Silloin kun kokoomus vaelsi ikuiselta tuntuneessa oppositiossa Neuvostoliiton ja Kekkosen hyljeksimänä me jaksoimme kannattaa sitä ja ajattelimme, että kun paitsio joskus loppuu, kokoomus alkaa järkeistää maata, vähentää verorasitusta ja holhousta. Että se alkaa noudattaa porvarillista politiikkaa, vapauttaa ihmisiä tekemään asioita omalla vastuullaan, vapauttaa tiedonvälityksen suomettuneisuuden saastasta.
Vaan toisin on käynyt. Kokoomus on nyt pääministeri- ja presidenttipuolue ja valtion tukahduttava ote kansalaisen ympärillä tiivistyy ja kiristyy. Verot ja maksut nousevat, uusia tulee lähes päivittäin, vanhoja laitetaan uusiin kuosiin - nostetaan - ja elintilaa kavennetaan ja kavennetaan. Jos joku vielä aikoo yrittää jotakin, valtiovallan ensimmäinen tehtävä on yrittää vaikeuttaa hanketta. Valtakunnan päämedian mukaan sankariksi on noussut teinityttö, joka vastustaa kaivoshankkeita.
Perversiot rehottavat ja niiden leviämistä ja laajenemista yhä uusiin muotoihin suositaan. Yhden asian ääriliikkeille annetaan poikkeuksetta periksi. Venäjään kohdistuva suomettuneisuus on hiukan hellittänyt, mutta sen tilalle on tullut uusia, entistä pahempia leimakirveitä, kuten rasismi, vihapuhe, yhteisöllisyyden puute jne. Yhdestä lauseesta ihminen leimataan hirvittävällä raivolla. Sananvapaus kaventuu kaventumistaan. Maahan on tuotettu 150.000 elätettävää samaan aikaan, kun talous on syöksykierteessä, mutta asiasta ei saa edes puhua ja poliitikot ja virkamiehet valehtelevat kirkkain silmin mustan punaiseksi. Asutuksen keskelle istutetaan susia ja karhuja, jotka aiheuttavat kauhua, vahinkoja ja suuria kustannuksia. Suden tappamisesta saa suuremman rangaistuksen kuin raiskauksesta.
Emme totisesti odottaneet, että kokoomuksen yhteiskunnasta tulee tällainen!
Holhous- ja hyysäriyhteiskunta
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113617
- 663257
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832543
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716