Pitkulainen patti oikealla alavatsalla?!

peloissaan

Olen alle kolmekymppinen nainen. Huomasin oikealla puolella alavatsassani jonkin ihmeellisen patin. Oudointa on, että tunnen sen ainoastaan seisoessa mutta makuultaan ei tunnu mitään. Pelkään kamalasti että se on jokin syöpä, munasarjasyöpä tms. En toisaalta tiedä onko se patti ollut siellä aina ja nyt vain kiinnitin siihen huomiota. Muutenkin on noin runsaan kuukauden verran ollut vatsan kanssa ongelmia. On ollut sellaista aivan lievää epämääräistä vatsakipua, joiden paikka vaihtelee koko ajan. Toisaalta vatsa tuntuu usein myös turvonneelta ja usein ruokailun jälkeen varsinkin vatsa "pulputtaa". Onko teillä muilla mitään patteja alavatsalla, voisiko se olla vain paksusuolta joka tuntuu ihon läpi vai tarviiko tässä olla oikeasti huolissaan? :( Please auttakaa joku!

6

12741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikimi

terve, millainen tämä patti on, ja onko navan ala vai yläpuolella. Ensinnäkin kun suolessa on ilmaa tai ulostetta niin itse ainakin tunnen sen kun painan sormella vatsaani että missä sitä on eli siis paksusuoli tuntuu kyllä kovalta kun siellä tavaraa on, koitappa joskus kun on olet käynnyt vessassa tuntuuko sitä enää sillon.
      Ja veikkaisin että se patti voi olla vaikka vaan joku lihas patti, jos on munasarjassa joku kysta niin njaa olen lukenut että joillakin on ollut isojakin kystia ilman että he ovat mitään ulospäin huomanneet.
      Joten koita vatsaasi joskus kun suoli on tyhjä että tuntuuko sitä enää sillon, toiseksi noi vatsavaivajutut: itselläni on ärtynyt suoli ja siinä joillakin maha ruuanjälkeen menee sekaisin ja on ilmaa yms...visiblin kuitu auttaa joitakin mutta kannattaa myös katsastaa ruokavalio. Alkoholi, limsat ja kahvi ei tee hyvää monellekaan. Niin se että vatsakipukohta muuttuu kuulostaa minulta siltä että suolesssa oleva ilma kipuilee suolenmutkissa, jos asia vaivaa mieltä ja pelottaa niin mene lääkäriin ihmeessä, onko patti suurikin? Testaa nyt ensin tota että tuntuuko enää vessassa käynnin jälkeen ja veikkaan että kun oikein painelee niin kyllä kaikilla jonkinlaisia patteja on, mutta tosiaan jos patti on iso ja vaivaa mieltä niin lääkäriin että saat mielenrauhan:)

• alkup.

patti on navan alapuolella ja siis oikealla alavatsalla. alkaa suunnilleen tuosta lantioluun kohdasta. eikös oikealla vatsalla ole ohutsuolen ja paksusuolen liitoskohta? voisiko kyse olla siitä? en uskalla mennä lääkäriin :( en usko että kyseessä olisi uloste, koska mielestäni patti on siellä aina enemmän tai vähemmän. voi tosin olla, että se tuntuu vielä enemmän silloin kun vatsa on täysi, tosin en ole aivan varma. onko kenelläkään samoja kokemuksia???

• samaa vaivaa?

Hei, mene ihmeessä lääkäriin.

Minulla on samankuuloinen patti alavatsalla oikealla puolella myös. Tutkimukset vielä kesken. Olen käynyt mm ultrassa, magneettikuvissa, biopsiassa. Tulokset pitäisi tulla ensi viikolla koepalasta. Aiemmin selvisi mm koko, pitkulainen 2 cm x 2cm x 5 cm.

Jännittää, huolestuttaa japelottaa ja ahdistaa. Tunteet menee vuoristorataa. Parempia ja tosi huonoja päiviä .

Mutta onneksi menin lääkäriin, ja asiaa on alettu tutkia. Ajattelen, että vaikka olisi kuinka paha, kai jotain voidaan tehdä, varsinkin jos löydetään ajoissa.

• alkup.
        samaa vaivaa? kirjoitti:

Hei, mene ihmeessä lääkäriin.

Minulla on samankuuloinen patti alavatsalla oikealla puolella myös. Tutkimukset vielä kesken. Olen käynyt mm ultrassa, magneettikuvissa, biopsiassa. Tulokset pitäisi tulla ensi viikolla koepalasta. Aiemmin selvisi mm koko, pitkulainen 2 cm x 2cm x 5 cm.

Jännittää, huolestuttaa japelottaa ja ahdistaa. Tunteet menee vuoristorataa. Parempia ja tosi huonoja päiviä .

Mutta onneksi menin lääkäriin, ja asiaa on alettu tutkia. Ajattelen, että vaikka olisi kuinka paha, kai jotain voidaan tehdä, varsinkin jos löydetään ajoissa.

Hei, kuinka löysit pattisi alunperin? Tuntuuko sinulla se myös makuuasennossa ja milloin huomasit patin ensimmäisen kerran? Onko sinulla ollut jotain kipuja tai mitään muita oireita?

• Anonyymi

Minulla myös kuriseva kohouma alavatsalla nivusissa. Tuntuu painettaessa. Lieneekö tyrä vaiiko ,joku muu? Vanha ukko 70.v.

• Anonyymi

Hokasin tässä kohtaa, että vakipappa 80v. on jälleen skriivaamassa naisena.
      Vähän tuntee "naisvartalonsa" ilmiöitä. Sitä ihteään se on siellä paksusuolen sisällä.
      Että piti taas nostaa vanha ketju kun päivän muut provopaukut on syöty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3760
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      76
      1980
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1608
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      788
    Aihe