ADHD-lapset huomisen lapsia

äitiliini22

8

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omega 3
      • tero paatti

Adhd:lla kaksi syy. Joko lievä aivovamma tai epäsymmetriset temperamenttipiirteet. Ei aikanaan parane syömällä paitsi lääkkeitä. Aina puhutaan medikalisaatiosta mutta on menty nyt toiseen äärimmäisyyteen, voitaisiin puhua jopa terapisaatiosta.
        Jos lääke auttaa miksi sitä ei voi antaa!

• miettii äiti

Koska lääkkeissä on niin paljon sivuvaikutuksia ja niiden kaikkia vaikutuksia ei ole tutkittu alle 18 vuotiaisiin .Lapsi syö nyt 4-5 vuotta lääkettä ja voi ehkä paremmin.Sitten huomataan vuosien jälkeen vahingot mitä lääke on tehnyt,
      esim nyt olen huolestunut 12 vuotiaasta pojasta,joka kokeilee lääkettä,jossa oireina virtsa ongelmat,nivus ongelmat,erektio onhelmat yms.sukupuolisuuteen viittaavaa.Mitä jos hän ei pysty koskaan saamaan lapsia tämän johdosta...?
      Kaikkia äitin mieleen tulee,minkä hinnan tästä maksa...

• tero paatti

olen joskus käyttänyt lääkettä add:hen ja se on toiminut minulla loistavasti. en saa kuitenkaa vuosien jälkeen uutta reseptiä koska en suostunut menemään terapiaan.
        nyt on sitten muutama vaihtoehto: olla kuukausi syömättä ja mennä yksityiselle, ostaa lääkkeet pimeästi tai jättää uranvaihto haaveeksi ja mennä paskaduuniin tai jäädä 10 v päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

• helmut kaskelotti

Millaisia sivuvaikutuksia lapsellesi on tullut lääkkeistä? Millaisia vammoja?
        Oletko puhunut lääkärille asiasta?

• kyllästynyt naapuril

eikös ole hyvä jos ei saa lapsia, adhd:hän on perinnöllistä ja keskimäärin ne ylivilkkaina myös tekee lapsia liian aikaisin ja liian paljon

• vauhtia piisaaa

Siis kirjoitin hiukan väärin ,lapsellani ei ole vielä ollut mitään sivuvaikutuksia,vasta lääke kokeilu aloitettu.
      Tutkittuani kyseisen lääkkeen tietoja,löytyi nämä sivuvaikutukset ja oireet.Tuo minua ihmetytti,että lääkkeen vaikutuksia ei ole tutkittu alle 18 vuotiaisiin lapsiin ja silti heille lääkettä määrätään.
      Minä taas haluaisin lapselleni ennemmin kaiken muun avun,terapian yms.kuin lääkkeen.Suostuin kuitenkin terapian lisäksi lääke kokeiluun,ettei opettajalla mene järki,koulupäivien aikana.Lapsi ei onneksi ole ilkeä,huumorin kanssa menee,kuin nato ohjus,vauhtia riittää:)ja sen myötä töppäilyjä ja unohduksia yms.
      Jospa ikä toisi vähän rauhottumista ja pikkusen sitä keskittymiskykyä,niin luulen,että hän pärjäisi,Minun huomisen lapseni:)

• 13 Vuotias poika

Olen itse napsinut näitä lääkkeitä 3 vuotta, Ei mitään sivu vaikutuksia, parempi olo, Kaikki ihmiset ovat by the way erilaisia en voi sanoa muiden ihmisten puolesta, näistä lääkkeistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe