ADHD-lapset huomisen lapsia

äitiliini22

8

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omega 3
      • tero paatti

Adhd:lla kaksi syy. Joko lievä aivovamma tai epäsymmetriset temperamenttipiirteet. Ei aikanaan parane syömällä paitsi lääkkeitä. Aina puhutaan medikalisaatiosta mutta on menty nyt toiseen äärimmäisyyteen, voitaisiin puhua jopa terapisaatiosta.
        Jos lääke auttaa miksi sitä ei voi antaa!

• miettii äiti

Koska lääkkeissä on niin paljon sivuvaikutuksia ja niiden kaikkia vaikutuksia ei ole tutkittu alle 18 vuotiaisiin .Lapsi syö nyt 4-5 vuotta lääkettä ja voi ehkä paremmin.Sitten huomataan vuosien jälkeen vahingot mitä lääke on tehnyt,
      esim nyt olen huolestunut 12 vuotiaasta pojasta,joka kokeilee lääkettä,jossa oireina virtsa ongelmat,nivus ongelmat,erektio onhelmat yms.sukupuolisuuteen viittaavaa.Mitä jos hän ei pysty koskaan saamaan lapsia tämän johdosta...?
      Kaikkia äitin mieleen tulee,minkä hinnan tästä maksa...

• tero paatti

olen joskus käyttänyt lääkettä add:hen ja se on toiminut minulla loistavasti. en saa kuitenkaa vuosien jälkeen uutta reseptiä koska en suostunut menemään terapiaan.
        nyt on sitten muutama vaihtoehto: olla kuukausi syömättä ja mennä yksityiselle, ostaa lääkkeet pimeästi tai jättää uranvaihto haaveeksi ja mennä paskaduuniin tai jäädä 10 v päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

• helmut kaskelotti

Millaisia sivuvaikutuksia lapsellesi on tullut lääkkeistä? Millaisia vammoja?
        Oletko puhunut lääkärille asiasta?

• kyllästynyt naapuril

eikös ole hyvä jos ei saa lapsia, adhd:hän on perinnöllistä ja keskimäärin ne ylivilkkaina myös tekee lapsia liian aikaisin ja liian paljon

• vauhtia piisaaa

Siis kirjoitin hiukan väärin ,lapsellani ei ole vielä ollut mitään sivuvaikutuksia,vasta lääke kokeilu aloitettu.
      Tutkittuani kyseisen lääkkeen tietoja,löytyi nämä sivuvaikutukset ja oireet.Tuo minua ihmetytti,että lääkkeen vaikutuksia ei ole tutkittu alle 18 vuotiaisiin lapsiin ja silti heille lääkettä määrätään.
      Minä taas haluaisin lapselleni ennemmin kaiken muun avun,terapian yms.kuin lääkkeen.Suostuin kuitenkin terapian lisäksi lääke kokeiluun,ettei opettajalla mene järki,koulupäivien aikana.Lapsi ei onneksi ole ilkeä,huumorin kanssa menee,kuin nato ohjus,vauhtia riittää:)ja sen myötä töppäilyjä ja unohduksia yms.
      Jospa ikä toisi vähän rauhottumista ja pikkusen sitä keskittymiskykyä,niin luulen,että hän pärjäisi,Minun huomisen lapseni:)

• 13 Vuotias poika

Olen itse napsinut näitä lääkkeitä 3 vuotta, Ei mitään sivu vaikutuksia, parempi olo, Kaikki ihmiset ovat by the way erilaisia en voi sanoa muiden ihmisten puolesta, näistä lääkkeistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      186
      17557
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      48
      10071
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      152
      6144
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      46
      3240
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      22
      2929
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      34
      2891
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      59
      2731
    8. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      2675
    9. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      140
      1932
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      49
      1921
    Aihe