Te atiestit!

Kristus on herra

Monet ateisit vittuilevat uskovaisille kun eivät itse usko. He monesti yrittävät luoda jonkinlaisia paradokseja joiden perusteella Jumalaa ei olisi. Ja kysyvät ''Miksei Jumala tule kun pyydän häntä näyttäytymään?'' ''Jos Jumala on luonut kaiken ja voi tehdä mitä vaan, miksei hän poista kaikkea pahaa?''

Jumala on antanut meille vapauden tehdä syntiä ja mitä ikinä haluamme. Itse tosin olemme vastuussa seuraamuksista. Synnin palkka on kuolema, eli helvetti.

Vain Jeesuksen Kristuksen kautta voi pelastua ja päästä hänen luokseen iankaikkiseen valtakuntaa, Taivaaseen.

Te ketkä jaksatte valittaa meille uskoville siitä miten Jumala ei ole teitä auttanut jne. niin Jumala ei auta jos et usko hänen tekevän niin.

Tässä vähän lisää tästä että miksi Jumala ei näyttäydy koko maailmalle jms.

http://www.gotquestions.org/Suomi/onko-Jumala-olemassa.html

20

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulematon

Etköhan yritä jekuttaa? Kuolinsyyksi ei valitettavasti millään ilveellä
      hyväsytä syntiä, lääketieteelliset perusteet tarvitaan.

Älä välitä ei yksikään tuhansista jumalista ole näyttäytynyt, eikä jumaltarinoita
      kirjoittaneiden kansallisuuskaan vaikuta jumalnäkyvyyteen.

Mikäli taivaalla tarkoitat avaruutta,sinne puolestaan pääsevät avaruuslentäjät,
      ihan oikeiden ihmisten pojat ja tyttäret. Googleta Zojus niin voit katsella
      kuinka "ylöstempaus" todellisuudessa tapahtuu.

• Mitä itse tuumaisit, jos miljardi kanssaihmistäsi kumartaisi mustaa kiveä.
      Pitäisi heitä höperöinä, vai?

• Kuusi miljoonaa

Kun 6 miljoonaa juutalaista natsien keskitysleireillä rukoili jumalaltaan apua, ettei heitä kaikkia tapettaisi hirvittävillä tavoilla, niin mitäpä vastasi jumala, tälle omalle valitulle kansalleen? No ei yhtikäs mitään, kaikki 6 miljoonaa tapettiin hirvittävillä tavoilla.

Siinäpä sitä tulikin sitten 6 miljonaa astaansanomatonta rukousvastausta. 6 miljoonaa todistusta siitä, kuunteleeko joku niitä rukouksia ja vastaako niihin. Ei yhtään mitään.

Ei siis ihme, että ne hyvin harvat leireiltä selvinneet olivat kadottaneet kaiken uskonsa ja heistä oli tullut ateiseja. Aivan kuten eräskin kaasukammioiden luona pakkotyöskennellyt jälkeenpäin haastattelussa totesi: "Kukaan joka on kokenut ja nähnyt sen minkä minä, ei voi enää koskaan uskoa jumalaan."

• kuusi miljoonaa
        epikuros kirjoitti:

Haluan tuoda esiin erään elokuvan jossa on hieman toisenlainen kuvaus keskitysleiriltä.

Syytettynä Jumala.

Linkki http://www.sana.fi/viihde/syytettyna_jumala_/

Pohdittavaa riittää.....

Ja sinä tarjoat kuvitteellista elokuvaa, siis fiktiota, jonka pitäisi jotenkin peitota tunnetut faktat? No eipä siinä riitä paljon pohdittavaa, ainakaan minulle.

Televisiosta tuli viime talvena dokumenttiohjelma "Auschwitzin erikoisyksikkö", jossa leirillä sonderkommandon kammottaviin töihin pakotettu ja yksi hyvin harvoista pelastuneista juutalaisista kertoi kokemuksistaan. Häneltä kysyttiin myös haastattelun kuluessa, että missä oli jumala, kun kaikki tämä tapahtui? Tähän tämä yli 80-vuotias mies, joka kuoli vain puoli vuotta ohjelman tekemisen jälkeeen, vastasi hetkeäkään epäröimättä että mitään jumalaa ei ole, ei voi olla. Kukaan joka on nähnyt ja kokenut sen mitä hän kaasukammioita tyhjentäessään ja kantessaan päivittäin ruumisröykkiöitä polttouuneihin, ei voi uskoa mihinkään jumalaan.

http://yle.fi/ohjelmat/1333246

Ja tuo kyseinen ohjelma ei siis ollut mikään fiktiivinen elokuva, vaan tiukka dokumentti. Ja niille jotka eivät mahdollisesti tiedä, niin sonderkommandot olivat keskitysleirin vankeja, joka oli määrätty tyhjentämään kaasukammioiden ruumiit, irrottamaan niiltä kultahampaat ja kärräämään ruumiit poltettaviksi uuneihin. Siis karmein homma mihin kukaan ihminen on ikinä joutunut.
        Eikä se (valitettavasti) ole fiktiota.

• Sivusi on sitä yhtä ja samaa tuubaa ja vääristelyä. Otan nyt vain yhden esimerkin.

"Jos Jumalaa ei ole olemassa, voimme tehdä mitä ikinä haluamme tarvitsematta olla huolissamme siitä, että Jumala tuomitsisi meidät. Juuri tästä syystä niin monet tarrautuvat evoluutio-oppiin – se antaa ihmisille mahdollisuuden olla uskomatta Luojaan."

Siis evoluutioteoriaan "uskominen" antaa valtuudet tehdä ihan "mitä ikinä haluamme"?

Jumalan tuomioista en tiedä, mutta nauraisikohan poliisi ja tuomari miten räkäsesti esim. jos pankkiryöstäjä esittäisi lieventävänä asianhaarana teolleen uskonsa evoluutioteoriaan?

• atiesti ateisi

Hyypiö joka ei osaa kirjoittaa edes niin yksinkertaista sanaa kuin ateisti, väittää tietävänsä kaiken. Jos minä joskus haluaisin kuulla elämän "suuria totuuksia", niin viimeinen ihminen jolta niitä kysyisin, on joku kirjoitustaidoton sivistymätön pölvästi.

• A the ist

Mitäpä luulet, ovatko kaikki sukulaisesi ja ystäväsikin paikalla, kun joskus tulevaisuudessa pääset valitsemasi jumalolennon hovinarriksi? Vai kävisikö niin, että osa heistä onkin helevetissä paistumassa vain siksi etteivät usko kuten sinä? Miltä tuo ajatuksena kuulostaa, ikuisuus taivaassa tietäen että läheisiäsi samalla grillataan alakerrassa?

• lukutoukka

Johanneksen evankeliumi 12:31 Nyt tämä maailma on tuomiolla. Nyt tämän
        maailman ruhtinas syöstään vallasta. Varjelkoon kertakaikkiaan tuomiot
        julistettiin jo lähes 2000v:tta sitten. Maailman ruhtinaskin syöstiin vallasta.

Eikä kukaan jäänyt ikuisesti elämään,eikä syntiset kärvenny tulipätsissä.
        Että sellaiset tuomiot ja syöksemiset oli heillä siellä päällänsä.

• A the ist
        lukutoukka kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi 12:31 Nyt tämä maailma on tuomiolla. Nyt tämän
        maailman ruhtinas syöstään vallasta. Varjelkoon kertakaikkiaan tuomiot
        julistettiin jo lähes 2000v:tta sitten. Maailman ruhtinaskin syöstiin vallasta.

Eikä kukaan jäänyt ikuisesti elämään,eikä syntiset kärvenny tulipätsissä.
        Että sellaiset tuomiot ja syöksemiset oli heillä siellä päällänsä.

Eli taivaaseen pääsevät kaikki, siitä huolimatta etteivät usko? Vai mitä sinä yrität tuolla kielioppisääntöjä melkoisen luovasti soveltavalla purkauksella sanoa?

• "Synnin palkka on kuolema, eli helvetti."

Aikamoinen paradoksi :D

• Täällä pohojanmaalla on tälläänen hyvä sanonta: "Mun kans on niin heleppo olla, saa olla justihin niinku mä sanon."

Tuo sinun jumalasi antama vapaus vähän tuon humoristisen sanonnan kaltainen.
      - On vapaus tehdä juuri niin kuin haluan, muuten ei hyvä seuraa..
      Tuo ei ole vapaata tahtoa... Ei tosiaankaan.

Tuo raamatun antama "vapaus" haiskahtaa vähän samalta kun Neuvostoliitto "vapautti" useita Itäeuroopan maita toisen maailmansodan jälkeen.
      Meillä länsimaalaisilla lienee eri käsitys tuosta vapaudesta, eikö?

Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, 'Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle'. Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen." - William C. Easttom II

• Jeesus on Rouva

Usko kuten käsketään, tai sinua kidutetaan ikuisesti mahdollisimman julmasti ja tuskallisesti. Miten kaunista. Etenkin tuo ikuinen kiduttaminen kuulostaa siis tosi rakkaudelta. Minäpä lukitsenkin vaimoni ja lapseni kellariin ja kidutan heitä siellä koko heidän loppuelämänsä ajan mahdollilsimman julmasti, kun eivät enää rakasta minua.

Siinä ei voi olla mitään väärää, koska en tee mitään sellaista, mitä raamatun jumala ei tekisi. Ja sitä paitsi itsehän valitsivat sen kiduttamisen olemalla rakastamatta minua. Täysin oma vikansa siis. Olisivat voineet valita rakkauden, mutta valitsivatkin ikuisen kiduttamisen, joten ihan ikioma valinta. Minä nyt en tietenkään haluaisi heitä kiduttaa, mutta kun on ihan pakko, sille ei vaan voi yhtään mitään. Eihän mitään muita vaihtoehtoja ei ole olemassa.

• ristus_perkele

HERRAN RAUHAA!! Ei tätä kyllä turhaan noitarovio rakkaudeksi sanota...

• nover

Mutta kukaan ei ikinä vastaa teodikean ongelmaan, miksi ei ? Koska kaikki järkevät vastaukset kumoaisivat kristinuskon pohjan.

Teodikean ongelma: Jos jumala on kaikkivoipa ja hyvä, niin miksi maailmassa silti on kärsimystä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_ongelma

Ja jos jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, oliko hänkin silloin syntinen? On paljon pahoja ihmisiä, onko jumala silloin myös paha?

Jos jumala ei olekkaan hyvä, niin mihinkäs usko sitten rakennetaan? Palvotaan pahaa ja syntistä olentoa?

Jos jumala onkin hyvä, mutta ei kaikkivoipa niin mitenkäs se on silloin kokonaisen maailman asukkaineen tyhjästä nyhjäissyt? Eikös silloin evoluutio teoria ala olla loogisempi?

Vastatkaapa tyhmälle, valaiskaa mut ! Antakaa hyvä syy uskoa tohon pahaan ja syntisee ja vajaavaiseen olentoon joka loi meidät ja ohjailee toimiamme.

• "Te ketkä jaksatte valittaa meille uskoville siitä miten Jumala ei ole teitä auttanut jne. niin Jumala ei auta jos et usko hänen tekevän niin."

-- Onko kyseessä jumalanne asenne vai rajoite? Toisin sanoen, eikä jumalanne pysty auttamaan vai eikä se halua auttaa?

• "Jumala on antanut meille vapauden tehdä syntiä ja mitä ikinä haluamme. Itse tosin olemme vastuussa seuraamuksista. Synnin palkka on kuolema, eli ********."

Vähän kuin mafiapomo joka uhkaa asella. Että - "anna minulle rahasi tai kuolet!"

Ainoa ero on vain nyt se, että helvetin paikalla luoti kalloon.

"Vain Jeesuksen Kristuksen kautta voi pelastua ja päästä hänen luokseen iankaikkiseen valtakuntaa, Taivaaseen."

Onneksi mafiapomolla on poika joka antaa sinulle lainaksi tarvittavan rahamäärän. Mutta jos et maksa velkaasi saat taas luodista.

• rotvallin reunalla

"Te atiestit!"

Joo, mää torellakin oon A-TIESTI. Mää en usko et teitä on olemassa. Mää uskon että on vaan maaseurulle ulottuvia katuja, joissa ei oo reunoilla rotvalleja.
      http://urbaanisanakirja.com/word/rotvalli/

• kekek-kekek

"Kysymys: Onko Jumala olemassa? Onko Jumalan olemassaolosta todisteita?
      Vastaus: Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa tai olla todistamatta. "

Jumalan olemassaoloa ei siis voi todistaa. Käsitän. Mutta että olla todistamatta jotakin? Mitä se tarkoittaa? En käsitä. Kyllä voin olla todistamatta melkeinpä aivan mitä hyvänsä mitä kuvittelemaan pystyn.

• näin mä sen ymmärrän :D

Istun nyt sohvalla. En silti todista että istun nyt sohvalla. Olen siis todistamatta että istun nyt sohvalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8458
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2810
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1152
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      863
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      806
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      792
    Aihe