Pieksämäki on paikka josta riittää sanottavaa. Paljonkin. Sanottava ei tästä paikasta tule liene kenellekään yllätyksenä. Pieksämäellä asuvat pahatkielet ja katkerat kateelliset joiden ainoa päämäärä on tallata toinen toisensa jälkeen jalkoihinsa. Kaikkia kiinnostaa naapurin varallisuus mutta ketään ei kiinnosta kuinka jollain todella menee. Jos kuullaan juoru sitä levitetään, jos ei ole juoruttavaa sitä keksitään. Ketään ei jätetä kiusan ulkopuolelle. Kiusaa työpaikoilla, harrastuksissa, naapurustossa. Kotiinsakaan ei pääse näitä pahansuopia pakoon vaan he tulevat perässä nykyteknologian ansiosta.
Vuosia sitten Pieksämäen lehdessä Pieksämäkeä ylisti lause: PPPPPP eli Pieni Pirteä Pieksämäki Panostaa Parhaaseen Palveluun. Niin Pieni, mutta ettäkö Pirteä, Paras palvelu saati kenen panostus ja mihin? Lauseen keksinyt lienee ollut epätoivoistakin epätoivoisempi. Tarttuva lause mutta täyttä p*****!
Vuosia Pieksämäen rapistuvaa katukuvaa ja ihmisten julmaa käytöstä katselleena, olen päättänyt muuttaa täältä töiden perässä toisaalle. Ikävä kyllä ei tule. Ei tätä paikkaa, ei näitä ihmisiä.
Sinä jota elämä ei ole jo ennalta pilannut, älä muuta Pieksämäelle!! Usko yhden tänne muiden varoituksista huolimatta muuttaneen ja virheistä viisastuneen ihmisen sanaa.
Pieksämäki. Onko pahempaa paikkaa päällä maan?
42
1252
Vastaukset
- 12+3
Nyt tietysti lukijoita kiinnostaa, että missä sijaittsee se Shangri La,
jossa pääset eroon kaikesta tästä paskasta?
Nimim. 7 paikkakunnalla asunut ja takaisin palannut - siiri
On teissä nuorissa viisaita ja etenkin nuoret paetkaa Pieksämäeltä pois. Jättäkää tämä kylä mitä täällä elää liikaakin: varkaita, valehtelijoita päättömiä virkailijoita, ylihintaisia asuntoja, tikkupyllyssä touhuvinaan olevia terveyskeskuksen työntekijöitä ym.
- Saikkuritäti
Jaa, olen kyllä asiani osaava sairaanhoitaja terveyskeskuksessa.AInahan meitä morkataan,vaikka kiireessä teemme työmme asiamme osaavasti.
- kipsa 1
Parempi onkin jos tollainen henkilö poistuukin täältä , et missään tule näkemään pelkkää hyvää , haluatkin vain valittaa . Hyvää matkaa sinulle mihin nyt menetkin .
- Kaikhyvin
Niin,se on paras mennä missä on hyvä olla.
Minä en täältä muuta,on hyvä työ ja hyvä talo.
- Eikiinnosta
"omat on jalat ja omat on polut,ei tarvitse kytätä kipitänkö" vai miten jatkuikaan tuo loru?
- nauravanakki
TOTTA.
jos joku jaksaa juoruu paskaa niin siitä vaan,ei tunnu missään:D
- &/&
Ei!!! Taas tätä valitusta, en kyllä voi ymmärtää miksi????
- Ymmällä??
No mitäs valitatte.Tehkää elämällänne mitä teette.Ei se muille kuulu,eikä muiden asiat muille tai teille.
Joko meni jakeluun??
- Konttarissa
Empä ole kokenut pahana kaupunkina.
Vuodesta 2005 täällä asunut.
Saanut olla iha rauhassa.
Juoruista en tiiä oisko minusta mitään kukaan osannu juoruta tai edes keksiä.
Ihan jees paikka.
Niin,asun Kontiopuistossa. - Samanikkikunalottaja
Itse tänne hetki sitten mututaneena, eikä minulla ole paikasta pahaa sanottavaa. Lupsakoita savolaisia näkee sielä sun täällä. Jouruilua ja paskan puhumista on joka helvetin notkossa ja saarelamassa (eli ihan jokaisessa kaupungissa). Mutta kuka niitä jaksaa kuunnella, en ainakaan minä. Täähän on vaan elämää ei sen enempää ei kannata kaikkee ottaa niin vakavasti. :)
- Jippikayeij
Piexämäellä on ylihauska meininki.
Tänäänkin toivottavasti,kun baarin ovista saa mennä ja tulla...
Ihanaa.
Älkää jaksako murehtia mistään ja antakaa kaikkien kukkien kukkia.
Jos en kukkanen ookkaan,mut kukkii se pottukin.- Esperanza malageño
Haaveilin vuosia muutosta pois Pieksämäeltä.10.5.2012 juna lähti ja taltioin junan ikkunasta viimeisen näkymän Pieksämäen asemalta lähtevästä junasta. Taskussa vain menolippu,-paras päätös elämässäni .Nyt seurailen Pieksämäki keskusteluja täältä kaukaa. Kotikylä tuo nostalgisia muistoja mutta ikävä ei ole takaisin.Onnellista..hyvin onnellista.
Jos menette Pieksämäeltä pohjoiseen päin niin meno kyllä vain pahenee. Ihmiset Kuopiossa ja siitä ylöspäin on kyllä niin älyttömän itsekkäitä ja keskenkasvuisia etten ole moista ennen nähnyt. Pieksämäellä on oikeasti hyvä olla.
- Lapin tyttö
Mutta kun menee tarpeeksi pohjoiseen, niin elämä muuttuu taas mukavaksi. Pohjoinen = vähintään napapiirille, mielummin sen yläpuolelle. Itse olen reilusti napapiiri yläpuolella ja kaikki ok... Ja nimen omaan Pieksämäeltä lähteneenä...
- naurattaja3
Mielipiteitä on yhtä monta kuin persreikiä.
tehkää ihan mitä haluutte elämällä.
Mä asun Pieksämäellä ja aion asua jatkossakin.
Jos joku ei tykkää pieksämäestä,senkun lähtee muuanne.
Mut ei se elämä muutu kirjottelemalla täällä.- CARBAGEBRAIN
JUURI TUOTA SAMAA MIELTÄ OLEN.Ja jos se ei jonkun kaaliin uppoa,niin ei.
Jatkakoon valittamista ja suossa tarpomista. Muistaen,ettei voi toisten elämää pilata tai mielialaa.
- ehhehehehe
Vastauksena otsikon kysymykseen: On. Varkaus.
- Onkohenk kohtasta;D
Mikäs mikä Varkaudessa vituttaa
Niin kauan kuin Pieksämäell ei oo prismaa,sinne ajetaan kaupoille - Jymyc
On siellä enempi kauppoja.Käymme usein. Muuta en osaa sanoa,kun en sen kummemmin paikkaa ole syynännyt.
- Toivotanhyväävkonlop
Mikä mikä valitus on taas.Nyt on perrrjantai ja työviikko on lusittu.Nyt lystinpitoon.
Ee voi valittoo,eii voi.
Ja töissäkin oli mukavaa.Kai työstäkin saa ja voi tykätä?
Vai olenko seonnut. - hei6
Pieksämäen lisäksi ei tule kuin Espoo mieleen, missä varmaan on paljon juurikin pieksämäkeläisiä muuttaneena asukkaana. Ei tule ikävä kumpaakaan. Sääli vaan niitä espoolaisia, jotka on paljasjalkaisia. Savolaiset pilaa täysin kaupungin, ja luulevat olevansa niin stadilaisia. Ei voi kuin nauraa. Kalliossa puhutaan montaa murretta ja kieltä, ja savon murre on aika tuttua sielläkin. Mutta Kallio on alueena Helsingin sydäntä, jossa nämä pikkunilkit ei pääse pätemään.
