Minun tarina - Mies, 21v

ymmällään

En oikein tiedä mihinkä palstalle tämä kuuluisi mutta keuhkokuumeesta tämä kierre lähti.
Sairastuin keuhkokuumeeseen elokuun lopulla ja olin sen ansiosta 5 päivää sairaalassa. Sairaalasta päästyäni söin vielä 10 päivän antibiootit ja olo parani. Muutaman viikon kuluttua lähdin pelaamaan koulun sählyvuorolle ja hyvältä tuntui, ei mitään ongelmaa. Tämän perusteella lähdin pelaamaan jalkapalloa eräänä viikonloppuna ja seuraavana aamuna älytön rintakipu vasemmalla rintakehällä sekä hengenahdistus. Päivystyksen kautta keskussairaalaan ja olin ihan varma sydänlihastulehduksesta. Ei kuitenkaan löytynyn mitään muuta kuin urheilijataustalla selitettäviä muutoksia sydänfilmissä. Pidin kuukauden tauon liikunnasta lääkärin neuvosta, mutta edelleen ahdistava paine rintakehällä sekä hengenahdistus jatkui. Kävin kuitenkin pelaamassa jälleen sählyä ja jalkapalloa eikä tuntunut pahalta. Välillä kuitenkin tuli sellaisia mustia hetkiä, todella ahdistava ja paha olo, jolloin vain lepäilin ja oireet menivät ohi. Viime yönä sitten taas todella paha olo ja rytmihäiriötuntemuksia. Kävin tänään taas päivystyksessä ja sieltä keskussairaalaan verikokeisiin, eikä edelleenkään mitään syytä tapahtuneelle.

Lisäksi. 1. Aloitin fysioterapiassa käymisen muutama päivä sitten. Ei löytynyt oikeastaan muuta kuin että lapaluiden siroutumat.
2. Keuhkokuumeen jälkeisenä viikonloppuna muutin opiskelujen perässä asuntolaan ja vahvoja huhuja on liikkunut sisäilmaongelmasta.

Vinkkejä? Neuvoja? Kokemuksia?
Kiitos!

4

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus näin

      .Keuhkokuva varmaan otettu?! Ei siis mitään keuhkoemboliaa?

    • Henna

      Onko sinulle tehty keuhkopuhallustestit (spirometria ja pef-seuranta)?Onko suvussasi astmaa?

      Närästääkö sinua?Joillekkin närästys/refluksitauti voi tehdä sydäntuntemuksia ja hengenahdistusta.

    • ymmällään

      Keuhkokuvat otettu ja parantuneet ovat olleet. Pef-seurantaa teen parhaillaan toista viikkoa ja ihan kohtuu-arvoja oon puhallellu. Spirometriaan varattiin aika ja se on joulukuun puolessa välissä.

    • e x embolikko

      jonkinasteinen embolia tuli myös mieleeni.
      keuhkokuva ei kyllä kerro mitään siinä asiassa.
      pitäisi päästä keuhkoverisuonten varjoaine kuvaukseen .
      mistään verikokeistakaan ei ole apua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe