Kysyisin et onks teil kokemust noist betasalpaajist?!! Onks toiminu hyvin mm. pahaan jännitykseen ja oliks niit helppo saada lääkärilt??!!!!!!! Onks tyyriit??!!!
Betasalpaajat
6
1498
Vastaukset
- Ovidiu
Ei-selektiiviset beetasalpaat, kuten propranololi (Inderal, Propral, Ranoprin), ovat edullisia lääkkeitä (100 kpl 40 mg:n tabletteja alle 10 €). Lääkärit kirjoittavat niitä helposti, koska riippuvuusvaaraa ei ole. Jännittyneisyyden fyysisiin oireisiin ne auttavat. "Paha jännitys" on terminä hieman vaikea määritellä.
- Moe
No hyvä kuulla mut entä jos ikää sattuu olemaan tälläset vaivaiset 16 vuotta??!! Määrääks lekurit silti helposti noit lääkkeit ja pitääks olla joku vanhempien lupa?!!!
- Ovidiu
Moe kirjoitti:
No hyvä kuulla mut entä jos ikää sattuu olemaan tälläset vaivaiset 16 vuotta??!! Määrääks lekurit silti helposti noit lääkkeit ja pitääks olla joku vanhempien lupa?!!!
...koska lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Ei kai se iästä ole kiinni, jos jännittää. Nuorille muusikoillekin määrätään beetasalpaajia.
- Jännittäjä 2
Ovidiu kirjoitti:
...koska lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Ei kai se iästä ole kiinni, jos jännittää. Nuorille muusikoillekin määrätään beetasalpaajia.
Niin siis eivät nuo Betasalpaajat poista itse jännitystä vaan jännityksen fyysiset oireet eli sydämentykytksen, punastumisen jne. Lääkeen vaikutushan perustuu adrenaliinin vaikutuksesta sydämeen, eli hidastaa sydämmen lyöntiheyttyä.
- Ovidiu
Jännittäjä 2 kirjoitti:
Niin siis eivät nuo Betasalpaajat poista itse jännitystä vaan jännityksen fyysiset oireet eli sydämentykytksen, punastumisen jne. Lääkeen vaikutushan perustuu adrenaliinin vaikutuksesta sydämeen, eli hidastaa sydämmen lyöntiheyttyä.
Mainitsin, että ne vaikuttavat nimenomaan jännittämisen fyysisiin oireisiin!
- aikapoika
Mulla ainakin propral toimii jännitys/punastumis tilanteissa hyvin.Lääkkeet hain ihan normaalilta yleislääkäriltä.Selitin ongelmani,johon lääkäri vastas että on ihan yleinen ongelma (käy kuulemma isojakin pomoja hänen vastaanotolla samasta ongelmasta).Lekuri määräs propral 40mg:sta puolikkaan aina tarvittaessa,nyt oon viikon käyttänyt ja hyvin toimii.
ps.lääkäri määräsi myös diapam 5mg,mut ainaski mulla se sai vaan olon tokkuraiseksi(vähän niinku ois pari bissee ottanut.Tosin ihan mukavaa,mut ei työpäivänä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792688- 1642509
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182187Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612063Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31729"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2041420Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2251163Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931128Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073