Tunteeton epileptikko

AUTTAKAA1

Olen huomannut olevani tunteeton suurimmaksi osaksi aikaa. Minulla on 2 lasta, perushoidan heidät kyllä hyvin ja tiedän milloin hätä ja milloin pitää auttaa. Mutta ei tunnu miltään, lasten saavutukset tmv. Mieheni ei tunnu miltään muutakuin ajoittain. Olen aika väsynyt, laiska tekemään kotona mitään. Olen nyt käynyt 3,5v AMK:ta ja valmistun kohta. Ihan sama melkein minne meen töihin, kunhan ei yötöitä.
Lääkkeenä Lamictal ja Frisium, kumpikin ilmeisesti aiheuttaa tunteettomuutta. Lääkkeet kuitenkin pitävät epilepsian oireet niin hyvin pois etten halua lääkkeestä luopua.
Ennen epilepsiaa olin hyvin tunteellinen, ikäkin tietenkin tehnyt osansa etten joka asiaa itke :)

6

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salleeni

      Frisium on melkoinen myrkky, ja vähän ihmettelenkin, miten on päädytty sen vakinaistamiseen, jos ei ole muita kuin Lamictal rinnalla? Tietenkin neurologi lääkkeet harkitsee ja määrää, mutta ehkä kannattaisi asiasta vielä keskustella?

      Jos itsellein olisi käynyt niin, että tuntisin selkeästi muuttuneeni "pahempaan" suuntaan pitäisin tapahtunutta haitallisena, huonona asiana.
      Tutkailepa frisiumin valmisteyhteenvetoa ja mieti uudemman kerran, onko ajatus relevantti sinun kohdallasi.

    • Vimpat

      Lamictal aiheuttaa suun kuivuutta ja toleranssin kasvua kuten kaikki epilepsialääkkeet. Minä pyrin 20 v Lamictal käytön jälkeen Vimpatin käyttäjäksi Vimpat tuntuisi hyvältä lääkkeeltä.Tunteellisuus asiat voi kyllä jättää omaan arvoonsa epilääkkeistä puhutaessa.

    • mitähän seuraavaksi

      Minusta on tullut sairastamisen myötä melko kyyninen. Syynä tämä hirveä kuormittuminen, johon ei mikään tunnu auttavan. Sekä fyysinen että henkinen väsymys.

    • Leija22

      Hei "AUTTAKAA1"

      Ihan aluksi haluaisin kommentoida nimim. salleenin kirjoitusta. Epilepsialääkkeitä on monia, yksi niistä Frisium. Mielestäni mistään nykyisistä epilepsialääkkeistä ei saa käyttää sanaa myrkky. Kaikilla epi-lääkkeillä on tietenkin sivuvaikutuksia, joille emme voi mitään. Mikä olisi tilanteemme, jos emme käyttäisi neurologin parhaaksi katsomaa lääkettä?

      Sinulle AUTTAKAA1. On todella hyvä, että sinulla ei juurikaan ole epileptisiä oireita ja haluat käyttää lääkkeitäsi. Uskon, että juuri tällä hetkellä elämäsi on rankkaa. Olethan juuri opiskellut pitkään ja valmistumassa AMK:sta sairaudestasi huolimatta. Moni meistä on niin sairas, ettei pysty tai jaksa opiskella. Siinä suhteessa voit olla tyytyväinen. Lisäksi sinulla on perhe ja 2 pientä lasta, joista huolehdit niin hyvin kuin jaksat. Perheen pyörittäminen opiskeluiden lomassa on rankkaa puuhaa. Toivottavasti miehesi auttaa sinua päivittäisissä askareissa ja lasten hoidossa sekä ymmärtää sairauden aiheuttamat rajoitukset. En usko, että olet "tunteeton" kuten asian ilmaisit. Se, miksi elämäsi ei nyt oikein tunnu miltään, saattaa olla ihan normaalia väsymistä em. asioista johtuen. Kyllähän lääkkeetkin tietysti lisäävät väsymystä ja aloitekyvyttömyyttä. Älä kuitenkaan syytä itseäsi laiskuudesta. Itsekin aina välillä sorrun siihen. Minulla on paljon yhteistä kanssasi väsymyksen, aloitekyvyttömyyden ja "laiskuuden" suhteen. Toivon, että löydät työtä valmistumisesi jälkeen. Siinä olet oikeassa, ettei työn aina, varsinkaan alkuun, tarvitse olla juuri sitä, mihin on saanut koulutuksen. Pääasia, että saa työn syrjästä kiinni. Ja aivan oikein. Yötyöhän ei meille sovi.

      Käytän myös Lamictalia. Yhtenä lääkkeenä on Rivatril, jossa on vaikuttavana aineena klonatsepaami, diatsepaamin "sukulaislääke". Nyt sitä ollaan ihan pikku hiljaa lopettelemassa, koska vaikutus on saattanut vähetä monien monien vuosien käytön vuoksi. Eräs neurologi mietti tilalle Frisiumia, mikäli Rivatrilin lopettaminen aiheuttaa oireita. Vaikka Rivatril ei ole mikä tahansa lääke, se on varmaan auttanut minua paljon. Kauan epilepsiaa sairastaneena ja lääkkeitä käyttäneenä olen silti pystynyt näkemään elämän aika valoisana. Olen sosiaalinen ja käyn harratustoiminnoissa. Ymmärrän, että juuri nyt et jaksa ajatella sellaisia. Onko sinulla ketään hyvää ystävää, kenen kanssa voisit jutella tämänhetkisestä tilanteestasi? Moni nuori äiti on nykyään lujilla, vaikkei olisi sairauksiakaan. Monesti on hyvä keskustella jonkun ulkopuolisen kanssa. Jos kunnassasi toimii kunnolla mielenterveyspalvelut, siellä voisit käydä keskustelemassa. Kellään lääkärillähän siihen ei ole aikaa. Myös miehesi mukanaolo voisi olla siinä tapauksessa hyvä asia. Helppo tietysti sanoa, mutta uskon, että toivoa sinulla on. Et ole tunteeton. Yritä jaksaa ja paljon voimia.

    • AUTTAKAA1

      Leija22!!!!!!!!!

      Kiitos, kiitos kirjoituksestasi, tuli kyynel silmään (ehken ole niin tunteeton kuitenkaan

    • Hugo.

      Järki ja tunteet. En usko, että olet tunteeton, mutta ehkä olet tasapainoinen lääkityksen ollessa kohdallaan ja ei tarvitse tunteilla niin paljoa. Liika tunteilu on monesti piinallista ja järki johtajana vie hyviin tuloksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe