Januvia

Näin täällä

Lääkäri määräsi mulle Januvia reseptin, kun Metforem ei yksinään enää auta ja b lausuntoa ei saa näihin uusiin pistoslääkkeisiin ennen kuin on Januviaa kokeiltu. Nyt kuitenkin kun olen etsinyt tietoa tosta Januviasta, niin se on aiheuttanut haimatulehduksia jonkin verran ja koska minulla on ollut haimatulehdus n.6 vuotta sitten, niin uskallanko edes kokeilla tota Januviaa? Taidan käydä lääkkeet ostamassa ja laittaa ne kaappiin.. ei kai ne mistään tiedä onko niitä oikeasti syönyt.. sitten n. 3kk päästä vois saada ne victoza lääkkeet..

28

12043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naukku

      Minulla on Januvia, käytin sitä melkein vuoden ja minulle se ei auttanut mitään.
      Mutta jokainen on erilainen, edelleen ne on tuolla reseptillä saatavissa, mutta en tiedä otanko niitä enää. Minua ne turvotti ihan kamalasti, vaikka vissiin oisi pitänyt olla toisinpäin. Toiset sanoo että tukka irtoo??? Mutta kaikkineen ihminen on niin monimutkainen koneisto että mistä sitä lopulta tietää mikä on kellekkin hyväksi tai pahaksi.
      Minä taas jostai luin että tuo victoza ei taida olla niin terveellinen kuin lullaan??
      Että ota selvää siitä jos löydät netistä tietoa, en muista kuka tämän tiedon antoi, mutta jostain oli selville saanut, eikä sitä lääkettä ollut ottanut.

    • <33

      Jos haimatulehdusta pelkäät, niin se riski on myös Victozan kanssa. Eli en ymmärrä, miten tuolla perusteella suostuisit käyttämään Victozaa, mutta et Januviaa. Eiköhän kuitenkin kannattaisi olla rehellinen lääkärille.

      • Näin täällä

        Niin taisi olla samat riskit sen suhteen, mutta siitä Victozasta uskoisin muuten olevan mulle hyötyä, mutta Januvian hyötyyn en usko, mutta niinhän se on, että kaikkea on kokeiltava edes kerran... paitsi sukulaisia...(vitsivitsi).

        Pakko kai se on vain uskaltaa ottaa sitäkin Januviaa..


      • naukku
        Näin täällä kirjoitti:

        Niin taisi olla samat riskit sen suhteen, mutta siitä Victozasta uskoisin muuten olevan mulle hyötyä, mutta Januvian hyötyyn en usko, mutta niinhän se on, että kaikkea on kokeiltava edes kerran... paitsi sukulaisia...(vitsivitsi).

        Pakko kai se on vain uskaltaa ottaa sitäkin Januviaa..

        Minä olen kyllä sanonut lääkärille että Januvia ei auta yhtään ja hän ei sanonut juuta ei jaata asiaan, sanoi että laittaa reseptin jos tulen toisiin ajatuksiin, sokeriarvot ei muuttuneet koko aikana miksikään paitsi että maha oli jatkuvaan pöhössä jopa niin paljon että farkun nappi ei meinannut millään mennä kiinni, jouduin käyttämään kuminauhallisia pöksyjä. Nyt kun en käytä Januviaa farkut ovat jopa löysät vyötäröstä. Siis toiselle käy jokin toiselle ei.


      • Hullu_trokari_liikkeellä

        Kuka olisi niin hullu että ostaisi joltain lääketrokarilta kalliimmalla hinnalla diabeteslääkkeitä kun varmasti oikeaa tavaraa saa suomalaisesta apteekista 4,50 eurolla.


    • VHH-kannattaja--

      Kaikki lääkkeet aiheuttavat ajan mitään ongelmia. Esimerkkinä Utriainen, joka otti 8 vuotta satiineja, sitten alkoi vaikeudet. Hän nimittäin meinasi kuolla satiinien aiheuttamaan haimatulehdukseen.
      Ei lääkkeet ketään paranna vaan ainoastaan hoitaa sairautta. Itse on asian hyväksi tehtävä jotain, jos haluaa jatkaa tervettä elämää. Se ei onnistu lääkkeiden voimalla.
      Vaihtamalla ruokavalion vähähiilihydraattiseksi, niin takaan elämän muuttuvan paremmaksi.

      • älä-huijaa-ihmisiä

        ----Vaihtamalla ruokavalion vähähiilihydraattiseksi, niin takaan elämän muuttuvan paremmaksi. ----

        Ja mitähän tuo antamasi takuu käytännössä tarkoittaa. Eli jos elämä ei muutukaan paremmaksi niin miten sinä lunastat takuusi, maksatko jonkun tuntuvan rahasumman ja miten sinuun saa yhteyden tässä takuuasiassa.


      • hpv16
        älä-huijaa-ihmisiä kirjoitti:

        ----Vaihtamalla ruokavalion vähähiilihydraattiseksi, niin takaan elämän muuttuvan paremmaksi. ----

        Ja mitähän tuo antamasi takuu käytännössä tarkoittaa. Eli jos elämä ei muutukaan paremmaksi niin miten sinä lunastat takuusi, maksatko jonkun tuntuvan rahasumman ja miten sinuun saa yhteyden tässä takuuasiassa.

        Tuskinpa eläkkeellä oleva sähkömies pystyy mitään korvauksia maksamaan. Tällä eläkkeellä olevalla sähkömiehellä ei edes ole diabetesta mutta silti täytyy trollata diabetespalstoilla.

        Karppausta ei missään suositella diabeteksen hoitoon, ruotsissa kylläkin suositellaan maltillista karppausta (kasviöljyjä ja täysjyväviljaa siis) diabeetikoiden painontarkkailuun. Ainut sairaus mihin karppausta käytetään hoitona on lääkehoitoon reagoimaton epilepsia. Hoidon sivuvaikutukset ovat merkittäviä mutta ilman hoitoa voi mennä henki.


      • Anonyymi
        älä-huijaa-ihmisiä kirjoitti:

        ----Vaihtamalla ruokavalion vähähiilihydraattiseksi, niin takaan elämän muuttuvan paremmaksi. ----

        Ja mitähän tuo antamasi takuu käytännössä tarkoittaa. Eli jos elämä ei muutukaan paremmaksi niin miten sinä lunastat takuusi, maksatko jonkun tuntuvan rahasumman ja miten sinuun saa yhteyden tässä takuuasiassa.

        Se nyt on vain sanonta, että "takuulla". Kylläpä on lapsellista jos ei voi luontevasti kirjoitella. Tämä toistuu, ajoittain tämä että takerrutaan ilmaisuun. Onko tämä joka takertuu itse herkkäuskoinen?


      • Anonyymi
        hpv16 kirjoitti:

        Tuskinpa eläkkeellä oleva sähkömies pystyy mitään korvauksia maksamaan. Tällä eläkkeellä olevalla sähkömiehellä ei edes ole diabetesta mutta silti täytyy trollata diabetespalstoilla.

        Karppausta ei missään suositella diabeteksen hoitoon, ruotsissa kylläkin suositellaan maltillista karppausta (kasviöljyjä ja täysjyväviljaa siis) diabeetikoiden painontarkkailuun. Ainut sairaus mihin karppausta käytetään hoitona on lääkehoitoon reagoimaton epilepsia. Hoidon sivuvaikutukset ovat merkittäviä mutta ilman hoitoa voi mennä henki.

        Paljon puhutaan " lääkkeistä" On olemassa monia yrttejä joilla on suotuisa vaikutus sokeriin. On vain raha kysymys mutta myös terveys vaarantuu myrkyillä .(lääkkeillä ) Kyllä niistä yrteistä ja sellaisista saa helposti tietoa. On sanottu että ne antaa suojaa vaikka sokeri olisikin koholla. MUSTIKAN. lehti lienee yksi näistä. Sitä on helppo kerätä, on helppo kuivata, on kovin kuivaa muutenkin. Laittaa vaan jonkun levyn päälle. Jonkun vrk kuluttua puristelee ja poistaa paksummat oksat. Jos haluaa vielä jollakin metodilla hienontaa, on helpompi sitten käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon puhutaan " lääkkeistä" On olemassa monia yrttejä joilla on suotuisa vaikutus sokeriin. On vain raha kysymys mutta myös terveys vaarantuu myrkyillä .(lääkkeillä ) Kyllä niistä yrteistä ja sellaisista saa helposti tietoa. On sanottu että ne antaa suojaa vaikka sokeri olisikin koholla. MUSTIKAN. lehti lienee yksi näistä. Sitä on helppo kerätä, on helppo kuivata, on kovin kuivaa muutenkin. Laittaa vaan jonkun levyn päälle. Jonkun vrk kuluttua puristelee ja poistaa paksummat oksat. Jos haluaa vielä jollakin metodilla hienontaa, on helpompi sitten käyttää.