- Mitäkuvittelette
Voi herranjumala oikeesti.Ei hesa oo sen hienompi mesta kuin muukaan.Yhtä lailla siellä asuu sekoja,juoppoja,työttömii.
- Kogg
Voi jumalauta.Lopettakaa jo.EIkö jokainen osaa valita missä haluaa asua ,saatana.pitääkö purkaa turhautuneisuuttaan tänne.tehkää kuten minä:säästin vuosia ja sain maksettua asunnon muualta,ihan omin varoin !
Ja ihan oikeasti,jokainen tietää missä parhaiten itse voi.
Jos tosiaan on tuota valitusta,niin ensin miettii mikä siinä omassa olossa mättää ja sitten miettii miten omaa elämää voi kohentaa.Jos se vaatii muuttoa,miettii missä olisi tyytyväinen.
Tuskin tämä kirjoittelu parantaa omaa oloa tai pahentaa toisten elämää ja oloa.
Olen todella tyytyväinen tässä paikallani missä nyt olen.Ei voi valittaa. - Mies etelästä
Hyvä päätös sulla. Mulle riitti pari vuotta opiskeluaikaa aikoinaan paikkakunnalla. Ei mitään hyvää sanottavaa ole minullakaan. Varmasti muualla ruoho on vihreempää. Ei se ainakaan ruskeemmaksi voi enää mennä. Tsemiä nainen 30!
- Mies 54
Yhdyn edelliseen
- Parempaa kohti
Pieksämäki pahin paikka maan päällä? Silloin kannattaa ehdottomasti muuttaa Syyriaan tai Keski-Afrikan tasavaltaan. Molemmissa vallitsee miellyttävä eteläinen ilmanala.
- Lentoliputvarattu
Näkee sitä köyhyyttä esim Mali,Mombasa... Intia...Näissä olen käynyt ja täällä kun katsoo meininkiä,niin ei ole valittamista.Kaikilla on sentään ruokaa ja kunnon asumukset. Siellä ei ole edes puhdasta vettä tai on jos kävelee kilometritolkulla ja hakee. Hygienia ja kaikki muu mikä meille on itsestään selvää,ei siellä olekaan itsestäänselvyys.Menkää matkustelemaan ja nähkää muutakin kuin Suomi,niin opitte jotain.Seuraavaksi olen menossa Egyptiin.
- elo on ihanaa
Pieksämäki on erinomainen paikka, jos on kaupungin hommissa ja oikeasta puolueesta. Ei voi olla parempaa paikkaa!!!!!!
- Iloistaviikonloppua
Se on hyvä,ettei valitusta taas.Niin on tosi hyvä paikka,mutta kaupungin leipä on pitkä ja kapia ollut aina.Se on kyllä pääasia,että on turvattu työ eli toimeentulo ja vaikkei raha tuo onnea,se helpottaa elämää.
- stadis duunissa töissä
Stadi on mesta paikka!
- Tommmmii
Kysymyksen olisi voinut laajentaa eli muotoilla ONKO PAHEMPAA PAIKKAA OLEMASSA KUIN SUOMI.Vastaan ON: paljonkin.
Slummeja,köyhyyttä ym. Ei tarvitse sen erikoisempaan paikkaan matkata kuin Thaimaa.Siellä ei ole edes lapsilla ihmisarvoa,vaan heitä käytetään hyväksi monin tavoin:prostituutio,kerjääminen,kaupustelu.
On niin karmivaa toimintaa,vaikka aurinkoturistina oleilet,näet kaiken paskan sen kummemmin "etsimättä".
Jopa rannalla lapset tulevat tarjoamaan palveluita.
Teki niin pahaa kun itse juuri isäksi tullut. - Ihviyv
Ihminen tekee elämästään itsensä näköistä. Olosuhteita ei aina voi valita, asenteensa voi. Sinä itse vaikutat sen kuinka sinua kohdellaan. Hymyyn yleensä vastataan hymyllä, nurjamielistä mielummin karttaa.
Jos haluat elämästäsi kaunista, valitse kaunista. Jos haluat ystävällisyyttä, ole ystävällinen. Jos haluat ettei täällä juoruilla, lopeta juorujen kuunteleminen ja puhu hyvistä asioista.
Syy napinaan löytyy yleensä lähempää kuin arvaakaan. - marksi
Haha. Naurattaa aina nämä pieksämäeltä muuttaneitten katkerat viha puheet, miten paska kaupunki tämä on. Yritätkö kenties pönkittää itsetuntoasi tällä nyyhkimisellä. En tiedä mistä tämä valitus johtuu, vai onko se vain savolainen tapa ilmoittaa ikävää, entistä kotikaupunkia kohtaan. On totta että täällä juorutaa ja puhutaan pahaa toisista, kytätään naapureita ja ollaan kateellisia, mutta eikös tämä kuulosta ihan savolaiselta...tai suomalaiselta tai ihmiseltä.
Muutin itsekkin pois vihaisena muutamia vuosia sitten ja vannoin etten palaa tänne enää koskaan. Sitten huomasin ettei se ruoho ole sen vihreämpää aidan toisella puolella ja taas asun täällä. Onhan täällä myös suht hyvä työllisyystilanne suomen mittapuussa, itsekkin tulin tänne sitten töiden perässä takaisin. Onhan täällä myös halpa asua.- nokkava1
Ite en oo ikinä vihaisena muuttanut mistään.
Tällä hetkellä paluu ei ole suunnitteilla,koskapa sain vakityöpaikan palvelutalosta Hesan läheltä.Hyvä palkka ja edullinen asunto löytyi.Miksi pitäisi vihaisena muuttaa.
Pieksämäellä ei kaikille oo vakiduunia tiedossa,vaikka kuinka on kouluttautunut.Muutoin iha jees paikka ja kyllä voin piipahdella jos joskus on jokin syy käydä.Kesällä ainakin;)
- yksi paikka pahempi
Kouvola! ;)
- Jeps1
Reps...paikkakuntaa voi kuulkaa vihata, vaikkei edes ole asunut lapsuutta Pieksmäellä. Jos ei ole ihan pakko, niin kierrän tuon läävän ainakin 50 km:n säteellä. Paskanpuhujia ja selkäänpuukottajia riittää vaikka muille jakaa. Ei siis ole ehtinyt ikävä tulemaan...ruoho, on se aika hiton vihreempää muualla. Toivottavasti ette tule naapurikseni.
- Potka<<pii
En ole huomannut vihaa tai paskaa.Ehkä olen immuuni sellaisille.En tosin edes tiedä mitä ihmiset ovat minusta mieltä,kun en ole oikein tekemisissä täällä kenenkään kanssa.Rauhassa saan töissäkin olla.
En tiedä miten joku voi vihata paikkakuntaa??
Minä vihaan Lievestuoretta,jos jotain paikkaa täytyy vihata.On niin ankea kylä se- AnonyymiUUSI
En edes tunne täältä montaa ihmistä. Käyn töissä ja salilla. Kesät mökillä Hankasalmella. Ei ehdi miettiä mitään juoruamista.
- 444444444444444
On.....Montola
- AnonyymiUUSI
Siellä kusipäät kuolleet
- AnonyymiUUSI
Tuli huomattua ja edelleen. Se on varmaan ihan siinä,kun ei ole oikein järkevää tekemistä siellä kuten isoissa kaupungeissa. Ja osa on katkeria jostain vuosikymmenien takaisista asioista. No koittakaa kiskoa tupakkaa ja kaljaa, toivottavasti ei ole pitkä ikä ilkeillä räähkillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2119098
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265718- 544730
- 944667
- 593649
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.703370- 513366
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262886Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502752- 432651