Raskausviikkojen laskeminen/ilmoittaminen

Ensikertalainen1

Neuvokaas kokeneemmat raskausviikkojen merkitsemisessä: onko raskausviikko 6 sama kuin 6. raskausviikko vai sama kuin 7. raskausviikko? Jos mulla on menossa päivä 6 1, niin olen silloin 7. raskausviikolla. Sen tiedän. Mutta olenko silloin raskausviikolla 6 vai 7?

5

1083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammmmeli

Mun mielestä jos on esim rv 6 1 olet raskausviikolla 6. Näin ainakin itse sanoisin muille. Minulla on nyt tänään rv 34 0, ja huomenna kun se on 34 1, niin olen mielestäni viikolla 34 raskaana, en 35. Jonkun mielestä taas 34 1 on että olet 35 viikolla, mikä tavallaan pitää paikkaansa.

• No näin

Eka kuukautispäivä on 0 1, eikö?Silloin on ensimmäinen raskausviikko, 1. raskausviikko, olet ensimmäisellä raskausviikolla.

• Ihan väärin

"Tavallaan pitää paikkansa"?. No ei tavallaan, vaan se on täsmälleen oikein. Et sinä ole viikolla 34, jos menossa on 34 1. Viikko 34 meni jo. Sama, kuin puhuisit 1900-luvusta ja sanoisit englanniksi, että 19th century.

• 4+8

Näin ihan virallisesti.

Täysiaikaisen raskauden kesto on 280 päivää eli 40 viikkoa laskettuna viimeisten kuukautisten alkamispäivästä. Raskauden kesto ilmoitetaan täysinä viikkoina päivinä (esim. 35 4 eli menossa on 36. viikko).

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/raskauden-ensimmainen-kolmannes

Kun olet saanut kasaan 6 täyttä viikkoa ja 1 päivän olet jo seitsemännellä raskausviikolla. Jos olet kilometrin päässä kotoa, et ole enää kotona vaan pidemmällä.

• jigwueg

Raskaushan ilmoitetaan täysinä viikkoina ja päivinä, eli jos olet 6 1 olet 7 raskausviikolla, koska tuo 6viikkoa on jo täynnä ja nyt on menossa seitsemännen viikon ensimmäinen päivä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe