Tappaminen jäänne primitiivisyydestä?

SamiA

Rauni-Leena Luukasen mukaan tappaminen on kehittymättömyyttä ja jäämistä primitiiviselle tasolle. Oudoksi väitteen tekee se, että miksi kehittynyt älykäs ei kykeneisi/haluaisi tappaa?

http://www.youtube.com/watch?v=r2Ac69NtGJE

8

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä en uskoisi edes viikonpäivää ja kellonaikaa jos Rauni-tädiltä ne kuulisin. Niin, miksi kehittynyt älykäs ei haluaisi tappaa? Monihan tappaa syödäkseenkin, minäkin olen mukana hirviporukassa. Ja uskonnon takia sitä vasta tapetaankin, se lieneekin kaikkein älykkäintä jos kerran yhden ja ainoan jumalan palveleminen on uskonnon muodoista korkein ja kehittynein... yksijumalaisten uskontojen harjoittajathan ne pääasiassa uskonnon takia tappavat.

Mutta hassua että kaikista ihmisistä (?) juuri sinä tuollaisia pohdit.

• SamiA

"minäkin olen mukana hirviporukassa"

Onnea jahtiin.

• Sepä Se

"Minä en uskoisi edes viikonpäivää ja kellonaikaa jos Rauni-tädiltä ne kuulisin. Niin, miksi kehittynyt älykäs ei haluaisi tappaa? Monihan tappaa syödäkseenkin, minäkin olen mukana hirviporukassa."

Metsästäminen ravinnon takia on *hieman* eri asia kuin oman lajinsa metsästäminen.

• "Uskonnothan ovat ihmisen keksimiä", toteaa Rauni-täti napakasti.

• aatteleppa sinäki

Uskontojen kieltäminen liittyi Mooseksen lain kakkoskäskyyn.
        Jo merkkivaatteiden ostaminen on eräänlaista uskonnollisuutta eli tapojen ja muotien palvontaa.
        Logot ovat merkitykseltään uskonnollisia kun niille syntyy merkitysvaikutusta.

• Atte R. I. Evokki
        aatteleppa sinäki kirjoitti:

Uskontojen kieltäminen liittyi Mooseksen lain kakkoskäskyyn.
        Jo merkkivaatteiden ostaminen on eräänlaista uskonnollisuutta eli tapojen ja muotien palvontaa.
        Logot ovat merkitykseltään uskonnollisia kun niille syntyy merkitysvaikutusta.

Millä autolla ajat?

• aatteleppa sinäki
        Atte R. I. Evokki kirjoitti:

Millä autolla ajat?

Mooseksen laki asetti Israelilaisille rajoituksia. Kaikki uskonnot tunnuksineen olivat kiellettyjen listalla.
        "Älä tee mitään kuvaa, niin että palvoisit sitä ......."
        Lippujen ,viirien, vaakunoiden(sota) vihkiminen ja valojen vannominen lipulle tunnukselle jne. kiellettyjä ...

Älä lainaa rahaa korolla, esim. jonka fariseukset täsmensivät omin lupinensa koskemaan vain niin, ettei saa ottaa korkoa oman maan kansalaisilta, mutta vieraita kylläkin.
        Eli rahanlainaus ansiomielessä on kielletty Mooseksen lailla.

• Atte R. I. Evokki

Jos Breivik oli ohjelmoitu robotto, kuten Luukanen-Kilde väittää, oliko hänen ohjelmoijansa kehittymätön ja primitiivisellä tasolla? Jos oli, miten hän kykeni ohjelmoimaan robottonsa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1319
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      879
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      30
      613
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      590
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      558
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      531
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      503
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      492
    Aihe