menkää ihmeessä katsomaan. menee ryhmäteatterissä helsingissä. turha hakata päätä mäntyyn. jos ei tiedä miten ja keiden toimesta suomea oikeasti hallitaan. eduskunta 2 dokumenttinäytelmälle povataan piireissä vuoden journalistipalkintoa joten jo se kertoo kuinka kovasta näytelmästä on kyse.
lopuksi lainaus olli pusa nimisen henklö us puheenvuorosta
"Eduskunta-näytelmät eivät edusta tavallista näytelmää tyyliin Nummisuutarit. Ne ovat dokumenttiteatteria, jossa näyttämöllä esitettävät kommentit perustuvat eduskunnan pöytäkirjoihin, poliisikuulustelupöytäkirjoihin, median uutisiin tai tekijöiden syväkurkkujen lausuntoihin.Dokumentaarisuutta tuo myös se, kun näyttämölle heijastetaan videopätkiä tai salissa kuuluu ääninauhoituksia puhelinkeskusteluista.
Teemana työeläkejärjestelmän ympärille muodostunut hyvä veli verkosto on minulle tuttu jo kaukaa. Puolitoista vuotta sitten kirjoitin teemasta nettikirjan Renkien kaappaus (www.pusa.fi). Siinä yritin muodostaa laajempaa kuvaa hyvä veli verkostosta. Sitten verkosto on esiintynyt ahkerasti julkisuudessa arveluttavissa asiayhteyksissä. Olettaisin, että sekä kirjani että nämä tapahtumat ovat ehkä olleet inspiroimassa tekijöitä.
Näytelmän tekijöiden taustatyön laajuus on kuitenkin häkellyttävää. Minunkin esille nostamistani teemoista he ovat kaivaneet esiin piirteitä, jotka ovat minulle uusia. Perusteellisuus ja dokumenttipohjaisuus luovat asioille niiden uskottavuuden. Toisaalta raskas asia on saatu esitettyä paikoins uorastaan hervottoman hauskalla tavalla.
Teemoja käsitellään virallisten pelureiden osalta avoimesti nimeltä mainiten. Kerrotaan, kuinka Matti Vuoria on Kari Stadighin esimies ja samalla Stadigh Vuorian esimies. Yleisöllä on hauskaa, kun lavalle heijastetaan Matti Vuorian kieltämättä sekavaa selitystä asialle TV-ohjelma MOT:ssa. Samankaltainen esimies-alainen-esimies suhde on myös asuntokauppiailla Mika Vehviläinen ja Harri Sailas."
siis valtahan ei suomessa ole todellakaan eduskunnalla taikka kansanedustajilla. menkää sankoin joukoin katsomaan. samoin kun levittäkää sanaa. sillä esitykset loppuvat 7.12.
eduskunta 2 näytelmä
3
110
Vastaukset
- Cat Weissen
Kannattaa ehdottamasti käydä katsomassa, niin tietää kenellä todellinen valta Suomessa on ja tällä menolla pysyy. Eduskuntahan on jäänyt aisankannattajan rooliin, jonka edustajat saavat kerran vuodessa upottaa itsensä Linnan pooliin.
← Suomi 95 vuotta
Eduskunta II dokumenttinäytelmä
Julkaistu joulukuu 8, 2012
Modernin teatteriryhmän ja tutkivan journalismin sekä katujournalismin riemuvoitto? Vuoden 2012 tiedonvälityspalkinto? Suurin journalismipalkinto 2012?
Facebookissaan Ryhmäteatteri tiedottaa lohdullisesti näin:
“Hei, jos nyt tajuat, että Eduskunta II on jäänyt näkemättä, älä huoli: vaikka loput näytökset Helsinginkadulla ovatkin täpötäynnä, ensi viikolla 10.-15.12. Espoon kaupunginteatterissa on hurmaavat kuusi lisäesitystä!
Sama poppoo on lavalla Louhisalissa, soita (09) 439 33 88 ja varaa paikkasi!”
http://suomi2017.wordpress.com/2012/12/08/eduskunta-ii-dokumenttinaytelma/- åååååååååååååååååååå
pois pakkoruotsi
- Nuh-Nuh
Ehken parasta on se, että suomalaiset tajuavat jossain vaiheessa miten ja keiden toimesta heitä oikein hallitaan?
Lisätietoa avoimesta internetistä:
korporativismi
On helpompi esittää ratkaisuja, kun tietää ongelmien aiheuttajat....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569