilijan tarvitse maksaa kumpaankaan paikkaan mitään kilven uusimisesta eikä jälkitarkastuksesta.

        Katsastuspäätös on ollut oikea. Ilmeisesti katsastaja ei ole kuitenkaan osannut selittää autoilijalle ko. tarran merkitystä. Kyseessä on siis lakitekstissä mainittu valmistajan kilpi, mikä ennen olikin metallinen kilpi, joka ei revennyt.

        Ajoneuvot eivät ole suinkaan ainoa asia, mihin vaaditaan valmistajan kilpi. Tämän huomaa jokainen vaikka tarkastellessaan kodinkoneitaan.


      • sda
        feldgendarmerie kirjoitti:

        Kirjoituksen aloittajan mainitsema "paperinen tarra", ei ole mikään mainostarra, vaan valmistajan kilpi. Nykyisin se on useimmiten liimattu muovitarra, ei paperi.

        Valmistajan kilpi on ollut pakollinen autoissa ja perävaunuissa 1993 lähtien. Tarkastetaan aina ensimmäisessä katsastuksessa, että kaikki siinä olevat tiedot ovat oikein. Jos puuttuu niin iso pala ettei ole luettavissa, on ainoa vaihtoehto katsastajalle Trafin arvosteluperusteiden mukaan hylätä auto ja vaatia kilpi uusittavaksi.

        Siinämielessä paskamainen homma, ettei se ole oikein kenenkään syy. Autoilija ei ole sitä repinyt, eikä katsastajakaan voi sitä läpi sormien katsoa. Yleensä näissä tilanteissa tulee kuitenkin sekä maahantuoja että katsastusasema vastaan niin, ettei autoilijan tarvitse maksaa kumpaankaan paikkaan mitään kilven uusimisesta eikä jälkitarkastuksesta.

        Katsastuspäätös on ollut oikea. Ilmeisesti katsastaja ei ole kuitenkaan osannut selittää autoilijalle ko. tarran merkitystä. Kyseessä on siis lakitekstissä mainittu valmistajan kilpi, mikä ennen olikin metallinen kilpi, joka ei revennyt.

        Ajoneuvot eivät ole suinkaan ainoa asia, mihin vaaditaan valmistajan kilpi. Tämän huomaa jokainen vaikka tarkastellessaan kodinkoneitaan.

        Ihan oma vika kun menette ostamaan kaikenlaisia skodia missä ei laput pysy.


      • Puuhastelija.
        feldgendarmerie kirjoitti:

        Kirjoituksen aloittajan mainitsema "paperinen tarra", ei ole mikään mainostarra, vaan valmistajan kilpi. Nykyisin se on useimmiten liimattu muovitarra, ei paperi.

        Valmistajan kilpi on ollut pakollinen autoissa ja perävaunuissa 1993 lähtien. Tarkastetaan aina ensimmäisessä katsastuksessa, että kaikki siinä olevat tiedot ovat oikein. Jos puuttuu niin iso pala ettei ole luettavissa, on ainoa vaihtoehto katsastajalle Trafin arvosteluperusteiden mukaan hylätä auto ja vaatia kilpi uusittavaksi.

        Siinämielessä paskamainen homma, ettei se ole oikein kenenkään syy. Autoilija ei ole sitä repinyt, eikä katsastajakaan voi sitä läpi sormien katsoa. Yleensä näissä tilanteissa tulee kuitenkin sekä maahantuoja että katsastusasema vastaan niin, ettei autoilijan tarvitse maksaa kumpaankaan paikkaan mitään kilven uusimisesta eikä jälkitarkastuksesta.

        Katsastuspäätös on ollut oikea. Ilmeisesti katsastaja ei ole kuitenkaan osannut selittää autoilijalle ko. tarran merkitystä. Kyseessä on siis lakitekstissä mainittu valmistajan kilpi, mikä ennen olikin metallinen kilpi, joka ei revennyt.

        Ajoneuvot eivät ole suinkaan ainoa asia, mihin vaaditaan valmistajan kilpi. Tämän huomaa jokainen vaikka tarkastellessaan kodinkoneitaan.

        Kyllä on huitintuittia ettei voi katsoa läpi sormien.
        V ittuiluksi on mennyt koko katsastustoiminta.


    • gregr

      kyllä ne skodissa pysyy, mutta ryslerissä ja jagges vähän huonommin ja volkkaressa/forteissa tiedoissa virheitä.

      • Yetska

        Onko tietoo siittimistä?


    • 3rrk13

      Ei missään autossa valmistenumeron sisältävä tarra ole normaali "tarra". Vaan se numero on stanssattu peltiin, muoviin, jne eri paikkoihin autossa. Mutta jos kysseessä on joku skooda niin kai sitten niin voi olla...

    • asiantuntija1

      Mitäs kummaa tämä "3rrk13" höpäjää? VALMISTENUMEROMEISTOS on tullut pakollisiksi kaikkiin autoihin jo vuonna 1964, ja tämä meistos tehdään auton runkoon (itsekantavissa koreissa korihan on runko).

      VALMISTAJANKILPI (joka nykyään usein on tarra) on tullut pakolliseksi 1993.

      Ihme tarinoita täältäkin saa lukea, porukka kirjoittaa kuin mitkäkin asiantuntijat, vaikka itse asiasta ei ole mitään tietoa. Eikö olisi parempi vaan olla hiljaa?

      • Begemoth

        Kyllä maailmaan melua mahtuu..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe