Hän oli jättiläinen muiden rinnalla
300-luvulta peräisin olevasta haudasta Rooman liepeiltä on löytynyt ensimmäinen täydellinen jättikasvusta eli gigantismista kärsineen miehen luuranko, National Geographic kertoo.
Reisiluusta päätellen mies on ollut 202 senttimetriä pitkä, kun tuohon aikaan miesten keskipituus oli vain 167 senttiä - joka muuten on nykyään naisten keskipituus Suomessa.
http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288515432241.html
Raamatun Goljatkin oli n. 2,5 metriä pitkä, ja häntä sanottiin jättiläiseksi. Satujen jättiläiset ovat puun korkuisia, mutta ne saduthan onkin kirjoitettu vasta keskiajalla!
Onko jättiläisiä ollut olemassa?
13
3711
Vastaukset
- minisaurus
Ainakin hirmuliskot olivat jättiläisiä. Valaat vieläkin. Ihmisten keskipituus ns. hyvinvointimaissa lisääntyy jatkuvasti.
Se on huono juttu selän terveyden kannalta. Nykyinen nuorten tyyli, että kaikki välimatkat pyritään ajamaan mopoilla tietää terveysongelmia myöhemmin.- riippuu mitä etsii
Mennyt ei palaa kirjoitti:
Nojaa.
http://www.youtube.com/watch?v=0X0nSdMaM5A&feature=related - Anonyymi
riippuu mitä etsii kirjoitti:
Nojaa.
http://www.youtube.com/watch?v=0X0nSdMaM5A&feature=relatedLapin jättiläisistä on aina puhuttu. vanhaa perimätietoa.
- niin onkin
Hanhiniemi ei huono. Hakaa huonoja artisteja eskadroonittain.
- hallava_hevonen
On se merkillistä että eräät tiedeyhteisön jäsenet ovat heti määrittelemässä tuollaisen poikkeusyksilön kärsineen jostain gigantismista, eli lapsuudesta asti liiallisesta kasvuhormonin erityksestä. Uskotteko että tuollainen väite olisi aiheuttanut Rooman legionassa naurun röhähdyksen, ja sen jälkeen ärsyyntymisen tuollaiseen saivartelevaan esittäjään.
Rooman legiona tunnettiin kaikkein vahvimpana armeijana tuohon aikaan, jolloin siihen liittyi myös voitettuja vihollisia. Ja tuo jättiläis kokoinen sotilas oli hyvin tunnettu henkilö, joka oli liittynyt Syyrian valloituksen yhteydessä Roomalaisten legionaan. Ja mitä tulee tuollaisiin Goljatin kokoisiin henkilöihin, niin heidänlaisiaan oli tunnetusti aina silloin tällöin sotilaina, ja heidän perimänsä oli harvinainen yhdistelmä, jossa oli myös ikivanhaa ihmiskultuurin jäännettä yleisimmin foinikialaisista. - Anonyymi
Ei ole
- Anonyymi
on -
mutta virallinen tiede ja siis valta salaa maapallon menneisyyden. - Anonyymi
Suomessakin ollut aikoinaan maailman pisin elossa ollut ihminen 248 cm. Jossain yläsavon tai ainakin Savon suunnalla ollut enemmänkin aikoinaan pitkäkasvuisia miehiä.
mutta todelliset jättiläiset ovat sitten erikseen; vanhassa sanomalehdessä 1800-luvun -1900-luvun vaihteessa ollut uutinen jopa yli kymmenmetrisestä ihmisen luurangosta. Ja raamattuhan niistä on kertonutkin(anakim. nephilim)- Anonyymi
Tässä on yksi uutinen intiasta löydetystä yli 9 metrisestä luurangosta:
https://trove.nla.gov.au/newspaper/article/85472000
Tulisikohan meidän suhtautua raamattuun vakavammin myös historiallisena tiedon lähteenä?
- Anonyymi
Eikö Suomessakin ollut joku jättiläisheimo. Turun seudulla. Siellä törmäsin oudon pitkiin ihmisiin. Geneettisesti voivat olla tämän heimon jälkeläisiä.
- Anonyymi
Taas yksi salaliittoteoria laitetaan esille: https://archaeologynewsnetwork.com/2021/03/23/ecuador-expose-the-skeletons-of-an-ancient-race-of-giant-humans-7-times-bigger-than-modern-humans/
USA:ssa historiallinen seura keräsi 1800- / 1900-lukujen vaihteessa kaikki löydetyt jättiläisten luurangot kokoelmiinsa. Koskaan niitä ei ole näytetty yleisölle. Kun luurankoja löytyi Meksikon ja Kalifornian saarilta enemmänkin, niin seura upotti ne mereen. Näitä jättiläisiä löytyy kaikkialta maailmasta. https://www.reuters.com/article/idUSKCN2AV20P/
Saattaapi olla, ettei ole ollut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483