Oma mielipiteeni luontaistuotteista

Itsekin kokeillut

Jotenkin kun olen lueskellut näitä luontaistuotekeskusteluja niin tuntuu että 90% käyttäjistä on täysin terveitä ihmisiä jotka "terveyttä ylläpitävästi" tai "ennaltaehkäisevästi" alkavat syödä suuriakin määriä eri tuotteita, tai sitten jonkin ihan mitättömän kosmeettisen vaivan kanssa liikkellä johon aletaan kokeilemaan jotain.

Jotenkin itselläni on sellainen ajatusmaailma että miksi alkaa jotain ulkopuolista tuotetta ottaa jos kaikki on ihan ok.

Joku aamuisin napattava monivitamiini tietenkin ihan tavallista mutta siis mitään erikoistuotteita en oikein ymmärrä.

PERIAATTEESSA kun kuitenkin voi olla että yksilöllisesti jokin tuote voi aiheuttaa jopa ongelmaa tai haittaa vaikka muutoin olisikin ihan "ei todettuja haittavaikutuksia"-tuote. Tietenkin aika moninaisesti ymmärrettävä tuokin lause, eli siis voi käsittää kaiken todella tutkitusta aiheesta siihen että kukaan ei ole valittanut valmistajalle ongelmia syntyneen...Ja käyttäjiä ollut muutama sata jotka ovat esim. suomessa syöneet tuotetta max. muutaman kuukauden. Eli aika kirjavaa.

Siitä en sitten käy kiistelemään etteikö todella joillakin tuotteilla voi olla vaikutuksia joita ei edes tunneta. Onhan sellaista ollut ihan todistetusti että lääketiede on todennut ettei voi auttaa ja sitten kun on alkanut kokeilla luontaistuotepuolta niin sieltä on apu löytynytkin. Esim. antioksidanttihoidoistahan on puhuttu paljon.

Itse asiassa ihan omassakin lähipiirissä on ollut tapaus jossa syöpä oli niin pitkällä että lääkäripuolella käytännössä jo luovutettiin. Henkilö meni viimeisenä oljenkortena luontaistuotepuoleen erikoistuneelle lääkärille ja ohjeistettiin mielettömiin kuureihin erilaisia vitamiineja, antioksidantteja ym. Määrät olivat jo sellaisia että vierestä katsellen alkoi jo tuntua että napit vievät hengen ennen syöpää. Niin vain kuitenkin parani ja nyt ollut vuosikaudet terve. Mitään selvää paranemisen syytä eivät osanneet sanoa edes lääkärit.

Eli olisiko luonto kuitenkin parantanut sitten itse itsensä, helppo skeptisesti tietenkin näin sanoa mutta ottaen huomioon miten pitkällä tilanne oli ja käytännössä mitään hoitoja ei erikoisia enää annettu niin etsimättä tietenkin tulee mieleen että jotain apua olisi ollut noista luontaistableteista. Eikä ilmeisesti niin vähääkään.

Jos tosiaan ihminen on jo niin kipeä että ei apua muualta saa niin tottakai sitä itseskukin kokeilee jo mitä tahansa melkein, ainakin jos hengenlähtö jo lähellä on. Siinä nyt ei ole juurikaan hävittävää jos tilanne jo täysin ylipääsemättömän mahdoton tuntuu olevan tai jo elämäkin katkolla.

Näistä voidaan olla montaa mieltä ja omat kokemuksetkin rajoittuvat siihen että kerran kokeilin ns. viruksentorjunta nappeja, valkosipulitabletteja ja tehovitamiineja kun ei millään meinannut eräs kuukausia kestänyt sairastelu loppua, mutta ainut ero jonka itse huomasin oli että alkoivat närästää niin riivatusti että jätin ne sitten ihan suosiolla. Vatsa kun vähän heikko paikka itsellä muutenkin. Mikään puolesta tai vastaan puhuja en siis itse osaa olla.

Ihan vain yleisesti mainiten kun näistä niin paljon aina puhutaan.

0

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
        Maailman menoa
        310
        3069
      2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
        Maailman menoa
        63
        2370
      3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
        Maailman menoa
        126
        2072
      4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
        Uskonnot ja uskomukset
        350
        2051
      5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
        Maailman menoa
        127
        1743
      6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
        Ikävä
        67
        1409
      7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
        Ikävä
        212
        1395
      8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
        Ikävä
        66
        1357
      9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
        Ikävä
        70
        1303
      10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
        Ikävä
        81
        1268
      Aihe