        Yrtit voivat myös pahentaa tilaa jos on allerginen diabeetikko.


    • vplaittelitaas

      "Ei lääkkeet ketään paranna vaan ainoastaan hoitaa sairautta."

      Ja kuinka diabeteslääkitys hoitaa itse sairautta???

      vastaus:

      ei mitenkään.

      Sillä vaan korjaillaan itse (Diabetesliiton suosituksella) tehtyjä töppäyksiä liian sokerin kanssa.

      • Ei_ole_olemassa

        Diabetekseen ei ole (vielä) keksitty hoitoa, vain oireita pystytään hoitamaan. Parantavaa hoitoa ollaan kyllä kehittelemässä mm. suunnittelemalla "tekohaimaa". Mutta sekään ei auta D2:ia joilla on insuliiniresistenssi.


    • VHH-kannattaja-------

      Elämä muuttuu pahemmaksi, kun jättää sellaiset ruoka-aineet pois ruokavaliosta, jotka ovat sairauden aiheuttaneet, eli kaikki viljatuotteet, perunan, kevyt maitotuotteet ja kemiateollisuuden tuottamat levitteet.
      Nykyään kaikki terveellinen on pahasta epäterveelliset ovat hyväksi, kuten edellä mainitut ruoka-aineet.
      Totta kait lääkkeet hoitavat sairautta, mutta ei paranna niitä. Sairauksia hoidetaan ravinto-ohjeilla ja lääkityksellä juuri sopivasti, että lääkitys jatkuu läpi elämän plus mahdolliset sivu oireet tulee myös lääkitä.

      • hpv16

        Höpöhöpö hyvä AHJ, epäterveellisiä ovat lähinnä kova rasva, sokeri, alkoholi, puhddistettu vilja ja punainen liha.

        Miksi pitää trollata diabetespalstalla vaikka ei olekaan diabetestä? Johtuuko siitä, että uskontosi eli sianrasvakarppaus ei enää ole muodissa?


      • veijasiallataas

        hpv16

        ja jälleen täällä satutuntia pitämässä. Sinunlaisesi eivät opi koskaan.


      • Anonyymi

        Kylläpä naurattaa, että sivuoireita "lääkitetään myös" Minulla on yksi sivuoire joka on aika tiedostamaton yleensä, mutta minulle kovin oleellinen. Nimittäin
        INSULIINIA
        kun pistän, aktivoi se polvinivelet sietämättömän kipeiksi. Oletan että kannattaisi tarkkailla, jos on nivelkipua, vaikuttaako insuliinin käyttö pahentavasti. Se johtuu siitä että se liuos ärsyttää siellä nivelessä. Näin voitaisiin välttää mahdollisesti lukuisia turhia tekoniveliä.


    • talvitaas

      Hei aiheuttaako muille januvia päänsärkyä minulla se alkoi heti kun kyseisen lääkkeen käytön aloitin

    • näinminä

      Jos minulla olisi ollut haimatulehdus niin en varmaan aloittaisi Januvian käyttöä. Kai kerroit lääkärille haimatulehdukstasi, mitä hän sanoi ?

    • Anonyymi

      Olen kokeillut Victozaa. Aiheutti kahdeksi viikoksi aivan hirveän, kuvottavan olon. Lopetin.

      • Anonyymi

        Juuri siksi se laihduttaa - ruoka ei maistu.


    • Anonyymi

      Ala sitten pistää insuliinia.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe