Miten ilmoitetaan kilometrit ja kustannukset, kun aamulla en pääse linja-autolla töihin, mutta iltapäivällä pääsisin linikalla kotiin? Kuljen työmatkat omalla autolla. Voinko ilmoittaa kulut oman auton käytöstä molempiin suuntiin? Vai kuinka?
työmatkakorvaus?
7
757
Vastaukset
- hmmjoo...
Jos lähdet niin aikaisin töihin ettei julkiset kulje niin olet oikeutettu omalla autolla ajamiseen työmatkat. Siitä kannattaa pyytää verottajalta kirjallinen lausunto. Oliko vähennys oikeus jotain 12-17 centtiä/km. Selviää www.vero.fi sivuilta..
- dfhfdh
25 senttiä
- hmmjooo..
dfhfdh kirjoitti:
25 senttiä
Ok, noussut vuosien varrella....
- verotäti
Kyllä ne tässä tapauksessa täytyy ilmoittaa puolet ja puolet. Sinun täytyy vain ostaa monta autoa niin että voit ajaa aamulla autolla töihin ja tulla sitten illalla julkisilla kotiin.
- Autolla kulkeminen
Ilmoitat veroilmoituksessa oman auton käytön. Sitten kun tulee vahvistettu ilmoitus, käyt verotoimistolla katsomassa, miten he ovat/eivät ole hyväksyneet. Jos olet eri mieltä, teet muistutuksen. Näin meillä.
- anselmi
Ei tarvi käydä verotoimistossa... selviää kyllä päätöksestä ja puhelimitse voi kysyä lisätietoja.
- ei ymmärtä
Ja sitten teet kuten minä, oikaisulautakuntaan valitusta oikaisupyyntöä jne..puoli vuotta tappelet ja sama tulos. Seuraava askel hallinto-oikeus. Sinne mennään saatana!
Itse haen omalla kodallani oikeutta, kun työkaveri ajelee saman matkan ja saa täydet palautukset oman auton käytöstä. Itse en saa :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046